Άρθρο 19 Έναρξη Ισχύος

Το παρόν αρχίζει να ισχύει δεκαπέντε (15) ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, πλην του άρθρου 2, η εφαρμογή του οποίου αρχίζει δύο (02) μήνες από τη δημοσίευση.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 20:24 | ΧΡΥΣΗ

    Αμεση εφαρμογή τώρα. 1η Ιουνίου 2020.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:45 | Kostas petrou

    Φεκ τον Απρίλιο

    Εφαρμογή 1.1.21

    Σταθεροτητα επιτέλους κ τέλος στις αλλαγές

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:59 | Μαρία Δημόπουλου

    Άμεση απόφαση έως τον Απρίλιο κ έκδοση φεκ

    Εφαρμογή από 01/01/21

    Καμια αλλαγή μετά τον Απρίλιο καθώς οι ναυαγοσώστες δεν ξέρουν πως κ που θα δουλέψουν, οι σχολές αγοράζουν κ πετάνε βάρκες κ εξοπλισμό κάθε χρόνο.

    Επιτέλους σταθερότητα στο επάγγελμα μας!

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 19:56 | Δημήτρης Αγγέλου

    Το προεδρικό διάταγμα είναι άψογο όσο και αν διαφωνούν κάποιοι.

    Σεβόμαστε ότι επειδή πολλοί δήμοι δεν θα προλάβουν να κάνουν τις απαραίτητες διαδικασίες κ αντίστοιχα κ κάποιες σχολές, να παρθεί άμεσα απόφαση ότι το συγκεκριμένο διάταγμα (ίσως με ελάχιστες αλλαγές) να εφαρμοστεί από 1.1.2021

    Η απόφαση να παρθεί όμως άμεσα κ να σταματήσει η ανούσια συζήτηση, με τον καθένα να προσπαθεί με πολιτικούς και γνωστούς να κερδίσει το μέγιστο για την σχολή του.

    Απόφαση και έκδοση σε ΦΕΚ έως τον Απρίλιο 2020
    Εφαρμογή από 1.1.2021

    Καμια περαιτέρω αλλαγή μετά τον Απρίλιο ώστε να υπάρχει σταθερότητα στον κλάδο μας.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:34 | Μανια

    Κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την ανθρώπινη ζωή.Πως ζητάτε καθυστέρηση της εφαρμογής του ΠΔ;

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 18:16 | Σπύρος Μητριτσακης

    ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΔ
    ❗️Κινδυνεύουμε και με διεθνή διασυρμό της Ελλάδας καθώς όλοι οι μεγάλοι διεθνεις οργανισμοί, μιλούν για κερδοσκοπία κ τερατώδες νομοθετημα.
    Καθώς τζετ-σκι δεν υπάρχει σε καμμία χώρα στον κόσμος, ούτε υποχρέωση διπλώματος ταχύπλοου,
    απευθυνθήκαμε με ερώτημα σε δυο παγκόσμια αναγνωρισμένους φορείς
    -Συγκεκριμένα:
    Πρόεδρος του
    – International Surf Lifesaving Association στις ΗΠΑ σχετικά με το τζετ-σκι:
    ••»Wow that’s horrible. Seems like the Greece coast guard is trying to make money any way it can. A jet ski for every life guard tower is not practical and you will not see that as a standard any where in the world.»••

    -K38 RESCUE, Διεθνής οργανισμός των ΗΠΑ εκπαίδευσης σε διάσωση (oχι ναυαγοσωστικη) με jetski που εκπαιδεύει στρατό, κυβερνήσεις, coastguard,εμακ, κλπ :

    •••» That is dangerous! Completely unusable and useless.
    What a crazy world. Everything seems so difficult»•••

    ▶️Αν λοιπόν μάθουμε διεθνώς ότι πχ η Βραζιλία θα προμηθευτεί 200-300 τζετ σκι,αμέσως καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Αφού όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν πουθενά στον πλανήτη και είναι άχρηστα. Θα βρίσκονται μόνιμα αραγμένα,αχρησιμοποίητα.

    -Το ΠΔ όπως έχετε καταλάβει έχει μόνο τέτοια νομοθετηματα,που αυξάνουν μόνο το κόστος χωρίς να προστατεύουν τη δημόσια ασφάλεια. Αν δεν αλλάξει ολοκληρωτικά η κατάσταση θα είναι τραγική φέτος και κυρίως τα επόμενα χρόνια.
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ!
    Να ξεκινήσει να δημιουργείται καινούργιο χωρίς την εμπλοκή όσων δημιούργησαν το καταστροφικό 31/3018 και αυτό έσω το επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.

  • 21 Φεβρουαρίου 2020, 17:09 | Κώστας Πέτρου ναυαγοσώστης Κρήτη

    Προς το «Σωματείο Ναυαγοσωστων»Και εγώ ναυαγοσώστης είμαι αλλά αυτό που προτείνετε είναι όχι απλά ουτοπικό. Είναι αστείο κ φυσικά δεν είναι εφικτό.

    Ποιος σου λέει ότι 1500 άτομα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν όλο τον εξοπλισμό που απαιτείτε για κάθε πύργο?
    Ποιος θα κάνει τα ρεπό κ πως θα πληρώνετε?
    Ποιος θα έχει την ευθύνη κ τις κυρώσεις?
    Ποιος θα εμπιστευτεί 1500 μεμονωμένα άτομα?

    Και παρακαλώ στείλτε μας το καταστατικό του σωματείου σας σε ένα λινκ καθώς δεν ξέραμε καν ότι υπάρχει σωματείο με 20 άτομα+ αν υπάρχει φυσικά!

    Εφαρμογή όλου του ΠΔ από 1.1.21 ώστε να μην έχουμε παρατράγουδα!

    Υπάρχουν εργολάβοι που πληρώνουν άψογα και σου συμπεριφερονται ως επαγγελματίες.
    Αν εσύ αισθάνεσαι δούλος στην δουλειά σου.. Άλλαξε σχολή, εργολάβο η δουλειά!
    Αποχή κάνε από τον ουτοπικό κόσμο σου!

  • Φτάνοντας αυτή η ολιγοήμερη διαβούλευση στο τέλος της, το ΣΩΜΑΤΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ απευθύνει έκκληση προς τη νέα ηγεσία του ΥΝΠΠ :
    Μην συνεχίσετε τις αποτυχημένες πολιτικές των προκατόχων σας. Αυτό το ΠΔ που προτείνουν τα όργανα σας, είναι ξεκάθαρο ότι δεν επικεντρώνεται στο κοινωνικό συμφέρον και την ασφάλεια στις καθορισμένες από την Πολιτεία ακτές κολύμβησης, αλλά επικεντρώνεται στην ανάδειξη και καθιέρωση των εργολάβων – σχολών ναυαγοσωστικής σε αναγκαία και εκβιαστική επιλογή των παράκτιων ΟΤΑ.
    Εμείς ως επαγγελματίες ναυαγοσώστες δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουμε τη δική μας ζωή, και τη ζωή συνανθρώπων μας εκβιαζόμενοι από οποιονδήποτε, σε εκτέλεση έργου εκτός των ορίων των εγκεκριμένων 1504 ακτών κολύμβησης. Τα στοιχεία και τα όρια αυτών των ακτών έχουν καθοριστεί ακριβώς από την Πολιτεία, και επαναλαμβάνουμε ότι μπορείτε να τα βρείτε στον ισότοπο http://www.bathingwaterprofels.gr του ΥΠΕΚΑ. Εντός των καθορισμένων ορίων των ακτών κολύμβησης, σας βεβαιώνουμε ότι ο καθένας από εμάς τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες, έχει τις σωματικές ικανότητες και γνώσεις, για να βοηθήσει τον οποιονδήποτε. Για αυτή τη δουλειά ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος έως 2,5 μ. είναι υπεραρκετό, και αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες.
    Η οποιαδήποτε διάσωση και αρωγή στην ανοικτή θάλασσα, εκτός των καθορισμένων ορίων των επιτηρούμενων ακτών κολύμβησης, είναι ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με τα δικά τους μέσα. Αποτελεί κοινωνική πρόκληση, και κανείς δεν πείθεται ότι ο οποιοσδήποτε άσχετος και ανίκανος εργολάβος με οποιαδήποτε 5μετρα φουσκωτά και τζετ σκι πρέπει να ακριβοπληρώνεται από την κοινωνία μέσω εκβιαζόμενων με πρόστιμα ΟΤΑ, για αποκλειστικές ειδικές και επικίνδυνες υπηρεσίες αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος, το οποίο ο Ελληνικός Λαός από καταβολής Κράτους πληρώνει και συντηρεί. Αλήθεια ποιο «πλήρωμα» ενός «5μετρου διασωστικού σκάφους ιδιώτη εργολάβου» και με ποια «εκπαίδευση», έχει τις ικανότητες των ανδρών και των μέσων του Λιμενικού Σώματος;

    Κύριοι εισηγητές του ΠΔ, πρέπει να κατανοήστε ότι η ασφάλεια στις ακτές κολύμβησης έχει πρωταγωνιστές τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες και μόνον αυτούς, και αυτό με προτεραιότητα εντός των ορίων των ακτών κολύμβησης.
    Ως Επαγγελματικό Σωματείο προειδοποιούμε για την προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων μας με κάθε τρόπο και σας καλούμε:
    1ον : Να λάβετε υπόψη τα σχόλια μας της 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:29, προκειμένου να εναρμονιστείτε με την ισχύουσα νομοθεσία που αναφέρουμε.
    2ον : Να δώσετε την δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για τις ακτές τους, επαγγελματίες ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό και για κάθε μία ακτή ξεχωριστά, και όχι με διαγωνισμούς για ανάθεση του συνόλου των ακτών σε εργολάβους.
    3ον : Να ορίσετε και να εξασφαλίσετε καθαρό ποσό 13.000 €, ως ελάχιστη ετήσια αποζημίωση του επαγγελματία ναυαγοσώστη – επιτηρητή ακτής ο οποίος με το δικό του προσωπικό εξοπλισμό θα εκτελεί μόνος του το έργο του.
    Σύμφωνα με τις δικές σας εκτιμήσεις, αυτή τη χρονιά το κόστος για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο στη ναυαγοσωστική κάλυψη θα είναι περίπου 28.000 €. Από αυτά, τα 4.000 € θα καταλήγουν στο ναυαγοσώστη, και τα υπόλοιπα στους «εργολάβους».

    Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ:

    Αναθέσετε απευθείας σε εμάς, τους κατά κύριο επάγγελμα ναυαγοσώστες την ασφάλεια των ακτών κολύμβησης. Ως επαγγελματίες έχουμε ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ έναντι οποιουδήποτε «εργολάβου».
    Με τα 20.000.000 € που εκτιμήσατε ότι είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η πολιτεία εφέτος, οι παράκτιοι ΟΤΑ θα μπορέσουν να προσλάβουν 1.500 δίκαια αμειβόμενους ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό, και για όλη τη διάρκεια της δεσμευτικής για τη χώρα μας κολυμβητικής περιόδου των 5 μηνών (1η Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου).
    Θα επιτρέψετε έτσι σε 1.500 νέους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς, και θα μπορέσει ο καθένας τους να κάνει όνειρα για τη ζωή του συμμετέχοντας ενεργά και υπεύθυνα στη τοπική του κοινωνία.
    Αναλογιστείτε το κοινωνικό όφελος με την δημιουργία 1.500 θέσεων εργασίας σε μια Πατρίδα που τόσο δοκιμάζεται.
    Αναλογιστείτε το όφελος στον τουρισμό μας κατά το μήνα Οκτώβριο με επιτηρούμενες και ασφαλείς ακτές.

    Εκτός και αν με το ίδιο κόστος των 20.000.000€ θεωρούνται από κάποιους προτιμότεροι η ίσως και αποτελεσματικότεροι 711 «εποχικοί δούλοι» κάποιων «εργολάβων» για 4 μήνες.

    ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ κάθε επαγγελματία ναυαγοσώστη σε αποχή εργασίας, χωρίς να ευτελίζεται δεχόμενος όρους δουλικότητας από κανένα «εργολάβο» μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα μας.

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ να αγωνιστούμε για το δίκαιο και για τη Πατρίδα μας.

    ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ στην πολιτική σωφροσύνη και κοινωνική ευαισθησία της νέας ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ, την οποία σεβόμαστε και εκτιμούμε.