• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 14:59

    Το συμπέρασμα που βγάζει κάποιος από την ανάγνωσή του νομοσχεδίου, είναι πως στο ΥΝΑΝΠ υπηρετεί μόνο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος. Υπάρχουν δεκάδες άρθρα που αφορούν δικαίως σε θέματα οργάνωσης, εξέλιξης, απόσπασης, προαγωγών, προσλήψεων κτλ του προσωπικού του Λ.Σ., ενώ κανένα άρθρο δεν αφορά στα θεσμικά ζητήματα των Πολιτικών Υπαλλήλων, παρότι ο Σύλλογος μας διαχρονικά έχει υποβάλει πολλές φορές σχετικά αιτήματα. Αναρωτιόμαστε γιατί. Προφανώς κυριαρχεί η άποψη ότι το Υπουργείο μας είναι το Λιμενικό Σώμα, όπως επανειλημμένως έχει διατυπωθεί από την Πολιτική Ηγεσία. Συνεπώς και σύμφωνα με αυτή τη λογική, οι Πολιτικοί Υπάλληλοι θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματά τους σε Νομοσχέδια άλλων Υπουργείων. ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ. Το ΥΝΑΝΠ, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι, είναι ένα οικονομικό, παραγωγικό, αναπτυξιακό Υπουργείο και γι αυτό το λόγο, είναι ενταγμένο στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Σύλλογος μας προτείνει να συμπεριληφθούν στο Νομοσχέδιο άρθρα τα οποία αφορούν αποκλειστικά στο Πολιτικό Προσωπικό. Άρθρο: Θεσμοθέτηση Υπηρεσιακού (Γενικού) Γραμματέα Η κατάργηση του Γενικού Γραμματέα με το Π.Δ. 84/2019, μόνο δυσλειτουργίες και ερωτηματικά δημιουργεί, στις παραγωγικές Υπηρεσίες που στελεχώνονται από Πολιτικούς Υπαλλήλους, καθώς η κατάργησή του, ενισχύει τη στρατιωτική μορφή του Υπουργείου. Άρθρο: Αύξηση οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού. Οι οργανικές θέσεις του Πολιτικού Προσωπικού έχουν μειωθεί στο 50%, ενώ παράλληλα έχουν καταργηθεί πολιτικές Υπηρεσίες οι αρμοδιότητες των οποίων έχουν μεταφερθεί σε Διευθύνσεις του Λιμενικού Σώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν: η κατάργηση της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών (Διεύθυνση Οργάνωσης, Πληροφορικής, Προμηθειών). οι Διευθύνσεις όπως Εκπαίδευσης Ναυτικών, Ναυτικής Εργασίας, Ναυτιλιακής Πολιτικής, Περιβάλλοντος, Επιθεώρησης Πλοίων, καθώς και η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, οι οποίες δεν έχουν επιχειρησιακό χαρακτήρα, στελεχώνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία από προσωπικό του Λ.Σ. οι Σχολές των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ στελεχώνονται με ελάχιστους Πολιτικούς Υπαλλήλους. Για τους παραπάνω λόγους η αύξηση των οργανικών θέσεων των Πολιτικών Υπαλλήλων κρίνεται επιβεβλημένη. Διακόσιες (200) οργανικές θέσεις, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, είναι οι ελάχιστες που απαιτούνται. Άρθρο: Δήλωση περιουσιακής κατάστασης Πολιτικών Υπαλλήλων ΥΝΑΝΠ Να ισχύσει, ότι ισχύει και για τους υπαλλήλους όλων των Υπουργείων. Άρθρο: Συνταγογράφηση και Ιατρικές εξετάσεις Πολιτικών Υπαλλήλων από την Υπηρεσία Υγειονομικού των κεντρικών Υπηρεσιών (Ιατρείο) Λ.Σ. Να συμπεριληφθεί η συνταγογράφηση των Πολιτικών Υπαλλήλων και των μελών των οικογενειών τους, καθώς και η έγκριση αναρρωτικών αδειών τους μετά από εξέταση, στις αρμοδιότητες του Τμήματος Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, (Ιατρείο των Κεντρικών Υπηρεσιών). Άρθρο 62 (του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου): Σύσταση Ε.Σ.Α.Λ. Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν.2932/2001, η Ε.Σ.Α.Λ. είναι 11μελής Επιτροπή αποτελούμενη, από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων του ΥΝΑΝΠ, ο οποίος προεδρεύει, δύο (02) εκπροσώπους του ΥΝΑΝΠ, καθώς και εκπροσώπους από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Αιγαίου, Οικονομικών, Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Εθνικής Άμυνας. Με το συγκεκριμένο άρθρο τροποποιείται η σύνθεση της Επιτροπής και οι εκπρόσωποι των Υπουργείων αντικαθίσταται με τους Γενικούς Γραμματείς αυτών. Η πρότασή μας είναι: Η εκπροσώπηση των Υπουργείων να παραμείνει σε επίπεδο Υπηρεσιακών Παραγόντων. Να προσδιορισθούν οι δύο (02) εκπρόσωποι του ΥΝΑΝΠ στους α) Γενικό Διευθυντή ΓΓΛΛΠΝΕ και β) Αρμόδιο Διευθυντή ΓΓΛΛΠΝΕ Να συμμετέχει εκπρόσωπος των εργαζομένων (ΠΟΥΕΝ).