Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το άρθρο 3.4.α είναι ακατανόητο ποια παραβατική συμπεριφορά αποσκοπεί να περιορίσει. Για ποιον λόγο να περιορίζεται ο ναυλωτής στην αναψυχή του με την ελεύθερη χρήση του σκάφους που πληρώνει να χρησιμοποιήσει, απαγορεύοντάς του να επιβιβάσει στο σκάφος του (μέσα στα νόμιμα πλαίσια) όποιο τρίτο πρόσωπο επιθυμεί, για όποιον (νόμιμο) λόγο θέλει και δεν είχε προβλέψει στην αρχή του ταξιδιού ?! Είναι κατανοητό και υποχρεωτικό ο ναυλωτής να ενημερώνει και υποβάλει νέα κατάσταση πληρώματος όταν επιβιβάζεται/αποβιβάζεται κάποιος (άσχετα αν με νέα παράγραφο που προωθείτε, αφήνεται να εννοηθεί ότι η αλλαγή στη κατάσταση πληρώματος καλύπτεται απλά από το ναυλοσύμφωνο). Θα έπρεπε η παράγραφος αυτή να διατυπώνεται έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρη η υποχρέωση του ναυλωτή να έχει επικαιροποιημένη την κατάσταση πληρώματος κατά τον ΠΛΟΥ του σκάφους, αφού δεν είναι δυνατόν να απαγορευτεί σε κάποιον ναυλωτή να προσκαλεί στο σκάφος όσο αυτό είναι ελλιμενισμένο όποιον επιθυμεί. Η Κατάσταση πληρώματος, πρωτεύον σκοπό έχει την ασφάλεια των επιβαινόντων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δηλαδή να γνωρίζει σε περίπτωση κινδύνου άμεσα το Λιμενικό πόσοι και ποιοι επιβαινουν στο σκάφος και είναι δευτερεύον ο φορολογικός έλεγχος του αν επιβαίνει στο σκάφος ο ιδιοκτήτης ή άλλα πρόσωπα. Επίσης, άστοχη είναι και η ρύθμιση του άρθρο 3.6.γ. Κανένας, ούτε λιμενικός, ούτε ο εκναυλωτής, μπορεί ή έχει το δικαίωμα να υποχρεώνει τους ναυλωτές να αποπλεύσουν. Από την στιγμή που κάποιος ναυλώνει ένα σκάφος έχει σαν ναυλωτής (μισθωτής) το δικαίωμα χρήσης του όπως επιθυμεί και ο εκναυλωτής αποξενώνεται απ’ αυτό. Ταυτόχρονα, θα προκληθούν αδικίες σε βάρος επαγγελματικών σκαφών και ουσιαστικά θα καταργηθεί η δυνατότητα κάποιου να ναυλώσει ένα σκάφος για ένα Σαββατοκύριακο και να το χαρεί για 2-3 ώρες ιστιοπλοΐα ημερησίως π.χ. στον κόλπο της Θεσσαλονίκης, χωρίς να αλλάξει λιμάνι, δηλαδή αποπλέοντας και καταπλέοντας στο ίδιο λιμάνι! Πως θα διαπιστώνει ο λιμενικός αν ο ναυλωτής απέπλευσε για δυο ώρες και επέστρεψε στο ίδιο λιμάνι για να αποπλεύσει και πάλι για λίγες ώρες την επόμενη μέρα ?? Θα πρέπει να καλείται ο λιμενικός για να διαπιστώνει τον απόπλου… και ο ναυλωτής να περιμένει πότε θα έρθει? Άλλωστε, υπάρχει σαφής νομολογία Ελληνικών Δικαστηρίων που δικαιώνει=νομιμοποιεί εκναυλωτές/ναυλωτές για το λόγο ότι χρησιμοποίησαν το σκάφος ως 'ξενοδοχείο', δηλαδή χωρίς αυτό να αποπλεύσει. Η χρήση του και σε αυτή τη περίπτωση αφαιρείται από τον εκναυλωτή, όταν π.χ. αυτό ναυλώνεται (μισθώνεται) για ένα πάρτυ, ένα επαγγελματικό δείπνο κλπ. Η προσπάθειά σας να περιορίσετε την δυνατότητα του εκναυλωτή να εμφανίζει εικονικά ναύλα, όπου το σκάφος παραμένει ελλιμενισμένο και χρησιμοποιεί ο ίδιος το σκάφος θα μπορούσε να επιτύχει ΜΟΝΟ με ελέγχους των λιμενικών αρχών και όχι με διατάξεις που καίνε μαζί με τα ξερά και τα χλωρά!