Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΟΥΤΣΙΝΑΣ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΕΠ | 21 Ιανουαρίου 2022, 16:42
Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά εκφράζει τα συγχαρητήριά του για την νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να εκσυγχρονίσει το υπάρχον αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο, που αφορά τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και να επιλύσει διάφορα ζητήματα στον τομέα τις «βαριάς βιομηχανίας» της Ελλάδος, του τουρισμού και συγκεκριμένα του θαλάσσιου τουρισμού. Μία κίνηση απαραίτητη για την προσέλκυση τουριστών υψηλών και πολύ υψηλών εισοδημάτων που αναμφίβολα έχει ανάγκη η Εθνική μας Οικονομία. Με την «Άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» (“Specified Period Charter Permission”), δίνεται η δυνατότητα στα σκάφη άνω των 35 μέτρων κατασκευασμένα από χάλυβα ή πλαστικό να μπορούν πλέον να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν τους πελάτες στους στην Ελλάδα, κάτι πολύ σημαντικό για την οικονομία της χώρας μας εφόσον το 70% των τροφοδοσιών πετρελαίων, ανταλλακτικών κλπ. του ναύλου αγοράζονται στο λιμάνι που το σκάφος θα επιβιβάσει τους πελάτες του. Μέχρι τώρα με το καμποτάζ αυτά τα έσοδα χάνονται αφού η επιβίβαση γίνεται στις γνωστές γειτονικές χώρες. Πρέπει να δώσουμε κίνητρο στα ξένα σκάφη να αρχίζουν τα ναύλα τους από την Ελλάδα και να τα δελεάσουμε να κάνουν την χώρα μας “homeport” έτσι ώστε να μένουν όλο το χρόνο και να αποφέρουν έσοδα: 1. Στην οικονομία της χώρας μας, 2. Στις μαρίνες που θα ελλιμενίζονται, 3. Στις επισκευαστικές εταιρείες που θα τα συντηρούν, 4. Στα ναυπηγεία της χώρας μας, 5. Στους ναυτικούς μας και στους ναυτικούς πράκτορες, 6. Στις εταιρείες τροφοδοσίας, super market, mini markets delicatessen κλπ. Τα άμεσα θετικά αποτελέσματα του εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας θα είναι η αύξηση κρατικών εσόδων αλλά και η προώθηση και διαφήμιση του ελληνικού brand στο εξωτερικό. Ωστόσο τα θετικά αυτά πλεονεκτήματα περιορίζονται σημαντικά καθώς στο άρθρο 8 παρ. 2β « Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ως επαγγελματικών σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας», προβλέπεται χρονικός περιορισμός άρσης του cabotage για μόλις 21 ημέρες τον χρόνο. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, επιτελώντας το θεσμικό του ρόλο ως συμβούλου της Πολιτείας σε θέματα που προάγουν την επιχειρηματικότητα προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας και της κοινωνίας, προτείνει την άρση του περιορισμού των 21 ημερών από την παρ. 2β του άρθρου 8 και συγκεκριμένα την αύξηση του χρονικού περιθωρίου για την ελεύθερη εμπορική δραστηριοποίηση των σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτως μεγέθους και σημαίας στην χώρα μας, τουλάχιστον στους 3 μήνες της θερινής περιόδου που είναι και η αιχμή της τουριστικής κίνησης. Εκτός των προαναφερομένων, με τον περιορισμό των 21 ημερών το μήνυμα που δίνεται στην παγκόσμια αγορά είναι ότι η τουριστική περίοδος της χώρας μας είναι μόλις 21 ημέρες, ενώ στόχος της Κυβέρνησης είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Με δεδομένη και την εκφρασμένη θέση των φορέων και των επιχειρηματιών του κλάδου, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, θεωρεί ότι και στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού , όπως και γενικότερα στην ελεύθερη αγορά, δεν πρέπει να υφίστανται περιορισμοί, όταν μάλιστα δεν προκύπτουν ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού, ούτε βάλλονται επιχειρήσεις ελληνικού ενδιαφέροντος. Στη διάθεσή σας, Με εκτίμηση ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΡ. ΒΟΥΤΣΙΝΑΣ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΕΠ