Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΟΥ Άρθρο 11 Στελέχωση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Μαυρόγιαννης | 16 Ιανουαρίου 2022, 23:52
Η υποχρεωτική οργανική σύνθεση σε μικρά σκάφη με μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 12 επιβατών δεν μπορεί να είναι η απάντηση της χώρας στο πάγιο αίτημα των ημερόπλοιων που όλα αυτά τα χρόνια θεωρούν τους εαυτούς τους αδικημένους απέναντι στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής που εκτελούν ημερήσιους ναύλους. Τα ημερόπλοια είναι μια κατηγορία πλοίων που εκτελεί μια διαφορετική τελείως δραστηριότητα έναντι των ημεροπλοίων, όπως επίσης οι μεταφορικές δυνατότητες των ημεροπλοίων είναι κατα βάση πολύ μεγαλύτερες. Ειναι πολύ σημαντικό επίσης να σημειωθεί ότι δεν πρέπει ο νόμος να αναφέρεται σε μεταφορική ικανότητα αλλά σε επιβάτες που μεταφέρονται αφού στην περίπτωση (όπως συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις) όπου υπάρχει παραπάνω από ένα πρωτόκολλα και κάποιο πρωτόκολλο είναι μεγαλύτερο των 12 επιβατών τότε το σκάφος θα υποχρεούται να έχει οργανική σύνθεση ακόμα και αν τελικά μεταφέρει λιγότερους από 12 επιβάτες. Η έλλειψη πληρωμάτων και η διαφορετική φύση της δουλειάς καπετάνιου και κυβερνήτη ιστιοπλοϊκού, θα οδηγήσει πολλές εταιρείες που δραστηριοπούνταν όλα αυτά τα χρόνια προσφέροντας ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν και υπηρεσίες τελείως διαφορετικές από αυτές που προσφέρουν τα ημερόπλοια, να εγκαταλείψουν αυτή τη δραστηριότητα τους λόγω των δυσκολιών που γνωρίζουμε ότι αντιμετωπίζουν με τις οργανικές συνθέσεις τα μεγαλύτερα σκάφη και θα αντιμετωπίζουν πλέον και τα μικρότερα, αλλά και λόγω του δυσανάλογα αυξημένου κόστους. Επίσης, υπάρχουν και ιστιοφόρα σκάφη μικρότερα των 24 μέτρων που φέρουν 13-14-15-16 κλίνες και τα οποία θα υποχρεούνται πλέον σε οργανική σύνθεση. Τα σκάφη αυτά με το νόμο αυτό επι τους ουσίας τιμωρούνται για τις περισσότερες κλίνες τους και η μόνη λύση είναι να μειώσουν τη μεταφορική τους ικανότητα σε 12 επιβάτες, αφού το κόστος διατήρησης της μεγαλύτερης μεταφορικής τους ικανότητας είναι τεράστιο ενώ δεν θα κάνουν πάντα ναύλους με περισσότερους από 12 επιβάτες. Επίσης, σχετικά με την ασφάλεια των πλοίων και τους νηογνώμονες το ΠΔ917/1979 ορίζει τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία σε πλοία που μεταφέρουν έως 25 επιβάτες, ενώ τα πλοία άνω των 25 επιβατών ελέγχονται σαν επιβατηγά πλοία. Παρακαλούμε να υπάρξει μέριμνα για τα παραπάνω προβλήματα, αφού οδηγούμαστε σε καταστροφή.