Αρχική Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 23 – Διάρθρωση ΔΑΛΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας | 6 Μαΐου 2016, 11:19
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ταχ. Δ/νση Ακτή Βασιλειάδη, Πύλη Ε 1 - Ε 2, Τ.Κ. 185 10 τηλ: 213 1371700 - 213 1374700, φαξ: 210 4191561- 210 4191562 Επικοινωνία με το υπουργείο Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε μια αποκεντρωμένη, αυτοτελή και ανεξάρτητη οργανική μονάδα του Υπουργείου επί της οποίας ο Υπουργός δεν έχει καμία ουσιαστική αρμοδιότητα συστήνεται και μια Γενική Διεύθυνση, στην οποία υπάγονται μόνο 2 διευθύνσεις, πρόβλεψη απαράδεκτη από οργανωσιακής απόψεως. Υπενθυμίζεται ότι οι Γενικές Διευθύνσεις πρέπει κατ΄ελάχιστον να περιλαμβάνουν 3 διευθύνσεις. Επισημαίνεται δε ότι η μια διεύθυνση από τις δύο προβλεπόμενες έχει αμιγώς υποστηρικτικό ρόλο. Δηλαδή η μία διεύθυνση θα παρακολουθεί και θα εποπτεύει απροσδιόριστο αντικείμενο, η άλλη θα την υποστηρίζει και τις δύο μαζί θα τις συντονίζει ο Γενικός Διευθυντής, τον οποίο με τη σειρά του θα εποπτεύει ο Διοικητής της ΔΑΛ και το τετραμελές Συμβούλιο της ΔΑΛ. Με την παρ. 2 προβλέπεται ότι ο τρόπος πρόσληψης ή επιλογής του Γενικού Διευθυντή, των διευθυντών και των προϊσταμένων τμημάτων και γραφείων θα καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα για τον κανονισμό λειτουργίας της ΔΑΛ. Η απορία μας είναι αν τελικά οι εν λόγω υπάλληλοι θα είναι δημόσιοι υπάλληλοι και αν είναι γιατί πρέπει να αποφασιστεί διαφορετικός τρόπος πρόσληψής τους ή επιλογής τους από τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. Με την παρ. 3 συνιστώνται 30 θέσεις προσωπικού οι οποίες μπορούν να γίνουν και 50, για μια δημόσια αρχή χωρίς σκοπό και συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Επίσης συνιστώνται και 3 οργανικές θέσεις δικηγόρων με σχέση έμμισθης εντολής για να μπορούν να ασκούν και δικηγορία ελεύθερα. Με την παρ. 4 και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 4β επιτρέπεται η απόσπαση, μετάταξη ή μεταφορά προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ στη ΔΑΛ και μάλιστα αν δεν φτάνουν οι 50 οργανικές θέσεις οι πλεονάζοντες θα καταλάβουν προσωποπαγείς θέσεις, διατηρώντας το μισθό που λαμβάνουν σήμερα με τη μορφή προσωπικής διαφοράς, καθώς το ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου θα έριχνε τις αποδοχές του εν λόγω προσωπικού στο 1/3 των σημερινών του αποδοχών. Απορίες εγείρονται ως προς την απόσπαση, μετάταξη και μεταφορά προσωπικού από Ανώνυμες Εταιρείες στο ελληνικό δημόσιο. Η απόσπαση δεν είναι κατανοητό πως θα επιτευχθεί και ποιόν ακριβώς θα εξυπηρετεί. Υπενθυμίζουμε ότι στις περιπτώσεις απόσπασης η μισθολογική δαπάνη βαρύνει τον φορέα προέλευσης, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση οι αποσπασμένοι του ΟΛΠ θα πληρώνονται από τον ΟΛΠ, ο οποίος θα περάσει στα χέρια της COSCO, δηλαδή ο υπάλληλος της COSCO θα υπηρετεί στη Δημόσια Αρχή Λιμένα και θα ασκεί δημόσια εξουσία. Αλλά ακόμη και αν οι απολαβές τους βαρύνουν το φορέα υποδοχής, ποιος υπάλληλος άραγε θα ασκήσει αμερόληπτα τα καθήκοντα του, όταν γνωρίζει ότι η απόσπασή του θα έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και στη συνέχεια θα επιστρέψει στον ΟΛΠ και συγκεκριμένα στην COSCO. Όσον αφορά το χρόνο υπηρεσίας στο φορέα προέλευσης επισημαίνεται ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις υπαλλήλων έχει συνυπολογιστεί και ο χρόνος προϋπηρεσίας εν γένει στον ιδιωτικό τομέα, προνόμιο το οποίο δεν αναγνωρίζεται στους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους. Η δε πρόβλεψη ότι η συγκεκριμένη διάταξη διατηρείται σε ισχύ μόνο για ένα έτος, εγείρει προβληματισμούς όσον αφορά στην ίση αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ. Οι οποίοι επισημαίνεται ότι είναι πολύ περισσότεροι των 30 ή 50 οργανικών θέσεων, που προβλέπονται. Συγκεκριμένα στον ΟΛΠ σήμερα απασχολούνται περί τα 1.200 άτομα, οπότε αυτοί που θα καταφέρουν να μεταταγούν ή μεταφερθούν θα είναι λίγοι και εκλεκτοί. Εντύπωση δε προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων για απόσπαση, μεταφορά ή μετάταξη.