Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΠΑΣΙΔΙ- Σωματείο Ιδιοκτητών Ιστιοφόρων σκαφών | 18 Ιανουαρίου 2022, 14:25
Γενικά επι του νομοσχεδίου Γενικά και με αφορμή του νομοσχεδίου σε φάση διαβούλευσης θα θέλαμε ως ΠΑΣΙΔΙ (ΠΑνελλήνιο Σωματείο ΙΔιοκτητών Ιστιοφόρων) να αναδείξουμε τα εξής ‘για τα οποία δεν γίνεται ειδική μνεία. Επιθυμούμε δε, την έστω και καθυστερημένα ένταξη τους στο νομοσχέδιο καθώς, θα ανακουφίσει χιλιάδες μικρο-ιδιοκτήτες ιστιοφόρων σκαφών που είναι εγκλωβισμένοι σε παρωχημένες διαδικασίες και νομοθετικούς λαβύρινθους περασμένων δεκαετιών. - Πρέπει επιτέλους να γίνει απεγκλωβισμός των χαρακτηρισμένων ιδιωτικής χρήσεως σκαφών αναψυχής από την κατηγορία νηολογίου και να αναγραφούν στα λεμβολόγια (ΒΕΜΣ) όπως προβλέπει ο υπάρχων νόμος. Αποκαθιστώντας την υπάρχουσα επι σειρά ετών αδικία με την επιβάρυνση τους αναίτια και την εξίσωση τους με επαγγελματικά σκάφη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σκάφη 11,99μ με σκάφη 12,01μ πληρώνουν δυσανάλογα περισσότερα. Θυμίζουμε οτι τα ιδιωτικά αναψυχής δεν παράγουν έργο και ούτε προσφέρουν έσοδο με οποιοδήποτε τρόπο στους ιδιοκτήτες τους. - Να σταματήσει η άδικη επί σειρά ετών χρέωση των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής από το Ναυτικό Επιμελητήριο που δεν προσφέρει ουσιαστικά τίποτα στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. (με τη μεταγραφή τους σε ΒΕΜΣ παυει αυτομάτως) - ο ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις να υπολογίζεται για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, όπως και στην παράγραφο Άρθρο 7 αα, με σταδιακή απομείωση του (90% στην 15ετία) το οποίο αντιστοιχεί και στην πραγματική αξία του σκάφους με βάσει τις συνθήκες της αγοράς. (να απαλειφθεί απο παντού ο υπολογισμός με βάσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο καθώς δεν αντιπροσωπεύει την πραγματική αξία αλλά την αξία που εκτιμά ο ιδιοκτήτης (εμπεριέχει και συναισθηματική αξία ή αξία πρόσθετων εξαρτημάτων)) - Να επανέλθει η διάταξη για ιστιοπλοϊκά ναυταθλητικά καθώς η προώθηση του ναυταθλητισμού και η υποστήριξη του κράτους στις συνοδές δραστηριότητες έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για τη χώρα μας. Να προβλεφθεί ο ελλιμενισμός των ναυταθλητικών ιστιοφόρων στα αλιευτικά καταφύγια, εφόσον υπάρχει σύλλογος. - Θα επιθυμούσαμε να υπάρχει σαφής αποκλειστική αναφορά στα ιδιωτικά πλοία/σκάφη αναψυχής και ειδικό αποκλειστικό νομοσχέδιο που θα εμπεριέχει όλες τις υποχρεώσεις φορολογικές και μή. Να ενσωματώνει σε ένα ενιαίο ξεκάθαρο σύγχρονο νομοσχέδιο χωρίς παραπομπές και νομοθετικές διατάξεις, όλα αυτά που αφορούν τη σχέση των ιστιοφόρων σκαφών με το κράτος και τις υπηρεσίες του. Δυστυχώς η παρούσα κατάσταση, εκτός του υπερβολικού και αναίτιου φόρτου που προκαλεί στις δημόσιες υπηρεσίες (εφορίες, λιμεναρχεία κλπ) παραπέμπει σε ένα θολό τοπίο που κυριαρχούν οι στρεβλώσεις και οι μεθοδεύσεις για ιδιοτελή συμφέροντα. Οι προτάσεις μας επι της διαβούλευσης και γενικά επι των νόμων που διέπουν τα σκάφη αναψυχής, είναι αποτέλεσμα διαρκούς και επι της διαβούλευσης συζήτησης με τα μέλη του σωματείου. Το ΠΑΣΙΔΙ συζητώντας ενεργά και εποικοδομητικά με τα μέλη του, ενημερώνεται και γνωρίζει ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος των σκαφών και ειδικά ιστιοφόρων στην Ελλάδα. Παράλληλα αφουγκράζεται τις απόψεις φίλων ιστιοπλόων απ όλο τον κόσμο, που επιλέγουν για τις διακοπές τους τη χώρα μας και μπορεί να μεταφέρει δοκιμασμένες πρακτικές παρόμοιων χωρών. Είναι σε θέση να καταθέσει προτάσεις που είναι σύγχρονες, ρεαλιστικές, ικανοποιούν το αίσθημα περι δικαίου των χιλιάδων ιδιοκτητών σκαφών και δεν θίγουν το δημόσιο συμφέρον. Σκοπός της δημιουργικής μας συνεισφοράς είναι η προώθηση του ιστιοφόρου ως μέσο αναψυχής και ως ένα εργαλείο ανάπτυξης του τόπου μας, του τουρισμού και της οικολογικής επαφής με τη θάλασσα. Γίνεται σχολιασμός και επι των συγκεκριμένων άρθρων στις αντίστοιχες ενότητες/άρθρα. Ευχαριστούμε για τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαβούλευση.