Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΟΥ Άρθρο 11 Στελέχωση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΛΙΩΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ | 20 Ιανουαρίου 2022, 11:52
Το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, το οποίο δεν προβλέπει οργανική σύνθεση πληρώματος για τα σκάφη μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 12 ατόμων, έχει λειτουργήσει πλήρως ικανοποιητικά με κριτήριο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ήτοι την ασφαλή πλεύση και λειτουργία των σκαφών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα. Η καθημερινή πρακτική έχει αποδείξει ότι oι skipperς (σκίπερς) ανταποκρίνονται πλήρως και με ασφάλεια στη διακυβέρνηση των σκαφών αναψυχής αφού έχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση και γνώση για αυτό που κάνουν. Η υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος, επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος και καθιστά οικονομικά μη βιώσιμες τις περισσότερες από τις επιχειρήσεις του κλάδου, χωρίς ταυτόχρονα να εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό και δη αφενός την ασφαλή πλεύση και λειτουργία των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και αφετέρου την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στον κλάδο. Αντίκειται στα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής να δεχτούμε ότι ένας skipper (σκίπερ) μπορεί να κυβερνά ένα σκάφος αναψυχής μεταφορικής ικανότητας 12 ατόμων κατά το διάπλου του Αιγαίου πελάγους (π.χ. από την Αλεξανδρούπολη στα Χανιά), ενώ προκειμένου για σκάφος μεταφορικής ικανότητας 13 ατόμων δεν μπορεί να το κυβερνά στα πλαίσια ενός ολιγόωρου ταξιδίου αναψυχής στην απέναντι παραλία από το λιμένα απόπλου. Ενόψει των ανωτέρω, η σήμερα ισχύουσα διάταξη πρέπει να παραμείνει ως έχει.