Αρχική ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑΆρθρο 3:Όροι και προϋποθέσεις εκμετάλλευσης των επαγγελματικών πλοίων αναψυχήςΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ | 21 Νοεμβρίου 2013, 19:47
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Η τρέχουσα εφαρμογή του Τέλους Πλόων και Παραμονής που μόλις χθες εγκρίθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο, δυσχεραίνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού yachting στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου και θα προκαλέσει περαιτέρω απώλειες στον αριθμό των σκαφών που ελλιμενίζονται στις ελληνικές μαρίνες. Στα πλαίσια της διαβούλευσης του συγκεκριμένου νόμου “Τουριστικά Πλοία και άλλες Διατάξεις” παρατηρήσαμε βελτιώσεις και απλοποιήσεις που περιλαμβάνει το εν λόγω σχέδιο με σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και την τόνωση του ελληνικού yachting. Αντιλαμβανόμαστε ότι καταργούνται μεν οι έκτακτες εισφορές, οι ειδικοί φόροι των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και οι ανταποδοτικές εισφορές των ξένων σκαφών μαζί με τις αντίστοιχες διατάξεις, ωστόσο θεωρούμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν αντισταθμίζουν τις απώλειες που θα υποστούν οι μαρίνες από την εφαρμογή του ΤΠΠ. Πέραν των ανωτέρω παρακαλούμε να επανεξετάσετε την ακόλουθη διάταξη: Άρθρο 3 “(α) Η εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης, στην οποία ο τόπος παράδοσης και ο τόπος επαναπαράδοσης του πλοίου αναψυχής βρίσκονται μέσα στην ελληνική επικράτεια, επιτρέπεται στα ακόλουθα πλοία αναψυχής: α) υπό σημαία ελληνική ή άλλου κράτους – μέλους της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. καθώς και β) υπό σημαία κράτους εκτός της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων, τα οποία είναι κατασκευασμένα κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από μέταλλο ή πλαστικό και έχουν μεταφορική ικανότητα άνω των δώδεκα (12) επιβατών. O συγκεκριμένoς όρος της παρ. (α) για τους 12 επιβάτες δε μας βρίσκει σύμφωνους. Θεωρούμε ότι απαξιώνει το σκοπό της διάταξης, την καθιστά ουσιαστικά άνευ αξίας και αναποτελεσματική, διότι δεν υπάρχουν επαγγελματικά πλοία αναψυχής ξένης σημαίας με περισσότερους από 12 επιβάτες που να ελλιμενίζονται σε μαρίνες της Μεσογείου. Ο όρος παραπέμπει σε Επιβατηγά πλοία (Ε/Γ) τα οποία υπόκεινται σε άλλες διατάξεις και δεν αποτελούν το στόλο των ενδιαφερόμενων Yacht Operators του εξωτερικού που επιθυμούν να φέρουν σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα για μόνιμο ελλιμενισμό (HOMEPORTING). Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΜΑΕ επανειλημμένα έχει ζητήσει την πλήρη άρση των περιοριστικών διατάξεων για τα σκάφη ξένης σημαίας (εκτός ΕΟΚ, ΕΟΧ και ΕΖΕΣ) για τους εξής λόγους: α. Όπως ακριβώς δρομολογείται, διακηρύσσεται και εφαρμόζεται και στη χώρα μας η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων με σκοπό την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη. β. επειδή στην κρίσιμη αυτή περίοδο δεν έρχονται σκάφη στην Ελλάδα, αντιθέτως φεύγουν και οι μαρίνες αδειάζουν. Οι μεγάλοι yacht operators του εξωτερικού ανακοινώνουν ότι εάν εφαρμοστεί πλήρης άρση της απαγόρευσης θα φέρουν σκάφη για επαγγελματική δραστηριότητα με μόνιμη διάρκεια ελλιμενισμού στη χώρα μας. γ. επειδή οι γειτονικές χώρες της Τουρκίας και της Κροατίας επωφελούνται από την απαγορευτική διάταξη προσελκύοντας πολλά επαγγελματικά σκάφη των Operators για μόνιμο ελλιμενισμό στις μαρίνες τους (Homeporting). δ. επειδή η απαγόρευση δεν περιορίζει μόνο τον αριθμό των σκαφών στις μαρίνες αλλά ταυτόχρονα και τις θέσεις εργασίας των επαγγελματιών του yachting. Προτείνουμε οπωσδήποτε ΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ 12 ΕΠΙΒΑΤΩΝ ώστε να γίνει χρήσιμη και ουσιαστική η συγκεκριμένη διάταξη, διαφορετικά σε λιγότερο από ένα έτος θα μιλούμε πάλι για αναποτελεσματικές διατάξεις. ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ