1.Η περίπτωση (β) της παραγράφου 1 του άρθρου 75 του π.δ. 103/2014 “Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.” (Α΄170), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
β) Αξιωματικούς απευθείας κατάταξης με ειδικότητες Τεχνικού, Υγειονομικού, Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, Οικονομικού, Νομικού, Ιερέα, Ειδικής Μονιμότητας.
2. Οι περιπτώσεις (β), (δ), (ε), (ια) και (ιζ) της παραγράφου 2 άρθρου 75 του π.δ.103/2014 “Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.” (Α΄170), αντικαθίστανται ως ακολούθως:
β) Αξιωματικοί ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. απευθείας κατάταξης Τεχνικοί, Υγειονομικοί, Υγειονομικοί ειδικής κατηγορίας, Οικονομικοί, Νομικοί, Υποναύαρχος μία (1)
δ) Αξιωματικοί ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικοί, απευθείας κατάταξης ή από μετάταξη, δεκαεννέα (19), οι οποίες κατανέμονται ως ακολούθως:
Αρχιπλοίαρχοι μία (1)
Πλοίαρχοι μία (1)
Αντιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι (ενιαίες) δεκαεπτά (17)
ε) Αξιωματικοί ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικοί ειδικής κατηγορίας, απευθείας κατάταξης ή από μετάταξη (Αρχιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι), τέσσερις (4).
ια) Αξιωματικοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., προερχόμενοι από διακεκριμένους αθλητές, σαράντα (40) ενιαίες θέσεις σε όλους τους βαθμούς (Αντιπλοίαρχοι έως και Σημαιοφόροι).
ιζ) Υπαξιωματικοί ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. απόφοιτοι της Σχολής Λιμενοφυλάκων (Αρχικελευστές, Επικελευστές, Κελευστές Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) και Λιμενοφύλακες, πέντε χιλιάδες διακόσιες εξήντα εννέα (5.269) ενιαίες θέσεις σε όλους τους βαθμούς.
Αρχική Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξειςΆρθρο 30 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
Άρθρο 30 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 01- Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 03 – Πιστοποίηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Προσόντα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κατηγορίες πλοίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Τροποποίηση του π.δ. 16/2011 (Α’ 36)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση του π.δ. 159/2006 (Α’ 168)Άρθρο 07 – Τροποποίηση του π.δ. 159/2006 (Α’ 168)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Τροποποίηση του π.δ. 314/2001 (Α’ 212)Άρθρο 08 – Τροποποίηση του π.δ. 314/2001 (Α’ 212)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Σχολές Επιθεωρητών/ΕλεγκτώνΆρθρο 09 – Σχολές Επιθεωρητών/Ελεγκτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Διατήρηση επάρκειαςΆρθρο 10 – Διατήρηση επάρκειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Προσόντα Εκπαιδευτών Επιθεωρητών/ΕλεγκτώνΆρθρο 11 – Προσόντα Εκπαιδευτών Επιθεωρητών/Ελεγκτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τελικές – Μεταβατικές – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 12 – Τελικές – Μεταβατικές – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 13 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Θέματα Διεθνούς Σύμβασης για τον Περιορισμό της Ευθύνης για Ναυτικές ΑπαιτήσειςΆρθρο 14 – Θέματα Διεθνούς Σύμβασης για τον Περιορισμό της Ευθύνης για Ναυτικές Απαιτήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Τροποποίηση άρθρου 1 π.δ. 201/2007 (Α’ 227)Άρθρο 15 – Τροποποίηση άρθρου 1 π.δ. 201/2007 (Α’ 227)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Τροποποιήσεις και Συμπληρώσεις ΚανονισμώνΆρθρο 16 – Τροποποιήσεις και Συμπληρώσεις Κανονισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17Άρθρο 17
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18Άρθρο 18
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – ΟρισμοίΆρθρο 19 – Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 20 – Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Αρμόδια ΑρχήΆρθρο 21 – Αρμόδια Αρχή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Χρήση PLBΆρθρο 22 – Χρήση PLB
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – ΚυρώσειςΆρθρο 23 – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 24 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβαθμίου και δευτεροβαθμίου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 25 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβαθμίου και δευτεροβαθμίου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτήςΆρθρο 26 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Δυνατότητα ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειεςΆρθρο 28 – Δυνατότητα ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 -Ρύθμιση θεμάτων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ΥγειονομικώνΆρθρο 29 -Ρύθμιση θεμάτων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Τακτικές Κρίσεις Αρχιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 33 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Δελτία Ταυτότητας Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 34 – Δελτία Ταυτότητας Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Αποστρατευτικός Βαθμός Σημαιοφόρων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Μεταθέσεις Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Προαγωγή Υποπλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Συντήρηση πτητικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛΑΚΤΆρθρο 38 – Συντήρηση πτητικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Αποδοχές οφειλόμενες από υπερωριακή απασχόληση και από επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία που παρασχέθηκε εντός του 2014 στους Οργανισμούς Λιμένα ΑΕΆρθρο 40 – Αποδοχές οφειλόμενες από υπερωριακή απασχόληση και από επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία που παρασχέθηκε εντός του 2014 στους Οργανισμούς Λιμένα ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Προγραμματικές Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγής και εκπαίδευσης στελεχών σε παραγωγικές σχολές ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Παροχή Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Ναυτικά Νοσοκομείαστους υπαλλήλους και τα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και συνταξιούχων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 45 – Παροχή Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Ναυτικά Νοσοκομείαστους υπαλλήλους και τα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και συνταξιούχων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Υγειονομική Υποστήριξη του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 46 – Υγειονομική Υποστήριξη του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Έλεγχος Δηλώσεων Περιουσιακής ΚατάστασηςΆρθρο 47 – Έλεγχος Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Ανανέωση Συμβάσεων μίσθωσης/ ναύλωσης πλωτών μέσωνΆρθρο 48 – Ανανέωση Συμβάσεων μίσθωσης/ ναύλωσης πλωτών μέσων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Απόδοση έκτασης ΛιπασμάτωνΆρθρο 49 – Απόδοση έκτασης Λιπασμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Ρύθμιση θεμάτων Οίκου ΝαύτουΆρθρο 50 – Ρύθμιση θεμάτων Οίκου Ναύτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Κατεπείγουσες Ανάγκες Προμήθειας Υλικών και Μέσων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Πλοηγικών ΣταθμώνΆρθρο 51 – Κατεπείγουσες Ανάγκες Προμήθειας Υλικών και Μέσων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Πλοηγικών Σταθμών
- 83 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥ
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Ρύθμιση Θεμάτων Υπαξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Τροποποίηση Νόμου 2935/2001Άρθρο 55 – Τροποποίηση Νόμου 2935/2001
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Παραμονή στη Ενεργό Υπηρεσία Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Τελικές ΔιατάξειςΆρθρο 59 – Τελικές Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Γ’. ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 60 – Γ’. ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Μαΐου 2016, 10:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Μαΐου 2016, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
60 Σχόλια 302 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Πάψτε να θεσμοθετείτε διακριτικά σε βάρος των αξιωματικών ειδικότητας! Η συγκεκριμένη διάταξη είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματική! Αποκαταστήστε την αδικία που προκαλέσατε με τη διάταξη του άρθρου 33 παρ. 4 του ν. 4256/2014 και θεσπίστε ενιαίες οργανικές θέσεις για τους αξιωματικούς ειδικότητας!
Προς αποκατάσταση αδικίας και για την ενιαία αντιμετώπιση όλων των αξιωματικών των διαφόρων ειδικοτήτων, επιβάλλεται στο συγκεκριμένο άρθρο να προβλεφθούν και για τους Τεχνικούς, Οικονομικούς, Νομικούς ενιαίες θέσεις από το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου.
Eνιαίοι κανόνες πρέπει να ισχύσουν και για τους Τεχνικούς/Οικονομικούς/Νομικούς αξιωματικούς ειδικότητας και άρα οι θέσεις να είναι ενιαίες μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, αλλιώς θα γίνεται παράλογα άδικη και αναποτελεσματική αναγνώριση και διαχείριση των όμοιων αξιωματικών ειδικοτήτων (βλέπε θέση ΠΕΑΛΣ, ΠΟΕΠΛΣ).
Και για τους αξιωματικούς ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού, πρέπει να εφαρμοστούν ενιαίοι κανόνες με τις άλλες ειδικότητες, διότι οι ειδικότητες αποτελούν ενιαία κατηγορία. Γι’ αυτό οι θέσεις τους επιβάλλεται να γίνουν ενιαίες μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, ώστε να μην υπάρχει άνιση και άδικη μεταχείριση των όμοιων αξιωματικών ειδικοτήτων.
Χαιρετίζεται η θέση της ΠΕΑΛΣ και της ΠΟΕΠΛΣ.
Διαβάζοντας το άρθρο 30 σε συνδυασμό με την αιτιολογική έκθεση, κατά το μέρος που αφορά το συγκεκριμένο άρθρο, μου δημιουργούνται οι εξής προβληματισμοί:
1) η φερόμενη ως αιτιολογική έκθεση μόνο ως τέτοια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Αποτελεί μία γενική και αόριστη αναδιατύπωση των διατάξεων του άρθρου και απουσιάζει οποιοαδήποτε αιτιολόγηση, αναφορά δηλαδή στους σκοπούς που εξυπηρετεί το συγκεκριμένο άρθρο, τους λόγους για τους οποίους επιβάλλεται η θέσπιση των διατάξεών του, καθώς και οποιαδήποτε αναφορά στον τρόπο με τον οποίο θα μεταβάλει το υφιστάμενο καθεστώς και στις επιπτώσεις που θα έχει για τα στελέχη του Λ.Σ., όχι μόνο σε αυτά που αναφέρονται στο κείμενο του άρθρου, αλλά κυρίως σε αυτά που σιωπηρώς εξαιρούνται. Θα πρότεινα λοιπόν, η αιτιολογική έκθεση, στο μέρος που αφορά το άρθρο 30 να γίνει πιο ουσιαστική, με καθαρή αναφορά στους σκοπούς της θέσπισης των διατάξεων.
2) στο ουσιαστικό κομμάτι των διατάξεων του άρθρου 30, και όσον αφορά τη θέσπιση ενιαίων θέσεων για τους Αξιωματικούς προερχόμενους από διακεκριμενους αθλητές, διαβάζουμε στην αιτιολογική έκθεση: «τροποποιούνται και οι οργανικές θέσεις που προβλέπονται για την κατηγορία των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι οποίοι προέρχονται από διακεκριμένους αθλητές, με σκοπό να ανταποκρίνονται αυτές στο σύνολο και κατά βαθμό στην υφιστάμενη πραγματική δύναμη της κατηγορίας αυτής». Δηλαδή; Πλήρως ασαφής αιτιολόγηση, κατά την άποψη μου. Αδυνατώ να καταλάβω γιατί πρέπει να θεσπιστούν ενιαίες θέσεις για αυτή την κατηγορία Αξιωματικών. Προτείνω να υπάρξει επαρκέστερη και ουσιαστικότερη αιτιολόγηση και εδώ.
3) όσον αφορά τη θέσπιση ενιαίων θέσεων για τους Αξιωματικούς Υγειονομικού, απουσιάζει οποιαδήποτε αιτιολόγηση. Γιατί; Θα παρακαλούσα να απαντηθεί αυτό το ερώτημά μου και να υπάρξει αιτιολόγηση.
4) τέλος, όσον αφορά την (σιωπηρή) έξαιρεση των αξιωματικών Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού, επίσης απουσιάζει οποιαδήποτε αιτιολόγηση. Γιατί για τους συγκεκριμένους αξιωματικούς δε θεσπίζονται ενιαίες θέσεις, όπως για τους Αξιωματικούς Υγειονομικού με τους οποίους άλλωστε ανήκουν στην ίδια κατηγορία αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Δεν υπάρχει άραγε εδώ η ανάγκη να αναδιαμορφωθούν αυτές ώστε «να ανταποκρίνονται στο σύνολο και κατά βαθμό στην υφιστάμενη πραγματική δύναμη των κατηγοριών αυτών», όπως με τους Αξιωματικούς από διακεκριμένους αθλητές; Ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν την εξαίρεσή τους; Κατά τη γνώμη μου, η εξαίρεσή τους δημιουργεί καθεστώς ανισότητας, αδικίας και διακριτικής μεταχείρισης σε βάρος τους. Από τη στιγμή που οι περισσότερες κατηγορίες στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προάγονται με τον ελάχιστο χρόνο παραμονής σε κάθε βαθμό (πολλοί μάλιστα, σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα από την ύπαρξη οργανικών θέσεων) δεν μπορεί να υπάρχουν στελέχη που θα προάγονται με το μέγιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό γιατί αυτό οδηγεί σε επικίνδυνες στρεβλώσεις που αντίκεινται σε κάθε έννοια αρχαιότητας και ιεραρχικότητας.
Το λογικό είναι όλες οι ειδικότητες να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο. Ως προς τις ενιαίες οργανικές θέσεις, θα πρέπει να ισχύει η πρόβλεψη που υπάρχει για τους υγειονομικούς και για τους τεχνικούς, τους νομικούς και τους οικονομικούς.
Η καταφωρα αδικη και αντισυνταγματικη δυσμενης μεταχειριση στις προαγωγες των Ειδικοτητων Τεχνικου,Οικονομικου και Νομικου θα πρεπει να θεραπευτει με την προβλεψη στο συγκεκριμενο αρθρο περι ενιαιων θεσεων Αξιωματικων Τεχνικων,Οικονομικων και Νομικων,αντιστοιχα,τουλαχιστον ως το βαθμο του Αντιπλοιαρχου.Αξιο αποριας πως παραλειφθηκε μια τοσο ουσιωδης,αναγκαια και δικαιη ρυθμιση..
Συμφωνώ με τα σχόλια των κ. Φύκα και κ. Βασιλειου. Η ενιαία αντιμετώπιση όλων των αξιωματικών των διαφόρων ειδικοτήτων είναι απολύτως αναγκαια, για την ευρυθμη λειτουργία των υπηρεσιων του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. Δημιουργωντας αξιωματικους β και γ κατηγορίας θα προκαλέσει τριβές και πτώση στην αποδόση! Μια εναλακτικη πρόταση θα ηταν ενιαίες θέσεις , ισα δικαιώματα και απαιτήσεις για το σύνολο των αξιωματικών σε μια και μόνο επετηρίδα.
«Συγχαρητήρια» σε αυτούς που εισηγούνται τέτοιες τροποποιήσεις!!! Όπως μπορούμε να καταλάβουμε άμεσα την προτεραιοποίηση του σώματος από την προωθούμενη τροποποίηση :
α) Χρειάζονται άμεσα +10 Αντιπλοίαρχοι αθλητές στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, οπότε ας τους κάνουμε 40 και γρήγορα γρήγορα με ενιαίες οργανικές μέχρι Αντιπλοίαρχο, ενώ μέχρι τώρα οι αθλητές είχαν 30 ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑ ΒΑΘΜΟ.
β) Ας αυξήσουμε κατά δύο (02) θέσεις τους Υγειονομικούς (ενιαίες μέχρι Αντιπλοίαρχο).
γ) Ας αυξήσουμε κατά μία (01) θέση τους Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας και ας τους κάνουμε και Αρχιπλοιάρχους (με ενιαίες θέσεις μέχρι τον Αρχιπλοίαρχο!), ενώ μέχρι σήμερα έφταναν μέχρι Πλοίαρχο.
δ) Αντίθετα για οικονομικούς, νομικούς, τεχνικούς, ενώ ίσχυε αντίστοιχη διάταξη στο πδ 81/2012 για ενοποιημένες οργανικές θέσεις μέχρι Αντιπλοίαρχο, που με συγκεκριμένη διάταξη Νόμου (παρ. 4 του άρ. 33 του ν. 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις») που αιφνίδια κατατέθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ (χρησιμοποιήθηκε νόμος για να καταργήσει διάταξη πδ!!!!!), δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη.
Ελπίζω ο κ. υπουργός να καταλάβει την αδικία που προωθείται και να προβεί άμεσα στην αποκατάσταση του περί δικαίου αισθήματος, είτε τροποποιώντας αντίστοιχα και τις οργανικές θέσεις των νομικών, τεχνικών, οικονομικών (ενιαίες μέχρι Αντιπλοίαρχο), είτε καταργώντας τη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του Νόμου 4256/2014 “Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α΄ 92)!!!!
υγ.
Αλήθεια γνωρίζει ο κ. υπουργός το ποσοστό των χαμηλόβαθμων αξιωματικών ειδικότητας οικονομικού, τεχνικού, νομικού που έχει παραιτηθεί τα τελευταία χρόνια; Ή θεωρεί το συγκεκριμένο γεγονός τυχαίο; Θέλουμε ή δε θέλουμε άτομα με υψηλά τυπικά προσόντα στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ για την υποστήριξη του σώματος;
Με τη συγκεκριμένη πρόταση αδικούνται κατάφωρα οι Αξιωματικοί (Τ)/(Ο)/(Ν). Θα πρέπει να ακολουθούνται ενιαίοι κανόνες για τους Αξιωματικούς ειδικότητας στο θέμα της κατανομής των οργανικών θέσεων χωρίς παράλληλα να δημιουργούνται προβλήματα εξέλιξης/αρχαιότητας με τους υπόλοιπους Α/Ξ εξ ΣΔΥΛΣ. Η μόνη βιώσιμη λύση είναι οι ενιαίες θέσεις μέχρι τουλάχιστον τον βαθμό του Αντιπλοιάρχου ή Πλοιάρχου.
Ενιαίες θέσεις για ΟΛΕΣ τις ειδικότητες αξιωματικών τουλάχιστον μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου. Και τώρα και σε βάθος χρόνου είναι προς όφελος της Δημόσιας Διοίκησης.
Ας μη λειτουργούν ιδιοτελώς όσοι εισηγούνται τα αντίθετα!
Ας σταματήσει επιτέλους η δυσμενής διακριτική μεταχείριση σε βάρος των ειδικοτήτων Τεχνικών, Οικονομικών και Νομικών αξιωματικών……!!! Να διορθωθεί η αδικία που έγινε με τις άλλες διατάξεις του Ν.4256/2014 “Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α 92) άρθ. 33, παρ. 4.
Κρατείστε τα νέα μορφωμένα παιδιά στο Σώμα και στη Χώρα! Μη δημιουργείτε εμπόδια και αντικίνητρα μέσω συστηματικών αδικιών! Από τις ενιαίες θέσεις για όλες τις ειδικότητες τουλάχιστον έως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου ωφελείται εν τέλει το σύνολο!
Αντιβαίνει στις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της χρηστής διοίκησης, η εκ νέου αδικία που επιχειρείται να γίνει σε βάρος Τεχνικών, Οικονομικών και Νομικών Αξιωματικών.
Πόσο δίκαιο φαίνεται στη διοίκηση να πρέπει αυτά τα στελέχη να υπηρετούν πολλά περισσότερα χρόνια στον κάθε βαθμό από τους λοιπούς αξιωματικούς ειδικότητας για να γίνουν Αντιπλοίαρχοι;;;
Απλή λογική και αίσθημα δικαίου θα αρκούσε ώστε να μην γίνεται εισήγηση αντισυνταγματικών διατάξεων.
Δίκαιη και ίση μεταχείριση αξιωματικών ειδικοτήτων!Χρηστή Διοίκηση!
Το άρθρο οφείλει να τροποποιηθεί ώστε οι ενιαίες θέσεις μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου να εφαρμοστούν και στις Ειδικότητες Τεχνικών, Οικονομικών και Νομικών Αξιωματικών
Σχετικά με το σχόλιο
«30 Μάϊος 2016, 16:46 | Δημήτρης»
θέλω να επισημάνω ότι οι Αξιωματικοί Υγειονομικού (τόσο οι Ιατροί όσο και οι Οδοντίατροι/Ψυχολόγοι) κατατάσσονται και αυτοί ως Ανθυποπλοίαρχοι (και όχι ως Σημαιοφόροι, βλέπε άρθρο 29 του παρόντος νομοσχεδίου), άρα ο χρόνος μέσα στον οποίο προάγονται σε Αντιπλοιάρχους είναι 13 και όχι 16 έτη.
Συμπερασματικά, ένας Αξιωματικός Υγειονομικού θα προαχθεί σε Αντιπλοίαρχο 5 έως και 9 χρόνια νωρίτερα σε σχέση με έναν Αξιωματικό Τεχνικού, Νομικού ή Οικονομικού, με τον οποίο ανήκει στην ίδια κατηγορία Αξιωματικών (ειδικοτήτων).
Ξεκάθαρα, το εν λόγω άρθρο ως έχει, καταλύει κάθε έννοια αρχαιότητας σε ένα στρατιωτικά συντεταγμένο σώμα.
Μια πιο δίκαιη προσέγγιση: ενιαίες θέσεις στους βαθμούς Ανθυποπλοιάρχου έως και Αντιπλοιάρχου για όλες τις ειδικότητες των Αξιωματικών ειδικοτήτων.
Είναι η ώρα να αποκατασταθεί η αδικία που πραγματοποιήθηκε σε βάρος Τεχνικών, Οικονομικών, Νομικών, με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθ. 33 του νόμου 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» με την οποία πολύ αιφνίδια είχε καταργηθεί η περ. ε` της παρ. 2 του άρθ. 5 και η παρ. 5 του άρθ. 7 του π.δ. 81/2012.
Διόρθωση σφαλμάτων λοιπόν και όχι δημιουργία νέων αδικιών και ανισοτήτων. Ενιαίες θέσεις για ΟΛΟΥΣ τους αξιωματικούς ειδικοτήτων.
Θα πρέπει να ακολουθούνται ενιαίοι κανόνες για τους Αξιωματικούς ειδικότητας στο θέμα της κατανομής των οργανικών θέσεων, κατ’ ελάχιστον μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου.
Πρέπει να γίνουν ενιαίες οι θέσεις προαγωγής τουλάχιστον ως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και στις ειδικότητες Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού! Γιατί να αδικούνται τα εξειδικευμένα στελέχη ειδικοτήτων???
Κατά το άρθρο 29 παράγραφος 1 «Οι διατάξεις σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού, εφαρμόζονται αναλόγως και στους Αξιωματικούς ΛΣ..-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας.»
Τεχνικοί, Οικονομικοί, Νομικοί και πάλι απ΄έξω!
Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση άρθ. 29 παρ.1 εδ. β΄ «Οι διατάξεις σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού, εφαρμόζονται αναλόγως και στους Αξιωματικούς ΛΣ..-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας.»
Πολύ περισσότερο γιατί να μην είναι ενιαίες οι θέσεις προαγωγής τουλάχιστον ως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και στις λοιπές ειδικότητες Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού;;;;;;; Είναι αδικία και ενέχει αντισυνταγματικότητα η δημιουργία πολλών ταχυτήτων και ανισοτήτων μέσα στις ίδιες τις ειδικότητες.
Όταν μάλιστα δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, διότι δεν προτείνεται αύξηση των οργανικών θέσεων.
Εδώ επιχειρείται ξεκάθαρα ένας άδικος διαχωρισμός των αξιωματικών ειδικοτήτων σε δύο υποκατηγορίες διαφορετικών ταχυτήτων: σε αυτούς για τους οποίους καθιερώνονται ενιαίες θέσεις, και κατά συνέπεια έχουν γρήγορη βαθμολογική εξέλιξη (Υγειονομικού) και σε αυτούς για τους οποίους δεν καθιερώνονται ενιαίες θέσεις, και κατά συνέπεια έχουν αργή βαθμολογική εξέλιξη (Τεχνικού, Νομικού, Οικονομικού).
Πρόκειται για αξιωματικούς της ίδιας κατηγορίας (βλέπε π.δ. 103/14). Δεν μπορεί να καθιερώνεται έμμεσος διαχωρισμός τους.
Φαίνεται πως στο Λιμενικό χρειάζονται το συντομότερο δυνατό Αντιπλοιάρχους άνευ χαρτοφυλακίου. Διαφορετικά δεν μπορεί να εξηγηθεί η σπουδή να γίνουν Αντιπλοίαρχοι το συντομότερο δυνατόν οι Αξιωματικοί προερχόμενοι από διακεκριμένους αθλητές (γιατί η καθιέρωση ενιαίων θέσεων αυτόν ακριβώς τον στόχο έχει).
Συμπληρωματικά προς τα υπόλοιπα σχόλια που θίγουν το θέμα των ενιαίων θέσεων, θέλω να θέσω το εξής παράδειγμα για να γίνει πιο κατανοητή η διακριτική μεταχείριση σε βάρος των Αξκων Τεχνικού, Οικονομικού και Νομικού:
i) Αξιωματικός Υγειονομικού (ειδικής κατηγορίας ή μη): κατατάσσεται ως Σημαιοφόρος και γίνεται Αντιπλοίαρχος σε 16 έτη (3 + 4 + 5 + 4)
ii) Αξιωματικός διακεκριμένος αθλητής: κατατάσσεται ως Σημαιοφόρος και γίνεται Αντιπλοίαρχος σε 16 έτη (3 + 4 + 5 + 4)
iii) Αξιωματικός Τεχνικού ή Οικονομικού ή Νομικού: κατατάσσεται ως Ανθυποπλοίαρχος και σε 18 ως 22 έτη (4 ως 8 + 8 + 6)
Και το ερώτημα που εύλογα προκύπτει είναι γιατί οι Αξκοι Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού θα πρέπει να υπηρετήσουν έως και 6 χρόνια περισσότερο για να γίνουν Αντιπλοιαρχοι.
Δεν αιτιολογείται επαρκώς η συγκεκριμένη ρύθμιση χωρίς αντίστοιχη διάταξη και για τις υπόλοιπες κατηγορίες Αξιωματικών απευθείας κατάταξης (Τεχνικού, Νομικού, Οικονομικού). Θεωρώ και ελπίζω πως θα επανεξεταστεί το όλο ζήτημα προκειμένου αποφευχθούν ζητήματα που αφορούν την άνιση μεταχείριση /αντιμετώπιση μεταξύ των στελεχών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και την αντισυνταγματικότητα του Άρθρου.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί σε προηγούμενα σχόλια, απαιτείται να προβλέπεται ενιαία αντιμετώπιση για όλους τους αξιωματικούς ειδικότητας (Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού). Θα πρέπει λοιπόν να προβλέπεται η θέσπιση ενιαίων οργανικών θέσεων τουλάχιστον έως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των Αξιωματικών αυτών. Επομένως για το εν λόγω άρθρο απαιτείται να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην κατεύθυνση πρόληψης ανισοτήτων οι οποίες νομοτελειακά θα προκύψουν σε διαφορετική περίπτωση.
Είναι εξόφθαλμα άδικη η μεθοδική χειροτέρευση της θέσης Τεχνικών, Οικονομικών και Νομικών Αξιωματικών σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κατηγορία προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Οι περιπτώσεις (δ) και (ε) της Παραγράφου 2 συνιστούν διακριτική μεταχείριση των Αξιωματικών ειδικότητας Υγειονομικού και Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, έναντι των Αξιωματικών λοιπών ειδικοτήτων. Μάλιστα, για τους Αξιωματικούς ειδικότητας Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας οι ρυθμίσεις είναι ακόμα ευνοϊκότερες, δεδομένου ότι οι θέσεις είναι ενιαίες από το βαθμό του Σημαιοφόρου έως και το βαθμό του Αρχιπλοιάρχου. Επιπρόσθετα, η τρέχουσα κατανομή των θέσεων για τους Αξιωματικούς λοιπών ειδικοτήτων δημιουργεί ήδη προβλήματα στην εξέλιξή τους με σημαντικές άμεσες συνέπειες στη λειτουργία των Υπηρεσιών. Η αδικία πρέπει να αρθεί με τη θέσπιση ενιαίων κανόνων στην κατανομή των οργανικών θέσεων για όλες τις κατηγορίες Αξιωματικών ειδικοτήτων.
Οι αξιωματικοί απευθείας κατάταξης με ειδικότητες, όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο κος Φύκας, αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία του προσωπικού του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και, ως τέτοια, πρέπει να αντιμετωπίζεται ενιαία. Στην υπό συζήτηση τροπολογία, είναι ευκαιρία να αποκατασταθεί η άνιση αντιμετώπιση των αξιωματικών ειδικότητας τεχνικού, οικονομικού και νομικού έναντι των αξιωματικών ειδικότητας υγειονομικού στο ζήτημα των ενιαίων οργανικών θέσεων από Σημαιοφόροι έως και Αντιπλοίαρχοι. Άλλωστε, το σύνολο των αξιωματικών απευθείας κατάταξης (τεχνικοί, υγειονομικοί, οικονομικοί και νομικοί) στο βαθμό του Υποναύαρχου έχουν ενιαία μία κοινή οργανική θέση.
Αντίστοιχα με τις θέσεις αξιωματικών ειδικότητας Υγειονομικού, και οι θέσεις στις υπόλοιπες ειδκότητες θα πρέπει να είναι ενιαίες αν μη τι άλλο μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου.
Επιτέλους ισότητα, ισονομία και δίκαιη μεταχείριση μεταξύ των αξιωματικών ειδικοτήτων. Θέσπιση ενιαίων θέσεων μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου για όλες τις ειδικότητες σύμφωνα με σχόλια κ. Φύκα
Οντως δεν χρειάζεται εκτενής επιχειρηματολογία για το αυτονόητο. Ας μην περάσουν τα πονηρά συμφέροντα όσων προτεινουν τέτοιες διακριτικές διατάξεις. Ειναι προφανές οτι θα πρεπει και για τις άλλες κατηγορίες ειδικοτήτων να προβλεφθεί το ενιαίο των θέσεων μεχρι το βαθμό του αντιπλοιαρχοι. Οχι άλλες αδικίες.
Πως γίνεται, από τη μία, σύμφωνα με την τροποποίηση που προτείνεται για τις οργανικές θέσεις, «Αξιωματικοί ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. απευθείας κατάταξης Τεχνικοί, Υγειονομικοί, Υγειονομικοί ειδικής κατηγορίας, Οικονομικοί, Νομικοί, Υποναύαρχος μία (1)», δηλ. ΟΛΟΙ οι Αξιωματικοί ειδκότητας να μοιράζονται τη μία θέση του Υποναυάρχου, και από την άλλη, οι Αξιωματικοί Υγιειονομικοί και Υγιειονομικοί ειδικής κατηγορίας να έχουν ενιαίες οργανικές θέσεις από Σημαιοφόρο έως Αντιπλοίαρχο οι πρώτοι και ενιαίες θέσεις από Σημαιοφόρο έως Αρχιπλοίαρχο (!!!!!) οι δεύτεροι και οι υπόλοιποι (Νομικοί, Οικονομικοί, Τεχνικοί) να καθυστερούν να προαχθούν (κοινώς να κολλάνε) από τον βαθμό του Υποπλοιάρχου!!!!!
Είναι σαφής η μεγάλη εύνοια στους Αξιωματικούς Υγιειονομικούς και Υγιειονομικούς ειδικής κατηγορίας σε βάρος των υπόλοιπων ειδικοτήτων.
Είναι άδικο να ισχύουν δυο μέτρα και δυο σταθμά για τα στελέχη που υπηρετούν το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Δημιουργούνται αξιωματικοί πολλών ταχυτήτων το οποίο σίγουρα δημιουργεί ανισότητες και προκαλεί αφενός αισθήματα πικρίας και απογοήτευσης και αφετέρου προβλήματα στην καθημερινή συνεργασία μεταξύ των Στελεχών, που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καλή λειτουργία του Σώματος. Ουσιαστικά καταργείται η έννοια της ισότητας που διέπεται από τις Αρχές του Συντάγματος, που αφορούν στους εργαζομένους.
Πρέπει να σταματήσουν κάποια στιγμή οι ανισότητες που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια στο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Ενιαίες θέσεις, τουλάχιστον μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, αν όχι μέχρι τον βαθμό του Αρχιπλοιάρχου, για κάθε ειδικότητα!
Ας αποκατασταθεί η αδικία με τρόπο ώστε να υπάρχει κοινή αντιμετώπιση όλων των αξιωματικών ειδικότητας. Καλό είναι τα προβλήματα και οι αρρυθμίες να αντιμετωπίζονται και να μην παρατείνονται. Κοινή αντιμετώπιση σημαίνει είτε θέσπιση ενιαίων θέσεων και για τους τεχνικούς/οικονομικούς/νομικούς είτε κατάργηση των ενιαίων θέσεων για τους υγειονομικούς/υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας/ιερέα/ειδικής μονιμότητας. Από δημοσιονομική άποψη η δεύτερη λύση είναι καλύτερη, πλην όμως θα προκαλέσει κύμα διαμαρτυριών και κατά συνέπεια νέες αρρυθμίες. Κατά συνέπεια, και λαμβάνοντας υπόψη ότι η επιβάρυνση για το δημόσιο είναι αμελητέα, κρίνεται ότι η προσφορότερη λύση είναι η επέκταση του μέτρου των ενιαίων θέσεων σε όλες τις ειδικότητες.
Κων/νος Δελλής Υποψηφιος διδακτωρ οικονομικων Παν/μιου Πειραιως
Σύμφωνα με το Π.Δ. 103/2014, άρθρο 75, οι αξιωματικοί Υγειονομικού, Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού αποτελούν μία ενιαία κατηγορία αξιωματικών. Δεν μπορεί επομένως για ορισμένους από αυτούς (Υγειονομικοί) να προβλέπονται ενιαίες θέσεις, ενώ για άλλους (Τεχνικοί, Νομικοί και Οικονομικοί) όχι.
Θα πρέπει λοιπόν και για τους αξιωματικούς ειδικότητας Τεχνικού, Νομικού και οικονομικού να προβλεφθούν ενιαίες θέσεις για τους βαθμούς Ανθυποπλοιάρχου έως και Αντιπλοιάρχου. Διαφορετικά θα πρόκειται για άνισότητα και αδικία εις βάρος τους.
Προς αποκατάσταση της αδικίας στην εξέλιξη των Αξκων απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού θα πρέπει η κατανομή των οργανικών τους θέσεων να γίνει κατ αναλογία με αυτή των Αξκων ειδικότητας Υγειονομικού.
Λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές αρχές της ισονομίας και της ισης μεταχείρισης, πρέπει να υπαρξει ενιαία αντιμετώπιση των ειδικοτήτων και να υπάρχουν κοινές θέσεις από το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου έως αυτού του Αντιπλοιάρχου. Διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχει οικονμική επιβάρυνση για τη συγκεκριμένη διάταξη, δεδομένου οτι οι μισθολογικές προαγωγές είναι ανεξάρτητες των βαθμολογικών προαγωγών. Δηλαδή ο πλωταρχης νομίκός δεν θα μπορεί να προαχθεί στον ανώτερο βαθμό γιατί δεν θα υπάρχει κενή θέση, αλλά θα αμοιβεται με το βασικό μισθό του αντιπλοιαρχου.
Η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των ειδικοτήτων (τυχαία επειδή αφορά τους γιατρούς??? δεν νομίζω) και για αυτό προτείνεται η θέσπιση ενιαίων θέσεων μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, προς αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισης των όμοιων περιπτώσεων αξιωματικών.
Συμφωνώ κι εγώ με τα προηγούμενα σχόλια που αφορούν στη θέσπιση ενιαίων θέσεων μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και στις λοιπές ειδικότητες (Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού).
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται εσφαλμένα (εκούσια ή ακούσια, δεν γνωρίζω) ότι το εν λόγω άρθρο ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με τις οργανικές θέσεις Αξιωματικών Τεχνικών, Νομικών και Οικονομικών.
Η πραγματικότητα είναι ότι το άρθρο ρυθμίζει θέματα οργανικών θέσεων πλην των Αξκων Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού, οι οποίοι εξαιρούνται από την ευνοϊκή ρύθμιση ενιαίων θέσεων που γίνεται για τους Αξιωματικούς Υγειονομικού
Άρα ή θα πρέπει να αλλάξει το περιεχόμενο του άρθρου για να συμβαδίζει με την αιτιολογική έκθεση ή να αλλάξει η αιτιολογική έκθεση για να συμβαδίζει με το περιεχόμενο του άρθρου.
Για την ίση μεταχείριση όμοιων καταστάσεων και για να είναι η Διοίκηση χρηστή θα πρέπει να επεκταθεί η ρύθμιση για τις ενιαίες θέσεις μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και στις Ειδικότητες Τεχνικών, Οικονομικών και Νομικών.
Είναι σαφές και ξεκάθαρο και δεν απαιτείται καμία ιδιαίτερη επιχειρηματολογία για το προφανές: Για όλους τους Αξιωματικούς Ειδικοτήτων θα πρέπει οι θέσεις να κατανέμονται με τον ίδιο τρόπο.
Αφού για τις περισσότερες περιπτώσεις ισχύουν ενιαίες θέσεις μέχρι κάποιο βαθμό το ίδιο θα πρέπει να γίνει και για τους Τεχνικούς, Οικονομικούς και Νομικούς.
Οι ρυθμίσεις για συγκεκριμένες μόνο ειδικότητες αξιωματικών (που αποκλείουν τις υπόλοιπες) δεν δικαιολογούνται ή δικαιολογούνται μόνο για τους προσωπικούς λόγους εκείνων που τις εισηγούνται.
Είναι προφανής η ανισότητα στη μεταχείριση των λοιπών ειδικοτήτων σε σχέση με τους Υγειονομικούς. Ας διορθωθεί η αδικία που έγινε το 2014 προκειμένου να αποφευχθεί το «χαντάκωμα» των ειδικοτήτων με δυσμενείς συνέπειες στο μέλλον. Πρέπει για λόγους ίσης μεταχείρισης να προβλεφθούν ενιαίες θέσεις τουλάχιστον μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου για κάθε ειδικότητα.
Ένα από τα πολύ βασικά σημεία του άρθρου 30 είναι ότι προβλέπονται ενιαίες θέσεις στους βαθμούς Σημαιοφόρου-Αρχιπλοιάρχου για τους Αξκους Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, ενιαίες θέσεις στους βαθμούς Σημαιοφόρου-Αντιπλοιάρχου για τους Αξκους Υγειονομικού, όπως επίσης και για τους Αξκους προερχόμενους από διακεκριμένους αθλητές. Αυτό σημαίνει, πολύ απλά, ότι τα εν λόγω στελέχη θα προάγονται στον επόμενο βαθμό με την συμπλήρωση του ελάχιστου χρόνου παραμονής σε κάθε βαθμό.
Αντιθέτως, δε γίνεται καμία σχετική πρόβλεψη για τις οργανικές θέσεις των Αξκων ειδικότητας Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού, πράγμα που σημαίνει ότι τα εν λόγω στελέχη θα προάγονται στον επόμενο βαθμό με τη συμπλήρωση του μέγιστου χρόνου παραμονής σε κάθε βαθμό.
Θεωρώ ότι εδώ τίθεται θέμα διακριτικής μεταχείρισης σε βάρος των Αξκων ειδικότητας Τεχνικού, Νομικού και Οικονομικού. Στην αιτιολογική έκεθση που συνοδεύει το σχέδιο νόμου, δεν υπάρχει καμία αιτιολογία για αυτή τη διακριτική μεταχείριση, παρά μόνο ότι: «ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τις οργανικές θέσεις Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικών, Νομικών και Οικονομικών», το οποίο καταφανέστατα δεν ισχύει.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξασφαλίζεται ισότιμη μεταχείριση για τα στελέχη και να μην δημιουργούνται ανισότητες, οι οποίες ενδεχομένως και να προκαλέσουν στο μέλλον προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών (πέρα φυσικά από δυσαρέσκειες). Στο πλαίσιο αυτό συμφωνώ με τα λοιπά υποβληθέντα σχόλια. Το γεγονός ότι οι προτάσεις υποστηρίζονται από τις ενώσεις προσωπικού καταδεικνύει (κατά την άποψή μου) περαιτέρω το δίκαιο του αιτήματος.
Άρση αδικιών σε κατηγορίες αξιωματικών!
Θα συμφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου για την ενιαία αντιμετώπιση όλων των αξιωματικών των διαφόρων ειδικοτήτων. Η θέση αυτή (περί ενιαίων οργανικών θέσεων από το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου έως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, και για τις ειδικότητες των Οικονομικών, Τεχνικών και Νομικών στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των Αξιωματικών ειδικότητας) έχει κατατεθεί, όπως αναφέρεται στα σχόλια του συγκεκριμένου άρθρου, αλλά και σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινώσει, και από την ΠΟΕΠΛΣ και από την ΠΕΑΛΣ. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί η αντίστοιχη τροποποίηση στο συγκεκριμένο άρθρο!
Συμφωνώ απόλυτα με τις τοποθετήσεις του κ. Φύκα και του κ. Βασιλείου. Για τους Αξιωματικούς ειδικότητας θα πρέπει να ακολουθούνται ενιαίοι κανόνες στο θέμα της κατανομής των οργανικών θέσεων, κατ’ ελάχιστον μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου.
Στην αιτιολογική έκθεση αναγράφεται ότι με την παρούσα ρύθμιση προβλέπεται αναλογική εφαρμογή των διατάξεων σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη των Αξιωματικών ειδικότητας υγειονομικού και στους υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας.
Είναι προφανής αδικία και πρέπει να συμπεριληφθεί απαραιτήτως η αναλογική εφαρμογή και για τους Αξιωματικούς ειδικοτήτων τεχνικού, οικονομικού και νομικού.
Συμφωνώ με σχόλια των κ. Φύκα και Βασιλείου που αφορούν στο να επεκταθεί η θέσπιση ενιαίων θέσεων μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου και στις λοιπές ειδικότητες (Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού).
Οι κατανομές των οργανικών θέσεων για τις επτά (07) ειδικότητες αξιωματικών απευθείας κατάταξης [ i) Τεχνικού, ii) Υγειονομικού, iii) Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, iv) Οικονομικού, v) Νομικού, vi) Ιερέα και vii) Ειδικής Μονιμότητας ] θα πρέπει να ακολουθούν ενιαίους κανόνες, αφού οι εν λόγω ειδικότητες συγκροτούν την ενιαία κατηγορία προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 75 του π.δ.103/2014.
Με δεδομένο ότι προβλέπονται για την ειδικότητα:
-Υγειονομικού, ενιαίες θέσεις από Σημαιοφόρο έως Αντιπλοίαρχο
-Υγειονομικού ειδικής κατηγορίας, ενιαίες θέσεις από Σημαιοφόρο έως Αρχιπλοίαρχο
-Ιερέα, ενιαίες θέσεις από Σημαιοφόρο έως Αρχιπλοίαρχο
-Ειδικής Μονιμότητας, ενιαίες θέσεις από Ανθυποπλοίαρχο έως καταληκτικό βαθμό
προτείνεται και για τις λοιπές ειδικότητες [Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού] η θέσπιση ενιαίων θέσεων μέχρι το βαθμό του Αντιπλοιάρχου, προς αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισης των όμοιων περιπτώσεων αξιωματικών.
Η εν λόγω πρόταση έχει υποβληθεί τόσο από την Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) όσο και από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΠΟΕΠΛΣ).
Η οργανική δύναμη του ΛΣ είναι επαρκής μόνο εαν κατανεμηθούν αναλογικά και στην πράξη (όχι μόνο στα χαρτιά) τα στελέχη που υπηρετούν σε αυτό.
Αν το αναλύσω με παραδείγματα ενδεχομένως θα ανοίξει μέτωπο αντιπαράθεσης κάτι το οποίο δεν επιθυμώ , γιαυτό θα αναφέρω to εξής απλό… Οποιος ξεφυλλίσει τον υπηρεσιακό τηλεφωνικό κατάλογο του ΛΣ και μετρήσει βάση τηλεφώνων τα γραφεία του Υπουργείου-Αρχηγείου και των πέριξ Διοικητικών Υπηρεσιων- Υπηρεσιών γραφείου , με το σκεπτικό οτι σε κάθε γραφείο αναλογούν τουλάχιστον 2 στελέχη , τότς θα αντιληφθει την ανισομερή κατανομή προσωπικού σε σχέση με τις Υπηρεσίες που αποκαλούμε μάχιμες (ΛΧ,ΠΛΩΤΑ,κλπ) και αν συμπεριλαβουμε στις προαναφερθείσες Υπηρεσίες και τις υπόλοιπες Υπηρεσίες γραφείου (ΠΕΔΙΛΣ,ΑΕΝ κλπ) τότε απομένουν ελάχιστοι να υπηρετήσουν στα νησια, τα Λιμεναρχεία και τα πλωτά.
Άρθρο 30
Οι οργανικές θέσεις των αξιωματικών ειδικότητας Νομικού, Οικονομικού και Τεχνικού θα πρέπει να γίνουν ενιαίες ως το βαθμό του Αντιπλοιάρχου κατ’αντιστοιχία με αυτές των αξιωματικών ειδικότητας Υγειονομικού στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισης στην εξέλιξη των στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Την ανωτέρω θέση υποστηρίζουν και οι δύο οργανώσεις εκπροσώπησης του προσωπικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.