Αρχική Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξειςΆρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και ΗμερόπλοιωνΣχόλιο του χρήστη Ελευθέριος Καραελευθερίου | 27 Μαΐου 2016, 12:30
Σε μια χώρα που βρέχεται από θάλασσα, θεωρώ απαράδεκτο να στοχοποιούνται οι κάτοχοι μικρών σκαφών αναψυχής, ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στην τέως μικρομεσαία τάξη που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Να θυμίσουμε πως η φορολόγηση στα μικρά σκάφη είναι ήδη μεγάλη, με τη θέσπιση του φόρου πολυτελείας και τα τεκμήρια, τα οποία είναι ήδη δυσβάσταχτα. Μη ξεχνάμε άλλωστε και πως το 75% της αξίας του καυσίμου είναι φόροι, γεγονός που σημαίνει πως είναι σε όφελος της κυβέρνησης να δίνεται η δυνατότητα στον κάτοχο ενός σκάφους να το κινεί, αφού πλέον δεν αντέχει άλλους φόρους. Ας μη παραβλέπουμε και το γεγονός πως περισσότερα από 9.600 σκάφη έχουν τεθεί σε ακινησία, αποδεικνύοντας πως όλοι όσοι διαθέτουν ένα μικρό πλεούμενο, δεν είναι «οι… σκαφάτοι» όπως νομίζει η κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι πως το πρόβλημα υπάρχει στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών, για να μη φορολογηθούν, έχουν ξένη σημαία. Ας θεσπιστεί λοιπόν ο φόρος στα μεγάλα σκάφη με ξένη σημαία. Δε γίνεται να πληρώσουν και πάλι τη νύφη τα μικρά πλοία αναψυχής. Ας θεσπιστεί το νέο χαράτσι, στα σκάφη άνω των 10 μέτρων και σε όλα όσα έχουν ξένη σημαία, ανεξάρτητα από το μήκος τους.