• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΥΛΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 10 Μαΐου 2013, 19:26

    ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΠΙ ΣΧΕΔΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ΄Οπως έχει διαπιστωθεί , με το καθεστώς του Ν2743/1999 και με παρέκληση της εφαρμωγής του νόμου περί ‘Φόρου Προστηθέμενης Αξίας’, έβαλε την κάθε επένδυση σε Επαγελματικά Πλοία Αναψυχής, σε καθεστώς ‘ομηρείας’. Γι αυτό και με την καθίζηση των ναύλων των τελευταίων ετών έσπευσαν οι πλοιοκτήτες να πουλήσουν τα σκάφη τους όσο-όσο προς αποφυγή μηδενισμού του κεφαλαίου της επένδυσής τους. Η επιστροφή των παλαιών επενδυτών δεν είναι ορατή. Όσο επικρατεί η φιλοσοφία του Ν2743/99, ούτε νέοι επεδυτές είναι πρόθυμοι να εισέλθουν σ’αυτού του είδους του ναυτηλιακού τομέα. Άν υπάρξει ομοφωνία μεταξύ της Εκτελεστκής Εξουσίας του κράτους, που εισηγείται και το νομοσχέδιο του κλάδου εκμετάλλευσης πλοίων αναψυχής, στούς κοινούς στόχους, αύσηση του Ελληνικού νοιολογίου, στήριξη του Ελληνόκτητου πλοίου αναψυχής, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την επιδείωξη εισφοής συναλλάγματος στην Ελληνική Οικονομία, τότε πρέπει με νόμο να οριστικοποιηθεί η φορολογική τακτοποίηση απόκτησης πλοίου αναψυχής προς εκμετάλλευση. Με την πράξη αυτή θα απελευθερωθεί από την ‘ομηρεία’ η επένδυση, θα εκλογικευτούν οι διατάξεις όλων των άρθρων, π.χ. ειδικότερα τα άρθρα 2 έως 4 του υπό διαβούλευση νόμοσχεδίου, θα αναμορφωθούν σύμφωνα με τους στόχους και τις αρχές που έχουν συμφωνηθεί. Απ’ όπου με τις πιό πάνω ενέργειες θα μας προκύψει το πάντα ζητούμενο: ένας δίκαιος, απλός, σταθερός, χωρίς εκπλήξεις Νόμος. Τώρα για την λύση του γρίφου ‘οριστικής φορολογικής τακτοποίησης’, η απάντηση κατά την γνώμη μου βρίσκεται στήν ανάλυση, την μελέτη και ανάλογη εφαρμωγη΄του άρθρου 11 του Ν438/1976. Ο νόμος με το άρθρο 11, εκτός από τα πλοία της πρώτης παραγράφου, δεν επικαλείται την απαλλαγή από τον φόρο κτήσης (κατασκευής ή εισαγωγής) για τα πλοία. Για τα μεν ναυταθλητικά της παραγράφου 2 αναστέλλει την φορολόγηση υπό όρους. Για δε τα επαγγελματικά πλοία οριστικοποιεί την φορολογική τους τακτοποίηση είτε με την καταβολή τοων φόρων, ή με ισοδύναμη ρήτρα. Ποτέ δεν είναι αργά για την τακτοποίηση αυτής της εκρεμότητας, για να ηρεμήσει και η ‘αγορά’ και οι καρατικές υπηρεσίες. Πρίν κλείσω έχω να παρατηρήσω στο άρθο 1 εννοιολογικούς όρισμούς: 1. Ιστιοφόρο: Κατά τον ορισμό του ισχύοντος Ν5848/11/21-10-1933 (ΦΕΚ Α΄ 319), παραθέτω ως έχει. « Ο όρος ιστιοφόρο περιλαμβάνει όλα τα πλοία τα έχοντα επαρκή ιστιοφορία δια ναυσιπλοΐα με μανο τα ιστία, ανεξαρτήτως του εάν είναι ή όχι εφοδιασμένα με μηχανικά μέσα κίνησης». 2. ‘Ισιοφόρο Επαγγελματικό Πλοίο Αναψυχής’ ως γνωστό λόγω της ιδιομορφίας του κυματισμού και των ρευμάτων στις Ελληνικές θάλασσες, όλλα τα πλοία, ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα, χρειάζονται ισχυρότερες μηχανές πρόωσης για την ασφάλεια πλοίου και επιβατών και ταχείας προσέγγισης στο λιμάνι προορισμού. Παραθέτω πιό κάτω: «Ιστιοφόρο Επαγελματικό πλοίο αναψυχής, το ιστιοφόρο που φέρει και κινητήρα ή κινητήρες πρόωσης με συντελεστή ταχύτητας V/√L ≥ 2.0 , όπου V = ταχύτητα σε κόμβους L = Μήκος ισάλου σε μέτρα Όλες οι άλλες λεπτομέρειες περί Ιστιοφόρων και μηχανοκινήτων καλύπτονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας περί επιθεωρήσεως εμπορικών πλοίων, Μία άλλη παρατήρηση είναι ο Ορισμός του ‘Παραδοσιακού Πλοίου’. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 1 αποδίδεται επαρκώς η έννοια σύμφωνα με την οδηγέια της Ε.Ε, όπως έχει εναρμωνιστεί και η Εθνική Νομοθεσία. Κάθε περαιτέρω παρέμβαση αλλοιώνει την πραγματική πρόθεση του νομοθέτη. Με Τιμή Γεώργιος Π. Μυλωνάς Ιδρυτικό Μέλος της ΕΠΕΣΤ Μακαρίου 2 Άλιμος 17455 Αθήνα Τηλ. 210 9838352