Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος | 12 Ιανουαρίου 2022, 14:01
Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι το νομοσχέδιο είναι σε θετική κατεύθυνση. Θα ήθελα ωστόσο να αναφερθώ σε ένα θέμα πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του yachting που δεν είναι άλλο από τον ελλιμενισμο και την αγκυροβολια. 1. Ελλιμενισμος Α. Πρέπει με κάποιο τρόπο το υπουργείο να δώσει στους διαχειριστές μαρινων να καταλάβουν ότι διαχειριζονται δημόσια περιουσία, και εξηγώ. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται στους διαχειριστές να μην δέχονται στις μαρίνες επαγγελματικα σκαφη και εν ολίγοις να τα εξισώνουν με τα ιδιωτικά ως προς το πιο θα επιλέξουν για να του δώσουν θέση. Τα επαγγελματικα σκαφη προσδίδουν μεγαλύτερα οφέλη στη τοπική αγορά και κοινωνία με θέσης εργασίας, τζίρου κλπ. Θεωρώ ότι κάθε φορά που ένας διαχειριστής μαρίνας αρνείται θέση ελλιμενισμού σε επαγγελματικό σκάφος λόγω,<> πρέπει να υποχρεούται να αποδείξει εγγράφως του λόγω του αληθές. Β. Οι χρεώσεις ελλιμενισμού επαγγελματικών σκαφών θα πρέπει σε επίπεδο περιφέρειας να έχουν μια λογική συνάφεια. Παρατηρείται το εξής. Επαγγελματικα σκαφη τα οποία ελλιμενιζονται σε ορφανά κρατικά λιμάνια ή καταπατημενα αλιευτικα καταφύγια και δεν πληρώνουν ελλιμενισμο να ασκούν αθέμιτο ανταγωνισμό σε επαγγελματικά σκάφη που ελλιμενιζονται σε μαρίνες. Επίσης παρατηρείτε εντός μαρίνας διαφορετικη τιμολογιακή πολιτική από τους διαχειριστές μαρίνας προς τους ιδιοκτήτες με αποτέλεσμα την περαιτέρω καλλιέργεια αθέμιτου ανταγωνισμου. Συνεπώς το υπουργείο θα μπορούσε να ορίσει ένα πλαφόν για ελάχιστο ετήσιο κόστος ελλιμενισμού σε σχέση με το μέγεθος του σκάφους και στη συνέχεια να το εισπράττει από τους ιδιοκτήτες σκαφών που δεν πληρώνουν ελλιμενισμο υπό μορφή τέλους. Επίσης με τη χρήση του πλαφόν θα πρέπει να υποχρεώσει σε συμμόρφωση ως προς τις χρεώσεις τους διαχειριστές μαρινων. Δεν δύναται εν κατακλείδι να υπάρχει ελεύθερη τιμολογιακή πολιτική σε αυτόν τον τομέα διότι αφενός δεν μπορει οποιαδήποτε να φτιάξει μια μαρίνα ώστε να υπάρξει ανταγωνισμός και αφετέρου δεν είναι λογικό να υπάρχει τιμολογιακή πολιτική στην πλάτη τον επαγγελματιών του θαλάσσιου τουρισμού διότι δεν έχουν πολλές επιλογές ελλιμενισμού ανά περιοχή. 2.Αγκυροβολια Παρατηρούμε ότι υπάρχει ανεξέλεγκτη συμπεριφορά αγκυροβολιας σε σημεία ενδιαφέροντος. Αφενός από τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και αφετέρου από τα ημεροπλοιο αλλά και τις βάρκες. Εννοείται ότι οι παρωχημένες διατάξεις για την απόσταση από τη στεριά κλπ δεν ισχύουν στην πράξη και καλώς δεν ισχύουν γιατί αν ίσχυαν δεν θα υπήρχε γιωτινκ. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει ένας κανονισμός που θα επιτρέπει την πρόσβαση στα σημεία ενδιαφέροντος και την αγκυροβολια πχ με προσθήκη ρεμετζων και χρέωση όπως σε κάθε σοβαρη χώρα της μεσογείου. Η ανεξέλεγκτη αγκυροβολια και η άνευ προγράμματος έλευση ημεροπλοιων μόνο κακό κάνει στην ποιότητα του προϊόντος και σαφώς ενέχει πολλούς κινδύνους ατυχήματος.