Αρχική Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ IB’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΞΥΛΙΝΑ ΣΚΑΦΗ Άρθρο 25 Επιχειρήσεις ναυπήγησης, επισκευής, μετατροπής και συντήρησης ξύλινων παραδοσιακών σκαφών και εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση άρθρων 14 και 16α ν. 2971/2001Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Γκιοκας | 25 Νοεμβρίου 2020, 09:21
Προτείνεται 1. "στ) Την εγκατάσταση σταθερών ή πλωτών εξεδρών, την κατασκευή προβλητών και κρηπιδωμάτων,..." ΣΕ "στ) Την εγκατάσταση σταθερών ή πλωτών εξεδρών, την κατασκευή σταθερών ή πλωτών προβλητών και κρηπιδωμάτων ή πλωτών κυματοθραυστών,..." 2. Να τροποποιηθεί η ΥΑ 8220/131/14/2014 στα εξής σημεία Αρθρο 2 παραγρ. 2 «δύναται να εξυπηρετεί θέσεις μόνιμου ελλιμενισμού εφ’οσον βρίσκεται εντός προστατευμένου όρμου» παραγρ 3 "χωρίς χρονική περίοδο με μόνη προυπόθεση την καταβολή του προσδιορισθέντος οικονομικού ανταλλάγματος." Αρθρο 4 παραγρ.γ κατάργηση. Δεν μπορεί υπάρχει οικονομικό και λειτουργικό όφελος της επένδυσης με χρονικό ορίζοντα εποχιακό. Αρθρο 8 Επειδή το Δημόσιο συμφέρον έχει ευρεία έννοια (Δημόσια Τάξη, Αμυνα, Υγεία, Εκπαιδευση, Περιβάλλον) θα πρέπει να διαχωριστεί απο το Δημοσιονομικό συμφέρον ΡΗΤΑ όσον αφορά την αιτιολόγηση της απομάκρυνσης μιας πλωτής εγκατάστασης. Στην ίδια παραγραφο "Τα έργα ανήκουν στο Δημόσιο, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας, ΧΩΡΙΣ καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης κατασκευής και συντήρησής τους στον ιδιώτη.» Αυτή η περιγραφή ουσιαστικά καταργεί ό,τι προσπαθεί η νομοθετική ρύθμιση για την οικονομική ανάπτυξη. Ασχέτως καθεστώτος ιδοκτησίας Δημόσιου ΡΗΤΑ θα πρέπει να προσδιορίζονται ΜΟΝΟΝ λόγοι Αμυνας, Δημόσιας ασφάλειας ή Περιβαλλοντικοί. Οι Δημοσιονομικοί λόγοι εμπίπτουν στην δικαστική διοικητική διαδικασία.Αρα για όποιο άλλο λόγο θα πρέπει να προβλέπεται η αποζημίωση. Το Κράτος οφείλει να σέβεται τους επενδυτές. Παραγ. θ) «Έργα εξυπηρέτησης ή εγκατάστασης ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων (καρνάγια-ταρσανάδες) ναυπήγησης, μετασκευής, επισκευής και συντήρησης ξύλινων παραδοσιακών σκαφών μήκους όχι μεγαλύτερου των σαράντα (40) μέτρων. Τα έργα αφορούν στην εκτέλεση εργασιών, καθώς και στην εναπόθεση σκαφών, πρώτων υλών, εφοδίων και εξοπλισμού απαραίτητου για τη λειτουργία τους.» Προτείνεται: « Έργα εξυπηρέτησης ή εγκατάστασης ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων (καρνάγια-ταρσανάδες) ναυπήγησης, μετασκευής, επισκευής και συντήρησης ξύλινων παραδοσιακών σκαφών καθώς και πλαστικών σκαφών αναψυχής ή μεταλλικών μήκους όχι μεγαλύτερου των σαράντα (40) μέτρων. Τα έργα αφορούν στην εκτέλεση εργασιών, καθώς και στην εναπόθεση σκαφών, πρώτων υλών, εφοδίων και εξοπλισμού απαραίτητου για τη λειτουργία τους.» Δινεται η δυνατότητα ευρύτερης οικονομικής ανάπτυξης στην μονάδα και ανάπτυξης θέσεων ειδικευμένης εργασίας. Πάρις Λουτριώτης Πρόεδρος Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.