Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Καλιπτσίδης | 9 Ιανουαρίου 2022, 19:22
Αρχικά να πω ότι τα σχόλια μου ΔΕΝ έχουν αρνητικό χαρακτήρα αλλά επιθυμώ να εισφέρω με τη γνώση και την εμπειρία μου στην ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα. Μια πρώτη παρατήρηση είναι ότι αν και εμφανίζεται ως νέο - ελάχιστες είναι οι καινοτομίες που εισάγει. Μοιάζει σαν ένα παζλ από παλιούς νόμους και διάφορα. ... Σημαντική διαφορά είναι ότι αφορά τα πλοία με ξένη σημαία , όμως αυτά αφορούν ελάχιστα τους Έλληνες. Σημαντικά σημεία. 1. Hμερόπλοια : Θα πρέπει ΟΛΑ τα επαγγελματικά να μπορούν να χαρακτηρίσουν ημερόπλοια. , ανεξερέτος πρωτοκόλλου και μεγέθους. Ύπαρχει μεγάλος αριθμός ΕΣΑ (επαγγελματικών σκαφών αναψυχής) που δραστηριοποιούνται στις ημερήσιες κρουαζιέρες. 2. Τα ΕΣΑ να "ανεβάζουν" όλα τους τα επικαιροποιημένα έγγραφα στο e-μητρώο - e-navlosimfono , με αυτό το τρόπο οι αρχές θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να ελέγχουν και να διασταυρώνουν στοιχεία. Τεράστια αποφυγή γραφειοκρατίας, εκτυπώσεων . 3. Πρέπει να παραληφθεί η έννοια του απόπλου, από τη στιγμή που θα "ανεβαίνει" το ναυλοσύμφωνο και η λίστα επιβατών στο e-navlosimfono ΔΕΝ έχει νόημα να πάει ο κυβερνήτης στο οικείο λιμεναρχείο. Η μια ενέργεια αναιρεί την άλλη . Φυσικά αυτονήτο ότι δεν θα πρέπει έπειτα να γίνεται εκ νέου "ανεβασμα" των ναυλοσυμφώνων στο αρχείο συμφωνητικών της ΑΑΔΕ. 4. Το passenger list να μπορεί να επικαιροποιείτε online. Ετσι να μπορεί να επικαιροποιείτε η λίστα επιβατών ... και να παραληφθεί ο συντεέστης του 50% . Επίσης θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ποιος είναι επιβάτης και ποίος επισκέπτης . 5. Η αναφορά σε ενχαρτο ναυλοσύμφωνο είναι κατά τη γνώμη μου άκυρη , επειδηξη του σχετικού link ή QR είναι αρκετή - αφού έτσι και αλλιώς θα έχουν πρόσβαση οι αρχές. 6. ΦΠΑ , το Yachting είναι το μοναδικό μεταφορικό και τουριστικό προϊόν της χώρας με ΦΠΑ 24% , ισχύει το παράδοξο , οι τουρίστες να ταξιδεύουν προς τη χώρα με 0 ΦΠΑ , να κοιμούνται στο ξενοδοχείο με 13% να μισθώνουν ΤΑΞΙ με 13% και όταν είναι να κοιμηθούν ή να ταξιοδέψουν με σκάφος αυτό να είναι 24% και να υπάρχουν πολλές προυποθέσες για απαλλαγή .... Ένα ενναίο συντελεστή ΦΠΑ 13% είναι αρκετό ! 7. ΔΕΝ γίνεται ξεκάθαρο τι θα γίνει με το ΕΕΠΣΕΠΑ και πώς θα γίνεται οι εγγραφές (Πρέπει να είναι ηλεκτρονικό ) χωρίς φυσική παρουσία . 8. Με ηλεκτρονικό ΕΕΠΣΕΠΑ να είναι ΑΥΤΟΜΑΤΗ η βεβαίωση ΑΡΓΙΑΣ . 9. Τα στοιχεία της λίστας επιβατών περιγράφονται σαφώς στο ΠΔ. 23/1999 , περιττά προσωπικά δεδομένα οδηγουν σε παραβίαση τους και προστρυβές με επιβάτες (τηλέφωνα , ηλίκία , ή αριθμους διαβατηριών κλπ) τα οποία διακινουνται και κοινοποιούται σε πρόσωπα αναρμόδια σχετικά με το GDPR. 10 . Να συμπεριληφθουν οι διευκρινήσεις της Αριθ. Πρωτ.: 3133.1-3/ 18868 /2018 του ΥΠΕΝ 11. Να διεκρινισθεί ότί επί του πλοιου δύναται όταν είναι ενλιμενισμένο να επιβαίνουν "επισκέπτες¨οι οποίοι δεν είναι επιβάτες και δεν έχουν συμπεριληφθεί στη λίστα επιβατών. 12. Δυνατότητα μονοπρόσωπης ΝΕΠΑ 13. Δυνατότητα μονομελους ΔΣ ,και όχι υποχρεωτικο 3μελές .