Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ Άρθρο 8 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ωςεπαγγελματικώνσύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώραςΣχόλιο του χρήστη Κώστας Τετρίγγας | 17 Ιανουαρίου 2022, 22:18
Ο περιορισμός των 21 ημερών πρέπει να απαλειφθεί. Κάθε περιορισμός είναι αποτρεπτικός για την προσέλευση σκαφών μόνο και μόνο με την ανακοίνωση του. Ανατρέπει ακόμα και τον προγραμματισμό του να έρθει το σκάφος. Δεν είναι δόκιμο να «ανοίγει» η αγορά τουρισμού θαλαμηγών για μόλις 21 μέρες και να παραμένει «κλειστή» για 344. Εάν και εφόσον κάποιοι ελάχιστοι τελικά αποφασίσουν να έρθουν, αυτό δεν συμβάλλει στο να γίνει η χώρα μας hub θαλάσσιου τουρισμού και να δημιουργηθεί το επιθυμητό home porting. Θα είμαστε μια χώρα διέλευσης στην καλύτερη περίπτωση με ελάχιστες δυνατότητες να προσφέρουμε υπηρεσίες και αγαθά. Ας μην ξεχνάμε ότι τα σκάφη αναψυχής είναι τουριστικό προϊόν για τη χώρα μας ιδιαίτερης σημασίας και αξίας. Η μέση τουριστική δαπάνη ενός τουρίστα σε σκάφος επαγγελματικό που το έχει ναυλώσει για τις διακοπές του είναι ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ 2.000 – 3000 ευρώ. Γύρω δε από τον κλάδο δραστηριοποιούνται εκατοντάδες υπηρεσίες και επιχειρήσεις, που απασχολούν πολυάριθμο προσωπικό. Πρακτόρευση, τροφοδοσία, μεταφορές, δραστηριότητες, εκδρομές, εκδηλώσεις, κλπ Όλα αυτά λειτουργούν πολύ περισσότερο με τα επαγγελματικά σκάφη, yacht και mega yacht. Τα δικά μας, τα Ελληνικά επαγγελματικά σκάφη δύνανται να δραστηριοποιούνται εμπορικά στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές (και μη) χώρες χωρίς χρονικό περιορισμό και χωρίς περιορισμό μεγέθους. Δηλ. σκάφη ανεξαρτήτως μέτρων κάνουν ναύλα ελεύθερα. Γιατί εμείς να έχουμε αυτούς του αθέμιτους περιορισμούς; Ο περιορισμός μέτρων και χρόνου δεν μπορεί να εφαρμοστεί για τα σκάφη αναψυχής με ευρωπαϊκή σημαία διότι αντίκειται στον ΕΚ 3577/1992