Το παρόν αρχίζει να ισχύει δεκαπέντε (15) ημέρες μετά τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, πλην του άρθρου 2, η εφαρμογή του οποίου αρχίζει δύο (02) μήνες από τη δημοσίευση.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος Διατάγματος.
Αρχική Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"Άρθρο 19 Έναρξη Ισχύος
Άρθρο 19 Έναρξη Ισχύος
- 179 ΣχόλιαΠροεδρικό Διάταγμα – Έχοντας υπόψη … – Άρθρο 01
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 02 Προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης- Απαιτούμενα δικαιολογητικά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03 Διευθυντής εκπαίδευσης της σχολής ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 04 Λειτουργία σχολών ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης
- 73 ΣχόλιαΆρθρο 05 Άδειες ναυαγοσωστών – Προϋποθέσεις – Διαδικασία διενέργειας εξετάσεων
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συγκρότηση επιτροπής ελέγχου και διενέργειας εξετάσεων
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 07 Υποχρεώσεις εκμεταλλευόμενων λουτρικές εγκαταστάσεις ως προς την πρόσληψη ναυαγοσωστών και διάθεσης του απαραίτητου εξοπλισμού
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08 Άλλοι φορείς υπόχρεοι παροχής ναυαγοσωστικής κάλυψης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 09 Βάθρο ναυαγοσώστη
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10 Υποχρεώσεις ναυαγοσώστη- Συντονιστή / Επόπτη ναυαγοσωστών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διαδικασία χαρακτηρισμού παράλιων χώρων ως πολυσύχναστων
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 12 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Χορήγηση αδειών σε αλλοδαπούς
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Λοιπές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Παράλειψη βοήθειας σε κινδυνεύοντα πρόσωπα
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κυρώσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παραρτήματα
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Φεβρουαρίου 2020, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Φεβρουαρίου 2020, 20:00
Σχετικό Υλικό
σχ/π.δ. Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίεςπαραρτήματα για το σχ/ π.δ. Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίεςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 547 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Αμεση εφαρμογή τώρα. 1η Ιουνίου 2020.
Φεκ τον Απρίλιο
Εφαρμογή 1.1.21
Σταθεροτητα επιτέλους κ τέλος στις αλλαγές
Άμεση απόφαση έως τον Απρίλιο κ έκδοση φεκ
Εφαρμογή από 01/01/21
Καμια αλλαγή μετά τον Απρίλιο καθώς οι ναυαγοσώστες δεν ξέρουν πως κ που θα δουλέψουν, οι σχολές αγοράζουν κ πετάνε βάρκες κ εξοπλισμό κάθε χρόνο.
Επιτέλους σταθερότητα στο επάγγελμα μας!
Το προεδρικό διάταγμα είναι άψογο όσο και αν διαφωνούν κάποιοι.
Σεβόμαστε ότι επειδή πολλοί δήμοι δεν θα προλάβουν να κάνουν τις απαραίτητες διαδικασίες κ αντίστοιχα κ κάποιες σχολές, να παρθεί άμεσα απόφαση ότι το συγκεκριμένο διάταγμα (ίσως με ελάχιστες αλλαγές) να εφαρμοστεί από 1.1.2021
Η απόφαση να παρθεί όμως άμεσα κ να σταματήσει η ανούσια συζήτηση, με τον καθένα να προσπαθεί με πολιτικούς και γνωστούς να κερδίσει το μέγιστο για την σχολή του.
Απόφαση και έκδοση σε ΦΕΚ έως τον Απρίλιο 2020
Εφαρμογή από 1.1.2021
Καμια περαιτέρω αλλαγή μετά τον Απρίλιο ώστε να υπάρχει σταθερότητα στον κλάδο μας.
Κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την ανθρώπινη ζωή.Πως ζητάτε καθυστέρηση της εφαρμογής του ΠΔ;
ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΔ
❗️Κινδυνεύουμε και με διεθνή διασυρμό της Ελλάδας καθώς όλοι οι μεγάλοι διεθνεις οργανισμοί, μιλούν για κερδοσκοπία κ τερατώδες νομοθετημα.
Καθώς τζετ-σκι δεν υπάρχει σε καμμία χώρα στον κόσμος, ούτε υποχρέωση διπλώματος ταχύπλοου,
απευθυνθήκαμε με ερώτημα σε δυο παγκόσμια αναγνωρισμένους φορείς
-Συγκεκριμένα:
Πρόεδρος του
– International Surf Lifesaving Association στις ΗΠΑ σχετικά με το τζετ-σκι:
••»Wow that’s horrible. Seems like the Greece coast guard is trying to make money any way it can. A jet ski for every life guard tower is not practical and you will not see that as a standard any where in the world.»••
-K38 RESCUE, Διεθνής οργανισμός των ΗΠΑ εκπαίδευσης σε διάσωση (oχι ναυαγοσωστικη) με jetski που εκπαιδεύει στρατό, κυβερνήσεις, coastguard,εμακ, κλπ :
•••» That is dangerous! Completely unusable and useless.
What a crazy world. Everything seems so difficult»•••
▶️Αν λοιπόν μάθουμε διεθνώς ότι πχ η Βραζιλία θα προμηθευτεί 200-300 τζετ σκι,αμέσως καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Αφού όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν πουθενά στον πλανήτη και είναι άχρηστα. Θα βρίσκονται μόνιμα αραγμένα,αχρησιμοποίητα.
-Το ΠΔ όπως έχετε καταλάβει έχει μόνο τέτοια νομοθετηματα,που αυξάνουν μόνο το κόστος χωρίς να προστατεύουν τη δημόσια ασφάλεια. Αν δεν αλλάξει ολοκληρωτικά η κατάσταση θα είναι τραγική φέτος και κυρίως τα επόμενα χρόνια.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ!
Να ξεκινήσει να δημιουργείται καινούργιο χωρίς την εμπλοκή όσων δημιούργησαν το καταστροφικό 31/3018 και αυτό έσω το επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.
Προς το «Σωματείο Ναυαγοσωστων»Και εγώ ναυαγοσώστης είμαι αλλά αυτό που προτείνετε είναι όχι απλά ουτοπικό. Είναι αστείο κ φυσικά δεν είναι εφικτό.
Ποιος σου λέει ότι 1500 άτομα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν όλο τον εξοπλισμό που απαιτείτε για κάθε πύργο?
Ποιος θα κάνει τα ρεπό κ πως θα πληρώνετε?
Ποιος θα έχει την ευθύνη κ τις κυρώσεις?
Ποιος θα εμπιστευτεί 1500 μεμονωμένα άτομα?
Και παρακαλώ στείλτε μας το καταστατικό του σωματείου σας σε ένα λινκ καθώς δεν ξέραμε καν ότι υπάρχει σωματείο με 20 άτομα+ αν υπάρχει φυσικά!
Εφαρμογή όλου του ΠΔ από 1.1.21 ώστε να μην έχουμε παρατράγουδα!
Υπάρχουν εργολάβοι που πληρώνουν άψογα και σου συμπεριφερονται ως επαγγελματίες.
Αν εσύ αισθάνεσαι δούλος στην δουλειά σου.. Άλλαξε σχολή, εργολάβο η δουλειά!
Αποχή κάνε από τον ουτοπικό κόσμο σου!
Φτάνοντας αυτή η ολιγοήμερη διαβούλευση στο τέλος της, το ΣΩΜΑΤΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ απευθύνει έκκληση προς τη νέα ηγεσία του ΥΝΠΠ :
Μην συνεχίσετε τις αποτυχημένες πολιτικές των προκατόχων σας. Αυτό το ΠΔ που προτείνουν τα όργανα σας, είναι ξεκάθαρο ότι δεν επικεντρώνεται στο κοινωνικό συμφέρον και την ασφάλεια στις καθορισμένες από την Πολιτεία ακτές κολύμβησης, αλλά επικεντρώνεται στην ανάδειξη και καθιέρωση των εργολάβων – σχολών ναυαγοσωστικής σε αναγκαία και εκβιαστική επιλογή των παράκτιων ΟΤΑ.
Εμείς ως επαγγελματίες ναυαγοσώστες δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουμε τη δική μας ζωή, και τη ζωή συνανθρώπων μας εκβιαζόμενοι από οποιονδήποτε, σε εκτέλεση έργου εκτός των ορίων των εγκεκριμένων 1504 ακτών κολύμβησης. Τα στοιχεία και τα όρια αυτών των ακτών έχουν καθοριστεί ακριβώς από την Πολιτεία, και επαναλαμβάνουμε ότι μπορείτε να τα βρείτε στον ισότοπο http://www.bathingwaterprofels.gr του ΥΠΕΚΑ. Εντός των καθορισμένων ορίων των ακτών κολύμβησης, σας βεβαιώνουμε ότι ο καθένας από εμάς τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες, έχει τις σωματικές ικανότητες και γνώσεις, για να βοηθήσει τον οποιονδήποτε. Για αυτή τη δουλειά ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος έως 2,5 μ. είναι υπεραρκετό, και αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες.
Η οποιαδήποτε διάσωση και αρωγή στην ανοικτή θάλασσα, εκτός των καθορισμένων ορίων των επιτηρούμενων ακτών κολύμβησης, είναι ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με τα δικά τους μέσα. Αποτελεί κοινωνική πρόκληση, και κανείς δεν πείθεται ότι ο οποιοσδήποτε άσχετος και ανίκανος εργολάβος με οποιαδήποτε 5μετρα φουσκωτά και τζετ σκι πρέπει να ακριβοπληρώνεται από την κοινωνία μέσω εκβιαζόμενων με πρόστιμα ΟΤΑ, για αποκλειστικές ειδικές και επικίνδυνες υπηρεσίες αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος, το οποίο ο Ελληνικός Λαός από καταβολής Κράτους πληρώνει και συντηρεί. Αλήθεια ποιο «πλήρωμα» ενός «5μετρου διασωστικού σκάφους ιδιώτη εργολάβου» και με ποια «εκπαίδευση», έχει τις ικανότητες των ανδρών και των μέσων του Λιμενικού Σώματος;
Κύριοι εισηγητές του ΠΔ, πρέπει να κατανοήστε ότι η ασφάλεια στις ακτές κολύμβησης έχει πρωταγωνιστές τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες και μόνον αυτούς, και αυτό με προτεραιότητα εντός των ορίων των ακτών κολύμβησης.
Ως Επαγγελματικό Σωματείο προειδοποιούμε για την προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων μας με κάθε τρόπο και σας καλούμε:
1ον : Να λάβετε υπόψη τα σχόλια μας της 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:29, προκειμένου να εναρμονιστείτε με την ισχύουσα νομοθεσία που αναφέρουμε.
2ον : Να δώσετε την δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για τις ακτές τους, επαγγελματίες ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό και για κάθε μία ακτή ξεχωριστά, και όχι με διαγωνισμούς για ανάθεση του συνόλου των ακτών σε εργολάβους.
3ον : Να ορίσετε και να εξασφαλίσετε καθαρό ποσό 13.000 €, ως ελάχιστη ετήσια αποζημίωση του επαγγελματία ναυαγοσώστη – επιτηρητή ακτής ο οποίος με το δικό του προσωπικό εξοπλισμό θα εκτελεί μόνος του το έργο του.
Σύμφωνα με τις δικές σας εκτιμήσεις, αυτή τη χρονιά το κόστος για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο στη ναυαγοσωστική κάλυψη θα είναι περίπου 28.000 €. Από αυτά, τα 4.000 € θα καταλήγουν στο ναυαγοσώστη, και τα υπόλοιπα στους «εργολάβους».
Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ:
Αναθέσετε απευθείας σε εμάς, τους κατά κύριο επάγγελμα ναυαγοσώστες την ασφάλεια των ακτών κολύμβησης. Ως επαγγελματίες έχουμε ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ έναντι οποιουδήποτε «εργολάβου».
Με τα 20.000.000 € που εκτιμήσατε ότι είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η πολιτεία εφέτος, οι παράκτιοι ΟΤΑ θα μπορέσουν να προσλάβουν 1.500 δίκαια αμειβόμενους ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό, και για όλη τη διάρκεια της δεσμευτικής για τη χώρα μας κολυμβητικής περιόδου των 5 μηνών (1η Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου).
Θα επιτρέψετε έτσι σε 1.500 νέους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς, και θα μπορέσει ο καθένας τους να κάνει όνειρα για τη ζωή του συμμετέχοντας ενεργά και υπεύθυνα στη τοπική του κοινωνία.
Αναλογιστείτε το κοινωνικό όφελος με την δημιουργία 1.500 θέσεων εργασίας σε μια Πατρίδα που τόσο δοκιμάζεται.
Αναλογιστείτε το όφελος στον τουρισμό μας κατά το μήνα Οκτώβριο με επιτηρούμενες και ασφαλείς ακτές.
Εκτός και αν με το ίδιο κόστος των 20.000.000€ θεωρούνται από κάποιους προτιμότεροι η ίσως και αποτελεσματικότεροι 711 «εποχικοί δούλοι» κάποιων «εργολάβων» για 4 μήνες.
ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ κάθε επαγγελματία ναυαγοσώστη σε αποχή εργασίας, χωρίς να ευτελίζεται δεχόμενος όρους δουλικότητας από κανένα «εργολάβο» μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα μας.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ να αγωνιστούμε για το δίκαιο και για τη Πατρίδα μας.
ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ στην πολιτική σωφροσύνη και κοινωνική ευαισθησία της νέας ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ, την οποία σεβόμαστε και εκτιμούμε.