Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.) | 21 Ιανουαρίου 2022, 17:59
Ο ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος) τον Νοέμβριο 2021 υπέβαλε προς - το Υπουργείο Ναυτιλίας - λεπτομερές σημείωμα με προτάσεις για την επικαιροποίηση / αναμόρφωση των διατάξεων του Ν. 4256/2014 ως ισχύει με τις κατά καιρούς τροποποιήσεις. Ορισμένες προτάσεις μας ενσωματώθηκαν στο ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ που έχει υποβληθεί προς Διαβούλευση, παραμένουν ακόμη αρκετά σημεία - θέματα, που χρειάζεται περαιτέρω αναδιαμόρφωση – αλλαγές, και που αιτούμεθα να γίνουν στα ακόλουθα Άρθρα του Νομοσχεδίου προτάσεις ως ακολούθως: Άρθρο 3, Άρθρο 5, Άρθρο 11, Άρθρο 13, Άρθρο 14, Άρθρο 18, Άρθρο 37 και Άρθρο 73. Πιο συγκεκριμένα: ΑΡΘΡΟ 3 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥΌροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΙΤΕΣΑΠ Στο Άρθρο 3 παρ. 3 να προστεθεί: 3.δ. Η ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής επιτρέπεται με ναυλοσύμφωνο στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν περισσότεροι του ενός ναυλωτές, εάν το σύνολο δεν υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό επιβαινόντων που αναφέρεται στο Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) ή στο Πιστοποιητικό Ασφαλείας (Π.Α.) ή στο Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.) 3.ε. Η ναύλωση με παραμονή στον λιμένα επιτρέπεται. ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ Στο άρθρο 3 παρ. 4 στ. γ’ : Θα σας κατατεθούν κοινώς αποδεκτές προτάσεις σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών «ΠΕΝΕΤΗΣ» ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 3 προστίθεται παρ. 7 ως ακολούθως: 7. Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης (μονοήμερης ή πολυήμερης) που δεν περιλαμβάνει διανυκτέρευση επιβατών κατά ρητή δήλωση του πλοιοκτήτη ή του κυβερνήτη ή του νομίμως εξουσιοδοτηθέντος από αυτούς προσώπου, η οποία υποβάλλεται στη Λιμενική Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών. ΑΡΘΡΟ 5 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Αναστολή άσκησης της δραστηριοποίησης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 5 παρ. 1.α. τροποποιείται ως ακολούθως: 1.α. .Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, για το οποίο συντρέχει υποχρέωση συμπλήρωσης ελαχίστου αριθμού ημερών ναύλωσης, δύναται να αναστείλει την άσκηση δραστηριοποίησης του πλοίου, αποκλειστικά, για χρονικό διάστημα έως και δώδεκα (12) διαδοχικούς μήνες. Άρθρο 5 παρ. 1.δ. τροποποιείται ως ακολούθως: 1.δ. Η αναστολή της περ. (α) αίρεται αυτοδίκαια, μετά από την παρέλευση δώδεκα (12) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης έναρξής της. ΑΡΘΡΟ 11 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Στελέχωση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 11 παρ. 1. τροποποιείται ως ακολούθως 1. Για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 3, μήκους έως και είκοσι τεσσάρων (24) μέτρων και στα οποία επιβαίνουν έως και είκοσι πέντε (25) επιβάτες, ισχύουν τα εξής: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 11 προστίθεται παρ. 1.γ. ως ακολούθως: 1.γ. Στην περίπτωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που δύναται να μεταφέρουν έως και είκοσι πέντε (25) επιβάτες, ως ανοικτά καταστρώματα νοούνται οι χώροι οι οποίοι δεν παρέχουν προστασία έναντι του ήλιου και της βροχής. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Στο άρθρο 11 παρ. 2: Θα σας κατατεθούν κοινώς αποδεκτές προτάσεις σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών «ΠΕΝΕΤΗΣ» ΑΡΘΡΟ 13 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Κατάσταση επιβαινόντων ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 13 παρ. 1.βα. τροποποιείται ως ακολούθως βα. Ως προς τον πλοίαρχο ή τον κυβερνήτη, το πλήρωμα και το λοιπό ή βοηθητικό προσωπικό: το ονοματεπώνυμο, και τον αριθμό δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου, το φύλο, την ιθαγένεια και την ημερομηνία γέννησης ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 13 παρ. 1.γα. τροποποιείται ως ακολούθως γα. Ως προς τους επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών κάτω του ενός (1) έτους: το ονοματεπώνυμο, τον αριθμό δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου, το φύλο, την ιθαγένεια, την ημερομηνία γέννησης, την ημερομηνία και τον λιμένα επιβίβασης, την ημερομηνία και τον λιμένα αποβίβασης. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 13 παρ. 2.ββ και βγ. Αντικαθίσταται ως ακολούθως: ββ. Επιτρέπεται η οριστική αποβίβαση επιβατών εκτός από τον ναυλωτή στην περίπτωση που αυτός είναι φυσικό πρόσωπο, με αντίστοιχη καταχώρηση στην Κατάσταση Επιβαινόντων ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 13 παρ. 2.βδ επανα-αριθμείται ως ακολούθως: βγ. Επιτρέπεται η προσωρινή αποβίβαση επιβατών. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 13 παρ. 2.βδ – δεύτερο τμήμα, τροποποιείται και επανα-αριθμείται ως ακολούθως: βδ. Η μη τήρηση των όρων των υποπερ. Ββ΄ και βγ΄ συνεπάγεται τον τερματισμό της σύμβασης ολικής ναύλωσης, για τον οποίο τερματισμό, με ευθύνη του εκναυλωτή, ενημερώνεται η Λιμενική Αρχή, στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας αυτή διαπιστώθηκε, και καταχωρείται μέσω της σχετικής διαδικασίας στο «e -ναυλοσύμφωνο» ή στο «e – Charter Permission», κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες που ορίζονται στην κοινή απόφασητης περ. (β) της παρ. 9ή της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 21,αντίστοιχα. ΑΡΘΡΟ 14 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Λήψη άδειας απόπλου και δήλωση κατάπλου ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 14 παρ. 1. Τροποποιείται ως ακολούθως 1. Για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 3, στα οποία δεν απασχολείται πλοίαρχος ή κυβερνήτης με την έννοια του Άρθρου 1. Παρ. κα. και κβ. (δηλαδή ως μισθωτός ή ως αυτοαπασχολούμενος), ισχύει ότι: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 14 παρ. 1.αα. τροποποιείται ως ακολούθως αα. Υποχρεούται, ο πλοιοκτήτης ή κυβερνήτης ή πλοίαρχος, αλλιώς ο ναυτικός πράκτορας ή ιδιοκτήτης, ή όποιος εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του ιδιοκτήτη, μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του e-ναυλοσυμφώνου, σε υποβολή των ναυτιλιακών εγγράφων και πιστοποιητικών, που προβλέπονται για την κατηγορία του πλοίου, προς έλεγχο και θεώρηση και σε λήψη άδειας απόπλου, σε υποβολή δήλωσης κατάπλου από και προς τη Λιμενική Αρχή του λιμένα παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου, αντίστοιχα, και ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 14 παρ. 1.αβ. τροποποιείται ως ακολούθως αβ. Απαλλάσσεται από την υποχρέωση της περ. (α) προς τη Λιμενική Αρχή του κάθε ενδιάμεσου λιμένα προσέγγισης, και από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης κατάπλου στον λιμένα επαναπαράδοσης του πλοίου, δίχως να αποκλείεται η δυνατότητα λήψης άδειας απόπλου και δήλωσης κατάπλου, εφόσον το αιτηθεί, όταν αυτοί οι λιμένες βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 14 παρ. 1.β. τροποποιείται ως ακολούθως β. Ειδικότερα, για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα με μεταφορική ικανότητα έως και δώδεκα (12) επιβάτες, που επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υφίσταται υποχρέωση για τήρηση οργανικής σύνθεσης πληρώματος, δεν υφίσταται υποχρέωση υποβολής δήλωσης κατάπλου προς την Λιμενική Αρχή του λιμένα επαναπαράδοσης του πλοίου, χωρίς αυτό να αποκλείει την δυνατότητα δήλωσης κατάπλου, εφόσον αυτό ζητηθεί, εναλλακτικά δύναται να εφαρμόζεται η απόφαση που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 126 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 (Α΄ 261), υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται σε αυτήν. ΝΕΟ ΑΡΘΡΟ μετά το 16 Προσθήκη Νέου Άρθου: Συμμετοχή σε ναυταθλητικές, φιλανθρωπικές και άλλες εκδηλώσεις ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ ΑΡΘΡΟ ….. «Συμμετοχή σε ναυταθλητικές, φιλανθρωπικές και άλλες εκδηλώσεις» 1. Επαγγελματικά σκάφη αναψυχής δύνανται να ναυλώνονται για την συμμετοχή σε συγκεκριμένες εκδηλώσεις φιλανθρωπικού χαρακτήρα, συμμετοχή σε ειδικούς ναυτικούς εορτασμούς επετείων και άλλων γεγονότων, ή σε ναυταθλητικές εκδηλώσεις είτε είναι αθλητικοφανείς διοργανώσεις (regattas) τουριστικής αναψυχής, είτε είναι ναυτικοί αγώνες, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής, περιπτώσεις, για τις οποίες συνάπτεται σχετική σύμβαση ναύλωσης. 2. Στις περιπτώσεις συμμετοχής, από τις ανωτέρω περιπτώσεις, σε ναυτικούς αγώνες, η στελέχωση του πληρώματος, σύμφωνα με τον ισχύοντα κατά περίπτωση κανονισμό του αγώνα, είναι ευθύνη του ναυλωτή και όχι του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή ή του διαχειριστή συμπλοιοκτησίας ή άλλου εντολοδόχου των παραπάνω, όπως ναυτικός πράκτορας ή ναυλομεσίτης. 3. Για τις άλλες περιπτώσεις της ανωτέρω παραγράφου 1, η στελέχωση του πληρώματος ακολουθεί τις ισχύουσες διατάξεις και κανονισμούς. ΑΡΘΡΟ 18 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Ψηφιακά εργαλεία για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 18 προστίθεται παρ. 5 ως ακολούθως 5.α. Στην εφαρμογή e-μητρώο δημιουργείται η δυνατότητα υποβολής όλων των απαραίτητων ναυτιλιακών εγγράφων και πιστοποιητικών του πλοίου, προς ενημέρωση και έλεγχο από τις Λιμενικές Αρχές, ως προς την ισχύ και επάρκεια. 5.β. Την εφαρμογή δύνανται να συμβουλεύονται οι Λιμενικές Αρχές σε κάθε κίνηση ή έλεγχο του πλοίου που ισχύουν και για τις περιπτώσεις του Άρθρου 12 και των κινήσεων των Άρθρων 15, και 16 (και του νέου προστιθέντος Άρθρου μετά το 16) ΑΡΘΡΟ 37 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α., διοίκηση και εκπροσώπηση της Ν.Ε.Π.Α. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 37 παρ. 1. Τροποποιείται ως ακολούθως 1.Η Ν.Ε.Π.Α. διοικείται και εκπροσωπείται από το διοικητικό της συμβούλιο, το οποίο απαρτίζεται από τρία (3) τουλάχιστον μέλη, μετόχους ή μη. Εναλλακτικά, αντί διοικητικού συμβουλίου, το καταστατικό μπορεί να προβλέπει το διορισμό μονομελούς διοικητικού οργάνου (σύμβουλος-διαχειριστής), εκλεγόμενου από τη γενική συνέλευση. Ο σύμβουλος-διαχειριστής είναι πάντοτε φυσικό πρόσωπο. Ο διορισμός μονομελούς διοικητικού οργάνου δεν εφαρμόζεται στις μεγάλες και μεσαίες εταιρείες, ούτε σε εταιρείες με μετοχές εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 37 παρ. 2. Τροποποιείται ως ακολούθως 2. Υπό την αίρεση της περίπτωσης διορισμού μονοπρόσωπου διοικητικού οργάνου, της παρ. α ανωτέρω, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου ορίζονται υποχρεωτικά πρόεδρος, αντιπρόεδρος και γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου. Η ιδιότητα του προέδρου ταυτίζεται με αυτή του διευθύνοντα συμβούλου. ΑΡΘΡΟ 73 ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ Ηλεκτρονική δήλωση αργίας επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΙΤΕΣΑΠ Άρθρο 73 προστίθεται παρ. 1γ. ως ακολούθως: 1.γ. Η περίοδος της ακινησίας δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τον χρόνο επί του οποίου υπολογίζεται ο ελάχιστος αριθμός ημερών ναύλωσης.