Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ Άρθρο 8 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ωςεπαγγελματικώνσύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώραςΣχόλιο του χρήστη ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΔΙΤΗΣ | 19 Ιανουαρίου 2022, 14:17
Με δεδομένο τον εν ισχύ άρθρο 17 του Ν.4532 / 5.4.1963 ΦΕΚ 63Α το άρθρο 8 του παρόντος νόμου παρέλκει καθώς οι 21 ημέρες προσωρινή άδεια δεν έχει καμία απολύτως ουσία στην εφαρμογή της αφού τα σκάφη αυτά μπορούν νομίμως να δραστηριοποιηθούν μέσω είτε ίδρυσης υποκαταστήματος είτε μέ τη διαδικασία του Εφοπλισμού . Η εφαρμογή του μέτρου της Προσωρινής Άδειας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σε αυτούς οι οποίοι έσπευσαν από το 2018 έως σήμερα να νομιμοποιηθούν και να εγγραφούν στο Ηλεκτρονικό Μητρώο του Ν 4256/2014 τους οποίους οφείλει η Πολιτεία και ειδικά το Υπουργείο Ναυτιλίας να προστατεύσει καθώς τα σκάφη αυτά δεν είναι τίποτα λιγότερο από Ξένοι Επενδυτές οι οποίοι πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους (ΦΠΑ κλπ) και επίσης πρέπει να προστατευτεί το Ελληνικό και Κοινοτικό Νηολόγιο . Δεν μπορεί επίσης όσοι επιθυμούν να ενταχθούν με τις προτεινόμενες διατάξεις «Άδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» να τυγχάνουν απαλλαγών και του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ και των εκπτώσεων αυτού και να εξομοιώνονται με αυτούς που έχουν Μόνιμη Εγκατάσταση . Αυτό και μόνο του δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των σκαφών της ίδιας κατηγορίας τα οποία έχουν νόμιμη φορολογική εγκατάσταση . Αντί λοιπόν του προσωρινού αυτού μέτρου που ουσιαστικά δεν θα ωφελήσει κανέναν παρά μόνο τον αθέμιτο ανταγωνισμό προτείνουμε την πρόβλεψη απλουστευμένων διαδικασιών εγκατάστασης και εγγραφής στο φορολογικό μητρώο της χώρας μας και όχι με λύσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν μόνο προβλήματα . Όσο αφορά τη τυχόν εφαρμογή των διατάξεων της ΚΟ 3577/ 1992 αφενός κάτι τέτοιο δεν έχει σχέση με το Yachting αφετέρου όμως θίγει και άλλα θέματα πέραν της ελευθερίας παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών από Κοινοτικά Σκάφη όπως θεματα Στελέχωσης , Εθνικότητας Ναυτικών , Φορολογική Εγκατάσταση κλπ Άρα συνοψίζοντας και για τους προαναφερόμενους λόγους αλλά και λόγους ηθικής τάξεως το άρθρο 8 πρέπει να καταργηθεί .