1.α. Για την εκμετάλλευση, εντός της ελληνικής επικράτειας,πλοίου αναψυχής που δεν εμπίπτει στην περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 3, ανεξαρτήτως σημαίας και πλην της ελληνικής, που έχει χαρακτηριστεί ως επαγγελματικό, σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους της σημαίαςπου φέρει και είναι ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων και εφόσον είναι κατασκευασμένο, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, από χάλυβα ή πλαστικό, απαιτείται «Άδεια εκναύλωσηςορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας»(“Specified Period Charter Permission”).
β. Η εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης από επαγγελματικά πλοία αναψυχής της περ. (α), επιτρέπεται όταν: ο τόπος (i) παράδοσης ή επαναπαράδοσης, (ii) παράδοσης καιεπαναπαράδοσης, του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και ο τόπος (iii) αρχικής επιβίβασης ή οριστικής αποβίβασης, (iv) αρχικής επιβίβασης και οριστικής αποβίβασης, των επιβατών,βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια.
γ. Για την εκμετάλλευση του πλοίου,συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης. Η μερική ναύλωση απαγορεύεται.
δ. Η χρήση του πλοίου για τη μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.
ε. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός επιβατών αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών των επιβατών.
2.α.Η άδεια τηςπερ. (α) της παρ. 1, εγκρίνεται από τη Λιμενική Αρχή του τόπου παράδοσης του πλοίου, όταν αυτός βρίσκεται στην ημεδαπή ή από την πρώτη πλησιέστερη Λιμενική Αρχή, κατά την είσοδο του πλοίου στην ελληνική επικράτεια, όταν ο τόπος παράδοσής του βρίσκεται στην αλλοδαπή, κατόπιν ελέγχου των προϋποθέσεωντης παρ. 3 από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), κατά λόγο αρμοδιότητας. Η άδειαεκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής «e – CharterPermission», σύμφωνα με τις διαδικασίες που ορίζονται στην κοινή απόφαση της περ. (α) της παρ. 6 του άρθρου 21.
β. Η μέγιστη διάρκεια της άδειαςκαθορίζεται σε είκοσι μία (21) ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Τοχρονικό διάστημα του πρώτουεδαφίουμπορεί να αντιστοιχεί σε μία ή περισσότερες συμβάσεις ολικής ναύλωσης, αρκεί το άθροισμα των ημερών να μην υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα.
γ. Για τηδραστηριοποίηση των πλοίων του παρόντος άρθρου, εντός της ελληνικής επικράτειας, τηρούνται οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία. Ειδικότερα, οι εκμεταλλευτές των πλοίων:
γα. υποβάλλουν δηλώσεις Φ.Π.Α. για κάθε φορολογική περίοδο, η οποία ορίζεται ανά ημερολογιακό έτος,με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000, Α’ 248) και των οριζόμενων στις αντίστοιχες διατάξεις που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ.,
γβ. εκπληρώνουν την προϋπόθεση της περ.(ii) της υποπαρ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 27 του Κώδικα Φ.Π.Α., για τη χορήγηση απαλλαγών από τον Φ.Π.Α.,σύμφωνα με το άρθρο αυτό, χωρίς λοιπές υποχρεώσεις,υπό την προυπόθεση ότι το πλοίο διαθέτει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας διεθνών πλόων, βάσει των αντίστοιχων Διεθνών Συμβάσεων (SOLAS, MARPOL, Load Lines),
γγ. απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης των στοιχείων λιανικής πώλησης, αποδείξεων λιανικής, μέσω φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού (Φ.Η.Μ.) [φορολογική ταμειακή μηχανή (Φ.Τ.Μ.) ή μηχανισμός «Ειδική Ασφαλής Φορολογική Διάταξη Σήμανσης Στοιχείων» Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ.)],
γδ. με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑκαι των οριζόμενων στις αντίστοιχες των άρθρων αυτών διατάξεις που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., εκπληρώνουν τη διαδικασία εγγραφής στο φορολογικό μητρώο, την υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013, Α΄170) και του Κώδικα ΦΠΑ, καθώς και την καταβολή του Φ.Π.Α. σύμφωνα με την περ. (δ) της παρ. 3, μέσω της εφαρμογής «e- CharterPermission», η οποία διαλειτουργεί για τον σκοπό αυτό με τις υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε..Για τους εκμεταλλευτές που δεν είναι μόνιμα εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της Χώρας ή στο εσωτερικό έτερου κράτους – μέλους της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην περ. (δ) της παρ. 4 του άρθρου 36 του Κώδικα ΦΠΑ.
3. Για την έκδοση της άδειας της παρ. 1, απαιτείται να πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
α. να υφίσταται ενυπόγραφη σύμβασηεκτέλεσης ολικής ναύλωσης,
β. να έχει καταβληθεί το αναλογούν ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), σύμφωνα με το άρθρο 9,
γ. το πλοίο να είναι εφοδιασμένο με Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.), σύμφωνα με την απόφαση της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 21,
δ. να έχει καταβληθεί ο Φ.Π.Α. που αναλογεί επί του ναύλου σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%), με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑ και των οριζόμενων στις αντίστοιχες διατάξεις που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ.. Για τον υπολογισμό του ποσού Φ.Π.Α., λαμβάνεται υπόψη η εφαρμογή τυχόν απαλλαγών σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Κώδικα ΦΠΑ,
ε. η εκναύλωση του πλοίου να είναι η μοναδική πράξη που πραγματοποιεί ο υποκείμενος στον φόρο εκμεταλλευτής στο εσωτερικό της Χώρας, με την επιφύλαξη της ιδιοχρησιμοποίησης αυτού,
στ. ο εκμεταλλευτής να μην διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο εσωτερικό της Χώρας, σύμφωνα με τοάρθρο 6 του ν.4172/2013 (Α΄ 167) και τις συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας,
ζ. ο εκμεταλλευτής να έχει εγγραφεί στο φορολογικό μητρώο,με την επιφύλαξη των οριζόμενων στα άρθρα 47β και 47γ του Κώδικα ΦΠΑκαι των αντίστοιχων διατάξεων που εφαρμόζονται στα έτερα κράτη – μέλη της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., για τις πράξεις που υπάγονται στα άρθρα αυτά.
4. Για επαγγελματικά πλοία αναψυχής της παρ. 1, όταν διαπιστώνεται εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης χωρίς να κατοχυρώνεται δικαίωμα δραστηριοποίησης, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, οφείλονται ο αναλογών Φ.Π.Α. και οι λοιπές επιβαρύνσεις, σύμφωνα με όσαειδικότερα,ορίζονται στο άρθρο 7.