Άρθρο 02 – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Παρακαλούμε να καταθέσετε τις απαντήσεις / απόψεις σας στα παρακάτω ερωτήματα (ακολουθούν πέντε ερωτήματα). Επίσης μπορείτε να καταθέστε τις απόψεις σας.

  • 10 Ιουλίου 2017, 11:01 | ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ Α.Ε.

    Σε απάντηση του προαναφερόμενου σχετικού εγγράφου, σας ενημερώνουμε ότι οι απόψεις του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης συμπεριέχονται στην ανάλογη επιστολή της ΕΛΙΜΕ που σας έστειλε (αρ.πρωτ.66/6-7-2017) και στο οποίο περιέχονται οι συλλογικές απόψεις της Ενωσης Λιμένων Ελλάδας σχετικά με τη βελτίωση του συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης.

  • 6 Ιουλίου 2017, 14:36 | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

    1.Tα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φορείς διαχείρισης λιμένων είναι:
    • το δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο που πολλές φορές δημιουργεί δυσλειτουργίες με την εμπλοκή πολλών φορέων στους χώρους ευθύνης των Λ.Τ.
    • η αρκετές φορές έλλειψη γνώσης του αντικείμενου του ΛΤ από το Δ.Σ
    • το μη υπαρχον ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο δραστηριότητας των εμπλεκόμενων φορέων με αποτέλεσμα δυσλειτουργίες, διαφυγή εσόδων κ.λ.π.
    2. Για την βελτίωση της λειτουργίας των λιμένων και την αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους θα πρέπει :
    • να καθοριστεί ότι εντος χ.ζ ευθύνη ελέγχου , προστασίας κλπ έχουν τα ΛΤ με τον έλεγχο του αρμοδίου υπουργείου
    • ολες οι εγκαταστάσεις και τα κτίρια που βρίσκονται σε λιμάνια είτε ενττός χερσαίας είτε θαλάσσιας ζωνης να νομιμοποιούνται μετά από πρόταση του φορέα διοίκησης και έγκριση του αρμοδίου υπουργού ώστε να μπορούν άμεσα τα ΛΤ να προχωρούν σε διαδικασίες για την χρήση τους.
    • Μικροεπισκευές – συντηρησεις και μικρά έργα , παροχές υπηρεσίας για την κάλυψη αναγκών και μέχρι του ποσού των 20.000,00€ να γίνονται με αίτημα του φορέα και έγκριση του ΓΓΛΛΠ . Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να τακτοποιούνται γρήγορα διάφορα μικροπροβλήματα που προκύπτουν στα λιμάνια
    3. Μπορούν να γίνουν συνενώσεις ΛΤ/ΔΛΤ κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα όχι μόνο σε επίπεδο νομού όπως λειτουργούσε έως το 2001 αλλά κα σε επίπεδο δυο νομών διότι έτσι θα υπάρχει ένα φορέας που θα ελέγχει και με την υποστήριξη των τοπικων γραφείων και μελών των Δ/Σ που θα προέρχονται από τις περιοχές αυτές θα λύνονται γρήγορα και ευκολα τα προβλήματα. . Οι συνενώσεις θα ήταν χρήσιμες για ΔΛΤ τα οποία δεν διαθέτουν προσωπικό , δεν μπορούν έτσι να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες που προκύπτουν και φυσικά με την εκπροσώπηση της περιοχής στο Δ/Σ θα υπήρχε ο έλεγχος ,, η καταγραφή των προβλημάτων και η εύρεση λύσης.
    4. Mε την υπαρξη των τοπικων περιφερειακών γραφείων αλλά και την συμμετοχη στο Δ/Σ ως εκπροσώπων ανθρωπων από τις περιοχές που θα συνενωθούν

    5. Οι φορείς διαχείρισης λιμένων θα είναι οι μόνοι αρμόδιοι για τις περιοχές ευθύνης τους . Θα λογοδοτούν απευθείας στο Υπουργείο Ναυτιλίας από το οποίο θα λαμβάνουν εγκρίσεις για:
    • παραχωρήσεις χώρων μεγαλύτερες των τριών ετών,
    • εκτελέσεις έργων
    • για όλα τα θέματα που άπτονται της λιμενικής πολιτικής ( απόβλητα , φύλαξη κ.λ.π.)