1. Η κατασκευή του βάθρου ναυαγοσώστη δεν είναι μόνιμη, γίνεται από κατάλληλα υλικά, κατά τρόπο, ώστε να αντέχει σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες και φέρει κλίμακα ανόδου, κάθισμα, ιστό σημαίας (που υπερβαίνει τα δυο μέτρα από την κορυφή του σκεπάστρου) και ξύλινο σκέπαστρο προφύλαξης από τον ήλιο. Το βάθρο είναι τουλάχιστον τέσσερα (04) τετραγωνικά μέτρα και το ύψος του υπερβαίνει τα τρία (03) μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
2. Η θέση του βάθρου είναι τέτοια, ώστε να διασφαλίζεται ο έλεγχος και η τέλεια κατόπτευση, με στόχο την άμεση παροχή βοήθειας σε κινδυνεύοντες και, σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να τοποθετείται σε θέση που απέχει περισσότερο από δέκα (10) μέτρα από την ακτογραμμή. Έμπροσθεν του βάθρου διατηρείται, με την τοποθέτηση κώνων, ελεύθερος διάδρομος πλάτους τεσσάρων (04) μέτρων και μήκους έως δέκα (10) μέτρων, ώστε να διασφαλίζεται η άμεση χρήση των σωστικών μέσων του παρόντος. Τους κώνους του προηγούμενου εδαφίου τους παρέχει ο, κατά περίπτωση, υπόχρεος.
3. Κατά το χρόνο υπηρεσίας του ναυαγοσώστη, αναρτάται, σε περίοπτη θέση του βάθρου, η πινακίδα με την ένδειξη των πρώτων βοηθειών και επαίρεται στον ιστό η σημαία ναυαγοσώστη.
4. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσώστης από τη λουτρική εγκατάσταση, αφαιρείται η πινακίδα με την ένδειξη των πρώτων βοηθειών και επαίρεται επί του ιστού η σημαία που δεικνύει την απουσία ναυαγοσώστη. Σε περίπτωση που επιβάλλεται, για έκτακτο λόγο, η απουσία του ναυαγοσώστη πάνω από μία (1) ώρα, ο ναυαγοσώστης αυτός αντικαθίσταται, με μέριμνα του, κατά περίπτωση, υπόχρεου, από τον οποίο έχει προσληφθεί.
Ως ναυαγοσώστρια την τελευταία δεκαετία θεωρώ πως είναι απόλυτα σωστή σκέψη η αύξηση των τετραγωνικών μέτρων του πύργου, καθώς θα διευκολύνει τον τρόπο δουλειάς μας. Ευχαριστούμε το Υπουργείο.
Στο βάθρο ναυαγοσώστη η κλίμακα ανόδου, να έχει κουπαστή και να ορίζεται ένα ελάχιστο εμβαδών του κάθε σκαλοπατιού με κλήση 30-60 μοίρες. Οι περισσότεροι πύργοι έχουν κλίμακα ανόδου 90 μοίρες και υπάρχουν σκαλοπάτια-μπετό βέργες απο σίδερο η ξύλο που δημιουργούν τραυματισμούς, ειδικά σε περιπτώσεις διάσωσης που ο ναυαγοσώστης κινείται με μεγάλη ταχύτητα.
Φτάνοντας αυτή η ολιγοήμερη διαβούλευση στο τέλος της, το ΣΩΜΑΤΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ απευθύνει έκκληση προς τη νέα ηγεσία του ΥΝΠΠ :
Μην συνεχίσετε τις αποτυχημένες πολιτικές των προκατόχων σας. Αυτό το ΠΔ που προτείνουν τα όργανα σας, είναι ξεκάθαρο ότι δεν επικεντρώνεται στο κοινωνικό συμφέρον και την ασφάλεια στις καθορισμένες από την Πολιτεία ακτές κολύμβησης, αλλά επικεντρώνεται στην ανάδειξη και καθιέρωση των εργολάβων – σχολών ναυαγοσωστικής σε αναγκαία και εκβιαστική επιλογή των παράκτιων ΟΤΑ.
Εμείς ως επαγγελματίες ναυαγοσώστες δεν πρόκειται να διακινδυνεύσουμε τη δική μας ζωή, και τη ζωή συνανθρώπων μας εκβιαζόμενοι από οποιονδήποτε, σε εκτέλεση έργου εκτός των ορίων των εγκεκριμένων 1504 ακτών κολύμβησης. Τα στοιχεία και τα όρια αυτών των ακτών έχουν καθοριστεί ακριβώς από την Πολιτεία, και επαναλαμβάνουμε ότι μπορείτε να τα βρείτε στον ισότοπο http://www.bathingwaterprofels.gr του ΥΠΕΚΑ. Εντός των καθορισμένων ορίων των ακτών κολύμβησης, σας βεβαιώνουμε ότι ο καθένας από εμάς τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες, έχει τις σωματικές ικανότητες και γνώσεις, για να βοηθήσει τον οποιονδήποτε. Για αυτή τη δουλειά ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος έως 2,5 μ. είναι υπεραρκετό, και αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες.
Η οποιαδήποτε διάσωση και αρωγή στην ανοικτή θάλασσα, εκτός των καθορισμένων ορίων των επιτηρούμενων ακτών κολύμβησης, είναι ευθύνη των κρατικών υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με τα δικά τους μέσα. Αποτελεί κοινωνική πρόκληση, και κανείς δεν πείθεται ότι ο οποιοσδήποτε άσχετος και ανίκανος εργολάβος με οποιαδήποτε 5μετρα φουσκωτά και τζετ σκι πρέπει να ακριβοπληρώνεται από την κοινωνία μέσω εκβιαζόμενων με πρόστιμα ΟΤΑ, για αποκλειστικές ειδικές και επικίνδυνες υπηρεσίες αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος, το οποίο ο Ελληνικός Λαός από καταβολής Κράτους πληρώνει και συντηρεί. Αλήθεια ποιο «πλήρωμα» ενός «5μετρου διασωστικού σκάφους ιδιώτη εργολάβου» και με ποια «εκπαίδευση», έχει τις ικανότητες των ανδρών και των μέσων του Λιμενικού Σώματος;
Κύριοι εισηγητές του ΠΔ, πρέπει να κατανοήστε ότι η ασφάλεια στις ακτές κολύμβησης έχει πρωταγωνιστές τους επαγγελματίες ναυαγοσώστες και μόνον αυτούς, και αυτό με προτεραιότητα εντός των ορίων των ακτών κολύμβησης.
Ως Επαγγελματικό Σωματείο προειδοποιούμε για την προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων μας με κάθε τρόπο και σας καλούμε:
1ον : Να λάβετε υπόψη τα σχόλια μας της 19 Φεβρουαρίου 2020, 15:29, προκειμένου να εναρμονιστείτε με την ισχύουσα νομοθεσία που αναφέρουμε.
2ον : Να δώσετε την δυνατότητα στους ΟΤΑ να προσλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για τις ακτές τους, επαγγελματίες ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό και για κάθε μία ακτή ξεχωριστά, και όχι με διαγωνισμούς για ανάθεση του συνόλου των ακτών σε εργολάβους.
3ον : Να ορίσετε και να εξασφαλίσετε καθαρό ποσό 13.000 €, ως ελάχιστη ετήσια αποζημίωση του επαγγελματία ναυαγοσώστη – επιτηρητή ακτής ο οποίος με το δικό του προσωπικό εξοπλισμό θα εκτελεί μόνος του το έργο του.
Σύμφωνα με τις δικές σας εκτιμήσεις, αυτή τη χρονιά το κόστος για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο στη ναυαγοσωστική κάλυψη θα είναι περίπου 28.000 €. Από αυτά, τα 4.000 € θα καταλήγουν στο ναυαγοσώστη, και τα υπόλοιπα στους «εργολάβους».
Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ:
Αναθέσετε απευθείας σε εμάς, τους κατά κύριο επάγγελμα ναυαγοσώστες την ασφάλεια των ακτών κολύμβησης. Ως επαγγελματίες έχουμε ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ έναντι οποιουδήποτε «εργολάβου».
Με τα 20.000.000 € που εκτιμήσατε ότι είναι διατεθειμένη να δαπανήσει η πολιτεία εφέτος, οι παράκτιοι ΟΤΑ θα μπορέσουν να προσλάβουν 1.500 δίκαια αμειβόμενους ναυαγοσώστες με τον δικό τους εξοπλισμό, και για όλη τη διάρκεια της δεσμευτικής για τη χώρα μας κολυμβητικής περιόδου των 5 μηνών (1η Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου).
Θα επιτρέψετε έτσι σε 1.500 νέους ανθρώπους να ζήσουν αξιοπρεπώς, και θα μπορέσει ο καθένας τους να κάνει όνειρα για τη ζωή του συμμετέχοντας ενεργά και υπεύθυνα στη τοπική του κοινωνία.
Αναλογιστείτε το κοινωνικό όφελος με την δημιουργία 1.500 θέσεων εργασίας σε μια Πατρίδα που τόσο δοκιμάζεται.
Αναλογιστείτε το όφελος στον τουρισμό μας κατά το μήνα Οκτώβριο με επιτηρούμενες και ασφαλείς ακτές.
Εκτός και αν με το ίδιο κόστος των 20.000.000€ θεωρούνται από κάποιους προτιμότεροι η ίσως και αποτελεσματικότεροι 711 «εποχικοί δούλοι» κάποιων «εργολάβων» για 4 μήνες.
ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ κάθε επαγγελματία ναυαγοσώστη σε αποχή εργασίας, χωρίς να ευτελίζεται δεχόμενος όρους δουλικότητας από κανένα «εργολάβο» μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα μας.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ να αγωνιστούμε για το δίκαιο και για τη Πατρίδα μας.
ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ στην πολιτική σωφροσύνη και κοινωνική ευαισθησία της νέας ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ, την οποία σεβόμαστε και εκτιμούμε.
4. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσoσώστης να αντικατασταθεί ΑΜΕΣΑ από άλλον.
Ποιος ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος την ώρα που απουσιάζει ένας ναυαγοσώστης και είναι ο μοναδικός στην περιοχή (χωρίς επόπτη)???Πρόταση: Να αντικατασταθεί ΑΜΕΣΑ ο ναυαγοσώστης που δεν βρίσκεται στον τομέα ευθύνης του με άλλον ναυαγοσώστη.
Παρ 1. Το βάθρο είναι τουλάχιστον τέσσερα (4) τετραγωνικά μέτρα ….
— Τα περισσότεροι βάθρα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στις παραλίες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των 4 τετραγωνικών μέτρων. Είναι μικρότερα στην πλειοψηφία τους. Θα πρέπει λοιπόν να αντικατασταθούν? Με ένα τεράστιο κόστος για τον εκάστοτε φορέα.
— Το ξύλινο σκέπαστρο προφύλαξης από τον ήλιο να έχει ικανές διαστάσεις, έτσι ώστε να διασφαλίζει ότι ο ναυαγοσώστης θα βρίσκετε στην σκιά του τις περισσότερες τουλάχιστον ώρες της υπηρεσίας του.
— Η κλίμακα ανόδου (σκάλα) δεν είναι ιδιαίτερα λειτουργική σε περίπτωση μάλιστα που ο ναυαγοσώστης πρέπει να επέμβει γρήγορα. Η ράμπα κατάλληλης κλίσης μ ε αντιολισθητικό τάπητα είναι πολύ πιο λειτουργική.
Παρ 4. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσώστης από τη λουτρική εγκατάσταση…
— Ποιος μπορεί να είναι ο έκτακτος λόγος απουσίας του ναυαγοσώστη?
— Δεν δικαιολογείτε να λείπει ο ναυαγοσώστης από την υπηρεσία του.
— Αν είναι πραγματικά έκτακτος ο λόγος, θα πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα από την υπηρεσία του, πριν αυτός φύγει και μείνει χωρίς επιτήρηση η παραλία.
Ο ναυαγοσωστης πρεπει να προβλεπεται απο τον νομο με ποιο τροποθα μπορεινα εκτελεσει τις φυσικες του αναγκες μεσα σε 8ωρες! Δεν ειναι καταδικος.
Το βαθρο να ειναι ικανό να σκιαζει ολες τις ώρες υπηρεσίας.
Ο μεγαλύτερος πυργος(βάθρο) στην Αθήνα βρίσκεται Καβούρι και είναι 1.30 χ1.30. Το 2χ2 ως προδιαγραφή πως αποφασίσθηκε; Έγινε μελέτη; Ή μέσα από γραφείο; Αφενός είναι τεράστιος δεν προσφέρει τίποτα αφετέρου έχει μεγάλη δυσκολία κατασκευής,τοποθέτησης,μεταφοράς, συντήρηση κλπ και ξαναλέω χωρίς λόγο.
Χρειάζονται σίγουρα μεγαλύτερο σκέπαστρο ( Να εξασφαλίζει σκιά όλες τις ώρες) κάτι που θα μπορούσαν να κάνουν τα τοπικά λιμεναρχεία
Οι υφιστάμενοι πύργοι σε όλη την Ελλάδα θα πεταχτούν; Αφού οι περισσότεροι είναι λειτουργικοί.
4. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσώστης….
-Ποιος είναι ο έκτακτος λόγος?
-Γιατί να μην αντικατασταθεί άμεσα ο ναυαγοσώστης?
-Ποιος ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος την ώρα που απουσιάζει ένας ναυαγοσώστης και είναι ο μοναδικός στην περιοχή (χωρίς επόπτη)???
Πρόταση: Να αντικατασταθεί ΑΜΕΣΑ ο ναυαγοσώστης που δεν βρίσκεται στον τομέα ευθύνης του με άλλον ναυαγοσώστη.
ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΘΩΣ ΣΥΜΦΩΝΩ 100%.
Ναι στην επεκταση του βαθρου τουλαχιστον της σκεπης για την προστασια απο τον ηλιο
Παρ-1: H κατασκευή του βάθρου ναυαγοσώστη………., με κλίμακα (ράμπα) καθόδου-ανόδου με αντιολισθητικό τάπητα.
Παρ-2: Η θέση του βάθρου είναι τέτοια…… και ο χώρος έμπροσθεν της καθόδου του βάθρου να οροθετείται, να είναι καθαρός (να μην επιτρέπονται λουόμενοι έμπροσθεν του βάθρου) στην περίπτωση επέμβασης του ναυαγοσώστη.
Παρ-3: Κατά το χρόνο υπηρεσίας του ναυαγοσώστη………. Καθώς και σε δεύτερο ιστό η κατάλληλη σημαία κόκκινη, κίτρινη η πράσινη αναλόγως των καιρικών συνθηκών και της κρίσης του ναυαγοσώστη η του Συντονιστή ναυαγοσωστών για την ασφάλεια των λουόμενων. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσώστης από την λουτρική εγκατάσταση, αντικαταστείτε, αφαιρείται η πινακίδα με την ένδειξη των πρώτων βοηθειών και επαίρεται επί του ιστού η σημαία που δεικνύει την απουσία ναυαγοσώστη-κόκκινη σημαία ΧΩΡΙΣ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ-NO LIFEGUARD.
Παρ-4: Εφόσον, για έκτακτο λόγο………… ή στην περίπτωση ατυχήματος του Ναυαγοσώστη το οποίο τον καθιστά μη-επιχειρησιακό, θα πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα από τον εκμεταλλευτή της λουτρικής εγκατάστασης.
Παρ-1: H κατασκευή του βάθρου ναυαγοσώστη………., με κλίμακα (ράμπα) καθόδου-ανόδου με αντιολισθητικό τάπητα.
Παρ-2: Η θέση του βάθρου είναι τέτοια…… και ο χώρος έμπροσθεν της καθόδου του βάθρου να οροθετείται, να είναι καθαρός (να μην επιτρέπονται λουόμενοι έμπροσθεν του βάθρου) στην περίπτωση επέμβασης του ναυαγοσώστη.
Παρ-3: Κατά το χρόνο υπηρεσίας του ναυαγοσώστη………. Καθώς και σε δεύτερο ιστό η κατάλληλη σημαία κόκκινη, κίτρινη η πράσινη αναλόγως των καιρικών συνθηκών και της κρίσης του ναυαγοσώστη η του Συντονιστή ναυαγοσωστών για την ασφάλεια των λουόμενων. Εφόσον, για έκτακτο λόγο, απουσιάζει ο ναυαγοσώστης από την λουτρική εγκατάσταση, αντικαταστείτε, αφαιρείται η πινακίδα με την ένδειξη των πρώτων βοηθειών και επαίρεται επί του ιστού η σημαία που δεικνύει την απουσία ναυαγοσώστη-κόκκινη σημαία ΧΩΡΙΣ ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗ-NO LIFEGUARD.
Παρ-4: Εφόσον, για έκτακτο λόγο………… ή στην περίπτωση ατυχήματος του Ναυαγοσώστη το οποίο τον καθιστά μη-επιχειρησιακό, θα πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα από τον εκμεταλλευτή της λουτρικής εγκατάστασης.
Εξαιρετική η επιλογη να μεγαλώσουν τα βαθρα σε τετραγωνικα!