Η παρ. 2 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ο πλοιοκτήτης ή περισσότεροι πλοιοκτήτες από κοινού δεν μπορούν να μεταβάλουν μονομερώς τα δρομολόγια, ούτε τον προγραμματισμένο χρόνο διακοπής τους. Η μεταβολή των δρομολογίων, συμπεριλαμβανομένης της δρομολογιακής γραμμής και του προγραμματισμένου χρόνου διακοπής τους, επιτρέπεται αν υποβληθεί σχετικό αίτημα και κριθεί, με απόφαση του Υπουργού, ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Σ., ότι με την αποδοχή του αιτήματος δεν διαταράσσεται η εξυπηρέτηση της γραμμής και δεν τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των συγκοινωνιών. Για την αντιμετώπιση έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών, ο αρμόδιος Υπουργός μπορεί, κατόπιν σχετικού αιτήματος να αποφασίζει για προσωρινή τροποποίηση ή περικοπή δρομολογίων, μεταβολή του προγραμματισμένου χρόνου διακοπής τους, μεταβολή δρομολογιακής γραμμής, καθώς και εκτέλεση έκτακτων δρομολογίων ή προσεγγίσεων σε δρομολογημένα πλοία. Σε περίπτωση που η παραπάνω αρμοδιότητα μεταβιβάζεται, στη σχετική απόφαση καθορίζονται, ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Σ., τα όργανα, τα κριτήρια αποδοχής των αιτημάτων, καθώς και τα μέγιστα προσωρινά χρονικά διαστήματα. Προσωρινή τροποποίηση δρομολογίων δεν μπορεί να αποφασιστεί από τον Μάιο μέχρι και τον Αύγουστο του έτους δρομολόγησης.»
Η περίπτ. β) της παραγρ. 3 του άρ. 6 ν. 2936/2001 αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Για αποκατάσταση ζημίας ή βλάβης και για χρονικό διάστημα που κρίνεται αναγκαίο γι’ αυτήν, με τη διαδικασία της παρ. 4 του παρόντος άρθρου.»
Η περίπτ. δ) της παραγρ. 3 του άρ. 6 ν. 2936/2001 αντικαθίσταται ως εξής:
«δ) Λόγω εξαιρετικής ανάγκης ή ανωτέρας βίας ή άλλης σοβαρής αιτίας, όπως δυσμενών καιρικών συνθηκών ή έκτακτης επιθεώρησης. Ως λόγοι εξαιρετικής ανάγκης θεωρούνται και οι ζημίες ή βλάβες μικρότερης κλίμακας από αυτές του εδ. β) της παρ. 3 του παρόντος άρθρου, οι οποίες μπορούν να αποκατασταθούν εντός δύο ημερών από την εκδήλωση της βλάβης. Αμέσως μετά την άρση του γεγονότος το πλοίο εκτελεί τα δρομολόγιά του κατά τον ενδεδειγμένο σύμφωνα με τις περιστάσεις τρόπο.»
Η παρ. 4 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Για τη διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων του πλοίου στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου, απαιτείται εγγραφή στο ημερολόγιο του πλοίου και θεώρηση αυτής από τη λιμενική αρχή. Για τις περιπτώσεις β’ και γ’ απαιτείται και αίτηση του πλοιοκτήτη, καθώς και έγκριση του Υπουργείου, η οποία δίνεται ύστερα από γνωμάτευση του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων ότι συντρέχουν λόγοι που δικαιολογούν την ακινησία.»