Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τα ακόλουθα Παραρτήματα:
1. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ«Α»: Υπόδειγμα αναγγελίας για την ίδρυση και λειτουργία σχολής
ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης.
2. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Β»: Υπόδειγμα βεβαίωσης υποβολής αιτήματος.
3. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Γ»: Φαρμακευτικό – υγειονομικό υλικό και όργανα σχολών ναυαγοσωστικής
εκπαίδευσης.
4. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Δ»: Τύπος ναυαγοσωστικού σωσιβίου (RESCUE CAN).
5. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Ε»: Τύπος σωστικού σωλήνα (RESCUE TUBE).
6. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «ΣΤ»: Τύπος σωστικής σανίδας (RESCUE BOARD).
7. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Ζ»: Υπόδειγμα βεβαίωσης Συνδρομής Νομίμων προϋποθέσεων για την Ίδρυση και Λειτουργία Σχολής Ναυαγοσωστικής Εκπαίδευσης.
8. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Η»: Υπόδειγμα Βεβαίωσης Υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης.
9. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Θ»: Υπόδειγμα άδειας ναυαγοσώστη.
10. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Ι»: Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου ναυαγοσώστη.
11. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «Κ»: Υπόδειγμα ανανέωσης άδειας ναυαγοσώστη, που έχει εκδοθεί σύμφωνα με προϊσχύουσες διατάξεις.
Φτάνοντας αυτή η ολιγοήμερη διαβούλευση στο τέλος της, το ΣΩΜΑΤΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ απευθύνει έκκληση προς τη νέα ηγεσία του ΥΝΠΠ :
Μην συνεχίσετε τις αποτυχημένες πολιτικές των προκατόχων σας. Αυτό το ΠΔ που προτείνουν τα όργανα σας, είναι ξεκάθαρο ότι δεν επικεντρώνεται στο κοινωνικό συμφέρον και την ασφάλεια στις καθορισμένες από την Πολιτεία ακτές κολύμβησης, αλλά επικεντρώνεται στην ανάδειξη και καθιέρωση των εργολάβων – σχολών ναυαγοσωστικής σε αναγκαία και εκβιαστική επιλογή των παράκτιων ΟΤΑ.
Εμείς ως επαγγελματίες ναυαγοσώστες δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουμε τη δική μας ζωή, και τη ζωή συνανθρώπων μας εκβιαζόμενοι από οποιονδήποτε, σε εκτέλεση έργου εκτός των ορίων των εγκεκριμένων 1504 ακτών κολύμβησης. Τα στοιχεία και τα όρια αυτών των ακτών έχουν καθοριστεί ακριβώς από την Πολιτεία, και επαναλαμβάνουμε ότι μπορείτε να τα βρείτε στον ισότοπο http://www.bathingwaterprofels.gr του ΥΠΕΚΑ. Εντός των καθορισμένων ορίων των ακτών κολύμβησης, σας βεβαιώνουμε ότι ο καθένας από εμάς τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες, έχει τις σωματικές ικανότητες και γνώσεις, για να βοηθήσει τον οποιονδήποτε. Για αυτή τη δουλειά ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος έως 2,5 μ. είναι υπεραρκετό, και αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες.
Η οποιαδήποτε διάσωση και αρωγή στην ανοικτή θάλασσα, εκτός των καθορισμένων ορίων των επιτηρούμενων ακτών κολύμβησης, είναι ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με τα δικά τους μέσα. Αποτελεί κοινωνική πρόκληση, και κανείς δεν πείθεται ότι ο οποιοσδήποτε άσχετος και ανίκανος εργολάβος με οποιαδήποτε 5μετρα φουσκωτά και τζετ σκι πρέπει να ακριβοπληρώνεται από την κοινωνία μέσω εκβιαζόμενων με πρόστιμα ΟΤΑ, για αποκλειστικές ειδικές και επικίνδυνες υπηρεσίες αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος, το οποίο ο Ελληνικός Λαός από καταβολής Κράτους πληρώνει και συντηρεί. Αλήθεια ποιο «πλήρωμα» ενός «5μετρου διασωστικού σκάφους ιδιώτη εργολάβου» και με ποια «εκπαίδευση», έχει τις ικανότητες των ανδρών και των μέσων του Λιμενικού Σώματος;
Κύριοι εισηγητές του ΠΔ, πρέπει να κατανοήστε ότι η ασφάλεια στις ακτές κολύμβησης έχει πρωταγωνιστές τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες και μόνον αυτούς, και αυτό με προτεραιότητα εντός των ορίων των ακτών κολύμβησης.
Ως Επαγγελματικό Σωματείο προειδοποιούμε για την προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων μας με κάθε τρόπο και σας καλούμε:
1ον : Να λάβετε υπόψη τα σχόλια μας της 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:29, προκειμένου να εναρμονιστείτε με την ισχύουσα νομοθεσία που αναφέρουμε.
2ον : Να δώσετε την δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για τις ακτές τους, επαγγελματίες ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό και για κάθε μία ακτή ξεχωριστά, και όχι με διαγωνισμούς για ανάθεση του συνόλου των ακτών σε εργολάβους.
3ον : Να ορίσετε και να εξασφαλίσετε καθαρό ποσό 13.000 €, ως ελάχιστη ετήσια αποζημίωση του επαγγελματία ναυαγοσώστη – επιτηρητή ακτής ο οποίος με το δικό του προσωπικό εξοπλισμό θα εκτελεί μόνος του το έργο του.
Σύμφωνα με τις δικές σας εκτιμήσεις, αυτή τη χρονιά το κόστος για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο στη ναυαγοσωστική κάλυψη θα είναι περίπου 28.000 €. Από αυτά, τα 4.000 € θα καταλήγουν στο ναυαγοσώστη, και τα υπόλοιπα στους «εργολάβους».
Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ:
Αναθέσετε απευθείας σε εμάς, τους κατά κύριο επάγγελμα ναυαγοσώστες την ασφάλεια των ακτών κολύμβησης. Ως επαγγελματίες έχουμε ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ έναντι οποιουδήποτε «εργολάβου».
Με τα 20.000.000 € που εκτιμήσατε ότι είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η πολιτεία εφέτος, οι παράκτιοι ΟΤΑ θα μπορέσουν να προσλάβουν 1.500 δίκαια αμειβόμενους ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό, και για όλη τη διάρκεια της δεσμευτικής για τη χώρα μας κολυμβητικής περιόδου των 5 μηνών (1η Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου).
Θα επιτρέψετε έτσι σε 1.500 νέους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς, και θα μπορέσει ο καθένας τους να κάνει όνειρα για τη ζωή του συμμετέχοντας ενεργά και υπεύθυνα στη τοπική του κοινωνία.
Αναλογιστείτε το κοινωνικό όφελος με την δημιουργία 1.500 θέσεων εργασίας σε μια Πατρίδα που τόσο δοκιμάζεται.
Αναλογιστείτε το όφελος στον τουρισμό μας κατά το μήνα Οκτώβριο με επιτηρούμενες και ασφαλείς ακτές.
Εκτός και αν με το ίδιο κόστος των 20.000.000€ θεωρούνται από κάποιους προτιμότεροι η ίσως και αποτελεσματικότεροι 711 «εποχικοί δούλοι» κάποιων «εργολάβων» για 4 μήνες.
ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ κάθε επαγγελματία ναυαγοσώστη σε αποχή εργασίας, χωρίς να ευτελίζεται δεχόμενος όρους δουλικότητας από κανένα «εργολάβο» μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα μας.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ να αγωνιστούμε για το δίκαιο και για τη Πατρίδα μας.
ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ στην πολιτική σωφροσύνη και κοινωνική ευαισθησία της νέας ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ, την οποία σεβόμαστε και εκτιμούμε.
Ο ορισμός 3 τεμαχίων προπλασμάτων από κάθε κατηγορία,ναρθήκων κλπ δεν έχει καμία λογική.
Η κάθε σχολή ανάλογα με τον αριθμό μαθητών της μπορεί να προμηθεύεται όσα χρειάζεται .Υπάρχουν μικρές σχόλες της επαρχίας με 3-4 μαθητές τον χρόνο. Ούτε τα χρειάζονται ούτε θα τα χρησιμοποιήσουν ποτέ,ούτε θα τα κάνουν ποτέ απόσβεση καθώς πρόκειται για μερικές χιλιάδες ευρώ κόστους.
ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΕς ΟΠΟΥ ΕΠΙ 3 ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ ΕΤΗ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ!!
Κατι αντισυνταγματικο που θα εξετασθει στο ΣτΕ. Πραγματικα παραλογισμος!
-Ούτε εδώ αυτό το ΠΔ ακολουθεί τις διεθνείς πρακτικές για σύγχρονη ευέλικτη,νομοθεσία και εκπαίδευση.
Έναχαοτικό,σκουριασμένο,οπισθοδρομικο,γραφειοκρατικο ΠΔ το οποίο όπως και το 31/2018 δεν προσφέρει σχεδόν τίποτα στην αύξηση της ασφάλειας για τους πολίτες.
Αντίθετα αυξάνεται υπέρογκα το κόστος χωρίς ανταπόκριση σε δημοσιά ασφάλεια.
Η Ελλάδα φέτος θα στεγνώσει από ναυαγοσώστες ακόμα χειρότερα από τα 2 προηγούμενα έτη. Ποιοι τα συντάσσουν αυτά?
«ΤΡΟΜΠΑ ΠΟΥ ΡΟΥΦΑΕΙ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ».
Το πιο άχρηστο,επικίνδυνο,τσαρλατανικο και κομπογιαννίτικο αντικείμενο των Ελληνικών νόμων
-Σύμφωνα με την επιστήμη ,την ιατρική επιστήμη αλλά και την κοινή λογική απαγορεύεται η αναρρόφηση σε τσίμπημα από μελισσα ή φίδι ή δάγκωμα σκύλου κλπ.Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ θετικό αποτέλεσμα.Αντιθετα δημιουργεί διαφορά πρόβληματα.
Το θύμα πρέπει άμεσα με ψυχραιμία να πάει στο νοσοκομείο να αντιμετωπιστεί -η δηλητηρίαση ουσιαστικά- που πιθανώς έχει.
Στο εμπόριο κυκλοφορεί εδώ και χρόνια ένα ΚΟΜΠΟΓΙΑΝΙΤΙΚΟ κ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ για τη δημόσια υγεία σκεύασμα, μια τρόμπα που δήθεν «ρουφάει» το δηλητήριο!Κάτι που είναι αδύνατον να συμβεί φυσικά.Αν μας δαγκώσει ένα φίδι, αν μας τσιμπήσει μια μέλισσα, όπως και αν μας δαγκώσει ένας σκύλος, τότε αν ρουφήξουμε πάνω στο δάγκωμα τίποτα δεν θα συμβεί.
Πρέπει να πάμε στο νοσοκομείο.
Σε κανένα ιατρικό ατλαντα,σε κανένα βιβλίο Α βοηθειών,σε επιστημονικά άρθρα,ιατρικές συμβουλές,ΠΟΥΘΕΝΑ δε θα βρείτε την χρήση αυτού του γελοίου,κομπογιαννίτικου και επικίνδυνου για τη δημόσια υγεία ψεύτο-εργαλείου. Ούτε φυσικά υπάρχει σε νοσοκομεία, κέντρα υγείας κλπ
-Ούτε βέβαια αυτή η τσαρλατανικη πατέντα έχει έγκριση από επιστημονικό φορέα.
Κι ομως!
Στον νέο νόμο αυτό είναι υποχρεωτικό για το φαρμακείο των ναυαγοσωστών!
ΓΙΑΤΙ;
-Το επόμενο που μένει να δούμε είναι βιβλιαράκια ξεματιασματος,έτοιμα πακέτα σκορδοστουμπι κλπ -Δυστυχώς δεν τελειώνει εδώ το κακό.
Στο άρθρο 2,παρ.3 εδάφ. ιστ υποχρεώνει για
«Βελόνα αποσυμπίεσης πνευμοθώρακα»
-Βελόνα αποσυμπίεσης πνευμονοθώρακα ΔΕΝ έχει καν το ΕΚΑΒ που πιθανως να κληθεί να αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά! Ούτε τα επείγοντα των νοσοκομείων,ούτε ούτε πουθενά.
Ενώ δεν έχει συμβεί ποτέ τέτοιο περιστατικό σε ναυαγοσώστη,ούτε πιθανολογείται τέτοια ανάγκη!
Ακόμα χειρότερα πρόκειται για χειρουργική πράξη.
ΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΒΑΛΕ;
ΕΠΙΣΗΣ ΣΚΙΕΡΌ ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΊΟ
ΚΑΙ ΤΑ ΥΛΙΚΆ ΑΝΆΛΟΓΑ ΤΩΝ ΤΡΌΠΟ ΠΛΉΡΩΣΗ ΌΤΑΝ ΈΧΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ (10 ΑΛΟΥΜΙΝΟΚΟΥΒΕΡΤΕΣ TOO MUCH)
ΓΙΑ ΤΑ ΧΆΠΙΑ ΣΎΜΦΩΝΟ ΝΑ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΚΟΝΤΆ ΆΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΣΆΝΤΑ ΣΤΗ ΠΑΡΆΛΙΑ
Άρθρο 18
Παραρτήματα
10. Παράρτημα «Ι»: Περιεχόμενο φορητού φαρμακείου ναυαγοσώστη
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΦΟΡΗΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ
• 20 ζεύγη ελαστικά γάντια εξέτασης (μεγέθη Μ και L)
• Αδιάβροχος σάκος φαρμακείου χρώματος κόκκινου η πορτοκαλί και να αναγράφει FIRST-AID
• 1 βοηθητικό μέσο εμφυσήσεων (μάσκα εμφυσήσεων ή «μαντηλάκι» εμφυσήσεων)
• 1 Ambu
• 1 οξύμετρο
• 1 κατάλογος αριθμών τηλεφώνου ή / και συχνοτήτων ασυρμάτου εκτάκτου ανάγκης για χρήση εντός και εκτός του χώρου εργασίας
• 20 κομπρέσες γάζας διαστάσεων 36 Χ 50 εκ.
• 20 κομπρέσες γάζας διαστάσεων 10 Χ 10 εκ.
• 5 ελαστικοί επίδεσμοι πλάτους 6 εκ.
• 5 ελαστικοί επίδεσμοι πλάτους 8 εκ.
• 20 ελαστικοί επίδεσμοι πλάτους 12 εκ.
• 4 τριγωνικοί επίδεσμοι μαζί με παραμάνες
• 2 ρολά αυτοκόλλητη ταινία υποαλλεργική πλάτους 2 εκ.
• Αμπούλες φυσιολογικού ορού ή φιάλη φυσιολογικού ορού των 0,5 lt
• 10 γάζες βαζελίνης ή Fucidin διαστάσεων 10 Χ 10 εκ.
• 1 επίθεμα εγκαυμάτων διαστάσεων 40 χ 60 εκ.
• 1 αντιισταμινική αλοιφή ή στικ
• 1 αντισηπτικό διάλυμα (π.χ. Betadine)
• 1 αντιμικροβιακή αλοιφή ή σπρέι (π.χ. Pulvo, Nebacetin, Fucidin)
• 1 ψυκτικό σπρέι
• 2 παγοκύστες στιγμιαίου πάγου μιας χρήσης
• 1 συσκευή αναρρόφησης για αντιμετώπιση δήγματος φιδιών-εντόμων τύπου Bite Extractor
• 1 συσκευή για ίσχαιμο περίδεση-τουρνικέ
• 1 θερμόμετρο
• 10 κουβέρτες αλουμινίου (για υποθερμίες η θερμοπληξίες)
• 1 ψαλίδι για κόψιμο ρούχων/παραϊατρικό ψαλίδι
• 1 λαβίδα
• 1 κουτί χατζαπλάστ διαφόρων μεγεθών
• 1 μπλοκ για την καταγραφή των συμβάντων
• 1 στυλό ή μολύβι
1. Πρότυπα DIN 13 164 – Β και 13 169
2. Ισχύουσα Ελληνική Νομοθεσία ( Π.Δ. 225/1989 )
Ότι αφορά τα σκευάσματα φαρμάκων (ενέσιμα η χάπια) μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με ευθύνη ιατρού στην παραλία βάση νόμου, είναι ιατρική πράξη, συνεπώς το φαρμακείο του ναυαγοσώστη πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα.
Τα περιεχόμενα του φαρμακείου θα πρέπει να ελέγχονται σε μηνιαία βάση και να αντικαθίστανται ευλόγως πριν την ημερομηνία λήξης τους, ή όταν παρουσιάζουν εμφανή σημεία εξωτερικής φθοράς της συσκευασίας τους. Τα είδη των φαρμακείων που εκτίθενται σε ακραίες συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία κλπ.) θα πρέπει να αντικαθιστούνται νωρίτερα από την καθορισμένη ημερομηνία λήξης της κατασκευάστριας εταιρείας. Ο συντονιστής ναυαγοσωστών η ο ναυαγοσώστης υπηρεσίας είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο των φαρμακείων καθώς και για την αναπλήρωσή τους.