Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Νίκος Σύμπουρας | 15 Ιανουαρίου 2022, 22:20
Το Yachting είναι για την Ελλάδα προνομιακός τομέας του τουριστικού μας προϊόντος αφού αποτελεί αναβαθμισμένο από πλευράς εσόδων και κερδοφορίας είδος τουρισμού, αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη επιλογή στη Μεσόγειο, ενώ προσελκύει υψηλού εισοδηματικού προφίλ επισκέπτες με σημαντική εισφορά στην οικονομία των περιοχών που επισκέπτονται. Το κόστος όμως ναύλωσης τουριστικών πλοίων - πέραν των άλλων προβλημάτων ανταγωνιστικότητας (πχ υψηλό συγκριτικό κόστος Μαρίνων) -, επιβαρύνεται και από τον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ 24%. Το ποσοστό αυτό είναι άδικο και υπερβολικό: όλες οι σημαντικές ανταγωνιστικές αγορές (Τουρκία, Ιταλία, Κροατία, Ισπανία, Γαλλία κα) έχουν ΦΠΑ από 0% έως μέγιστο 13%. Αλλά και αντίστοιχες οικονομικές δραστηριότητες στην Ελλάδα (τουρισμός - διαμονή, μεταφορές) έχουν ΦΠΑ 13% και επομένως είναι ακατανόητη η εφαρμογή του ΦΠΑ 24% στο Yachting. Θα πρέπει λοιπόν για λόγους ανταγωνιστικότητας στον σημαντικό αυτό τομέα του τουριστικού μας προϊόντος, να θεσμοθετηθεί άμεσα ενιαίο επίπεδο ΦΠΑ 13%.