• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ Δ. ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ - Πρόεδρος Ενωσης Αντιπροσώπων Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής' | 19 Μαΐου 2011, 15:12

    Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, όπως και σε προηγούμενα που έγιναν νόμοι, επιβεβαιώνεται η εμμονή της πολιτείας στη μιζέρια και την απαξίωση του τουριστικού προϊόντος μας που λέγεται θαλάσσιος τουρισμός και ο διωγμός των μεγάλων ξένων ιδιωτικών θαλαμηγών από τη χώρα μας. Για άλλη μια φορά επιχειρείται η αναίτια και καταχρηστική άρνηση της εφαρμογής από την Ελλάδα της παρ. Ε΄ του άρθρου 562 του Καν. ΕΟΚ 2454/93 , που αφορά την παραμονή και κυκλοφορία των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής στην Κοινότητα για δέκα οκτώ (18) μήνες αντί έξι (6). Κανονισμό που εφαρμόζουν τα μεγάλα τουριστικά κράτη της Ευρώπης (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Αγγλία) και επωφελούνται στο έπακρο την μακροχρόνια παραμονή των σκαφών αυτών στα λιμάνια τους. Προτείνεται λοιπόν, στο παρόν νομοσχέδιο, να νομοθετηθεί η επέκταση της προσωρινής εισαγωγής των νηολογημένων εκτός Ε.Ε. ιδιωτικών θαλαμηγών αναψυχής στους (18) μήνες αντί των (6) μηνών, εναρμονιζόμενη πλήρως με το κοινοτικό δίκαιο. Η έγγραφη ερμηνεία των υπηρεσιακών διευθυντών του Υπ. Οικονομικών, ότι το 6μηνο είναι αρκετός χρόνος για τον ξένο που έρχεται για αναψυχή στην Ελλάδα, προξενεί θλίψη και αγανάκτηση. Ο πρωθυπουργός πρόσφατα στην ομιλία του στο ΣΕΤΕ επεσήμανε τους «άγονους ατομικισμούς» που παρουσιάζονται σε παράγοντες των Υπουργείων και αποτελούν τροχοπέδη «στην πρώτη προτεραιότητά μας να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα μας στο τουριστικό προϊόν». Πως, λοιπόν, θα υπάρξει ανταγωνιστικότητα σε εκείνο το τουριστικό προϊόν των ανθρώπων της ελληνικής θάλασσας και των ακτών της, που ελκύει τους υψηλού εισοδήματος χρήστες των πολυτελών ξένων θαλαμηγών, τη στιγμή που οι μανδαρίνοι του Υπουργείου Οικονομικών απαγορεύουν την παραμονή αυτών των ιδιαίτερων σκαφών στη χώρα μας πέραν του 6μήνου. Αν δεν θέλουν αυτούς τους ξένους, που δεν είναι παράνομοι μετανάστες, αλλά πλούσιοι τουρίστες, που έρχονται να ξοδέψουν τα χρήματά τους και να διαφημίσουν τη χώρα μας, να παραμένουν και πέραν του εκτιμώμενου από τους υπαλλήλους διάστημα των έξι μηνών, τουλάχιστον να επιστρέψουν την παραμονή των σκαφών χωρίς τους ιδιοκτήτες τους. Οι χώρες της Ε.Ε. το εφαρμόζουν και οι οικονομίες τους έχουν κερδίσει πολλά (Μαρίνες, Ναυπηγεία, επισκευαστές, τροφοδοσίες, πληρώματα, ξενοδοχεία, μεταφορείς, υπηρεσίες ασφαλείας, τράπεζες κ.λ.π.). Οι δικοί μας κρατικοί φορείς γιατί αρνούνται αυτό το κομμάτι ? Γιατί, όπως λέει και ο πρωθυπουργός στο ΣΕΤΕ, « υπήρχε κράτος που τελικά δούλευε για τον εαυτό του και για κανέναν άλλο. ΄Η μάλλον είχε και έχει στηθεί σε μεγάλο βαθμό για να θέτει εμπόδια, εμπόδια που μετά εξαργυρώνονται σε ψήφους, διαφθορά, αντίτιμα δηλαδή ευτελή, που σταματούν την επιχειρηματικότητα και εγκλωβίζουν την ανάπτυξη, τη δημιουργικότητα και την πρωτοβουλία.» Ο ν. 2743/1999 και ν.3182/2000 έχουν προ πολλού πάψει να προσφέρουν υπηρεσίες που εξυπηρετούν τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό. Κοντά σε αυτούς και η εγκύκλιος Δ. 257/139/23.02.2000 Α.Υ.Ο. τερατούργημα και ταφόπλακα του ιδιωτικού yachting. Ο,τι πιο αντιεπαγγελματικό και εχθρικό για τον τουρισμό έχει να παρουσιάσει το ελληνικό κράτος. Πραγματικός διώκτης και εφιάλτης των ξένων σκαφών. Δυστυχώς, ο εκσυγχρονισμός που πιστεύεται ότι φέρνει το παρόν νομοσχέδιο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής με ξένη σημαία, νηολογημένα εκτός Ε.Ε. είναι ανύπαρκτος και ακροβατεί σε επικίνδυνους ερασιτεχνισμούς. Συγκεκριμένα : Αρθρο 10 : Παρ. 4 α : Λανθασμένα αναγράφεται ότι η 6μηνη κατ’ έτος παράταση χορηγείται για να καλύπτει την παραμονή του πλοίου στη χώρα. Το πλοίο στην προκειμένη περίπτωση είναι παρακολούθημα του χρήστη. Συνεπώς, κινείται μόνον όταν επιβαίνει σε αυτό ο χρήστης και δεν επηρεάζει καθόλου την παραμονή του. Δηλαδή το πλοίο μπορεί να παραμένει σε ακινησία, χωρίς το χρήστη του, για απεριόριστο διάστημα εφ’ όσον το Δελτίο Κίνησης έχει κατατεθεί για φύλαξη προ της λήξης του στο Τελωνείο. Επίσης, η παρ. 4 α, πρέπει να συμπληρωθεί ως εξής : « Δύναται να εκδοθεί Δελτίο Κίνησης από την Τελωνειακή Αρχή 6μηνης ισχύος και όταν ο χρήστης του πλοίου δεν επιβαίνει κατά τον πρώτο κατάπλου του πλοίου στα ελληνικά ύδατα. Σε αυτή την περίπτωση θα ακινητοποιείται το πλοίο και το Δελτίο Κίνησης θα κατατίθεται αμέσως για φύλαξη στην αρμόδια τελωνειακή αρχή και θα παραδίδεται μόνον κατά την άφιξη του χρήστη στην Ελλάδα και εφ΄όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παρούσας για την παραλαβή του Δελτίου Κίνησης». Ο βασικός λόγος της παραγράφου αυτής είναι να διευκολυνθεί κυρίως ο έξωκοινοτικός χρήστης, που επιθυμεί να στείλει, πολύ πριν της αφίξεώς του, το πλοίο του στην Ελλάδα για ελλιμενισμό και αναμονή του χωρίς να κινδυνεύει μετά ένα μήνα (ν.2743/99) ή δύο μήνες (νέο νομοσχέδιο) να διωχθεί από τα τελωνεία και να εξαναγκαστεί στον εκτελωνισμό. Ενας ακόμη σοβαρός λόγος είναι, ότι πολλοί ιδιοκτήτες που βρίσκονται στο εξωτερικό επιθυμούν μετά το τέλος της σεζόν να στείλουν τα πλοία τους στην Ελλάδα, επειδή είναι επανδρωμένα με ελληνικά πληρώματα, για ελλιμενισμό, διαχείμαση, τεχνικούς ελέγχους, επισκευές, δεξαμενισμούς κ.λ.π. χωρίς να είναι αναγκασμένοι να επιβαίνουν κατά τον πρώτο κατάπλου. Παρ. 4 γ : Επιβάλλεται η διευκρίνηση ότι η παρούσα αφορά τους χρήστες της παρ. 4 β και όχι της παρ. 4 α. Θα κλείσουμε με τη ρήση του Πρωθυπουργού στο προ ημερών συνέδριο του ΣΕΤΕ , η οποία μας εκφράζει απόλυτα και μας γεμίζει αισιοδοξία : « Αν δεν αναδείξουμε , όμως, με τόλμη και χωρίς ταμπού, παραδείγματα προσπαθειών, ώστε να γίνει η Ελλάδα ο τουριστικός προορισμός που θέλουμε, που μας αξίζει, δεν θα πείσουμε ποτέ ότι ξέρουμε τι έχει αξία στη χώρα μας» .- Φλοίσβος, 19.05.11 Ευχαριστώ, Γεώργιος Δ. Παπαμιχαλόπουλος Πρόεδρος Ενωσης Αντιπροσώπων Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής