Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ Άρθρο 8 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ωςεπαγγελματικώνσύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώραςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Τελώνης | 16 Ιανουαρίου 2022, 00:48
Επιτέλους έρχεται προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τον σημαντικότερο τομέα του ελληνικού τουρισμού , το yaghting ,το οποίο ενώ έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης λόγω και της μοναδικότητας της Πολυνησίας και των πολύ μεγάλων ακτογραμμών που διαθέτει η Πατρίδας μας , παραμένει για χρόνια εγκλωβισμένο χωρίς να μπορεί να αναδείξει τις δυνατότητές του . Και λέω ότι είναι ο σημαντικότερος τομέας , διότι τα ποσοστά ανάπτυξης του από χρόνο σε χρόνο , "εφ' όσον αποδεσμευθεί από τα δεσμά του" θα είναι θεματικά , και δεν θα μπορούν να συγκριθούν με τα μονοψήφια , στην καλλίτερη περίπτωση , άνοδο των άλλων τομέων . Αυτό από μόνο του θα δείξει το πόσο περιορισμένο ήταν. Σωστά , στην αιτιολογική έκθεση αναφέρονται οι στόχοι που αναμένεται να επιτευχθούν με το νέο νομοσχέδιο , όπως : 1. αύξηση των άμεσων κρατικών εσόδων, κυρίως από την είσπραξη Φ.Π.Α, 2. την είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών απογεγραμμένων και μη ναυτικών ,3. αύξηση των έμμεσων κρατικών εσόδων λόγω συνεργασίας με επιχειρήσεις εφοδιασμού πλοίων, ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, μαρίνες, τοπικά αεροδρόμια, επιχειρήσεις εστίασης, 4. αύξηση στη ζήτηση Ελλήνων και Ευρωπαίων ναυτικών ,5. άμεση και καθοριστική συμβολή στην εμπορική προώθηση του Brand της πατρίδας μας, 6 την καταπολέμηση φαινομένου παράνομων ναυλώσεων και επομένως απώλειας εσόδων από το κράτος μας και μερικά άλλα ακόμη χαμηλότερης σημασίας . Ωστόσο , όλα αυτά κινδυνεύουν να παραμείνουν για μια ακόμη φορά στα χαρτιά , "ως ευσεβείς πόθοι" δεδομένου ότι σε αυτό το άρθρο αναφέρεται ο εντελώς αδικαιολόγητος περιορισμός του περιορισμού των ημερών δυνατότητας ναύλωσης των πλοίων στην χώρα μας . Και μάλιστα ο περιορισμός αυτός είναι τόσο ασφυκτικός (21) μόνο ημέρες , που δίνει την βεβαιότητα ότι ούτε ένα μικρό μέρος από τους πιο πάνω στόχους , που αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου , θα επιτευχθούν δεδομένου ότι όλοι τους είναι αποτέλεσμα του γινομένου των ημερήσιων εσόδων , που εν προκειμένω στο yachting είναι εξαιρετικά υψηλά, πολλαπλασιαζόμενα με τον αριθμό των ημερών. Επιβάλλεται λοιπόν να καταργηθεί ο αναιτιολόγητος αυτός περιορισμός των 21 ημερών , και είναι πλέον βέβαιο ότι εκτός των όλων των άλλων στόχων που αναφέρθηκαν , η πατρίδα μας θα αποτελέσει home porting , για το yachting , γεγονός που όλοι γνωρίζουμε την εξαιρετικά μεγάλη προστιθέμενη αξία που θα φέρει.