1. Η περίπτωση (αα) του εδαφίου (δ) της παρ. 2 του άρθρου τρίτου του ν.2932/2001 (Α’ 145), αντικαθίσταται ως εξής:
«αα) δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα σε κάθειρξη ή σε φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους για πρόκληση ναυαγίου με πρόθεση, διατάραξη της ασφάλειας πλοίων, έκθεση πλοίου σε κίνδυνο, πειρατεία, εμπορία ή μεταφορά ναρκωτικών, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία, παραχάραξη, κιβδηλεία, δόλια χρεοκοπία, για τα αδικήματα που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 2 και στο άρθρο 4 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), όπως ισχύει, καθώς και για παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων ενδομεταφορών κατά παράβαση του κεφαλαίου αυτού.».
2. Στην παράγραφο 6 του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001 (Α’ 145) μετά το πρώτο εδάφιο προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Σε περίπτωση που το αίτημα του πλοιοκτήτη αφορά αντικατάσταση επιβατηγού και οχηματαγωγού πλοίου ή επιβατηγού πλοίου με επιβατηγό και οχηματαγωγό υδροπτέρυγο ή ταχύπλοο πλοίο ή επιβατηγό υδροπτέρυγο ή ταχύπλοο πλοίο αντίστοιχα, καθώς και το αντίστροφο, η εν λόγω αντικατάσταση επιτρέπεται υπό όρους που προβλέπονται στον Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) της παραγράφου 5 του άρθρου ένατου, προκειμένου να μη δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος άλλων πλοιοκτητών.».
Αρχική Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξειςΜΕΡΟΣ Α ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 2932/2001 (Α’ 145) Άρθρο 1 Αντικατάσταση πλοίων διαφορετικής κατηγορίας και λοιπές τροποποιήσεις των διατάξεων του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001 (Α’ 145)
ΜΕΡΟΣ Α ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 2932/2001 (Α’ 145) Άρθρο 1 Αντικατάσταση πλοίων διαφορετικής κατηγορίας και λοιπές τροποποιήσεις των διατάξεων του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001 (Α’ 145)
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 2932/2001 (Α’ 145) Άρθρο 1 Αντικατάσταση πλοίων διαφορετικής κατηγορίας και λοιπές τροποποιήσεις των διατάξεων του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001 (Α’ 145)
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 2 Διαδικασία δρομολόγησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Εκπρόθεσμη δρομολόγηση ταχύπλοων και υδροπτέρυγων πλοίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Μεταβολή προσώπου του πλοιοκτήτη μετά την υποβολή δήλωσης τακτικής δρομολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Χρονικοί περιορισμοί στην έκτακτη δρομολόγηση πλοίων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κανονισμός Αρχών και Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 7 Διοικητικές κυρώσεις
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΛΟΙΩΝ- ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ Άρθρο 8 Κλάδος Ελέγχου Πλοίων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Έλεγχος ασφάλειας πλοίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Τέλη Κυβερνητικών ΠιστοποιητικώνΆρθρο 10 Τέλη Κυβερνητικών Πιστοποιητικών
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΘΕΜΑΤΑ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Άρθρο 11 Τροποποίηση του ν. 4251/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Εγγραφή στον Προϋπολογισμό ποσού δαπανών για μεταφορά κρατουμένων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κανονισμοί περί Αστυνομικών Σκύλων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 14 Επιβολή κυρώσεων για παράνομη απλή χρήση εντός χώρων αρμοδιότητας Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 15 Αρμοδιότητες αστυνόμευσης στον αιγιαλό και την παραλία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Χρονική περίοδος δραστηριοποίησης ναυαγοσωστών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αφαίρεση ναυτιλιακών εγγράφων από τον κύριο ή νομέα πλοίου
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Άρθρο 18 Διάθεση ιπτάμενου Προσωπικού από Α/ΓΕΕΘΑ στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Εισαγωγή αξιωματικών ειδικοτήτων στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 20 Κατάταξη Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Κυβερνήτη ή Μηχανικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Διδακτικό προσωπικό Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 22 Οργανική δύναμη Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις για πρόσληψη στελεχών Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις για πρόσληψη στελεχών Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ.
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ-ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ-ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.- ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ Άρθρο 24 Τροποποίηση άρθρων 27 και 30 ν. 4504/2017 περί μεταθέσεων, αποσπάσεων, διάθεσης προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταθέσεις εξωτερικού
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ενίσχυση Λιμενικών Αρχών Ανατολικού Αιγαίου και Κυκλάδων
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΙΕΡΑΡΧΙΑ- ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ- ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ-ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Άρθρο 27 Προαγωγές – Μη συμπλήρωση ειδικών προσόντων Πλοιάρχων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 176 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εξορθολογισμός βαθμολογίου Αξιωματικών προερχομένων από τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων – Τροποποιήσεις του Π.Δ. 81/2012 (Α’ 139)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Μετατάξεις στελεχών Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ.
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ Άρθρο 30 Αστική ευθύνη χειριστών εναέριων μέσων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Άσκηση επαγγέλματος από προσωπικό ειδικότητας Υγειονομικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32 Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών – συζύγων στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 Κάλυψη στεγαστικών αναγκών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Τροποποίηση του ν. 4472/2017 (Α΄ 74)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Άρθρο 35 Έκδοση Κανονισμών σχετικά με οπλισμό και εκπαίδευση προσωπικούΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Άρθρο 35 Έκδοση Κανονισμών σχετικά με οπλισμό και εκπαίδευση προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Θέματα ιδιωτικού οπλισμού προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Παραμονή στην ενεργό υπηρεσία πέραν της συμπλήρωσης τριακονταπενταετίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 38 του 4504/2017 περί Ένορκης Διοικητικής ΕξέτασηςΆρθρο 38 Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 38 του 4504/2017 περί Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Μηνιαίες δαπάνες συντήρησης μηχανογραφικού και ραδιοτηλεπικοινωνιακού – ηλεκτροναυτιλιακού εξοπλισμούΆρθρο 39 Μηνιαίες δαπάνες συντήρησης μηχανογραφικού και ραδιοτηλεπικοινωνιακού – ηλεκτροναυτιλιακού εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Συμβάσεις εν συνεχεία υποστήριξηςΆρθρο 40 Συμβάσεις εν συνεχεία υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Δαπάνες προσωπικού Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων ΑσφαλείαςΆρθρο 41 Δαπάνες προσωπικού Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 42 Κατάργηση Γενικών Επιθεωρητών Β. & Ν. Ελλάδος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Υποχρεωτική γνωμοδότηση Συμβουλίου Επιτελικού ΣχεδιασμούΆρθρο 43 Υποχρεωτική γνωμοδότηση Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Εκπαιδευτικά βιβλία Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ Άρθρο 45 Υγειονομικές ΕξετάσειςΜΕΡΟΣ Δ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ Άρθρο 45 Υγειονομικές Εξετάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Διόρθωση εγγραφών σε ναυτολόγια- ναυτικά φυλλάδιαΆρθρο 46 Διόρθωση εγγραφών σε ναυτολόγια- ναυτικά φυλλάδια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Δωρεάν μετακίνηση ανέργων ναυτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ-ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΘΗΤΕΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Άρθρο 48 Τροποποίηση του ν. 4495/2017 (Α’167)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ-ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΘΗΤΕΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ Άρθρο 48 Τροποποίηση του ν. 4495/2017 (Α’167)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Τροποποίηση του ν. 4150/2013 (Α’102)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Τροποποίηση του ν. 4551/2018 (Α’116)Άρθρο 50 Τροποποίηση του ν. 4551/2018 (Α’116)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (Μ.Ι.) στα καύσιμαΆρθρο 51 Παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (Μ.Ι.) στα καύσιμα
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Άρθρο 52 Εκμετάλλευση ναυδέτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 53 Παραχωρήσεις εντός Χερσαίας Ζώνης Λιμένα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Λιμενικά έργα και δειγματοληπτικές γεωτρήσειςΆρθρο 54 Λιμενικά έργα και δειγματοληπτικές γεωτρήσεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ρύθμιση θεμάτων πλωτών εξεδρών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Όρια ζώνης λιμένα Οργανισμών Λιμένων Α.Ε.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 Αδειοδότηση κατασκευών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 58 Τροποποίηση του άρθρου 86 του ν. 4504/2017 (Α’ 184)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Καθορισμός Ζώνης Λιμένα στο λιμένα Δάφνης Αγίου ΌρουςΆρθρο 59 Καθορισμός Ζώνης Λιμένα στο λιμένα Δάφνης Αγίου Όρους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Νομιμοποίηση κτιρίων Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) ΚύμηςΆρθρο 60 Νομιμοποίηση κτιρίων Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Κύμης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Κτιριακές εγκαταστάσεις Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 Σύνθεση Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4256/2014 (Α’ 92)Άρθρο 63 Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4256/2014 (Α’ 92)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Ηλεκτρονική εφαρμογή ναυλοσυμφώνου – κατάστασης επιβαινόντων – ιδιοχρησιμοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 Καταχώρηση πληροφοριών ιδιοχρησιμοποίησης στην ηλεκτρονική εφαρμογή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 66 Κατάργηση Δελτίου Κίνησης Πλοίου Αναψυχής (ΔΕ.Κ.Π.Α.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67 Διευκολύνσεις απόπλου-κατάπλου ιδιωτικών πλοίων αναψυχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Τροποποιήσεις κυρώσεων του ν. 4256/2014 (Α’ 92)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 Τροποποίηση του άρθρου 15 του ν. 4256/2014 (Α’ 92)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 3142/1955 (Α΄ 43)Άρθρο 70 Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 3142/1955 (Α΄ 43)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 71 Τροποποίηση του άρθρου τρίτου του ν. 4470/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Τροποποίηση της παρ. 1 περ. α του άρθρου 10 του ν. 2638/1998 (Α’204)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73 Τροποποίηση του π.δ. 33/2018 (Α’ 66)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 Υπαγωγή των στελεχών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ ΥΝΑΝΠ στην διαδικασία αξιολόγησης παρ.2 του άρθρου 7 του ν. 2860/2000
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Θέματα του Οίκου Ναύτου
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Φεβρουαρίου 2020, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Φεβρουαρίου 2020, 18:00
Σχετικό Υλικό
Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξειςαιτιολογική έκθεση - Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξειςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 497 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Καθώς το παρόν Ν/σχέδιο δεν περιλαμβάνει καμία διάταξη που να αφορά στο πολιτικό προσωπικό του ΥΝΑΝΠ, η ΠΟΥΕΝ προτείνει την εισαγωγή νέου Μέρους Ε΄με τίτλο «Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των Πολιτικών Υπαλλήλων του», το οποίο θα περιλαμβάνει επιμέρους Κεφάλαια ως κατωτέρω:
Κεφάλαιο Α΄
Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Ναυτιλίας
Κεφάλαιο Β
Οργανικές θέσεις Πολιτικού Προσωπικού ΥΝΑΝΠ
Κεφάλαιο Γ
Θέματα Ναυτικής Εκπαίδευσης
Κεφάλαιο Δ
Μέριμνα για το Πολιτικό Προσωπικό του ΥΝΑΝΠ
Κεφάλαιο Ε
Λοιπές διατάξεις πολιτικού προσωπικού
Καθώς η πλατφόρμα της διαβούλευσης δεν μας δίνει τη δυνατότητα να αναρτήσουμε το σύνολο της πρότασης μας στα σχόλια ενός άρθρου και για να ξεπεράσουμε την τεχνική δυσκολία που δεν θα μας επέτρεπε να επικοινωνήσουμε την άποψή μας, επιλέξαμε να αναρτήσουμε τα επιμέρους κεφάλαια σε διαφορετικά άρθρα του Ν/σχεδίου, παρά το γεγονός ότι τα άρθρα αυτά δεν έχουν συνάφεια με τις προτάσεις μας.
Παρακαλούμε για τη δημοσίευση όλων των σχολίων μας καθώς και για την κατανόηση του διαχειριστή της πλατφόρμας και των αναγνωστών.
Το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με μια καινούργια κυβέρνηση θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται πρωτίστως από εξωστρέφεια και να δίνει απαντήσεις στα προβλήματα της κοινωνίας την οποία υπηρετεί.
Από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει το παρόν Ν/σχέδιο σε αυτή την κατεύθυνση είναι η επαναφορά της αρμοδιότητας του ελέγχου πλοίων στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία με αφορμή το Ναυάγιο Αγία Ζώνη ΙΙ είχε καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με το ν.4504/2017 και ως αρμοδιότητα είχε αποκλειστικά μεταφερθεί στους ιδιωτικούς Νηογνώμονες, και μάλιστα σε χρόνο που οι έρευνες δεν είχαν ολοκληρωθεί και οι ευθύνες δεν είχαν προσδιορισθεί. Αργότερα βέβαια το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων το 2019 κατέληξε ότι δεν ήταν ναυτικό ατύχημα αλλά δολιοφθορά. Εμείς τότε προτείναμε την υπαγωγή της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων εκτός ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ, τη σταδιακή αποστρατικοποίηση της και την εκ παραλλήλου αύξηση των οργανικών θέσεων Μηχανικών, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ναυπηγοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, εμποροπλοίαρχοι, μηχανικοί εμπορικού ναυτικού κ.α) ώστε να καταστεί εύρυθμη και αποτελεσματική η λειτουργία της, χωρίς να επέλθει καμία αλλαγή στις αρμοδιότητές της. Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση του παρόντος Ν/σχεδίου ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό την πάγια θέση της ΠΟΥΕΝ.
Πάρα ταύτα το παρόν Ν/σχέδιο αριθμεί συνολικά 50 σελίδες εκ των οποίων οι 24 ανήκουν στο Μέρος Γ: Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ με επιμέρους κεφάλαια τις Προσλήψεις Στελεχών ΛΣ ΕΛΑΚΤ, τις Μεταθέσεις-Αποσπάσεις-Διάθεση Προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, την Ιεραρχία-Προαγωγές-Μετατάξεις-Καταστάσεις Προσωπικού, τη Διοικητική Μέριμνα για Προσωπικό ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Λοιπές Διατάξεις για το Προσωπικού ΛΣ ΕΛΑΚΤ . Για άλλη μια φορά λοιπόν η νομοθετική πρωτοβουλία στο Υπουργείο μας έχει περιέλθει σε οργανωσιακή εσωστρέφεια. Το γεγονός δε ότι από τα 75 άρθρα ούτε ένα δεν αφορά στο προσωπικό που υπηρετεί στις υπόλοιπες δομές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναδεικνύει την πηγή αυτής της εσωστρέφειας.
Έχοντας κάθε καλή προαίρεση, η πρώτη βασική διαπίστωση λοιπόν είναι ότι το παρόν Ν/σχέδιο θα έπρεπε μάλλον να φέρει τον τίτλο Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Προφανώς η εσωτερική οργάνωση και η λειτουργία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ είναι σημαντική, δεν είναι όμως σημαντικότερη από τη λειτουργία του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο του.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως άλλωστε και κάθε Υπουργείο, όταν προχωρά σε νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του, θα πρέπει να αποφεύγει επιμέρους προσεγγίσεις των οργανωτικών και λειτουργικών θεμάτων του και θα πρέπει να δίδει λύσεις στο σύνολο του οργανισμού του και του προσωπικού που τον υπηρετεί, ώστε να επιτευχθεί ουσιαστική οργανωτική αναδιάρθρωση με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δομών και απώτερο σκοπό την επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος.
Ως εκ τούτου και καθώς έχει επιλεγεί το παρόν Ν/σχέδιο κατά το ήμισυ να αφορά σε οργανωσιακά – λειτουργικά θέματα, θεωρούμε ότι πέραν των θεμάτων του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, θα πρέπει να περιλάβει και τα θέματα που αφορούν γενικότερα στην οργάνωση και λειτουργία του ΥΝΑΝΠ και τους πολιτικούς του υπαλλήλους.
Συγκεκριμένα πρέπει να περιληφθεί νέο Μέρος Ε΄ με τίτλο «Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των Πολιτικών Υπαλλήλων του», το οποίο θα περιλαμβάνει επιμέρους Κεφάλαια ως κατωτέρω:
Το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με μια καινούργια κυβέρνηση θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται πρωτίστως από εξωστρέφεια και να δίνει απαντήσεις στα προβλήματα της κοινωνίας την οποία υπηρετεί.
Από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει το παρόν Ν/σχέδιο σε αυτή την κατεύθυνση είναι η επαναφορά της αρμοδιότητας του ελέγχου πλοίων στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία με αφορμή το Ναυάγιο Αγία Ζώνη ΙΙ είχε καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με το ν.4504/2017 και ως αρμοδιότητα είχε αποκλειστικά μεταφερθεί στους ιδιωτικούς Νηογνώμονες, και μάλιστα σε χρόνο που οι έρευνες δεν είχαν ολοκληρωθεί και οι ευθύνες δεν είχαν προσδιορισθεί. Αργότερα βέβαια το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων το 2019 κατέληξε ότι δεν ήταν ναυτικό ατύχημα αλλά δολιοφθορά. Εμείς τότε προτείναμε την υπαγωγή της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων εκτός ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ, τη σταδιακή αποστρατικοποίηση της και την εκ παραλλήλου αύξηση των οργανικών θέσεων Μηχανικών, όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων (ναυπηγοί, μηχανολόγοι μηχανικοί, εμποροπλοίαρχοι, μηχανικοί εμπορικού ναυτικού κ.α) ώστε να καταστεί εύρυθμη και αποτελεσματική η λειτουργία της, χωρίς να επέλθει καμία αλλαγή στις αρμοδιότητές της. Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση του παρόντος Ν/σχεδίου ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό την πάγια θέση της ΠΟΥΕΝ.
Πάρα ταύτα το παρόν Ν/σχέδιο αριθμεί συνολικά 50 σελίδες εκ των οποίων οι 24 ανήκουν στο Μέρος Γ: Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ με επιμέρους κεφάλαια τις Προσλήψεις Στελεχών ΛΣ ΕΛΑΚΤ, τις Μεταθέσεις-Αποσπάσεις-Διάθεση Προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, την Ιεραρχία-Προαγωγές-Μετατάξεις-Καταστάσεις Προσωπικού, τη Διοικητική Μέριμνα για Προσωπικό ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και Λοιπές Διατάξεις για το Προσωπικού ΛΣ ΕΛΑΚΤ . Για άλλη μια φορά λοιπόν η νομοθετική πρωτοβουλία στο Υπουργείο μας έχει περιέλθει σε οργανωσιακή εσωστρέφεια. Το γεγονός δε ότι από τα 75 άρθρα ούτε ένα δεν αφορά στο προσωπικό που υπηρετεί στις υπόλοιπες δομές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναδεικνύει την πηγή αυτής της εσωστρέφειας.
Έχοντας κάθε καλή προαίρεση, η πρώτη βασική διαπίστωση λοιπόν είναι ότι το παρόν Ν/σχέδιο θα έπρεπε μάλλον να φέρει τον τίτλο Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΛΣ ΕΛΑΚΤ και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Προφανώς η εσωτερική οργάνωση και η λειτουργία του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ είναι σημαντική, δεν είναι όμως σημαντικότερη από τη λειτουργία του Υπουργείου Ναυτιλίας στο σύνολο του.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως άλλωστε και κάθε Υπουργείο, όταν προχωρά σε νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του, θα πρέπει να αποφεύγει επιμέρους προσεγγίσεις των οργανωτικών και λειτουργικών θεμάτων του και θα πρέπει να δίδει λύσεις στο σύνολο του οργανισμού του και του προσωπικού που τον υπηρετεί, ώστε να επιτευχθεί ουσιαστική οργανωτική αναδιάρθρωση με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία των δομών και απώτερο σκοπό την επίτευξη του δημοσίου συμφέροντος.
Ως εκ τούτου και καθώς έχει επιλεγεί το παρόν Ν/σχέδιο κατά το ήμισυ να αφορά σε οργανωσιακά – λειτουργικά θέματα, θεωρούμε ότι πέραν των θεμάτων του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, θα πρέπει να περιλάβει και τα θέματα που αφορούν γενικότερα στην οργάνωση και λειτουργία του ΥΝΑΝΠ και τους πολιτικούς του υπαλλήλους.
Συγκεκριμένα πρέπει να περιληφθεί νέο Μέρος Ε΄ με τίτλο «Θέματα Οργάνωσης και Λειτουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των Πολιτικών Υπαλλήλων του»
Το συμπέρασμα που βγάζει κάποιος από την ανάγνωσή του νομοσχεδίου, είναι πως στο ΥΝΑΝΠ υπηρετεί μόνο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος. Υπάρχουν δεκάδες άρθρα που αφορούν δικαίως σε θέματα οργάνωσης, εξέλιξης, απόσπασης, προαγωγών, προσλήψεων κτλ του προσωπικού του Λ.Σ., ενώ κανένα άρθρο δεν αφορά στα θεσμικά ζητήματα των Πολιτικών Υπαλλήλων, παρότι ο Σύλλογος μας διαχρονικά έχει υποβάλει πολλές φορές σχετικά αιτήματα. Αναρωτιόμαστε γιατί.
Προφανώς κυριαρχεί η άποψη ότι το Υπουργείο μας είναι το Λιμενικό Σώμα, όπως επανειλημμένως έχει διατυπωθεί από την Πολιτική Ηγεσία. Συνεπώς και σύμφωνα με αυτή τη λογική, οι Πολιτικοί Υπάλληλοι θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματά τους σε Νομοσχέδια άλλων Υπουργείων.
ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ. Το ΥΝΑΝΠ, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι, είναι ένα οικονομικό, παραγωγικό, αναπτυξιακό Υπουργείο και γι αυτό το λόγο, είναι ενταγμένο στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Προς αυτή την κατεύθυνση, ο Σύλλογος μας προτείνει να συμπεριληφθούν στο Νομοσχέδιο άρθρα τα οποία αφορούν αποκλειστικά στο Πολιτικό Προσωπικό.
Άρθρο: Θεσμοθέτηση Υπηρεσιακού (Γενικού) Γραμματέα
Η κατάργηση του Γενικού Γραμματέα με το Π.Δ. 84/2019, μόνο δυσλειτουργίες και ερωτηματικά δημιουργεί, στις παραγωγικές Υπηρεσίες που στελεχώνονται από Πολιτικούς Υπαλλήλους, καθώς η κατάργησή του, ενισχύει τη στρατιωτική μορφή του Υπουργείου.
Άρθρο: Αύξηση οργανικών θέσεων πολιτικού προσωπικού.
Οι οργανικές θέσεις του Πολιτικού Προσωπικού έχουν μειωθεί στο 50%, ενώ παράλληλα έχουν καταργηθεί πολιτικές Υπηρεσίες οι αρμοδιότητες των οποίων έχουν μεταφερθεί σε Διευθύνσεις του Λιμενικού Σώματος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν:
η κατάργηση της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών (Διεύθυνση Οργάνωσης, Πληροφορικής, Προμηθειών).
οι Διευθύνσεις όπως Εκπαίδευσης Ναυτικών, Ναυτικής Εργασίας, Ναυτιλιακής Πολιτικής, Περιβάλλοντος, Επιθεώρησης Πλοίων, καθώς και η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, οι οποίες δεν έχουν επιχειρησιακό χαρακτήρα, στελεχώνονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία από προσωπικό του Λ.Σ.
οι Σχολές των ΑΕΝ και των ΚΕΣΕΝ στελεχώνονται με ελάχιστους Πολιτικούς Υπαλλήλους.
Για τους παραπάνω λόγους η αύξηση των οργανικών θέσεων των Πολιτικών Υπαλλήλων κρίνεται επιβεβλημένη.
Διακόσιες (200) οργανικές θέσεις, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, είναι οι ελάχιστες που απαιτούνται.
Άρθρο: Δήλωση περιουσιακής κατάστασης Πολιτικών Υπαλλήλων ΥΝΑΝΠ
Να ισχύσει, ότι ισχύει και για τους υπαλλήλους όλων των Υπουργείων.
Άρθρο: Συνταγογράφηση και Ιατρικές εξετάσεις Πολιτικών Υπαλλήλων από την Υπηρεσία Υγειονομικού των κεντρικών Υπηρεσιών (Ιατρείο) Λ.Σ.
Να συμπεριληφθεί η συνταγογράφηση των Πολιτικών Υπαλλήλων και των μελών των οικογενειών τους, καθώς και η έγκριση αναρρωτικών αδειών τους μετά από εξέταση, στις αρμοδιότητες του Τμήματος Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης, (Ιατρείο των Κεντρικών Υπηρεσιών).
Άρθρο 62 (του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου): Σύσταση Ε.Σ.Α.Λ.
Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν.2932/2001, η Ε.Σ.Α.Λ. είναι 11μελής Επιτροπή αποτελούμενη, από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων του ΥΝΑΝΠ, ο οποίος προεδρεύει, δύο (02) εκπροσώπους του ΥΝΑΝΠ, καθώς και εκπροσώπους από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Αιγαίου, Οικονομικών, Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Εθνικής Άμυνας.
Με το συγκεκριμένο άρθρο τροποποιείται η σύνθεση της Επιτροπής και οι εκπρόσωποι των Υπουργείων αντικαθίσταται με τους Γενικούς Γραμματείς αυτών.
Η πρότασή μας είναι:
Η εκπροσώπηση των Υπουργείων να παραμείνει σε επίπεδο Υπηρεσιακών Παραγόντων.
Να προσδιορισθούν οι δύο (02) εκπρόσωποι του ΥΝΑΝΠ στους α) Γενικό Διευθυντή ΓΓΛΛΠΝΕ και β) Αρμόδιο Διευθυντή ΓΓΛΛΠΝΕ
Να συμμετέχει εκπρόσωπος των εργαζομένων (ΠΟΥΕΝ).
Κύριοι
Σας κάνουμε γνωστό ότι συμφωνούμε με την τροποποίηση του νόμου 2932/2001
άρθρο 2 παράγραφος 4 που αφορά,
την δρομολόγηση ενός έτους και για συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή.
Το Πρώτο Μέρος του νόμου 2932/2001, όπως ισχύει, που αφορά στην Ελεύθερη Παροχή Υπηρεσιών στις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές, αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα σημαντικό νομοθετικό πλαίσιο για την προσαρμογή της εσωτερικής νομοθεσίας προς τον Κανονισμό 3577/92 της ΕΕ. Σαφώς, από το έτος 2001 και μετά, επήλθαν πολλές και διάφορες τροποποιήσεις/συμπληρώσεις στο νόμο αυτό προκειμένου να καλυφθούν δυσλειτουργίες ή για να αντιμετωπισθούν θέματα που προέκυψαν σε σχέση με την εφαρμογή του.
Δεδομένου ότι από το έτος 2001 και μετά, σχεδόν σε κάθε νόμο που προώθησε το Υπουργείο Ναυτιλίας συμπεριλήφθησαν τροποποιήσεις/συμπληρώσεις του νόμου 2932/2001, με αποτέλεσμα σήμερα αναφορά στο νόμο αυτό να γίνεται με τη διατύπωση «ν.2932/2001, όπως ισχύει» θεωρούμε αναγκαία, ως θέμα πρώτης προτεραιότητας, την κωδικοποίηση του Πρώτου Μέρους του νόμου αυτού, ώστε να παρέχεται σε όλους τους εμπλεκόμενους με την εφαρμογή του (Διοίκηση, Δικαστικές Αρχές, Πλοιοκτήτες, Ναυτικοί) η δυνατότητα πλήρους, σαφούς και ενιαίας εικόνας των διατάξεών του.
Κατόπιν αυτών και εκτιμώντας και το δικό σας ενδιαφέρον για την εξασφάλιση της «ασφάλειας του δικαίου», θεωρούμε αναγκαία τη συμπερίληψη και διάταξης που θα εξουσιοδοτεί τον Υπουργό να προτείνει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την Κωδικοποίηση των διατάξεων του ν.2932/2001, όπως ισχύει.
Η αναμενόμενη θετική σας ανταπόκριση στην θέση μας αυτή, θα συνδέσει καθοριστικά το όνομά σας με το πλαίσιο των διατάξεων για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, μαζί με τις όποιες τροποποιήσεις κριθούν τελικά σκόπιμες και αναγκαίες.
Άρθρο 1, παρ. 1: Συμφωνούμε
Άρθρο 1, παρ. 2: Δεν συμφωνούμε, να παραμείνει ως έχει η ισχύουσα σήμερα διάταξη.