2. Εκτιμάτε ότι για τη βελτίωση της λειτουργίας των λιμένων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους θα ήταν αναγκαίες συγκεκριμένες διορθωτικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο του υφιστάμενου συστήματος ή ότι χρειάζονται μεγαλύτερες τομές και ενδεχόμενα μια συνολικότερη αναμόρφωση της λιμενικής οργάνωσης; Αν θεωρείτε σκόπιμο το τελευταίο, προσδιορίστε προς ποια κατεύθυνση.
Ερώτημα 2
Αναρτήθηκε
22 Ιουνίου 2017, 19:05
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2017, 17:00
Σχετικό Υλικό
Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής ΔιακυβέρνησηςΣύσταση Ομάδας ΕργασίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 99 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Απαιτείται εφαρμογή νέου συστήματος στη βάση Εθνικής πολιτικής γραμμής για τα Λιμάνια και τις ανάγκες του σχεδιασμού στις γεωγραφικές περιοχές. Η πολιτική αυτή σε τεχνικό επίπεδο θα εκπονείται και θα εκτελείται από το Υπουργείο και οι φορείς θα εφαρμόζουν τις απαιτήσεις διαχείρισης.
Η βελτίωση της λειτουργίας των λιμένων και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους απαιτεί μεγάλες τομές και ενδεχόμενα μια συνολικότερη αναμόρφωση της λιμενικής οργάνωσης.
Κρίνεται θετική η κατεύθυνση της μετατροπής των Λ.Τ. ή Δ.Λ.Τ. στην μορφή των Α.Ε. που θεωρούνται περισσότερο αποδοτικές μορφές οργάνωσης με πλειοψηφικό πακέτο ο Δήμος και όχι απαραίτητα συγχωνεύσεις πολλών Λ.Τ ή ΔΛΤ μαζί.
Ειδικά για κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς (π.χ. Μύκονος Σαντορίνη Ρόδος) πρέπει να παραμείνουν οι ΦΔΛ αυτόνομοι αλλά πιο ευέλικτοι και λειτουργικοί.
Συμπέρασμα ή θα πρέπει να μειωθούν οι γραφειοκρατικοί νόμοι λειτουργίας και οι πολυπληθείς ελεγκτικοί μηχανισμοί προκειμένου οι ΦΔΛ να λειτουργήσουν με λιγοστά άτομα – προσωπικό ή εάν παραμείνει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο τότε χρειάζεται άμεση απελευθέρωση προσλήψεων.
Σίγουρα και ορισμένες μόνο παρεμβάσεις στα πλαίσια του υφιστάμενου συστήματος θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη λειτουργία των λιμένων και να δώσουν ώθηση ανάπτυξης αξιοποιώντας τις δυνατότητές τους, το γεγονός ωστόσο ότι οι αδυναμίες του συστήματος είναι πολλές και εξαπλώνονται σε ένα ευρύ φάσμα πολλών και διαφορετικών πεδίων, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα ήταν πιο αποτελεσματική μια συνολική αναμόρφωση ώστε να είναι ευκολότερη η συνολική κατάργηση της υφιστάμενης πολυνομίας και η ενιαία προσαρμογή σε μια νέα μορφή οργάνωσης.
Η κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να κινηθεί η αναμόρφωση του λιμενικού συστήματος, θεωρούμε ότι προσδιορίζεται πολύ πετυχημένα στους τρεις πυλώνες που συνοψίζουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα στην εισαγωγή της διαβούλευσης.
(Επιδιωκόμενο Αποτέλεσμα)
Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό Σύστημα Λιμενικής Διακυβέρνησης το οποίο θα βασίζεται στους εξής πυλώνες:
1. Σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που θα εντάσσει τους λιμένες σε ένα ολοκληρωμένο λιμενικό σύστημα με στρατηγικούς στόχους, θα προωθεί την συνεργασία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και θα εξασφαλίζει τον δημόσιο έλεγχο και εποπτεία (στον οικονομικό και λιμενικό τομέα)
2. Φορείς Διαχείρισης Λιμένων που θα είναι οικονομικά εύρωστοι και λειτουργικά ευέλικτοι και αποτελεσματικοί ώστε να γίνουν οχήματα ανάπτυξης για την τοπική και εθνική οικονομία
3. Συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε η λιμενική λειτουργία να συνδέεται με τις αναπτυξιακές δραστηριότητες της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας.
Πολύ σημαντικό όμως είναι να δοθεί προσοχή ώστε να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ των τριών πυλώνων, οι οποίοι είναι εξίσου σημαντικοί και να αποφευχθεί η υποτίμηση του ενός έναντι των άλλων. Απαραίτητη θεωρούμε δηλαδή την εξατομικευμένη εξέταση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε ΦΔΕΛ και της κάθε περιοχής, πριν αποφασιστεί η οποιαδήποτε αλλαγή, κατάργηση, συγχώνευση κλπ., με γνώμονα ακριβώς την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
Στον Νομό μας, λόγω των ιδιαίτερων γεωγραφικών και κλιματικών συνθηκών, το cruising & yachting , είναι οι κύριες μορφές θαλάσσιου τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν. Παρά τις ελλείψεις σε υποδομές και τις όποιες συνθήκες παροχής υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, τα ελληνικά νησιά κι οι παράκτιες περιοχές , αποτελούν ελκυστικούς προορισμούς κι οι ελληνικοί λιμένες συγκεντρώνουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον εταιρειών του κλάδου.
Κρίνουμε σκόπιμο στα πλαίσια των παραπάνω την δημιουργία των Πυλών εισόδου για την Αιδηψό, την Κάρυστο και την Κύμη.
Πρόσφατα, ο ΕΟΤ και κάποιες από τις 13 Περιφέρειες της χώρας έχουν ξεκινήσει την υλοποίηση προγράμματος στην κατεύθυνση δημιουργίας στα ελληνικά παράλια ενός ολοκληρωμένου δικτύου αγκυροβολίων και σχετικών υπηρεσιών. Το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωσή του. Νέες σύγχρονες μαρίνες, λιμάνια σε ξενοδοχεία και αγκυροβόλια που παρέχουν ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών, ήδη είναι σε λειτουργία ή είναι στη διαδικασία έναρξης της λειτουργίας τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των τουριστών.
2. Προτεινόμενες Παρεμβάσεις
• Πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, και διατήρηση του αριθμού σε ικανά επίπεδα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, εφ΄όσον πρόκειται για λιμάνια που εξυπηρετούν εμπορική και επιβατική κίνηση με τις ανάλογες ανάγκες υποδοχής πλοίων
• Άμεση κωδικοποίηση νομοθεσίας,
• εξορθολογισμός και εκσυγχρονισμός του συστήματος είσπραξης τελών
• απλοποίηση διαδικασιών ανάθεσης δαπανών ιδιαίτερα σε μικροποσά ή σε ποσά που αφορούν έκτακτες ανάγκες.
• Τακτική εκπαίδευση του προσωπικού ιδιαίτερα σε λιμενικά θέματα (πχ. Θέματα Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, Κώδικας ISPS, νομοθεσία προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, τεχνική νομοθεσία, κλπ).
Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις στο υφιστάμενο σύστημα λαμβάνοντας υπ ΄ όψιν τα γεωγραφικά στοιχεία του λιμένα και τη σύνδεσή του με τον ιστό της πόλης.
Στα νησιά, όπου ο λιμένας αποτελεί τη «βιτρίνα» της πόλης αλλά και ολόκληρου του νησιού, θα πρέπει η έδρα του φορέα διοίκησης να είναι εκεί και να έχει ουσιαστικό ρόλο η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δεδομένου ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει σε κάθε νησί, θα πρέπει να υπάρξουν κριτήρια που θα έχουν, για παράδειγμα, σχέση με την κίνηση των επιβατών,των αριθμό των πλοίων και των κατάπλων – απόπλων αυτών, το μέγεθος της χερσαίας ζώνης και ό,τι άλλο θεωρηθεί σκόπιμο.
Είναι επιβεβλημένη η συνολική αναμόρφωση της λιμενικής Οργάνωσης και ιδιαίτερα των φορέων των Λιμενικών Ταμείων ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
α) Κρίνουμε σκόπιμο να υπάρχει ένας και μοναδικός φορέας ελέγχου όλων των λιμανιών, τουριστικών λιμένων, μαρινών, αλιευτικών καταφυγίων, διότι στη πράξη όλων των ειδών τα σκάφη πηγαίνουν σε όλα τα είδη λιμανιών. Επομένως αυτά να μπορούν να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των σκαφών. β) Ο φορέας αυτός θα πρέπει αν είναι ευέλικτος και να έχει την οικονομική δύναμη ώστε να πραγματοποιούνται βελτιώσεις στα λιμάνια όπως η εγκατάσταση «pilars» για παροχή νερού και ρεύματος αλλά και τον έλεγχο της τιμής πώλησης των υπηρεσιών αυτών που σε πολλά λιμάνια είναι υπερβολικές. Όπως επίσης και στην τοποθέηση πλωτών προβλητών. γ) Η διοίκηση των λιμένων θα πρέπει να γίνεται από τοπικές επιτροπές στις οποίες θα συμμετέχουν πέραν της τοπικής αυτοδιοίκησης και του λιμενικού σώματος όλοι οι άμεσσα ενδιαφερόμενοι φορείς – χρήστες των λιμένων. δ) Έργο του κεντρικού φορεά θα είναι ο κάθε λιμένας να συμμετέχει σε έναν γενικότερο – κεντρικό σχεδιάσμό τουρισμού και μεταφορών. ε)Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την ασφαλή πρόσδεση όλων των σκαφών εντός του λιμένα και να σταματήσουν τα φαινόμενα ατυχημάτων και ζημιών που προκαλούνται από τα απόνερα των σκαφών της Ακτοπλοίας.
Εκτιμώ ότι χρειάζονται μεγαλύτερες τομές από απλές διορθωτικές παρεμβάσεις και είναι αναγκαία η ανασυγκρότηση όλης της λιμενικής οργάνωσης.
Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος, το οποίο αποτελείται από περισσότερους από 1000 λιμενικές εγκαταστάσεις και 97 φορείς διαχείρισης, θα πρέπει να αναζητηθεί δομή διακυβέρνησης και διαχείρισης των λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας, σε περιφερειακό επίπεδο αφού καθορισθούν τα γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά κριτήρια που θα οριοθετήσουν την περιφέρεια-περιοχή. Στην συνέχεια θα πρέπει να αναζητηθούν οι στόχοι που θα οδηγήσουν στις αρμοδιότητες που θα έχουν οι νέες δομές και στην θεσμική μεταρρύθμιση που θα απαιτηθεί ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι.
• Έργα που δεν αλλοιώνουν, δε μεταβάλλουν κ.λπ., αιγιαλό, παραλία, χερσαία ζώνη, να μην χρειάζονται εγκρίσεις.
• Απλούστευση διαδικασιών, με κατάργηση δικαιολογητικών που δεν είναι απαραίτητα για την υλοποίηση μιας διοικητικής πράξης
Εκτιμώ ότι χρειάζονται μεγαλύτερες τομές από απλές διορθωτικές παρεμβάσεις και είναι αναγκαία η ανασυγκρότηση όλης της λιμενικής οργάνωσης.
Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος, το οποίο αποτελείται από περισσότερους από 1000 λιμενικές εγκαταστάσεις και 97 φορείς διαχείρισης, θα πρέπει να αναζητηθεί δομή διακυβέρνησης και διαχείρισης των λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας, σε περιφερειακό επίπεδο αφού καθορισθούν τα γεωγραφικά, οικονομικά, κοινωνικά κριτήρια που θα οριοθετήσουν την περιφέρεια-περιοχή. Στην συνέχεια θα πρέπει να αναζητηθούν οι στόχοι που θα οδηγήσουν στις αρμοδιότητες που θα έχουν οι νέες δομές και στην θεσμική μεταρρύθμιση που θα απαιτηθεί ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι.(βλ. ερώτημα 1)
Χρειάζονται μεγαλύτερες τομές και συνολικότερη αναμόρφωση της λιμενικής οργάνωσης, συνδεδεμένες με τον αστικό σχεδιασμό του τόπου της λιμενικής υποδομής, το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό και την ολοκληρωμένη διαχείριση της ευρύτερης παράκτιας ζώνης.
Το σημερινό μοντέλο οργάνωσης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένα με βάση την αποκλειστική απόδοση κερδών στη Ζώνη του Λιμένα, έχει οδηγήσει σε μεγάλα λάθη και επιζήμιες επιλογές για την ευρύτερη οικονομία.
Τα αρνητικά παραδείγματα είναι πολλά, καθώς οι συνιστώσες του σχεδιασμού στο χώρο διαφέρουν, όταν διαφέρει η κλίμακα εξέτασης των προβλημάτων.
Το υφιστάμενο Λιμενικό σύστημα της Χώρας διακρίνεται από τον κατακερματισμό του στη δομή λειτουργίας του, αφού αποτελείται από 2 Οργανισμούς Λιμένων (εισηγμένων στο ΧΑΑ και πλειοψηφικό πλέον πακέτο μετοχών σε ιδιωτικά κεφάλαια), 11 Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε. που λειτουργούν ως ΝΠΙΔ, 12 Λιμενικά Tαμεία και 71 Δημοτικά Λιμενικά Tαμεία, που λειτουργούν ως ΝΠΔΔ, με αποτέλεσμα την αδυναμία άσκησης ενιαίας, σύγχρονης και αποδοτικής Λιμενικής Πολιτικής. Επομένως, θεωρείται επιβεβλημένη η συνολικότερη αναμόρφωση του Λιμενικού Συστήματος, προς την κατεύθυνση της μετατροπής των Λ.Τ. στην μορφή των Α.Ε. που θεωρούνται περισσότερο αποδοτικές μορφές οργάνωσης και διοίκησης ΦΔΛ, αναμορφώνοντας όμως τις προβλέψεις του πρόσφατου Ν.4150/13, που δεν λειτούργησαν όπως αναμενόταν. Είναι απαραίτητο δε να προβλεφθεί ότι ή άσκηση Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δια της Γ.Γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.
Η γενική αναμόρφωση του Λιμενικού Συστήματος επιβάλλεται από την σύγχρονη πραγματικότητα, που οριοθετείται τόσο από τον παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό Λιμενικό ανταγωνισμό όσο και από τις προβλέψεις του πρόσφατου Κανονισμού της Ε.Ε. 352/2017 «περί θέσπισης πλαισίου όσον αφορά την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και κοινών κανόνων για την χρηματοοικονομική διαφάνεια των λιμένων», βάζει νέους όρους και πλαίσια λειτουργίας των Ευρωπαϊκών λιμένων και αφορά την λειτουργία πληθώρας ΦΔΛ του Ελληνικού συστήματος, (Α.Ε και ΔΛΤ). Επιπρόσθετα, η ένταξη πέντε (5) λιμανιών από τα μεγαλύτερα της Χώρας μας, στα Διευρωπαϊκά δίκτυα, ενισχύουν αυτή την αναγκαιότητα. Οι τρείς αυτοί παράμετροι θα επιβάλλουν τα επόμενα χρόνια την γενική αναμόρφωση του Εθνικού Λιμενικού συστήματος ώστε να ανταποκριθεί στην σύγχρονη πραγματικότητα.
Οι λεπτομέρειες και προτάσεις της ΕΛΙΜΕ για το Λιμενικό σύστημα έχουν υποβληθεί στη Γ.Γ. Λιμένων και περιγράφονται στις παρακάτω δύο ερωτήσεις, ενσωματωμένες σε μία, έχοντας κοινή επιδίωξη.
Το λιμενικό σύστημα απαιτεί εκ νέου σχεδιασμό από μηδενικής βασης. Οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις εχουν αποδείξει οτι οδήγησαν σε ένα λιμενικο συστημα ανίσχυρο να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες ανάπτυξης. Άρα απαιτούνται βαθύτερες τομές που όμως θα πρέπει να στηρίζονται σε ρεαλιστική βάση. Το να επιθυμούν όλα τα λιμάνια της Ελλάδας να μετατραπούν σε λιμένες υψηλών προδιαγραφών είναι ουτοπικό. Συνεπώς θα πρέπει να καταρτιστεί αρχικά ένα Σχέδιο διαχείρισης και ανάπτυξης λιμένων που θα συμπεριλάβει όλα τα λιμάνια και λιμενισκους απο το οποίο θα απορρεύσει και ο σχεδιασμός της λιμενικής διακυβέρνησης. Η κατάρτιση του Σχεδίου απαιτεί τη συνεργασία υπό την αιγίδα του ΥΝΑΝΠ των φορέων διαχείρισης λιμένων,της τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπών δορυφόρων αρχών και φορέων.
Οι λιμένες με την εξαίρεση των Μαρινών φιλοξενούν ένα τεράστιο αριθμό ετερόκλητων σε μεγέθη σκαφών. Ιστιοφόρα, Μηχανοκίνητα, Αλιευτικά, Φουσκωτά, Ψαρόβαρκες, Ποστάλια, όλα ατάκτως ελλιμενιζόμενα με αποτέλεσμα την έλλειψη χώρου. Αιτία η έλλειψη ορθής διαχείρισης κατά κατηγορία σκάφους, από προσωπικό άσχετο πολλές φορές, με μοναδικό σκοπό την αρπακτή απο τους τουρίστες και με την ανοχή -κάποιες φορές- των Λιμενικών Αρχών. Τα κατά τόπους Λιμεναρχεία δεν βοηθούν αντιθέτως αναλαμβάνουν καθήκοντα τροχονόμου στους Λιμένες ενώ αυτό είναι αρμοδιότητα της Τροχαίας. Οι απώλειες σε χρήμα είναι σημαντικές πολλαπλασιαστικά για την τοπική οικονομία. Η Λιμενική Διαχείριση σήμερα είναι ένας Λαβύρινθος διατάξεων,συναρμόδιων υπουργείων, αποκλεισμών, συνεπώς είναι απαραίτητη η νομική απλοποίηση.
Η με τον 4389 δημιουργία της ΡΑΛ είναι ένα καλό παράδειγμα οργάνωσης.Το θέμα είναι ποια η ισχύς της ΡΑΛ έναντι άλλων «συναρμόδιων» υπουργείων,περιφερειών,δήμων.
Η αποκέντρωση που όλοι επιζητούν και όλοι αποφεύγουν είναι η ΡΑΛ να συνεργάζεται απ’ευθείας με τον ΟΤΑ. Η γνώμη μου είναι, Τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την συναίνεση του ντόπιου πληθυσμού σε εύλογο χρόνο τουλάχιστον. Συνεπώς η αναμόρφωση αλλά και το νομικό πλαίσιο λειτουργίας Λιμένων προς τα εκεί να κατατείνει . Η Περιφέρεια, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, είναι για τον πολίτη μια γραφειοκρατία επιπλέον. Τον ΟΤΑ γνωρίζουμε στον ΟΤΑ παραπονούμαστε.
2. Θεωρούμε ότι για την βελτίωση της λειτουργίας των Λιμένων & την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους, χρειάζονται μεγαλύτερες τομές και συνολική αναδιαμόρφωση της λιμενικής οργάνωσης στην κατεύθυνση της σταδιακής συνένωσης – συγχώνευσης Φορέων Εκμετάλλευσης ανά γεωγραφική περιφέρεια, κατόπιν σχετικού σχεδιασμού. Η εν λόγω συνένωση, εκκινώντας αρχικά από τους Ο.Λ, θα «επεκταθεί» σταδιακά ( ως ομόκεντρος κύκλος ), σε μικρότερους φορείς ( Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, λιμενικά καταφύγια κ. τ.ο.).
Το υφιστάμενο λιμενικό σύστημα απαιτεί βαθιές τομές και εκ νέου σχεδιασμό ώστε να προκύψουν :
– Ισχυροί Φορείς (επαρκής στελέχωση)
– Σαφές νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας λιμένων και των φορέων διαχείρισης
– Εποπτεία λειτουργίας πό ΥΝΑΝΠ
Οι προτάσεις έχουν συνοπτικά αναφερθεί και στο ερώτημα 1.
1. Καταγραφή όλων των λιμένων, λιμενικών εγκαταστάσεων της Ελληνικής Επικράτειας αλλά και των Φορέων διαχείρισης με συνοπτική αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης αλλά και της δυνατότητας αξιοποίησής τους. Χαρτογράφηση λιμενικού δικτύου.
2. Κατάρτιση λιμενικής πολιτικής βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης σε συνάρτηση με το στρατηγικό σχεδιασμό –όραμα του οικείου Δήμου αλλά και τις δυνατότητες αξιοποίησης και χρηματοδότησης και πλήρη ένταξη των «ορφανών λιμενικών εγκαταστάσεων» στο λιμενικό σύστημα.
3. Δημιουργία νέων φορέων με πλήρη στελεχιακή επάρκεια τεχνικών οικονομικών υπηρεσιών υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής) που θα λαμβάνει υπόψη τις γεωγραφικές και λοιπές ιδιαιτερότητες των λιμένων όπως χρήσεις, προοπτικές ανάπτυξης και οικονομικής βιωσιμότητας.
4. Εκσυγχρονισμό και Κωδικοποίηση του Νομοθετικού Πλαισίου Λειτουργίας και διαχείρισης Λιμένων , Σύνταξη νέου Γενικού Κανονισμού Λιμένων, Σύνταξη Οδηγού καλής πρακτικής και διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων.