1. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 2932/2001, μετά από τις λέξεις «…μέχρι τη 31η Ιανουαρίου» προστίθενται οι λέξεις «μαζί με όλα τα απαραίτητα έγγραφα, που προβλέπονται στην απόφαση του άρθρου 2 της παρ. 3». Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 2932/2001 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Πλοία, τα οποία δρομολογούνται για ένα έτος, δρομολογούνται κατά προτεραιότητα, σε σχέση με πλοία που δρομολογούνται για μικρότερη διάρκεια, η οποία προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Η δρομολόγηση Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου ανοικτού τύπου είναι πάντοτε δωδεκάμηνη.»
2. Η παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 2932/2001 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Το Υπουργείο μπορεί να τροποποιήσει στο αναγκαίο μέτρο τη Δήλωση ως προς τα στοιχεία των δρομολογίων αν αιτιολογημένα διαπιστώνεται:
α) ότι οι συνθήκες σε λιμένα ή λιμένες δεν επιτρέπουν για λόγους ασφάλειας του πλοίου και τάξης στο λιμένα την εκτέλεση των δρομολογίων που δηλώθηκαν,
β) ότι το πλοίο δεν μπορεί απρόσκοπτα να καταπλεύσει και να εκτελέσει τη μεταφορά στους λιμένες προσέγγισης και στις ώρες κατάπλου και απόπλου, που δηλώνονται με βάση τα πραγματικά χαρακτηριστικά και την πραγματική ταχύτητα πλεύσης του και
γ) ότι η συχνότητα των δρομολογίων ή ο προγραμματισμένος χρόνος διακοπής των δρομολογίων δεν ανταποκρίνεται στις πάγιες κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου ανάγκες τακτικής παροχής υπηρεσιών και
δ) ότι οι λιμενικές υποδομές στον αφετήριο λιμένα δεν επαρκούν για τη διάθεση χώρου προβολής ή πρυμνοδέτησης κατά τον ίδιο χρόνο, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί η χωρητικότητα του λιμένα.
Στις παραπάνω α’, β’ και γ’ περιπτώσεις καλούνται οι πλοιοκτήτες να προσαρμόσουν με συμφωνία τα δρομολόγιά τους στις αναγκαίες χρονικές αποστάσεις για την επίλυση των προβλημάτων αυτών. Αν εντός πέντε (5) ημερών δεν επιτευχθεί συμφωνία ο αρμόδιος Υπουργός αποφασίζει για τις αναγκαίες μεταβολές των δρομολογίων κατόπιν σχετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.). Στην υπό δ’ περίπτωση και εφόσον δεν επιτευχθεί συμφωνία μετά την παρέλευση των πέντε (5) ημερών, ο αρμόδιος Υπουργός δύναται, με γνώμη του Σ.Α.Σ, να αναθέτει στον αρμόδιο φορέα διαχείρισης του λιμένα να διενεργεί πλειοδοτικό διαγωνισμό για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας προβολής ή πρυμνοδέτησης κατά την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων έναντι καταβολής δικαιώματος. Από την προκήρυξη του διαγωνισμού ρυθμίζονται οι όροι, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των διαγωνιζομένων και κάθε άλλο σχετικό με τη διενέργεια του διαγωνισμού.»
3. Στο τέλος της παρ. 6 του άρ. 4 του ν. 2932/2001 η πρόταση «Για τη δρομολογιακή περίοδο που άρχισε την 1η Νοεμβρίου 2012 και τελειώνει την 31η Οκτωβρίου 2013 το αίτημα για τη δρομολόγηση του επιπλέον πλοίου υποβάλλεται τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν την έναρξη των δρομολογίων.», αντικαθίσταται με την πρόταση «Στην περίπτωση αυτή ισχύουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 παρ. 6.»
4. Η παρ. 7 του άρ. 4 του ν. 2932/2001 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να εκτελεί τα δρομολόγια σύμφωνα με τους όρους της ανακοίνωσης δρομολογίων και συνεργαζόμενος με την αρμόδια Λιμενική Αρχή και το φορέα διοίκησης του λιμένα, να τα ανακοινώνει δημόσια με κάθε πρόσφορο μέσο, να πληροφορεί ορθά το κοινό σχετικά με την εκτέλεσή τους και να μεριμνά για την έγκαιρη διάθεση – έκδοση εισιτηρίων στο επιβατικό κοινό, τουλάχιστον δύο μήνες πριν από την προγραμματισμένη εκτέλεση του δρομολογίου.»