• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γιάσσαρης' | 21 Ιανουαρίου 2022, 11:22

    Ο χρονικός περιορισμός των 21 ημερων για την δραστηριοποίηση των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής υπό ξένη σημαία συνιστά προστατευτισμό που αφενός αντίκειται στην ελεύθερη διακίνηση και δραστηριοποίηση, η οποία αποτελεί θεμελιώδη συνθήκη του κοινοτικού δικαίου (laissez faire laissez passer), και αφετέρου δεν δύναται να επιφέρει τα μέγιστα δυνατά οφέλη άμεσα και εμμεσα για την ελληνική οικονομία. Άμεσα δηλ. στοχευμένα βάσει των σχετικών νομοσχεδίων από την φορολόγηση δια της εγκατάστασης στην επικράτεια (ελληνική σημαία) και συνεπακόλουθα δια της ενίσχυσης του ταμείου των ελλήνων ναυτικών, αλλά και πρωτίστως έμμεσα από τα πολλαπλά οφέλη σε διάφορους τομείς της οικονομίας (τουρισμός, τρόφιμα, ξενοδοχεία, μέσα μεταφορών, καύσιμα, αναβάθμιση των υποδομών και των σχετικών εσόδων και τελων σε μαρίνες και λιμάνια) απο την αύξηση της δραστηριοτητας που θα επιφέρει η παραμονή και δραστηριοποίηση των υπο ξένη σημαία επαγγελματικών πλοίων αναψυχης με την άρση του χρονικού περιορισμού (cabotage). Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί σταδιακά και το επιζητούμενο της μεγέθυνσης του ίδιου του κλάδου των συγκεκριμένω σκαφών και του άμεσου οικονομικού οφέλους για το κράτος από αυτό, με την μετατροπή των ελληνικών λιμένων σε λιμένενες παραμονής (μακροχρόνια) και όχι διέλευσης (βραχυχρόνια και εποχικά). Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου στην Ελλάδα έναντι άλλων κρατών κοινοτικών (Ιταλία, Γαλλία, Μάλτα, Ισπανία) αλλά και μη (Τουρκία, Αλβανία, Κροατία) γεγονός που εναρμονίζεται -λόγω συνάφειας- και με την επιζητούμενη επιμήκυνση της τουριστικης σεζον στην χώρα πέρα των καλοκαιρινών μηνών. Επιπρόσθετα, η παροχή κινήτρων όπως το υπάρχον, των duty free καυσίμων για τα ίδια σκάφη υπό ελληνική σημαία, αλλά και άλλα, τέτοια φορολογικα κίνητρα μπορούν να οδηγήσουν μεγαλύτερο αριθμό ξένων σκαφών να υιοθετήσουν την ελληνική σημαία, ιδίως όταν η ήδη προγραμματισμένη - έστω δειλά- ανάπτυξη των διαφόρων μαρινών ανα την επικράτεια και η μετατροπή μέρους αυτων σε λιμάνια παραμονής και όχι μόνο διεύλευσης, στρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση. Είναι λοιπον πολύ εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι τα έμμεσα αρχικά, αλλά και άμεσα στην συνέχεια, οφέλη για την ελληνική οικονομία, θα είναι πολλαπλάσια με την απελευθέρωση του χρονικού περιορισμού (cabotage) για το λόγω ότι θα επιτραπούν οικονομίες κλίμακακας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Θα πρέπει να σταματήσει η δαιμονοποίηση και στοχοποίηση εν γένει του κλάδου των σκαφων αναψυχης στην Ελλάδα, γεγονός που πηγάζει από αναχρονιστικές αντιλήψεις πολιτικού περιεχομένου, για να μπορέσει η χώρα να δρέψει τους καρπούς ενος πολύ επικερδούς κλάδου σε πολλαπλά επίπεδα για την ελληνική οικονομία (ΑΕΠ) αλλά και κοινωνια (ανάπτυξη δραστηριοτήτων και υποδομών, μείωση της ανεργίας) στο σύνολό της. Στο ίδιο πνεύμα, θα πρέπει να είναι και η αρση του cabotage και στα Ε/Γ πλοία που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο για την ενίσχυση των τοπικών κοινωνίων της νησιωτικής χωρας και σύννομα πάντα με την κοινοτική νομοθεσία.