Αρχική Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξειςΆρθρο 66 Κατάργηση Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.)Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΔΑ | 27 Φεβρουαρίου 2020, 14:52
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο αυτό έχει συνολικά 27 τροποποιήσεις/προσθήκες στο Ν. 4504/2017 και στο Ν. 4256/2014. Μετά από δύο θερινές περιόδους συνεχούς πτώσης των αφίξεων επαγγελματικών σκαφών αναψυχής (με κοινοτική και μή κοινοτική σημαιά) και την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού στις γείτονες χώρες -κυρίως Τουρκία και Αλβανία-, το άρθρο 3 περίπτωση β΄ της παρ. 3 του ν. 4256/2014 (άρθρο 136 του Ν. 4504) εξακολουθεί να είναι σε ισχύ. Προαπαιτούμενο για τα εν λόγω σκάφη αναψυχής ώστε να δύνανται σε επιβίβαση ή/και αποβίβαση εντός Ελλάδος είναι να λάβουν άδεια ελληνικού επαγγελματικού σκάφους (charter license), όπως αντικαταστάθηκε το περασμένο έτος με την ηλεκτρονική εγγραφή στο Μητρώο Πλοίων. Σκοπός του Μητρώου Πλοίων ήταν να καταργήσει την ελληνική επαγγελματική άδεια. Δυστυχώς, αντί να απλοποιούνται οι διαδικασίες γίνονται πιο περίπλοκες, καθώς τα ίδια δικαιολογητικά της επαγγλεματικής άδειας εξακολουθούν ισχύουν και για την εγγραφή στο Μητρώο Πλοίων. Στην ουσία προστέθηκε και η ηλεκτρονική εγγραφή... Είναι σκόπιμο να επανεξετασθεί ο σκοπός του νομοθέτη σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου 4256/2014 για το άρθρο 2 Ηλεκτρονικό Μητρώο Πλοίων. Παραθέτω τους σκοπούς του νομοθέτη από την αιτιολογική έκθεση: "α) την λεπτοµερή χαρτογράφηση των πάσης φύσεως πλοίων,τα οποία χρησιµοποιούνται για τουρισµό και αναψυχή, τόσο για ιδιωτικούς σκοπούς όσο και για επαγγελµατική εκµετάλλευση στο πλαίσιο του θαλάσσιου τουρισµού β) την απλοποίηση και τη συντόµευση των διαδικασιών που αφορούν στη δραστηριοποίηση των πλοίων αυτών γ) την άντληση στατιστικών στοιχείων για την υποβοήθηση του στρατηγικού σχεδιασµού και δ) τη διευκόλυνση του έργου των ελεγκτικών Αρχών. Το Μητρώο θα διασυνδεθεί α) µε την εφαρµογή για την υποβολή του ναυλοσυµφώνου µε ηλεκτρονικό τρόπο ώστε να διευκολύνεται η παρακολούθηση των ναυλώσεων και β) µε την εφαρµογή για την ηλεκτρονική πληρωµή του Τέλους Παραµονής και Πλόων για την διευκόλυνση του ελέγχου". Θα ήταν εύλογο να μην χρειάζεται η δημιουργία υποκαταστήματος και η ύπαρξη νόμιμου εκπροσώπου, αλλά φορολογικού όπως ακριβώς ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Με την θέσπιση φορολογικού εκπροσώπου η (προ)είσπραξη και απόδοση του Φ.Π.Α. επί του ναύλου θα γίνει πιο εύκολη καθώς το Υπουργείο Οικονομικών με την Απόφαση Α1018 προβλέπει στο άρθρο 7, παράγραφος 4 την ύπαρξη φορολογικού εκπροσώπου για την απόδοση ΦΠΑ στα διερχόμενα σκάφη αναψυχής. Δεν είναι δυνατόν να απαγορεύεται η επιβίβαση και αποβίβαση, αλλά να πληρώνεται το ΤΕΠΑΙ και ο ΦΠΑ στο ναύλο. Εκτός από υποχρεώσεις υπάρχουν και δικαιώματα.... Πρέπει επιτέλους τα δύο Υπουργεία -Οικονομικών και Ναυτιλίας- να έρθουν σε συνεννόηση και σε συνεργασία για να εναρμονιστεί ο νόμος 4256/2014 ως ισχύει με την απόφαση Α1018. Να τονιστεί ακόμη ότι το άρθρο 136 του Ν. 4504/2017 δεν τέθηκε ΠΟΤΕ σε διαβούλευση και αντίκειται και στον ΕΚ 3577/1992.. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της Εθνικής Οικονομίας και να συμβάλλει με αξιοσημείωτο ποσοστό στο ΑΕΠ όπως η ναυτιλία και οι λοιπές μορφές του τουρισμού. Με την κατάργηση του άρθρου 136 -πέραν της εναρμόνισης με την ΕΚ 3577/1992, θα επιτευχθούν οι παρακάτω στόχοι: 1. Άμεσα έσοδα για το κράτος, κυρίως από την είσπραξη του Φ.Π.Α. κατά την επιβίβαση στον λιμένα εκκίνησης. 2. Δημιουργία σταθερού περιβάλλοντος για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και προσέλκυση κεφαλαίων λειτουργώντας συμπληρωματικά με την ανάπτυξη των υποδομών (μαρίνες). 3. Περιφερειακή ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών και των παράκτιων περιοχών. 4. Άνθιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και των συγγενών επαγγελμάτων. 5. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 6. Προώθηση της ελληνικής ναυτοσύνης και κουλτούρας διεθνώς. Η Ελλάδα έχει, εκ της γεωστρατηγικής θέσης της, συγκριτικό πλεονέκτημα ως προς τις δυνατότητες ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και των δραστηριοτήτων γύρω από αυτόν. Στόχος είναι να γίνει η χώρα μας αυτή που θα καθορίζει τις εξελίξεις του κλάδου αποβάλλοντας τον μανδύα του προστατευτισμού, προσελκύοντας επενδύσεις σε υποδομές, εκσυγχρονίζοντας τις μαρίνες και προσφέροντας, υψηλού επιπέδου και προσαρμοσμένου στις σύγχρονες παγκόσμιες τουριστικές τάσεις, υπηρεσίες, και εν γένει να καταστεί μια από τις κυριότερες αγορές που συγκροτούν την παγκόσμια αγορά του θαλάσσιου τουρισμού. Ας σταματήσουμε να στέλνουμε το κεφάλαιο, που επιθυμεί και να πληρώσει στην χώρα μας και να είναι νόμιμο, στην Αλβανία και στην Τουρκία!!!