Αρχική Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού ΔικαίουΜΕΡΟΣ ΟΓΔΟΟ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΩΓΗ – ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ – ΚΟΙΝΗ ΑΒΑΡΙΑ (άρθρα 196-221)Σχόλιο του χρήστη Ανδρέας | 20 Ιανουαρίου 2023, 22:08
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επί του άρθρου 199: Θαρρώ πως προσήκει διευκρίνιση/αυθεντική ερμηνεία αναφορικά με την δυσχέρεια που ανακύπτει εκ της έννοιας της "εθνικότητας" "όλων των ενδιαφερομένων στη σύγκρουση προσώπων", του άρθρο 12 εδ. β΄ περ. 2 της ΔΣ του 1910. Δεδομένου ότι στα νομικά πρόσωπα η "εθνικότητα" είναι αδόκιμος όρος και ότι, αναπόφευκτα, καταφεύγει κανείς στην έννοια της "έδρας", είναι αυτονόητοι οι προβληματισμοί που προκύπτουν -ως προς το εφαρμοστέο νομοθέτημα- εκ των διχογνωμιών περί του αντικειμενικού πεδίου εφαρμογής του Ν. 791/1978. Συναφώς είχε τοποθετηθεί στο παρελθόν ο κ. Αντάπασης (επί του αντίστοιχου προβληματισμού στη Σύμβαση της Αρωγής), ωστόσο αρκετά πριν από την συσταλτική ερμηνεία του Ν. 791/1978 από την Ολομέλεια του Α.Π. Σαφώς η σύγκρουση πλοίων μεταξύ πλοίων, ανήκοντων σε νομικά πρόσωπα με πραγματική έδρα την Ελλάδα είναι μία "αμιγώς εσωτερική υπόθεση", στην οποία θα πρέπει να τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του ΚΙΝΔ. Εξ αφορμής δε των ανωτέρω, πρέπει επιτέλους να λάβει χώρα αυθεντική ερμηνεία αναφορικά με το αντικειμενικό πεδίο εφαρμογής του Ν. 791/1978. Δεν νοείται 45 έτη μετά την ψήφιση του νόμου να εξακολουθούν να εκδίδονται αντιφατικές αποφάσεις από τα Δικαστήρια του Πειραιά, λ.χ. επί του εφαρμοστέου δικαίου στις εσωτερικές σχέσεις του νομικού προσώπου -και να προκαλείται, με τον τρόπο αυτό, μία άνευ προηγουμένου ανασφάλεια δικαίου.