Αρχική Τουριστικά πλοίαΆρθρο 2: Προϋποθέσεις εκτέλεσης ταξιδιών αναψυχής από επαγγελματικά πλοία αναψυχήςΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνιος Σύνδεσμος Προπονητών Ιστιοπλοΐας (ΠΑ.Σ.Π.Ι.) | 14 Μαΐου 2013, 14:39
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας παραθέτουμε τα σχόλια των μελών του Πανελληνίου Συνδέσμου Προπονητών Ιστιοπλοΐας (ΠΑ.Σ.Π.Ι.) για το παρών σχέδιο νόμου. Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Τουριστικά πλοία αναψυχής και άλλες διατάξεις. Αναφορικά με το Σχέδιο Νόμου το οποίο έχει τεθεί προς διαβούλευση στην ιστοσελίδα του Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου διαβάζουμε ότι: Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται η επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας των τουριστικών πλοίων και η τόνωση των συναφών επαγγελματικών κλάδων που, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στα νησιά και τις παραθαλάσσιες περιοχές, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.» Προφανώς δεν μπορεί να υπάρξει αντίρρηση ως προς την αναγκαιότητας ενός αναπτυξιακού νομοσχεδίου στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού. Το παρόν όμως, κατά την άποψή μας, αποτυγχάνει δραματικά στο ρόλο του και τελικά αποδεικνύεται (όπως και τόσα άλλα στην σύγχρονη πολιτική και νομική πραγματικότητα) απογοητευτικό και σαφώς κατώτερο των περιστάσεων, εμπεριέχει δε διατάξεις οι οποίες μελλοντικά θα αποδειχθούν ατελέσφορες οικονομικά, καταστροφικές γιά το ναυταθλητισμό και επικίνδυνες εθνικά. Η βασική μας διαφωνία και θέση ως ΠΑΣΠΙ επικεντρώνεται στο ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη του χώρου ερήμην της ναυταθλητικής δραστηριότητας, η οποία με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου περιορίζεται στο όριο της εξαφάνισης. Ύστερα από σχετική μελέτη του Σχεδίου Νόμου θεωρούμε ότι χρειάζονται οι παρακάτω μεταβολές / αντικαταστάσεις: 1)Το άρθρο 1.1α «Ταξίδι αναψυχής»: είναι το ταξίδι που διενεργείται από πλοία που έχουν χαρακτηριστεί ως πλοία αναψυχής, ιδιωτικά ή επαγγελματικά ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με ελεύθερο πρόγραμμα προσεγγίσεων και ελεύθερο προορισμό, με αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή των επιβατών. Ως ταξίδι αναψυχής δεν νοείται το ταξίδι ,με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση,επιβατών γενικά. Αντικαθίσταται ως εξής: «Ταξίδι αναψυχής»: είναι το ταξίδι που διενεργείται από πλοία που έχουν χαρακτηριστεί ως πλοία αναψυχής, ιδιωτικά ή επαγγελματικά ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με ελεύθερο πρόγραμμα προσεγγίσεων και ελεύθερο προορισμό, με αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή των επιβατών. Ηέννοια του ταξιδιού αναψυχής εμπεριέχει το ταξίδι με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση επιβατών γενικά. Τεκμηρίωση: Είναι πάγια θέση του ΠΑΣΠΙ ότι η αθλητική / αγωνιστική ιστιοπλοΐα εμπεριέχεται στην έννοια της αναψυχής και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής. Επιπρόσθετα, αποτελεί σε συνδυασμό με την πρωτογενή εκπαίδευση στους ομίλους, αποτελεί το χώρο όπου θεμελιώνεται η πρακτική εμπειρία, σε συνθήκες ασφάλειας προκειμένου στη συνέχεια οι έμπειροι πλέον ιστιοπλόοι είτε να ναυλώσουν σκάφη, είτε να στελεχώσουν θέσεις ικανών πληρωμάτων σε επαγγελματικά ή ιδιωτικά σκάφη. Επίσης, στο εξωτερικό, όπως γνωρίζουν όσοι ασχολούνται έστω και ελάχιστα με το άθλημα, υπάρχει ως ξεχωριστή οντότητα ο τουρισμός για ναυταθλητισμό, συμμετοχή σε αγώνες. Στην Ελλάδα διοργανώνονται πολλοί τέτοιοι αγώνες, οι οποίοι συνεισφέρουν τα μέγιστα στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των νησιών που ο αγωνιστικός στόλος και τα συνοδά σκάφη επισκέπτονται. Ειδική αναφορά πρέπι να γίνει στην Aegean Regatta που το το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίουσυνδιοργανώνει από κοινού με την ΕΑΘ/ΕΙΟ και τους ναυτικούς Ομίλους των ακριτικών νησιών του Αιγαίου.Στην δωδεκαετή πορεία της διοργάνωσης οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν πολλά απομακρυσμένα νησιά τονώνοντας την ισχνή τοπική οικονομία,επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο και ενισχύονταςτο φρόνημα των κατοίκων. Αυτό μπορεί κάλλιστα να επιβεβαιωθεί από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, η οποία υπάγεται στο Υπουργείο σας. Ολες αυτές οι προσπάθειες βασίσθηκαν στη δυνατότητα ναύλωσηςεπαγγελματικών ιστιοφόρων σκαφών από ναυλωτές και πληρώματα που επιυθμουν να συμμετάσχουν στους αγώνες. Γίνεται σαφές επομένως ότι τυχόν υιοθέτησητης διατύπωσης που έχουν προτείνει οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας θα έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμόενός μεγάλου τμήματος τουριστικού κεφαλαίου από την ναύλωση των παραπάνω σκαφών. Δεν πρέπει όλες αυτές οι προσπάθειες τις οποίες μάλιστα η επίσημη Πολιτεία (ΥΕΝ, Υπουργείο Τουρισμού, Περιφέρειες, Δήμοι) έχειθέσει υπό την αιγίδα της να ανασταλούν. Εξάλου, η κίνηση οποιυδήποτε ιστιοφόρου σκάφους δεν είναι εφικτή χωρίς την σωματική άσκηση και κατά συνέπεια άθληση του πληρώματος Τέλος αδυνατεί να αντιληφθεί και ο πλέον αντικειμενικός παρατηρητής ποια χρησιμότητα εξυπηρετεί μία ακόμη απαγόρευση, η οποία μόνο ζημία επιφέρει στο τουριστικό κεφάλαιο τηςΕλλάδας επιφέρει. 2) ότι το άρθρο 1.1αν «Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής»: είναι το πλοίο αναψυχής που χρησιμοποιείταιαποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής για ιδιωτικούς σκοπούς και όχι για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα. Αντικαθίσταται ως εξής: «Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής»: είναι το πλοίο αναψυχής που χρησιμοποιείται,αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής για ιδιωτικούς ή ναυταθλητικούς σκοπούς και όχι για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα. Τεκμηρίωση: Δεν υπάρχει κανένας λόγος ένα ιδιωτικό σκάφος αναψυχής να μην χρησιμοποιείται για ναυταθλητικούς σκοπούς, ανεξάρτητα εάν τελικά χαρακτηρίζεται ναυταθλητικό ή όχι. 3) Το άρθρο 3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωσηδιάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενηςαπό την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής, αποκλειόμενης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών. Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται..Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στηνπερίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιουεικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής.Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται. Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στην περίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Τεκμηρίωση: Ο περιορισμός είναι επιβαρυντικός γιά τα σκάφη με ελληνική σημαία. Στην περίπτωση που οι ναυλωτές δεν μπορούν να ναυλώσουν ελληνικά επαγγελματικά σκάφη / πλοία αναψυχής για τη συμμετοχή τους σε αγώνες αναγκαστικά θα απευθυνθούν στη γείτονα χώρα. Έτσι, οι συμμετέχοντες θα αναγκάζονται να συμμετέχουν σε αγώνες όπως το Ράλι Αιγαίου και την Aegean Regatta επιβαίνοντας σε σκάφη, που θα έχουν ναυλώσει από την γείτονα χώρα και τα οποία θα φέρουν την τουρκική σημαία. Γίνεται σαφές λοιπόν ότι αθλητικά γεγονότα με τεράστιο τουριστικό υπόβαθρο για την Ελλάδα, θα αποτελέσουν για πρώτη φορά αντικείμενο της τουριστικής πολιτικήςτης Τουρκίας, με πρωτοβουλία της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας !!!! Επιπρόσθετα σε ότι αφορά στο κομμάτι της εκπαίδευσης, ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν καταστρεπτικό για τις περισσότερες σχολές. Καταστροφή των σχολών σημαίνει καταστροφή της βάσης της πυραμίδας των ενασχολούμενων με τα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Όσο λιγότεροι νέοι ιστιοπλόοι εισέρχονται στο χώρο, τόσο λιγότεροι θα είναι αυτοί που θα νοικιάζουν σκάφη, ή θα εξελίσσονται επαγγελματικά στο χώρο. Επίσης, τα ελληνικά διπλώματα θα απαξιωθούν πλήρως και θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση στην Ελλάδα να χρησιμοποιούμε διπλώματα που θα βγάζουν ξένες σχολές (με σκάφη που δρουν ανεξέλεγκτα στην Ελλάδα)! 6) Το άρθρο 13.3 Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου Αντικαθίσταται ως εξής: 13.3 Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά, μπορούν όμως να εκναυλώνονται γιά τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ.1 του παρόντος άρθρου. Τεκμηρίωση: Θεωρούμε ότι καλύφθηκε παραπάνω. Γενικότερη θεώρηση : Οι λόγοι για τους οποίους θεωρούμε ότι το παρών Σχέδιο Νόμου είναι οπισθοδρομικό (ως αντίθετο του αναπτυξιακού) είναι πολλοί, ετυμολογικοί, σημειολογικοί, ιστορικοί, οικονομικοί και εθνικοί:. Βασική αιτία της ρήξης ανάμεσα στους χρησιμοποιούντες τα σκάφη τους γι αγώνες και το Υπουργείο, αποτελεί η ανεπιτυχής και άκυρη ετυμολογική ερμηνεία, καλύτερα η παρερμηνεία της λέξεως «αναψυχή», για την οποία εδώ και χρόνια οι παράγοντες του Υπουργείου (πιθανότατα αλλοδαποί, μη κατέχοντες πλήρως, ή ατυχώς κατέχοντες την γλώσσαν την ελληνικήν J) προσπαθούν να πείσουν ότι δεν εμπεριέχει στην έννοιά της τον αθλητισμό. Προς άρση λοιπόν της παρεξηγήσεως αυτή παραθέτω την ερμηνεία της λέξεως από το Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, του Γεωργίου Δ. Μπαμπινιώτη (έκδοση 1998): Αναψυχή (η) : το ευχάριστο συναίσθημα της ψυχοσωματικής ανακούφισης που προσφέρει η ανάπαυση, η χαλάρωση, η ψυχαγωγία: κάνει ταξίδι αναψυχής στα νησιά // ο θερινός κινηματογράφος είναι από τα πιο αγαπητά μέσα αναψυχής. (ΕΤΥΜ. αρχ. αρχική σημ. «δροσιά» , αναψύχω . Η σημ. «ψυχαγωγία» είναι μεταγενέστερη.) Άρα εκτός και εάν ο νομοθέτης θεωρεί ότι το ως «ταξίδι αναψυχής» (και αντίστοιχα πλοίο αναψυχής κοκ) είναι αυτό στο οποίο οι επιβάτες έχουν σκοπό να δροσιστούν πρέπει να αποδεχτούμε την μεταγενέστερη ερμηνεία της λέξεως, η οποία είναι η ψυχαγωγία. Ψυχαγωγία (η): (χωρίς πληθ.) η ικανοποίηση της ψυχής μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (θεάματα, χορό, μουσική, τραγούδι, αθλητισμό, κα.), η αναψυχή. Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι ο κ. Μπαμπινιώτης παραθέτει σχετικό σχόλιο στο οποίο αναφέρει ότι οι λέξεις ψυχαγωγία και διασκέδαση διαφέρουν στη σημειολογική τους απόχρωση και κυρίως στην ετυμολογική τους προέλευση. Η λέξη διασκέδαση διαφέρει καθώς υποδηλώνει απλώς την απόλαυση, την ανέμελη διάθεση του ελεύθερου χρόνο, σε αντίθεση με την ψυχαγωγία η οποία προϋποθέτει ευχαρίστηση από περισσότερο δημιουργική ενασχόληση. Υπό την παραπάνω έννοια, προφανώς, όσοι μέχρι σήμερα ενοικίαζαν τα σκάφη τους κάνοντας χρήση των ευεργετημάτων του 2743/1999, σε επιβάτες οι οποίοι απλά και μόνο είχαν ως σκοπό τους τη διασκέδαση ήταν παράνομοι! (τουλάχιστον σημειολογικά και ετυμολογικά). Βεβαίως, η έννοια της ψυχαγωγίας ή της αναψυχής ως συνώνυμου, καθίσταται σαφώς ότι μέσω της δημιουργικής ενασχόλησης εμπεριέχει και την έννοια της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, η οποία είναι σύμφυτη και με την έννοια της περιήγησης Περιήγηση (η) αρχ.: η επίσκεψη σε ένα χώρο για αναψυχή ή για έρευνα και μελέτη. Με γνώμονα την απλοϊκή κατανόηση της Ελληνικής γλώσσας, κάθε προσπάθεια αποξένωσης του ναυταθλητισμού και της εκπαίδευσης από την έννοια της αναψυχής καταρρίπτεται. Από εκεί και πέρα βέβαια υπάρχουν οι συμπλεγματικές ερμηνείες αναλφάβητων. Με τους παραπάνω σχολιασμούς Ο σύνδεσμος προπονητών σας επισημαίνει τις ανησυχίες του για την διατήρηση της αθλητικής – ναυτικής – ιστιοπλοικής δραστηριοτητας, με μόνη σκέψη την συμβολή του στον αθλητισμό . Είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και συζήτηση επί του θέματος Με τιμή Κωνσταντίνος Μάνθος - Γεν. Γραμματέας Γεώργιος Φλωρίδης - Οργ. Γραμματέας