Η προθεσμία της παρ. 7 του άρθρου 140 του ν. 4504/2017 (Α’ 184) παρατείνεται έως την 31η.12.2019.
Αρχική Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 140 του ν. 4504/2017
Άρθρο 07 – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 140 του ν. 4504/2017
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Κύρωση Συμβάσεων Παραχώρησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 04
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Τροποποιήσεις του π.δ. 749/1977
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Αντικατάσταση της παρ. 2 του άρθρου 104 του ν. 4504/2017Άρθρο 06 – Αντικατάσταση της παρ. 2 του άρθρου 104 του ν. 4504/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 140 του ν. 4504/2017
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4256/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 15 του ν. 4256/2014Άρθρο 09 – Τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 15 του ν. 4256/2014
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Επέκταση αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 11 – Επέκταση αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Τροποποιήσεις του ν. 2638/1998
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Τροποποιήσεις του ν. 3450/2006
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Ρυθμίσεις Κ.Ε.Σ.Ε.Ν./Π.-Μ. Μακεδονίας
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τροποποιήσεις του π.δ. 31/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τροποποιήσεις του αριθ. 20/1999 Γενικού Κανονισμού Λιμένος, όπως ισχύει
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Καθιέρωση Ημέρας Πρόληψης Θαλασσίων Ατυχημάτων και Πνιγμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Τροποποιήσεις του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού ΔικαίουΆρθρο 18 – Τροποποιήσεις του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Ευεργετική διάταξη για τα τέκνα αποβιώσαντος στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Επέκταση αρμοδιοτήτων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Τροποποιήσεις του ν. 4029/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Δυνατότητα εκτέλεσης εσωτερικών πλόων από φορτηγά πλοία με διεθνή πιστοποιητικάΆρθρο 22 – Δυνατότητα εκτέλεσης εσωτερικών πλόων από φορτηγά πλοία με διεθνή πιστοποιητικά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Επέκταση εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 39 του π.δ. 81/2012Άρθρο 23 – Επέκταση εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 39 του π.δ. 81/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Είσπραξη απαιτήσεων και εσόδων του Οίκου ΝαύτουΆρθρο 24 – Είσπραξη απαιτήσεων και εσόδων του Οίκου Ναύτου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Οκτωβρίου 2018, 17:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Νοεμβρίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΑιτιολογική ΈκθεσηΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ-ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 254 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ :
«Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις»
Ο Σύνδεσμός μας θεωρεί ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 136 του νόμου 4504/2017 θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να επαναδιατυπωθεί στο σύνολό της. Ωστόσο, παρεμβαίνουμε στη διαβούλευση γιατί θεωρούμε αναγκαία την άμεση συμπλήρωση της περίπτωσης (β) της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του νόμου 4256/2014 (Α’ 92), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παράγραφο 1 του άρθρου 136 του νόμου 4504/2017 (Α’ 184). Την εν λόγω συμπλήρωση θεωρούμε κρίσιμη, για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας των Ναυπηγείων Περάματος.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε, στην περίπτωση β’ της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του νόμου 4256/2014 (Α’ 92), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παράγραφο 1 του άρθρου 136 του νόμου 4504/2017 (Α’ 184), την προσθήκη μετά το πρώτο εδάφιο, δευτέρου εδαφίου ως εξής :
« Στα ανωτέρω επαγγελματικά πλοία, όταν καταπλέουν χωρίς επιβάτες για ελλιμενισμό, επισκευή, μετασκευή καθώς και στις νέες κατασκευές, που ναυπηγούνται στην Ελλάδα, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του επομένου εδαφίου, αλλά έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 12 του νόμου 2960/2000 (τελωνειακός κώδικας) και του άρθρου 27 του νόμου 2859/2000».
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Τα ναυπηγεία μας, καθώς και μια πλειάδα δορυφορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται μέσα σε αυτά ,σε επισκευές και κατασκευές πλοίων (άνω των 500 επιχειρήσεων με πάνω από 12.000 χιλιάδες εργαζόμενους) , έχουν υποστεί ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.
ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ έγιναν ορατές και σας καταθέτουμε παρακάτω το τι «εισπράξαμε» εμείς και εκατοντάδες άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματίες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 της εφαρμογής του άρθρου 136 & 1 ν. 4504/17
Αρχικά οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητών, των ήδη εδώ ευρισκόμενων επαγγελματικών πλοίων σε κατάσταση επισκευής ,αντέδρασαν πολύ αρνητικά στην μη αναγνώριση εκ μέρους του Ελληνικού κράτους του Εγγράφου Εθνικότητας της σημαίας που έφερε το πλοίο, παρά τις προσπάθειές μας να υποβαθμίσουμε το θέμα .
Τα πλοία ενώ είχαν καταπλεύσει ως επαγγελματικά τηρώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες βρέθηκαν ξαφνικά σε καθεστώς ομηρίας καθώς οι αρχές απαιτούσαν επιπρόσθετα χαρτιά για την έκδοση ΔΕΚΠΑ ή TRANSIT LOG ( καταστατικά της αλλοδαπής εταιρείας, πληρεξούσια με ΑPOSTIL, χρήστη, εκπρόσωπο κ.α.), να βεβαιώσουν δηλαδή ψευδώς ότι καταπλέουν για τουρισμό και όχι για επισκευή ελλιμενισμό (με ότι αυτό συνεπάγεται) , με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν στον προκαθορισμένο χρόνο να μεθορμίσουν σε μαρίνες ή να αποπλεύσουν για τον προορισμό τους.
Παράλληλα , υπήρχε έντονη αντίδραση από το Τελωνείο για την έκδοση Transit log σε πλοία που εκτός του ότι ήταν επαγγελματικά, είχαν καταθέσει Δηλωτικό Κατάπλου σύμφωνα με τον Ν.2960/2000 άρθρο 12 ( Τελωνειακός Κώδικας) όπως ισχύει.
Μπορούμε να αναφέρουμε πολλά παραδείγματα πλοίων που έμειναν εβδομάδες εγκλωβισμένα στα ναυπηγεία ή σε μαρίνες. Μεγάλος αριθμός πλοίων απέπλευσαν από τις μαρίνες για ναυπηγεία του εξωτερικού και άλλα που περιμέναμε από το εξωτερικό για επισκευή (όπως κάθε χρόνο) μας ειδοποίησαν ότι δεν θα έρθουν .
Για το έτος 2018 έχουν χαθεί πολλές εκατοντάδες ημερομίσθια, ενώ έρχονται μηνύματα συνεχώς από τους συνεργάτες μας και αντιπροσώπους εκτός Ελλάδος πως κανένα επαγγελματικό σκάφος με ξένη σημαία δεν συζητά μελλοντική συνεργασία επισκευής ή κατασκευής ,(κάτω από αυτές τις συνθήκες )στην Ελλάδα και είναι σε αναζήτηση ναυπηγείων σε Τουρκία ,Ιταλία , Κροατία, Ισπανία, Πορτογαλία , Μάλτα, κ.λ.π.
Ο Πρόεδρος
του Συνδέσμου Ναυπηγείων Περάματος
Θεολόγος Κατσουλάκης
Στον ιδιο Νόμο 4504/17 το άρθρο 136 απαγορεύει την επιβιβαση /αποβιβαση των ξενων επαγγελματικων σκαφων στην χώρα μας. Υπο πορουποθεσεις:
1. Τα Κοινοτικής σημαίας σκάφη, υποχρεούνται σε έκδοση επαγγελματικής άδειας και υποκατάστημα/εγκατάσταση της εταιρείας στην Ελλάδα με την γνωστή γραφειοκρατία. Για αυτόν τον λόγο είναι δυσπρόσιτη στους ξένους που θέλουν να μας επισκεφθούν για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
2. Για τα δε μη Κοινοτικής σημαίας συνεπάγεται επίσης και φορολογία εισοδήματος 29% συν την προείσπραξη φόρου του επόμενου έτους ενώ στην παραπάνω κατηγορία (Ελληνικά και Κοινοτικά) είναι μηδενική.
Εάν τα σκάφη αυτά εκκινούν από Ελληνικούς Λιμένες και το ΦΠΑ πληρωθεί στην Χώρα μας (όπως γίνεται και με τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη με απλά έναν ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ) ενδεικτικά σας αναφέρουμε ένα παράδειγμα διαφυγόντων εσόδων που έχει η Ελλάδα ενώ αντίθετα θα μπορούσε να ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ:
Ένα μέσο σκάφους 50 μέτρων για ένα ναύλο 7 ημερών μπορεί να αγγίξει το ποσόν των 500.000€. Το ΦΠΑ με την υπάρχουσα Νομοθεσία είναι 9,6%.
Επίσης τα επαγγέλματα που θίγονται (έμμεσος ΦΠΑ) με την μείωση των αφίξεων είναι πολλά πχ. Ναυπηγεία, Μαρίνες, Τροφοδότες, ξεναγοί, Ναυτικοί Πράκτορες και σε μεγάλο ποσοστό η Περιφέρεια (νησιά Αιγαίου και Ιονίου) κ.α.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Θα μπορούσαμε να επωφεληθούμε σαν Χώρα από τον διερχόμενο θαλάσσιο Τουρισμό με τις εξής προτάσεις:
1. Με την δημιουργία μίας σύντομης διάρκειας άδεια (fast track license) 5 μηνών που να αφορά στα διερχόμενα σκάφη (χωρις υποκαταστημα).
2. Την δημιουργία μηχανισμού είσπραξης ΦΠΑ επί των ναυλοσυμφώνων ίση με τα Ελληνικά επαγγελματικά.
3. Να δύνανται να διαχειμάσουν στα Ναυπηγεία μας με δηλωτικό (χρήση ατέλειας).