• Άρθρο 2, παράγραφος 1, δικαιολογητικά: Προκειμένου να μην κατατίθενται συνεχώς ξανά και ξανά τα ίδια έγγραφα (επικυρωμένες ενάρξεις, μεταβολές, καταστατικά, νομιμοποιήσεις εταιρείας, κλπ), να αρχειοθετούνται όλα αυτά στο Μητρώο-Αρχείο του ΥΕΝ (του άρθρου 6 του παρόντος νομοσχεδίου) ανά εταιρεία, και να κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του, περί μη τροποποίησης των στοιχείων όταν εκδίδεται νέα άδεια για άλλο σκάφος του ίδιου πλοιοκτήτη. Άρθρο 2, παράγραφος 1, εδάφιο ζζ: Είτε να επιβληθεί υποχρεωτική εγγραφή σε σωματεία σε όλους, είτε να καταργηθεί τελείως αυτή η παράγραφος. Άρθρο 2, παράγραφος 2, εδάφιο γ: Η μη εμπρόθεσμη απόδοση του ΦΠΑ ή η μη εμπρόθεσμη θεώρηση ενός ναυλοσύμφωνου, επισύρει σχετικά πρόστιμα και προσαυξήσεις. Ποιος ο λόγος να μην λαμβάνονται υπ’ όψιν τα ναυλοσύμφωνα αυτά για την ανανέωση της άδειας, εφ’ όσον έχει ήδη υποστεί ο πλοιοκτήτης της συνέπειες της καθυστέρησης? Πλοιοκτήτριες εταιρείες που εκμεταλλεύονται περισσότερα του ενός σκάφη, καταθέτουν συνολική δήλωση ΦΠΑ και όχι ανά σκάφος, και μάλιστα πρώτα αφού πρώτα συμψηφιστεί ο ΦΠΑ των εξόδων σύμφωνα με τον Νόμο 2859/00. Για να μπορέσουν οι αρμόδιες ΔΟΥ να βεβαιώσουν πάνω στο ΕΕΠΣΕΠΑ ότι έχει αποδοθεί ο ΦΠΑ των συγκεκριμένων ναύλων, θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο τόσο αναλυτικός έλεγχος στις εταιρείες αυτές, με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσουν τα πάντα (και ο πλοιοκτήτης, και οι αρμόδιες Υπηρεσίες). Εάν ο έλεγχος αυτό αφορά απλώς το ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει υποβάλλει τις κατά νόμο απαραίτητες δηλώσεις εισοδήματος, ΦΠΑ, κ.λ.π, τότε αρκεί η προσκόμιση της φορολογικής ενημερότητας που ήδη προβλέπεται στο εδάφιο ε της ίδιας παραγράφου. Άρθρο 2, παράγραφος 3, εδάφιο α: Δεν υφίσταται κανένας λόγος να υπάρχει όριο στην ακινητοποίηση ενός επαγγελματικού σκάφους, δεδομένου ότι μπορεί απλώς να είναι προς πώλησιν, και δεν είναι πάντοτε εφικτό αυτό να γίνει σε καθορισμένο χρόνο, ιδίως με τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες. Άρθρο 2, παράγραφος 3, εδάφιο γ: Δεν υφίσταται κανένας λόγος να μην μπορεί να χαρακτηριστεί ξανά επαγγελματικό ένα σκάφος που «έχασε» την άδεια του για κάποιους τυπικούς λόγους, και καταβλήθηκαν όλοι οι αναλογούντες φόροι εξ αιτίας αυτού του γεγονότος. Μόνο σε περίπτωση που η άδεια ανακαλείται εξ αιτίας κάποιας παράνομης δραστηριότητας του πλοιοκτήτη, θα πρέπει να μην μπορεί ο ίδιος να ξαναχαρακτηρίσει το σκάφος του σαν επαγγελματικό. Άρθρο 2, παράγραφος 5, εδάφιο α: Η προθεσμία να γίνει τουλάχιστον ένα τρίμηνο και όχι 30 ημέρες. Μεταβιβάσεις σκαφών γίνονται πολλές φορές εκτός της περιόδου ναύλωσης των σκαφών, όταν το πιστοποιητικό ασφαλείας πιθανόν να έχει λήξει, ή το σκάφος ήδη βρίσκεται σε δεξαμενισμό για επισκευές. Σκεφτείτε απλά και μόνο την περίπτωση μεταβίβασης ενός σκάφους, που είναι για παράδειγμα είναι ακινητοποιημένο κατά την έννοια του Άρθρου 2, παράγραφος 3, εδάφιο α του παρόντος νομοσχεδίου. Άρθρο 2, παράγραφος 5, εδάφιο β: Σε περίπτωση που στον τελικό νόμο παραμείνει η υποχρέωση του εδαφίου γ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, τότε θα πρέπει κατά την αλλαγή πλοιοκτησίας ή του εφοπλισμού να προσκομίζεται αντίστοιχο θεωρημένο αντίγραφο του ΕΕΠΣΕΠΑ από την ΔΟΥ, ώστε η αρμόδια Υπηρεσία να αρχειοθετεί το έγγραφο αυτό στην μερίδα του πλοίου (στο μητρώο και στον ατομικό φάκελο- αρχείο του πλοίου του άρθρου 6 του παρόντος νόμου), για να χρησιμοποιηθεί για την μελλοντική ανανέωση της άδειας. Αλλιώς θα είναι πρακτικά αδύνατο στον νέο πλοιοκτήτη μετά από κάποια χρόνια, όταν θα έρθει η στιγμή της ανανέωσης της άδειας να προσκομίσει τα στοιχεία αυτά.