• ΑΡΘΡΟ 4 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 2.α) Να διαγραφεί η πρόταση:. Θεωρημένο αντίγραφο του ναυλοσύμφωνου αυτού κατατίθεται από τον εκναυλωτή, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 3 του παρόντος, με την υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. στην αρμόδια για τη φορολογία του Δ.Ο.Υ. Η κατάθεση αυτή γίνεται και από τον ναυλωτή, εάν υποχρεούται σε υποβολή τέτοιας δήλωσης. 3.Να τοποθετηθεί πινακίδα εντός του σκάφους, η οποία θα αναφέρει ότι όταν αποπλέεις από λιμένα εκτός ελληνικής επικράτειας και εισέρχεσαι σε ελληνικά χωρικά ύδατα, στον πρώτο λιμένα προσέγγισης θα δηλώνεται η είσοδος. Όσον αφορά τη θεώρηση των ημερών έχουμε αναφερθεί στο προηγούμενο άρθρο παρ.6 περ. ε. 4. Να μην ισχύσει αυτή η διαδικασία για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη άνευ πληρώματος. Να μην υπάρχει ταυτοπροσωπία των επιβατών στα λιμεναρχεία και βέβαια να μη προσκομίζουν φωτοτυπίες διαβατηρίων το οποίο απαγορεύεται. ΣΧΟΛΙΑ 2.α) Τα ναυλοσύμφωνα βάσει νόμου κατατίθενται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ κάθε τρίμηνο. Επομένως δεν είναι δυνατόν για δεύτερη φορά να κατατίθενται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μαζί με την εκκαθαριστική, πόσο μάλλον που η εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ υποβάλλεται πλέον ηλεκτρονικά και θα υπάρχει αντικειμενική δυσκολία για το «πώς θα κατατίθενται τα ναυλοσύμφωνα». 3. Στα σκάφη άνευ πληρώματος, δεν είναι δυνατόν ο τουρίστας που νοικιάζει το σκάφος μας να μπαίνει σε διαδικασίες θεώρησης ναυλοσυμφώνων και εγγράφων στο πρώτο λιμάνι εισόδου. Η λύση είναι απλή: Καθιέρωση ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου, που θα κατατίθεται online όπως καταθέτουμε τις δηλώσεις ΦΠΑ, κλπ. Στο online αυτό σύστημα θα έχει πρόσβαση το ΥΕΝ, η Εφορία, το Τελωνείο και κάθε άλλη ενδιαφερόμενη Υπηρεσία. Όταν κλείνει ο πλοιοκτήτης έναν ναύλο, θα ενημερώνει άμεσα το σύστημα με προσωρινή αποθήκευση, και όταν θα ξεκινάει ο ναύλος θα το οριστικοποιεί. Ούτε χαρτιά, ούτε απόπλους, ούτε σφραγίδες, ούτε ουρές σε λιμεναρχεία, ούτε εκ των υστέρων συζητήσεις για διορθώσεις σε ΕΕΠΣΕΠΑ, δεδομένου ότι η ΕΕΠΣΕΠΑ θα είναι online.