Άρθρο 42 Κατάργηση Γενικών Επιθεωρητών Β. & Ν. Ελλάδος

 

1. Το άρθρο 43Α στο Κεφάλαιο Η του Τμήματος Β του Μέρους Πρώτου του π.δ. 13/2018 « Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α΄ 26) όπως προστέθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 269 του ν. 4555/2018 «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 133), καταργείται.

2. Η παράγραφος 5 του άρθρου 269 του ν. 4555/2018 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«5. Το άρθρο 43Β του Κεφαλαίου Η΄ του Τμήματος Β΄ του Μέρους Πρώτου του Π.Δ. 13/2018 αναριθμείται σε άρθρο 43.».

  • 26 Φεβρουαρίου 2020, 17:47 | ΤΡΥΦΩΝ ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΕΣ. ΣΩΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΙΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ. ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΛΑ ΒΟΛΕΜΑ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΔΙΛΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΕ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΑΝΑΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΥΝ ΔΙΑΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΟΠΛΩΝ ΣΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ.
    ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΙΑΤΕΛΕΣΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ Ο ΤΟΤΕ ΠΕΔΙΛΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΣΚΗΣΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΕΔΙΛΣ ΔΕΝ ΕΠΕΛΥΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΣΤΙΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΑΠΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
    ΠΑΡΕΠΕΜΠΑΝ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΑ ΣΤΟ ΝΑΥΤΟΔΙΚΕΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΠΕΔΙΛΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΥΘΥΝΟΤΑΝ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΥΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΑΘΩΩΘΗΚΑ ΜΕ 5-0 ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΠΕΦΑΝΘΗ ΟΤΙ ΕΙΧΑ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΔΙΛΣ ΓΙΑΤΙ ΕΛΛΕΙΠΕΙ ΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΑ ΤΙΣ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΣΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ. ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ Η ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΩΝ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΟΥΤΕ ΣΑΝ ΠΡΑΞΗ ΟΥΤΕ ΣΑΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΗΔ ΣΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙ ΑΥΤΟ. ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΗΛΑΔΗ.
    ΠΕΡΙΤΤΟ ΔΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΑΡΧΗΓΕΙΟ.
    ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΣ ΠΕΔΙΛΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ.
    ΒΟΛΕΜΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗΣ ΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΥΣΚΑΜΠΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

  • 26 Φεβρουαρίου 2020, 10:34 | jean

    Το άρθρο είναι στη σωστή κατεύθυνση, καθώς ο συγκεκριμένος θεσμός επιβαρύνει οικονομικά τον προυπολογισμό του υπουργείου, ενώ επί της ουσίας δεν προσφέρει κάτι στην λειτουργία του ΛΣ. Ο συγκεκριμένος θεσμός, όπως και αυτός των ΠΕΔΙΛΣ, αποδυναμώνει τις μάχιμες υπηρεσίες, αυξάνει την γραφειοκρατεία και ο πραγματικός λόγος δημιουργίας τους ήταν η αύξηση οργανικών θέσεων ανώτατων αξιωματικών.

  • 26 Φεβρουαρίου 2020, 10:06 | ALEX

    Είναι μία πολύ θετική νομοθέτηση, προς το συμφέρον του πολίτη, καθώς γλιτώνει άχρηστα και μη παραγωγικά έξοδα. Επίσης πρέπει να εξεταστεί και η μείωση των ανώτατων αξιωματικών του ΛΣ, καθώς δεν είναι δυνατόν ένα σώμα 7500 ατόμων να έχει τόσους ναυάρχους. Το κόστος για το ελληνικό κράτος είναι δυσανάλογο. Επόμενη κίνηση πρέπει να είναι και η κατάργηση των Περιφερειών, καθώς επί της ουσίας δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω-πλην γραφειοκρατίας, ενώ αποδυναμώνουν και τις μάχιμες υπηρεσίες από προσωπικό.Η βασική λογική πάνω στην οποία δημιουργήθηκαν ήταν η αύξηση των οργανικών θέσεων των αρχιπλοιάρχων και όχι η βελτίωση της αποδοτικότητας του ΛΣ.

  • 17 Φεβρουαρίου 2020, 21:55 | XRISTOS

    Κατάργηση και των ΠΕΔΙΛΣ αφού ο ρόλος τους αποκλειστικά περιορίζεται στην αναμεταβίβαση διαταγών του Υπουργείου μας. Το προσωπικό να ενισχύσει τις ήδη επιβαρυμένες και αποδεκατισμένες Υπηρεσίες υπαγωγής των.

  • 17 Φεβρουαρίου 2020, 13:59 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    1.ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΟΡΘΗ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ.ΑΝΕΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΣΕΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ.
    2. ΝΑ ΕΠΑΝΑΞΕΤΑΣΘΕΙ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΠΕΔΙΛΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΝΗΘΩΣ, ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ Ε.Δ.Ε.-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΩΝ-ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΔΙΛΣ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΔΙΛΣ, ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΖΟΥΝ ΚΑΘΑΡΑ ΡΟΛΟ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΟ ΡΟΛΟ -ΑΝΑΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΩΣ ΔΙΑΤΑΓΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ Λ.Σ., ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΔΥΝΑΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΙΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.
    3. ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΒΑΘΜΟΥ ΑΡΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΓΙΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΑΤΡΑΣ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΝΑΥΑΡΧΟΥ ΓΙΑ Κ.Λ.ΠΕΙΡΑΙΑ.ΙΣΩΣ ΚΑΙ Η ΣΥΡΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΘΕΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ.

  • 15 Φεβρουαρίου 2020, 18:21 | Oldnavy

    Να καταργηθούν κ οι ΠΕΔΙλΣ, δεν έχουν ρόλο αφού κάποιες δεν εγκρίνουν ούτε τη μετακίνηση των οχημάτων εντός της περιφέρειας αρμοδιότητας ΤΟΥΣ και απλά αναμεταβιβαζουν στις Λιμενικες Αρχές δικαιοδοσιας τους απλά τις σηματικες δγες της Κεντρικής Διοικησης και του Κεπιχ αξιουμενες πίστη εφαρμογή. Οι Ανώτατοι μπορούν κάλλιστα να αναλάβουν προϊστάμενοι κεντρικών λιμενικών αρχών. Διαφορετικά θα πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους και να γίνουν κέντρα λήψης αποφάσεων.

  • 15 Φεβρουαρίου 2020, 10:25 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Είναι απολύτως σωστό αυτό το άρθρο.
    Υπάρχει επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό διότι το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ πρέπει να βγάζει μισθοδοσία για ένα υποναύαρχο.

    Υπάρχει χρηματική επιβάρυνση στον προϋπολογισμό για την λειτουργία των συγκεκριμένων υπηρεσιών διότι εάν δεν βρεθεί δωρεάν χώρος στέγασης το κόστος ενοικίου θα το πληρώνει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
    Εάν βρεθεί δωρεάν χώρος στέγασης τους λογαριασμούς ΔΕΗ,ΟΤΕ,ΕΥΑΘ,ΦΥΣΙΚΟ Αέριο θα πρέπει να τους πληρώνει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

    Εάν δεν βρεθούν δωρεές για τον εξοπλισμό των γραφείων θα πρέπει να τα πληρώσει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
    Επίσης τις μετακινήσεις (βενζίνη,πετρέλαια) για υπηρεσιακές ανάγκες επιθεωρήσεις ή έκτατα περιστατικά θα πρέπει να τα πληρώνει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, όπως επίσης θα πρέπει να δωθεί και κρατικό όχημα από την στιγμή που την δουλειά μπορεί να την κάνει και ο εκάστοτε περιφερειάρχης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

    Τέλος το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ δεν έχει τόση οργανική δύναμη σε ανθρώπινο δυναμικό ώστε να μπορούμε να συγκριθούμε με το Σ.Ξ. ή ΕΛ.ΑΣ. για να έχουμε ένα υποναύαρχο στην Θεσσαλονίκη.
    Η Πάτρα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και το Ηράκλειο είναι, τι θα πρέπει να κάνουμε σε κάθε μεγάλη πόλη να έχουμε και ένα υποναύαρχο?

    Μπράβο κύριε Υπουργέ.

  • 14 Φεβρουαρίου 2020, 13:14 | zafiris

    Πριν καταργηθούν Υπηρεσίες θα έπρεπε τουλάχιστον να λειτουργήσουν κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα για να δοκιμασθούν όταν μάλιστα δεν υπάρχει καμία χρηματική επιβάρυνση του Υπουργείου από τη λειτουργία τους. Επίσης αντί να καταργηθούν θα μπορούσαν να δοθούν σε αυτές περισσότερες αρμοδιότητες για να διευκολυνθεί και η λειτουργία της Κεντρικής Υπηρεσίας. Στη Θεσσαλονίκη, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδος υπάρχουν Ανώτατοι Αξιωματικοί σε όλα τα σώματα ασφαλείας και στρατιωτικά σώματα (στο βαθμό του Αντιστρατήγου) και φρονώ ότι και το Λιμενικό Σώμα θα έπρεπε να εκπροσωπείται από έναν τουλάχιστον Ανώτατο Αξιωματικό.

  • 13 Φεβρουαρίου 2020, 22:02 | akis

    είναι στην πιο σωστή κατεύθυνση.
    όταν το σώμα θα φθάσει την οργανική δύναμη των 9.500 τότε να δημιουργηθούν ξανά οι θέσεις αυτές.
    και ο επιθεωρητής νοτίου αιγαίου να μην έχει έδρα την αθήνα.