Προεδρικό Διάταγμα – Έχοντας υπόψη … – Άρθρο 01

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ.……
Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των περιπτώσεων α), β) και γ) του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 11 του άρθρου 15 του ν. 2743/1999 (Α΄ 211).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 29 Α του ν. 1558/1985 (Α΄ 137), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 27 του ν. 2081/1992 (Α΄ 154) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του ν. 2469/1997 (Α΄ 38).
3. Τις διατάξεις του άρθρου 56 του ν. 2935/2001 (Α΄ 162), όπως ισχύει.
4. Τις διατάξεις της αριθ. 2/58493/ΔΠΓΚ/31-07-2018 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Οικονομική και Διοικητική Ταξινόμηση του Κρατικού Προϋπολογισμού» (Β΄ 3240), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την αριθ. 2/84018/ΔΠΓΚ/15-11-2018 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β΄ 5172).
5. Το αριθ. Πρωτ.: 2811.8/91575/2019/20-12-2019 Εισηγητικό Σημείωμα ΥΝΑΝΠ/ΓΔΟΥ/ΔΙΠΡΟΠ Α΄.
6. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
7. Την αριθ. ……………………. Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατόπιν προτάσεως του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Ορισμοί
Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος, οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια:
1. Λουτρική εγκατάσταση: Ο κατάλληλα οργανωμένος χώρος του αιγιαλού ή του αιγιαλού και της παραλίας ή της ζώνης λιμένα, στον οποίο εισέρχονται άτομα, με την καταβολή εισιτηρίου (αντιτίμου), για λήψη λουτρού στην έμπροσθεν αυτού θαλάσσια περιοχή ή ο χώρος του αιγιαλού ή του αιγιαλού και της παραλίας ή της ζώνης λιμένα, ο οποίος (χώρος) είναι πολυσύχναστος, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 11.
2. Ναυαγοσώστης: Ο απόφοιτος σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, εφοδιασμένος με άδεια από Λιμενική Αρχή σε ισχύ, ο οποίος εκτελεί κατ’ επάγγελμα την υπηρεσία του άρθρου 10.
3. Σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης: Η σχολή που πληροί τις προϋποθέσεις του παρόντος, είναι εφοδιασμένη με βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων από Λιμενική Αρχή και παρέχει εκπαίδευση (θεωρητική- πρακτική) σε όσους επιθυμούν να λάβουν πιστοποιητικό ναυαγοσώστη, καθώς και ναυαγοσωστική κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
4. Συντονιστής – επόπτης ναυαγοσωστών: Ο κάτοχος άδειας ναυαγοσώστη σε ισχύ επί τρία τουλάχιστον (03) έτη, που εποπτεύει και συντονίζει επιτοπίως τους ναυαγοσώστες.
5. Αρχηγείο: Το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
6. Δ.Ο.Υ.: Η αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία.
7. Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν.: Ειδικός Κλάδος Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού.
8. Ε.Κ.Ε.: Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης.
9. Υ.Μ.Σ.: Υπηρεσία Μιας Στάσης.
10. Αναγνωρισμένος Οργανισμός: Εξουσιοδοτημένος Οργανισμός (νηογνώμονας), σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
11. Διπλωματούχος ναυπηγός: Απόφοιτος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής ή Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμης και αντίστοιχης σχολής της αλλοδαπής.
12. Πτυχιούχος ναυπηγός: Απόφοιτος Τμήματος Ναυπηγικής Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Τεχνολογικού Τομέα της ημεδαπής ή ισότιμου και αντίστοιχου της αλλοδαπής.
13. Ένωση: Η πλέον αντιπροσωπευτική Ένωση Σχολών Ναυαγοσωστικής Εκπαίδευσης, με κριτήριο τον αριθμό των μελών.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:48 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Προχωράμε δυνατα μπροστα! ΝΑΙ στην εξελιξη και στη βελτιωση. Το προσχέδιο πρεπει να εφαρμοστεί αμεσα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:38 | Βανεσσα

    Οι σχολες αναβαθμίζονται οι εξοπλισμοί τελειοποιούνται! Μπραβο για την προσπαθεια! Άμεση εφαρμογη του προσχεδίου!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:30 | Dimitra Ant

    Ούσα ναυαγοσώστρια τα τελευταία 20 έτη και δουλεύοντας κάθε καλοκαίρι ολόκληρη σαιζόν θεωρώ πως έχω το δικαίωμα να εκφράσω την γνώμη μου στην συγκεκριμένη διαβούλευση. Διαβάζοντας μέχρι και την τελευταία σειρά του προτεινόμενου ΠΔ πιστεύω πως είναι οτι καλύτερο έχει προταθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ξεκίνησε για έναν πολύ καλό σκοπό, την εξασφάλιση της ανθρώπινης ζωής και για αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Όλοι μας πρέπει να καταλάβουμε οτι δεν παίζουμε με την ανθρώπινη ΖΩΗ. Άμεση εφαρμογή απο 1/1/2020.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:17 | Εύα Καλαμπούκα

    Τραγικό λάθος, στα όρια του σκανδάλου να περαστεί ένας τέτοιος νόμος έτσι βεβιασμένα χωρίς διεξοδική έρευνα των προοπτικών εφαρμογής και εξέταση των επιπτώσεων σε ιδιώτες και επαγγελματίες.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:46 | Νικος Τ

    Δεν έχει κανεναν λογο να αποσυρθεί η να ανασταλεί το νεο προσχέδιο. Λεμε ναι σε ολα τα άρθρα! Μπραβο σε ολους για την προσπαθεια!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:06 | Ελενη Δαμιανου

    Μπραβο για την ομορφη προσπαθεια. Επιλεγουμε να ειμαστε εκει, σαν ναυαγοσωστες. Να στηρίξουμε το νεο ΠΔ.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:16 | Γουσης Γεώργιος

    Να αποσυρθεί άμεσα αυτό το νομοσχέδιο και να ανασυνταχθεί εκ νέου. Να ληφθεί ικανοποιητικός χρόνος μέχρι να εξεταστούν όλες οι παράμετροι διεξοδικά και όχι βεβιασμένα υπό την πίεση έναρξης της φετινής σεζόν.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:20 | Αθανασια

    Μπραβο στον Υπουργό! Επιτελους θα μπουν τα πραγματα στη θεση τους και θα μηδενίσουν οι πνιγμοί!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:23 | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

    Ως άνθρωπος της θάλασσας πολλά χρόνια τώρα και έχοντας δει πολυάριθμες διασώσεις για διαφορετικούς λόγους και με πολλούς τρόπους θεωρώ και πιστεύω πως το συγκεκριμένο ΠΔ θα πετύχει τον στόχο του σε ποσοστό 100%. Η εφαρμογή του είναι αναγκαία.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:09 | ΠΕΤΡΟΣ ΑΘ

    Συμφωνούμε σε ολα τα άρθρα! Λεμε ναι στην άμεση εφαρμογη του διατάγματος!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:45 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Ναυαγοσωστης επι 17 χρονια και πρωτη φορα βλεπω μια τοσο ομορφη πρωτοβουλία για να εξελιχθει ο τομέας της ναυαγοσωστικης στη χωρα. Μπραβο!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:15 | Φώτης Παρλ

    Μπράβο για την προσπαθεια! Λεμε ναι σε ολα τα άρθρα!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:12 | ΘΩΜΑΣ

    Σύμφωνα με τα ερωτήματα τα οποία δεν απαντήθηκαν με επιχειρήματα άλλα με ύβρεις και ψήγματα απειλών η λύση είναι μια πάμε παράλια!!!
    παράλια με ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΉ ΔΙΑΓΡΑΦΉ

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:47 | Δήμητρα

    Επρεπε ηδη να εχει εφαρμοστεί το ΠΔ.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:37 | Βάσια Αθανασίου

    Άμεση εφαρμογη του προσχεδίου!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:22 | FANIS

    Χιλια μπραβο σε ολους οσους δούλεψαν σκληρά γι αυτο το καταπληκτικό αποτελεσμα. Άμεση εφαρμογη!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:02 | Πουλίδης Σταύρος

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΣΝΗ):

    Καταρχάς θέλουμε να εκφράσουμε τη χαρά μας που πρώτη φορά στην Ελλάδα,.γίνονται δειλά δειλά βήματα, προς την ανύψωση του επαγγέλματος μας από «τυχοδιωκτικό», σε κανονικό επάγγελμα, ξεκινώντας τώρα από την αύξηση ορίου ηλικίας, και καταλήγοντας τα επόμενα χρόνια (ευελπιστούμε) στην εξάμηνη ετησίως απασχόλησή μας με την προθήκη τύπου βαρέων ενσήμων.

    Δεύτερον, το ΣΝΗ, συντάσσεται πλήρως με τις θέσεις του ΣΕΝΕ, και εκπροσωπώντας ένα πλήθος ναυαγοσωστών της Κρήτης που εργάζονται σε μια από τις πλέον επικίνδυνες περιοχές της Ελλάδας αλλά και πολυπληθής τουριστικά, σας καλέι να τις λάβετε σοβαρά υπόψιν σας. Το ΣΕΝΕ διατυπώνει 7 σημεία, εύστοχα και επιγραμματικά, στα πλαίσια της βιαστικής αυτής δημοσκόπησης, που περιμένουν την απάντησή σας, κύριε υπουργέ:

    Το παρών προσχέδιο έχει πολλά προβλήματα τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δυσχεραίνουν το ναυαγοσωστικό έργο που διατελούμε και σε άλλες δεν εξυπηρετούν το συμφέρον του εργαζόμενου.

    Στο Άρθρο 1 στην υποσημείωση 13, παρατηρούμε ότι ευνοείτε την ένωση σχολών ναυαγοσωστικής, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας τον κλάδο των εργαζομένων ναυαγοσωστών. Στις παραλίες με το παρόν προεδρικό διάταγμα αλλά και με το νέο ευνοείτε τις σχολές ναυαγοσωστών ως προς την ναυαγοσωστική κάλυψη, με αποτέλεσμα να γίνετε ένα καρτέλ ανάμεσα στις εταιρίες εις βάρος πάντα των εργαζομένων. Οι σχολές ναυαγοσωστών μοιράζουν τις παραλίες με αποτέλεσμα ένας ναυαγοσώστης που επιθυμεί να εργαστεί σε ένα νομό να μην έχει δικαίωμα επιλογής εργοδότη. Πράγμα που απορρέει από την μη ύπαρξη μικρών εταιρειών ναυαγοσωστικής κάλυψης λόγο της υποχρέωσης των δήμων να αναθέτουν την ναυαγοσωστική κάλυψη μόνο σε λειτουργούσες ναυαγοσωστικές σχολές, έτσι δημιουργείτε ένας αθέμιτος ανταγωνισμός όπου ευνοεί τις σχολές και δεν αφήνει περιθώρια σε εταιρείες να αναλάβουν έργα ναυαγοσωστικής κάλυψης και όλο αυτό εις βάρος των ναυαγοσωστών.
    Οι ναυαγοσωστικές σχολές, στον νομό Ηρακλείου λειτουργούν όλες κατά ανάλογο τρόπο βάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν όλες τις μέρες του μήνα παράνομα χωρίς ρεπό χωρίς δώρα και επιδόματα και με μεγάλες καθυστερήσεις πληρωμών, γενικώς οι ναυαγοσώστες δεν λαμβάνουν ούτε κάν τα νόμιμα και αυτό οφείλετε στο ότι δεν έχουν δικαίωμα επιλογής, αφού για παράδειγμα εάν μένεις στο Ηράκλειο μόνο μία εταιρεία αναλαμβάνει τα έργα εκεί, οπότε αναγκαστικά δουλεύουμε έτσι, διαφορετικά εάν αρνηθούμε δεν έχουμε επιλογή θα απολυθούμε και γινόμαστε άνεργοι.
    Επίσης για τους ενδιαφερόμενους ναυαγοσώστες που επιθυμούν να εργαστούν και να υποβληθούν στις αθλητικές δοκιμασίες, ώστε να λάβουν την σχετική άδεια από την λιμενική αρχή για να εργαστούν σε παραλίες, θα είναι πολύ δύσκολο να μετακινούνται εκτός της έδρας τους εάν για παράδειγμα είναι από νησιά η παραμεθόριες περιοχές ώστε να συμμετάσχουν σε αυτές. Εάν για παράδειγμα η αρμοδιότητα συγκάλεσης προς εξέταση φύγει από το λιμενικό σώμα και πάει στο σωματείο σχολών ναυαγοσωστών πολύ πιθανό το παραπάνω να μην διενεργεί εξετάσεις σε όλες τις λιμενικές αρχές όπως γίνετε τώρα αλλά να διενεργεί όπου αυτό βολεύεται
    Αναφέρετε ότι η εργασία για έναν ναυαγοσώστη θα είναι έως τα 60, εάν και εφόσον ανανεώνει την άδεια του κάθε χρόνο μετά τα 45. Η ερώτηση μας που θέλουμε να λάβετε υπόψη σας και να το συμπεριλάβετε στο νέο Π.Δ. είναι τα ένσημα να είναι βαρέα λόγο της επικινδυνότητας του επαγγέλματος και λόγο της έκθεσης της ζωής μας σε κύδηνο σε κάθε διάσωση που ενεργούμε, αλλά και λόγο του συνταξιοδοτικού, διότι από τα 60 έως τα 67 θα βγαίνουν άνεργοι ναυαγοσώστες όπου δεν θα μπορούν να εργαστούν πουθενά.
    Σχετικά με την σανίδα διάσωσης. Λόγω της μη διευκρίνησης προδιαγραφών της σανίδας διάσωσης οι εργοδότες εφοδιάζουν τους ναυαγοσωστικούς πύργους με ακατάλληλες για διασωση σανίδες αλλά μικρού κόστους. Οι σανίδες διάσωσης θα πρέπει να είναι αβύθιστες τύπου “rescue board” με αφρό στο ενδιάμεσο καινό ώστε εάν τρυπήσει να μην βουλιάζει, με “fin” στην κάτω πλευρά ώστε να μπορεί ο ναυαγοσώστης να κρατάει σταθερή πορεία σε καιρούς με πολύ κύμα και να είναι τα κατάλληλα λίτρα ώστε να μπορεί να σηκώσει το θύμα και να το μεταφέρει στην στεριά με ασφάλεια, δηλαδή 200 λίτρα και πάνω.
    Όσο αφορά τα θαλάσσια σκούτερ, μοτοποδήλατα ή κοινός “jet ski”.
    Ένα “jet ski” από μόνο του σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν μπορεί να κάνει διάσωση θα πρέπει να ακολουθείτε και απο δεύτερο “jet ski” το οποίο να έχει πάνω και δεύτερο άτομο ναυαγοσώστη, ώστε να μπορεί να τοποθετήσει το θύμα επάνω στο “jet ski” εάν αυτό έχει εξαντληθεί η έχει χάσει τις αισθήσεις του. Αλλά το δεύτερο χρειάζεται και στην περίπτωση που το πρώτο πάθει μηχανική ζημιά ή ανατραπεί. Επίσης ένα “Jet” για ένα ολόκληρο δήμο με τεράστια ακτογραμμή όπως είναι ο Δήμος Μαλεβιζίου στον νομό Ηράκλειου δεν επαρκεί λόγο της μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης. Τα «jet» κατά την γνώμη μας θα πρέπει να τοποθετούνται ανα ζευγάρι μαζί με έναν ναυαγοσώστη στο κέντρο ανα 4ης παραλίες σε περίπτωση που αυτές είναι στην σειρά, διαφορετικά εάν της απόστασης ή της μορφολογίας αυτό δεν είναι εφικτό να είναι στην κρίση του κατά τόπου λιμενικού τμήματος ο αριθμός των θαλάσσιων μοτοποδηλάτων

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:24 | ΞΕΝΙΑ

    Η ασφαλεια δεν μπαινει σε ζυγαρια κέρδους και δεν απειλείται απο συμφέροντα. Το προσχέδιο ειναι καταπληκτικό.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:27 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΡ

    Η καινοτομία πρωταγωνιστεί στο προσχέδιο, η ασφαλεια στον υπέρτατο βαθμο

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:24 | LIFEGUARD KARDITSA

    Συμφωνούμε σε ολα τα άρθρα. Συγχαρητηρια!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:10 | Jim K

    Συγχαρητήρια!Ως ναυαγοσώστης ετών θέλω άμεση εφαρμογή.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:06 | ΤΕΛΗΣ

    Εσυ που πηρες 3.30 ασήκωτο η να πας στο γυμναστηριο να κανεις μπράτσα για να μπορεις να το σηκωσεις η να πας να παρεις ενα 3.39 φουσκωτό να μπορεις να κανεις τη δουλεια σου.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:48 | ΘΑΝΑΣΗΣ Τ

    Οτι καλυτερο εχει προταθεί για την εξελιξη της Ναυαγοσωστικης.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:29 | Δημητρα ναυαγοσώστρια

    Οριστική και ολική διαγραφή του προσχεδίου άμεσα!!!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:12 | Ada S

    Η ναυαγοσωστική προχωράει δυναμικά μπροστά. Ας εφαρμοστεί επιτέλους ένας σωστός νόμος για τον κλάδο μας.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:51 | Dimitris St

    Ναι στο νεο ΠΔ για την εξάλειψη των πνιγμών στις ελληνικές θάλασσες.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:01 | ΑΝΝΑ Γ

    Ας εφαρμοστεί επιτέλους ένας σωστός νόμος για τον κλάδο μας.Αρκετά τόσα χρόνια με τις προχειρότητες.Συγχαρητήρια στους αρμόδιους.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:43 | LIFEGUARD VOLOS

    Δεν συμφωνούμε σε κανένα άρθρο!!!
    Προτείνουμε την ολική και οριστική διαγραφή του!!

    Παρατηρείται ότι ακόμη και η ΕΝΩΣΗ…αρχίζει να αμφισβητεί και να έχει ενδοιασμούς και φοβίες για το προσχέδιο του ΠΔ.

    Ακόμη και μεταξύ των μελών τις ΕΝΩΣΗΣ υπάρχουν συμφέροντα και διαφωνίες….απλα κάποιοι λίγοι χειραγωγούν κ κατευθύνουν και τους υπόλοιπους!

    Οι ευθύνες είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ !!!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:17 | ΕΙΡΗΝΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

    Ως συγγενής ανθρωπου που χαθηκε απο πνιγμό στη θαλασσα συγχαίρω τον Υπουργό Ναυτιλίας που ο νομος που εισηγείται θα λειτουργήσει σωτηρία ωστε να μη συμβει ποτε ξανα σε κανεναν το δραμα που εζησα εγω.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:10 | ΖΟΛΩΤΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    Είμαι επαγγελματίας ναυαγοσώστης με 10έτη εμπειρία στον κλάδο.Το καλοκαίρι του 2018 επι υπουργίας του κυρίου Κουρουμπλή πέρασε εν μία νυκτί καί χωρίς να είναι ενήμεροι οι εμπλεκόμενοι φορείς ένα προεδρικό διάταγμα που προκάλεσε έντονες αντιδράσει διοτι αφήσε πολλούς δήμους χωρίς ναυαγοσώστες στις λουτρικες τους εγκαταστάσεις. Να τονίσουμε ότι στέρησε από τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες την δυνατότητα να μπορούν να αναλάβουν μόνοι τους όπως γινόταν μέχρι τότε ένα ναυαγοσωστικό έργο πετώντας έξω συνεταιρισμούς ναυαγοσωστών που υπήρχαν ως τότε και δίνοντας τα έργα αποκλειστικά σε σχολές.Να τονίσουμε επίσης οτι πολλοί δήμοι λόγω αυξημένου κόστους αποχαρακτηρισσαν τις πολυσύχναστες παραλίες τους φοβούμενοι ότι δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα ποσά που καλούνταν να πληρώνουν.Πέρα από αυτά είδαμε ναυαγοσώστες, που τούς έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη, να αναλώνονται σε θέσεις χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο όπως παραδείγματος χάριν, να είναι συντονιστές.Πως μπορεί λοιπόν ένας συντονιστής να μπορεί να συντονίσει μια ομάδα ναυαγοσωστών όταν δεν έχει προβλεφθεί καν ο τρόπος μετακίνησης του στο σημείο συμβάντος.Επίσης λόγω της μη ξεκάθαρης θέσης του, η θέση του συντονιστή δεν ειναι εύκολα στο να εντοπιστεί από το λιμεναρχείο. Καταλαβαίνεται τι μπορεί να σημαίνει αυτό.Οσον αφορά δε το ναυαγοσωστικό σκάφος πιστεύω ότι ένα σε κάθε δήμο είναι υπέρ αρκετό και στις περισσότερες των περιπτώσεων αχρείαστο οπότε το να αυξήσουμε τα 5μέτρα σκάφη μου φαίνεται μια άσκοπη δαπάνη χωρίς ουσιαστικά να παρέχει κάποια επιπλέον ασφάλεια στους λουόμενους.Τέλος στα τζετ σκι πρέπει να πούμε πως όσο ουτοπική ακούγεται η παρουσία τους τόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η χρήση τους καθώς το παρόν διάταγμα δεν προβλέπει την ορθή χρήση τους σε περίπτωση διάσωσης.Ενα άτομο με ένα τζετ σκι αναψυχής να προβεί σε διάσωση και χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφάλειας το θεωρώ εγκληματική αμέλεια του νομοθέτη.
    Προτείνω την απόσυρση του παρόντος και με σωστή μελέτη με τα κατάλληλα άτομα και εμπλεκόμενους φορείς να γίνει ένα καινούργιο π.δ που θα προασπίσει το δημόσιο συμφέρον παράλληλα με την ύψιστη ασφάλεια των λουομένων και διορθώνει τα κακως κείμενα του προηγούμενου χωρίς να δημιουργεί καινούργια.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:54 | LIFEGUARD VOLOS

    Δεν συμφωνούμε σε κανένα άρθρο!!!
    Προτείνουμε την ολική και οριστική διαγραφή του!!

    Παρατηρείται ότι ακόμη και η ΕΝΩΣΗ…αρχίζει να αμφισβητεί και να έχει ενδοιασμούς και φοβίες για το προσχέδιο του ΠΔ.

    Ακόμη και μεταξύ των μελών τις ΕΝΩΣΗΣ υπάρχουν συμφέροντα και διαφωνίες….απλα κάποιοι λίγοι χειραγωγούν κ κατευθύνουν και τους υπόλοιπους!

    Οι ευθύνες είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ !!!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:20 | Κατερινα Σ

    Καμια έκπτωση στην προστασία της ανθρώπινης ζωης στη θαλασσα. Η ναυαγοσωστικη προχωραει δυναμικα μπροστα. Περιμενουμε με ανυπομονησία την άμεση εφαρμογη του προσχεδίου.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:01 | Αναστασία

    Απόσυρση και άμεση διαγραφή του προσχεδίου

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:36 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΣΗ

    Ηταν αναγκαίο να θεσπιστεί ενα νομοθέτημα που θα προλαμβάνει τις ασχημες συνεπειες. Μονο ετσι θα μηδενιστούν τα ποσοστά πνιγμού στην χωρα αυτη.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:28 | Παληοχωρη Γεωργία

    Αντικατάσταση τώρα των μηχανοκίνητων σκαφών 3.30 σε μικρά φουσκωτά. Εχουμε άχρηστα και ασηκωτα σκάφη κάτω από τους πύργους μας που χρειάζονται 3και 4 άτομα να τα σηκώσουν και να πέσουν στο νερό. Συντονιστές χωρίς καθαρό ρόλο, αχρείαστα σκάφη που κάθονται στα λιμάνια ή λουφαρουν ψαρεύοντας μεσοπέλαγα και πληρώνουν οι δημότες υπέρογκα ποσά!!τζετ σκι χωρίς προδιαγραφές ασφάλειας!! Απαράδεκτο. Αμεση απόσυρση του εν λόγω προσχεδίου πριν μπει ταφόπλακα στην ναυαγοσωστικό!! Κύριε υπουργέ πάρτε τα μέτρα σας και συμβουλευτείτε τα κατάλληλα άτομα πριν βρεθείτε εκτεθειμένος όπως ο προκάτοχος σας.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:24 | Αγγελος

    Ζητάμε την απόσυρση και διαγραφή του προσχεδίου

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:27 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΡ

    Οι ναυαγοσωστες επιθυμούμε απαραιτήτως την εφαρμογη του διατάγματος, δεν διαπραγματευόμαστε την αναστολή του. Επιτελους να εξελιχθει το επαγγελμα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:15 | ΓΙΩΡΓΗΣ

    Παρακαλώ άμεση απόσυρση και διαγραφή ενός τέτοιου προσχεδίου.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:11 | Κατερίνα

    Ζητάμε απόσυρση του νομοσχεδίου και οριστική διαγραφή του.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:12 | Βαγγελης Ε

    Ως πολιτης αυτης της χωρας και ως ναυαγοσωστης χρονων απαιτω την εφαρμογη του ΠΔ αμεσα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:41 | ΣΠΥΡΟΣ Σ

    Συγχαρητήρια στο Υπουργείο για την πρωτοβουλία. κ.Υπουργέ θέλουμε άμεση εφαρμογή του νόμου για να μπορέσουμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:29 | Θεοφανία

    Ευτύχημα μεγαλο η πρωτοβουλία αυτη! Μπραβο στον Υπουργό!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:16 | Βασιλεια Γ

    Η καλυτερη προταση. Χαιρομαι ιδιαιτερα που επιτελους λαμβάνεται υποψιν η θέσπιση τέτοιων νομοθετημάτων.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:18 | Seaside

    Μόνο οι επαγγελματίες του χώρου θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του Υπουργείου. Προσωπικά θεωρώ πως το ΠΔ μέσω του εξοπλισμού που προϋποθέτει βοηθά τους επαγγελματίες να εκτελέσουν σωστά το έργο τους. Για τους καχύποπτους, πως το καταδικάζετε πριν το εφαρμόσετε;Ας εφαρμοστεί άμεσα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:43 | Γιωργος Θεοφανους

    Επιτελους καλα νεα για τη ναυαγοσωστικη στη χωρα μας. Άμεση εφαρμογη του ΠΔ!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:30 | ΑΜΑΛΙΑ

    Οριστική και ολική διαγραφή του προσχεδίου τώρα!!

  • Συγχαίρουμε την προσπάθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, να πραγματοποιήσει αυτή την ανοιχτή διαβούλευση, ώστε να ακουστούν όλες οι πλευρές. Ήμασταν και θα παραμείνουμε εδώ, να στηρίξουμε τέτοιες πρωτοβουλίες ώστε να προάγουμε τον δημόσιο διάλογο για την βελτιστοποίηση του κλάδου, με απώτερο και μοναδικό στόχο την διασφάλιση λουομένων., που ευελπιστούμε ότι είναι ο κοινός στόχος όλων μας. Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως η επίσημη θέση της ΕΣΝΕ μέσω του αντιπροέδρου της, Κ. Ευάγγελου Τσαμπάζη, που παίρνει δημόσια θέση επί του προσχεδίου, και κατανοεί, τις αστοχίες του και τους εύλογους προβληματισμούς όλων των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Προβληματισμό μας προκαλεί ότι μέσα στο διοικητικό συμβούλιο της ένωσης υπάρχουν διαφορετικές απόψεις οι οποίες δεν εγγυώνται τη συνοχή της ένωσης και αφήνουν σοβαρές ενδείξεις για διάσπαση αυτής .Οι απόψεις που διατυπώθηκαν είναι δυο είτε αυτή της απόσυρσης είτε αυτή της διόρθωσης του προσχεδίου. Σε αυτό το σημείο τα σχόλια είναι περιττά και η λύση είναι μια και μοναδική, η οριστική απόσυρση του συγκεκριμένου προσχεδίου και συζήτηση εκ νέου μετά το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου. Το θετικό είναι ότι σχεδόν η απόλυτη πλειοψηφία θέλει να αποσυρθεί ή να διορθωθεί κάτι που ο χρόνος δεν το επιτρέπει για φέτος.
    Καλές θάλασσες σε όλους μας!!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:13 | Elen

    Ως άτομο που ασχολείται με χώρους εστίασης σε παραθαλάσσιες περιοχές πιστεύω οτι είναι αναγκαίες οι αλλαγές που προτείνονται. Όλοι θα νιώθουμε πολύ πιο ασφαλείς.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:55 | Ναυαγοσωστες Αιγαίου Πελάγους

    Η ναυαγοσωστικη καθως και η διάσωση των λουομένων ειναι ενας δυναμικα εξελισσόμενος κλάδος που οταν το απαιτούν οι συνθηκες πρεπει να επικαιροποιείται. Συγχαρητηρια στον Υπουργό και στις υπηρεσιες του Υπουργείου Ναυτυλίας για την πρωτοβουλία σας που μεσα απο πολλες διαβουλεύσεις και συσκέψεις εδωσε αυτο το τοσο σπουδαιο αποτελεσμα. Επιθυμούμε την άμεση εφαρμογη του ωστε να φανουν στην πραξη τα αποτελεσματα της τοσο σοβαρής δουλειας που εγινε.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:02 | Ναυαγοσωστες-Διασώστες Ελλαδος

    Διαβάζοντας προσεκτικά ολα τα άρθρα του νομοσχεδίου δεν βρηκαμε κανενα ψεγάδι. Ειναι μια τομή που οδηγεί μονο σε θετικα αποτελεσματα. Ευελπιστούμε και θελουμε τη γρηγορη εφαρμογη του.