Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΟΥ Άρθρο 11 Στελέχωση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΡΙΝΟΛΑ | 21 Ιανουαρίου 2022, 17:14
στην παράγραφο 2 προτείνετε μία διάταξη που είχε φέρει τρομερή δυσλειτουργία το 2019 και για αυτό το λόγο την πήραν πίσω, κατανοώντας ότι δεν είναι εφικτή. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρονται λόγοι ασφαλείας. Στα 20 χρόνια σχεδόν της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας ποια είναι τα πραγματικά γεγονότα – ατυχήματα που πιστοποιούν ότι υπάρχουν θέματα ασφαλείας; Αντιθέτως δεν έχει τεθεί ποτέ τέτοιο ζήτημα και οι skippers ανταποκρίνονται 100% στις απαιτήσεις για την ασφαλή διακυβέρνηση των επαγγελματικών ιστιοφόρων σκαφών. ΑΙΤΕΙΤΑΙ άμεσα να καταργηθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 11 όσο αφορά τα σκάφη αναψυχής με μεταφορική ικανότητα άνω 12 ατόμων και να παραμείνει ως έχει. Σημειώνεται επίσης ότι για τον χειρισμό ιστιοφόρων σκαφών απαιτούνται ιστιοπλοϊκές γνώσεις τις οποίες δεν διαθέτουν οι πλοίαρχοι. Συγχρόνως αιτείται η επαγγελματική εξέλιξη και αναγνώριση της προϋπηρεσίας των κυβερνητών ιστιοπλοϊκών σκαφών (skipper) έτσι ώστε να προσμετράται η υπηρεσία τους για κυβερνητικά διπλώματα και συνταξιοδότηση. Παρατίθενται παρακάτω η ιστορική αναδρομή των νόμων που αφορούν αυτό το θέμα που εδώ και 20 χρόνια σχεδόν δεν έχει τεθεί ποτέ θέμα ασφάλειας. Ιστορική αναδρομή της στελέχωσης των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής Ν. 3182/2003. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5 του ν. 2743/1999, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 40 του ν. 3182/03 «2. Ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι και είκοσι μέτρα, επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Στις περιπτώσεις αυτές, με την απόφαση της παραγράφου 3, μπορεί να ορίζονται πρόσθετα μέτρα ασφάλειας των επιβαινόντων και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, που αφορούν κυρίως στην επιτρεπόμενη έκταση των πλόων, στον εξοπλισμό ασφαλείας και στη συγκράτηση πετρελαιοειδών και λυμάτων, καθώς και κάθε άλλης ρυπογόνου ουσίας». Ν. 4256/2014. «Πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα, επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα». Ν 4507/2017: Πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα επιτρέπεται να εκναυλώνονται, χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Τη διακυβέρνηση των πλοίων αναψυχής του προηγούμενου εδαφίου αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος προσλαμβάνε ται από τον εκναυλωτή και θεωρείται προστηθείς αυτού, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο ναυλοσύμφωνο. Τα πλοία αναψυχής του πρώτου εδαφίου της παρούσας υποπαραγράφου με μεταφορική ικανότητας άνω των δώδεκα (12) επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται, μόνον όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του πρώτου άρθρου του παρόντος νόμου. ν. 4597/2019 Πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα επιτρέπεται να εκναυλώνονται, χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Τη διακυβέρνηση των πλοίων αναψυχής του προηγούμενου εδαφίου αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος προσλαμβάνεται από τον εκναυλωτή και θεωρείται προστηθείς αυτού. Ο κυβερνήτης του προηγούμενου εδαφίου οφείλει να διαθέτει τα προσόντα, που ορίζονται στην απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας 3342/02/2004 (Β΄478), όπως οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου μόνου της απόφασης αυτής αντικαταστάθηκαν με την όμοια 3342/13/2004 (Β΄ 1330)