Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ Άρθρο 8 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ωςεπαγγελματικώνσύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώραςΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ ΝΤΟΥΚΑ-ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΥ | 21 Ιανουαρίου 2022, 17:38
Χαίρομαι που μετά από χρόνια αβελτηρίας, η φιλελεύθερη και φιλοεπενδυτική Κυβέρνησή μας αντιλήφθηκε τον πλούτο του θαλάσσιου τουρισμού και έκανε ένα βήμα προοδευτικό. Είναι γεγονός, ότι ελάχιστα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη αναψυχής είναι άνω των 24μ. και ανταγωνίσιμα με τα ξένα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, αγορά που θέλουμε να προσελκύσουμε και έχουμε ανάγκη. Όμως ο χρονικός περιορισμός των 21 ημερών δεν συνάδει με τους Βραχυπρόθεσμους στόχους του Υπουργείου. Δεν είναι λογικό να θέτουμε χρονικό περιορισμό στα κρατικά μας έσοδα όταν μπορούμε να εισπράττουμε αβίαστα όλον τον χρόνο. Γιατί να θέλουμε να εισπράττουμε για μόλις 21 ημέρες; Αντί να συνεχιστεί αυτός ο κρατικός προστατευτισμός, η δημιουργία ελεύθερου ανταγωνισμού θα οδηγήσει όλον τον κλάδο προς τον εκσυγχρονισμό του. Τα άμεσα θετικά που μπορεί να επιφέρει η άρση του χρονικού περιορισμού είναι τα εξής: 1. Άμεσα έσοδα για το κράτος, κυρίως από την είσπραξη του Φ.Π.Α. κατά την επιβίβαση στον λιμένα εκκίνησης. 2. Δημιουργία σταθερού περιβάλλοντος για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και προσέλκυση κεφαλαίων λειτουργώντας συμπληρωματικά με την ανάπτυξη των υποδομών (μαρίνες). 3. Περιφερειακή ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών και των παράκτιων περιοχών. 4. Άνθιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και των συγγενών επαγγελμάτων. 5. Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 6. Προώθηση της ελληνικής ναυτοσύνης και κουλτούρας διεθνώς. 7. Προώθηση του ελληνικού brand και αύξηση της τουριστικής περιόδου κατά τους χειμερινούς μήνες. Και διερωτώμαι: οι Έλληνες πλοιοκτήτες επαγγελματικών σκαφών αναψυχής που πραγματοποιούν ναύλα εντός Ευρώπης, αλλά και στην Καραϊβική, έχουν περιορισμό στα μέτρα του σκάφους ή στις ημέρες που θα παραμείνουν στην εκάστοτε χώρα για ναυλα; Ανοίγουν εταιρείες/υποκαταστήματα σε έκαστη χώρα εμπορικής δραστηριότητας; Η απάντηση είναι αρνητική. Μέσω του φορολογικού αντιπροσώπου που ορίζουν, ο οποίος ευθύνεται εις ολόκληρον με τον φορολογούμενο αποκτούν Α.Φ.Μ. και μέσω αυτού καταβάλλουν τον Φ.Π.Α. στο εκάστο ευρωπαϊκό κράτος, απόλυτα νόμιμα. Έτσι γίνεται ο έλεγχος από τις εκάστοτε φορολογικές αρχές. Είναι ένα θετικό βήμα ότι ο ορισμός φορολογικού αντιπροσώπου προτείνεται και στο παρόν άρθρο. Τα σκάφη αναψυχής που έχουν μπει στο Μητρώο Πλοίων -και δεν αναφέρομαι στους Έλληνες πλοιοκτήτες αυτών των σκαφών που έχουν την βάση τους εδώ, αλλά δεν επιλέγουν την ελληνική σημαία- (7 μη κοινοτικά και περίπου 75 ευρωπαϊκά) οδηγήθηκαν σε αυτή την ασύμφορη λύση (ίδρυση υποκαστήματος, νόμιμος εκπρόσωπος, άνοιγμα λογιστικών βιβλίων) διότι δεν είχαν τη νόμιμη επιλογή ορισμού φορολογικού αντιπροσώπου. Είναι βέβαιο ότι κανένας ξένος επιχειρηματίας, που δραστηριοποιείται παντού στον κόσμο χωρίς εγκατάσταση, εάν είχε την επιλογή στην χώρα μας δεν θα το έπραττε. Όσοι δεν επιθυμούσαν την εγκατάσταση, αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν γείτονες χώρες για επιβίβαση/αποβίβαση, αφού τους οδηγήσαμε εκεί. Ως γνωστόν το Κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και είναι καιρός να το αντιληφθούμε για να σταματήσει αυτή η Αυτοκαταστροφή και οικονομική αιμορραγία. Προτείνω τις εξής τροποποίησεις: -Δημιουργία ενός ξεχωριστού μητρώου πλοίων που να αφορά στα μη ελληνικά σκάφη αναψυχής, να ελέγχει τον ορισμό φορολογικού αντιπροσώπου και την είσπραξη ΦΠΑ, να ασκεί εποπτεία και να κρατάει στατιστικά δεδομένα. Η αποτυχία του Μητρώου Πλοίων είναι εμφανής, ακόμη και μόνον από την «λειτουργικότητά» του. - Aφαίρεση του ΠΕΞΕΠΑ από το άρθρο. Αρκεί να γίνεται μεταφόρτωση (upload) στο e-Charter permission το Certificate of Class (και πιστοποιητικά κλάσης σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε σημαία). Τα σκάφη αυτά έχουν πιστοποιητικά από IACS Classification Societies. - Εναρμόνιση με τον ΕΚ 3577/1992 και αφαίρεση του περιορισμού των μέτρων στα ευρωπαϊκά σκάφη αναψυχής. - Σε συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών ορισμό ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ στο ανταγωνιστικό 13%, όπως ακριβώς είναι στις μεταφορές και στα ξενοδοχεία. Οι αναχρονιστικές (και πλεόν παράνομες) νομοθεσίες με τις απαλλαγές να καταργηθούν. Η σύμβαση ολικής ναύλωσης δεν είναι θαλάσσια μεταφορά προσώπων. Στην 1η περίπτωση έχουμε ναυλοσύμφωνο και μη προκαθορισμένο πλου, στην 2η κόμιστρο και προκαθορισμένο πλου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αρχικός νόμος 4256/2014 (χωρίς τις 67 τροποποιήσεις) και σύμφωνα με το πνεύμα του νομοθέτη το 2014 ήταν το άνοιγμα της αγοράς, και όχι το καμποτάζ όπως εν τέλει κατέληξε. Ας αφήσουμε στην ακρη το πελατειακό κόστος, που έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία μονοπωλίων, και ας επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη των υποδομών μας, την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας -καλά αμοιβομένων!-, τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής σημαίας και ας σταματήσουμε επιτέλους να χαρίζουμε στους ανταγωνιστές μας τα στρατηγικά μας πλεονεκτήματα. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της Εθνικής Οικονομίας και να συμβάλλει με αξιοσημείωτο ποσοστό στο ΑΕΠ όπως η ναυτιλία και οι λοιπές μορφές του τουρισμού. Ας κερδίσουμε λοιπόν τον χρόνο που χάθηκε εις βάρος της Εθνικής μας Οικονομίας και ας σταματήσουμε να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη των γειτονικών χωρών!! Ευελπιστώ και εύχομαι σε μία ελεύθερη αγορά! Με εκτίμηση, Μαρία Ντούκα-Μοντεσάντου Νομική Σύμβουλος A1 Yacht Trade Consortium S.A.