• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Κ. Παγώνης' | 22 Νοεμβρίου 2013, 12:50

    Κατάργηση ελέγχου του αριθμού ημερών ναύλωσης, σε συνδυασμό με την κατάργηση της απαλλαγής από την καταβολή ΦΠΑ κατά την απόκτηση και εισαγωγή του πλοίου σε χώρα της ΕΕ, όπως και κατάργηση των άλλων προνομίων και τελών. Η μη πληρωμή του ΦΠΑ και σε ανταπόδοση αυτού τα σκάφη να ναυλώνονται υποχρεωτικά για ορισμένο αριθμό ημερών, πράγμα που δεν μπορεί να το ελέγξει ο πλοιοκτήτης, δημιουργεί λογιστικό και ελεγκτικό τραγέλαφο, και τεράστιες δαπάνες από την απασχόληση Λιμενικών Αξιωματικών. Στην πράξη είναι αδύνατον να επιβληθούν κυρώσεις και υποχρεωτική καταβολή του ΦΠΑ, όταν το σκάφος δεν ναυλώνεται, ή και η κατάσχεση του πλοίου του αποτυχόντος πλοιοκτήτη να βρει πελάτες για να ναυλώσει το σκάφος του. Αυτά τα ρυθμίζει η αγορά. Θέσπιση χαμηλού ποσοστού ΦΠΑ, όπως λ.χ. σε άλλες χώρες της Μεσογείου, με τις προβλεπόμενες στο παρόν νομοσχέδιο εκπτώσεις παλαιότητας, ώστε τα ήδη κυκλοφορούντα επαγγελματικά σκάφη να προσαρμοσθούν με τα νεοεισερχόμενα στην αγορά που θα καταβάλλουν από ψήφιση του νομοσχεδίου υποχρεωτικά το ΦΠΑ, και χωρίς προνόμια. Ετσι, θα "ισιώσει" η αγορά, θα σταματήσουν οι οικονομικές απάτες εις βάρος του Δημοσίου, τις οποίες δημιουργεί άθελά του το κράτος, με το να διαχωρίζει τα ιδιωτικά σκάφη από τα επαγγελματικά, λόγω ακριβώς της μη καταβολής ΦΠΑ και της εκχώρησης προνομίων υπέρ των τελευταίων. Γι'αυτό και προτείνω κατάργηση του Αρθρου 4, διότι θα είναι εκτός αντικειμένου.