Άρθρο 3 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής

 

1. Για την εκμετάλλευση πλοίου αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας, απαιτούνται: (α) βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης για την έναρξη εργασιών επαγγελματικής εκμετάλλευσης του πλοίου και (β) καταχώριση των στοιχείων του πλοίου στο e – Μητρώο Πλοίων.
2. Πλοίο αναψυχής, προκειμένου να καταχωριστεί στο e – Μητρώο Πλοίων, διαθέτει κλίνες επιβατών, ο αριθμός των οποίων αναγράφεται στο Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) ή στο Πιστοποιητικό Ασφαλείας (Π.Α.) ή στο Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.).
3.α. Η εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης, στην οποία: ο τόπος (i) παράδοσης ή επαναπαράδοσης,(ii) παράδοσης και επαναπαράδοσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και ο τόπος (iii) αρχικής επιβίβασης ή οριστικής αποβίβασης, (iv) αρχικής επιβίβασης και οριστικής αποβίβασης, των επιβατών, βρίσκονται στην ελληνική επικράτεια, επιτρέπεται στα ακόλουθα επαγγελματικά πλοία αναψυχής:
αα. υπό ελληνική σημαία,
αβ. υπό σημαία άλλου κράτους – μέλους της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. και
αγ.υπό σημαία κράτους εκτός της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων και εφόσον είναι κατασκευασμένα κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από χάλυβα ή πλαστικό.
β. Υπό την επιφύλαξη του άρθρου 8 και για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 1, η εκτέλεση σύμβασης ναύλωσης, από πλοίο αναψυχής χαρακτηρισμένο ως επαγγελματικό, σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας, επιτρέπεται μόνο όταν ο τόπος: (α) παράδοσης και επαναπαράδοσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και (β) επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών βρίσκεται στην αλλοδαπή και εφόσον έχει καταβληθεί το αναλογούν «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής αναγνωρισμένο σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.), σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 9.
γ. Τα πλοία των υποπερ. αβ΄ και αγ΄ της περ.(α), συμμορφώνονται με τις αντίστοιχες απαιτήσεις που ισχύουν για ιδίου τύπου πλοία υπό ελληνική σημαία, ως προς το σκάφος και τις μηχανές, τον εξοπλισμό και τα μέσα του πλοίου, τους χώρους ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος, αναλόγως της κατηγορίας πλόων στην οποία εμπίπτουν και του μέγιστου αριθμό πληρώματος και επιβατών που επιτρέπεται να μεταφέρουν. Προς απόδειξη της συμμόρφωσης προς το πρώτο εδάφιο της παρούσας, τα πλοία είναι εφοδιασμένα με Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.), το οποίο εκδίδεται από Αναγνωρισμένο Οργανισμό (Νηογνώμονα), εξουσιοδοτημένο να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για πλοία υπό ελληνική σημαία, αντίστοιχης κατηγορίας.
4.α. Η μερική ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής απαγορεύεται.
β. Χρήση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο, απαγορεύεται.
γ. Πλοία που εμπίπτουν στις υποπερ. αα΄ καιαβ΄ της περ. (α) της παρ. 3, δύνανται να δραστηριοποιούνται ως επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, τηρουμένων των όρων και των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εκμετάλλευση και τη δραστηριοποίησή τους, σύμφωνα με το άρθρο 10, και εφόσον για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα ως επαγγελματικά πλοία αναψυχής με σύμβαση ολικής ναύλωσης.
δ. Η εκμετάλλευση πλοίου χαρακτηρισμένου ως ιδιωτικού, ανεξαρτήτως σημαίας, εντός της ελληνικής επικράτειας, απαγορεύεται. Ομοίως, απαγορεύεται και η διαφήμιση της εκμετάλλευσης.
ε.α. Ο πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής, όταν πρόκειται για νομικό πρόσωπο, δεν συνάπτει σύμβαση ολικής ναύλωσης για το υπό την πλοιοκτησία ή τον εφοπλισμό του επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, με τους ιδρυτές, τους μετόχους, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και τους υπαλλήλους του, όταν ενεργούν ατομικώς ή ως εκπρόσωποι άλλου νομικού ή φυσικού προσώπου, καθώς και με πρόσωπα με τα οποία έχουν συγγένεια μέχρι δεύτερου βαθμού ή είναι σύζυγοι ή συμβιούντες, κατά την έννοια του ν. 4356/2015 (Α` 181), αυτών.
ε.β. Ο πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής, όταν πρόκειται για φυσικό πρόσωπο, δεν συνάπτει σύμβαση ολικής ναύλωσης για το υπό την πλοιοκτησία ή τονεφοπλισμό του επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, με πρόσωπα με τα οποία έχει συγγένεια μέχρι δεύτερου βαθμού ή είναι σύζυγοι ή συμβιούντες, κατά την έννοια του ν. 4356/2015, αυτού.

5. Δικαίωμα εκναύλωσης των πλοίων της περ. (α) της παρ. 3, έχουν:
α. οι πλοιοκτήτες, για τα υπό την πλοιοκτησία τους, οι εφοπλιστές, για τα υπό τον εφοπλισμό τους και οι έχοντες συνάψει χρηματοδοτική μίσθωση, για τα υπό χρηματοδοτική μίσθωση,επαγγελματικά πλοία αναψυχής,
β. οι ναυλομεσίτες, οι ναυτικοί πράκτορες και τα τουριστικά γραφεία, ενεργώντας για λογαριασμό του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης συγκατάθεσης και σχετικής εξουσιοδότησης του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, με τους οποίους καθίστανται συνυπεύθυνοι, για την τήρηση του Μέρους Α΄ και των όρων του ναυλοσυμφώνου.
γ. Επιτρέπεται, στο πλαίσιο σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού, κατά την έννοια του άρθρου 3 του π.δ. 7/2018 (Α` 12), η ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, στην οποία ως ναυλωτής συμβάλλεται τουριστικό γραφείο, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
γα. η διάρκεια της σύμβασης ολικής ναύλωσης του πλοίου να είναι:
γαα. μεγαλύτερη των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών ή
γαβ. ίση ή μικρότερη των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, εφόσον ο αριθμός των επιβατών του πλοίου αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών που διαθέτει το πλοίο, ανεξάρτητα αν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτέρευση, υπό την επιφύλαξη της παρ. 6,
γβ. στο ναυλοσύμφωνο να αναφέρεται ότι το ταξίδι πραγματοποιείται στο πλαίσιο προγράμματος οργανωμένου ταξιδιού που διοργανώνει το τουριστικό γραφείο,
γγ. το τουριστικό γραφείο να εκδίδει ατομική διατακτική ταξιδιού (voucher) σε κάθε επιβάτη.
Το τουριστικό γραφείο καθίσταται συνυπεύθυνο με τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή του πλοίου για την τήρηση του Μέρους Α΄ και των όρων του ναυλοσυμφώνου.
6. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός των επιβατών αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών των επιβατών, σύμφωνα με την παρ. 2. Στην περίπτωση εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης διάρκειας έως και δώδεκα (12) ωρών που δεν περιλαμβάνει διανυκτέρευση, ο αριθμός των επιβατών είναι μικρότερος ή ίσος του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών, όπως αυτός ορίζεται στα πιστοποιητικά της παρ. 2 και παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.

  • ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ
    Στο Άρθρο 3 παρ. 3 να προστεθεί:
    3.δ. Η ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής επιτρέπεται με ναυλοσύμφωνο στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν περισσότεροι του ενός ναυλωτές, εάν το σύνολο δεν υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό επιβαινόντων που αναφέρεται στο Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) ή στο Πιστοποιητικό Ασφαλείας (Π.Α.) ή στο Πιστοποιητικό Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.)
    3.ε. Η ναύλωση με παραμονή στον λιμένα επιτρέπεται.
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ
    Στο άρθρο 3 παρ. 4 στ. γ’ :
    Θα σας κατατεθούν κοινώς αποδεκτές προτάσεις σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών «ΠΕΝΕΤΗΣ»
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΙΤΕΣΑΠ
    Άρθρο 3 προστίθεται παρ. 7 ως ακολούθως:
    7. Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης (μονοήμερης ή πολυήμερης) που δεν περιλαμβάνει διανυκτέρευση επιβατών κατά ρητή δήλωση του πλοιοκτήτη ή του κυβερνήτη ή του νομίμως εξουσιοδοτηθέντος από αυτούς προσώπου, η οποία υποβάλλεται στη Λιμενική Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.

  • 21 Ιανουαρίου 2022, 17:48 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΡΙΝΟΛΑ

    ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΑΥΛΩΝΟΥΝ ΣΚΑΦΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ επιβάτες αναφέρονται στο πρωτόκολλο γενικής επιθεώρησης του εκάστοτε σκάφους στις ημερήσιες πλόες για ναύλωση μικρότερη ή ίση των 12 ωρών.

    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ:
    Στην αιτιολογική έκθεση του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου δεν αναφέρεται κανένας λόγος που περιορίζονται τα τουριστικά γραφεία έως τα άτομα που αντιστοιχούν στις κλίνες τα οποία είναι συνήθως έως 12 άτομα. Υπάρχει δηλαδή μία αυθαίρετη διατύπωση που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο τουριστικό προϊόν. Αντιθέτως για άλλες διατάξεις αναφέρει ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η οικονομική ανάπτυξη, αύξηση κερδοφορίας, προστασία νησιωτικότητας και ενίσχυση παράπλευρων επαγγελμάτων.
    Πως θα γίνει αυτό αν μειώνονται τα έσοδα; Και κυρίως γιατί να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι τουρίστες οι οποίοι είναι πολλοί σε όγκο για μικρό χρονικό διάστημα και πρέπει να περιοριστούμε στα 12 άτομα ενώ υπάρχουν σκάφη με άδεια για μεταφορική ικανότητα άνω 12 ατόμων; Γιατί αποκλείονται μεγαλύτερα γκρουπ τουριστών;

    Είναι πάγιο αίτημα μας εδώ και πολλά χρόνια να μπορεί να διευθετηθεί το παραπάνω θέμα με οφέλη για όλους μας.

  • 21 Ιανουαρίου 2022, 15:50 | ¨ΕΝΩΣΗ ΗΜΕΡΟΠΛΟΊΩΝ κΈΡΚΥΡΑΣ

    Zητούμε στο άρθρο 3 παρ. 5 στ. γαβ’ να διαγραφεί η τελευταία πρόταση:
    γαβ. ίση ή μικρότερη των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, εφόσον ο αριθμός των επιβατών του πλοίου αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών που διαθέτει το πλοίο, ανεξάρτητα αν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτέρευση.

    Επίσης ζητούμε στο άρθρο 3 παρ. 5 στ. γγ’ να τροποποιηθεί ως εξής:
    γγ. το τουριστικό γραφείο να εκδίδει συνολική διατακτική ταξιδιού (voucher) για το σύνολο των επιβατών.

  • 21 Ιανουαρίου 2022, 15:20 | ¨ΕΝΩΣΗ ΗΜΕΡΟΠΛΟΊΩΝ κΈΡΚΥΡΑΣ

    Ζητούμε στην περίπτωση αυτή το άρθρο 3, η περ. (γ) της παρ. 4 να τροποποιηθεί ως εξής:
    «Πλοία που εμπίπτουν στις υποπερ. αα΄ και αβ΄ της περ. (α) της παρ. 3, δύνανται να δραστηριοποιούνται ως επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, τηρουμένων των όρων και των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εκμετάλλευση, την δραστηριοποίησή τους σύμφωνα με τα άρθρο 10 και την επάνδρωσή τους σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 2 στοιχ. αβ’ (το οποίο θα προστεθεί), και εφόσον για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα δεν δραστηριοποιούνται ταυτόχρονα ως επαγγελματικά πλοία αναψυχής με σύμβαση ολικής ναύλωσης.»

  • 21 Ιανουαρίου 2022, 15:00 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    Έναρξη εργασιών βγάζουμε για την πλοιοκτησία όχι για το κάθε σκάφος. Καλύτερα να αντικατασταθεί το χαρακτηρισμένου ως ιδιωτικού με το: που δεν έχει καταχωρηθεί στο e- μητρώο πλοίων ως επαγγελματικό….
    Να διαγραφεί η υποπαράγραφος 4α ως μη ισχύουσα
    Να προστεθεί …… Η εκμετάλλευση πλοίου χαρακτηρισμένου ως ιδιωτικού και δεν έχει καταχωρηθεί στο e-μητρώο πλοίων.
    Να προστεθεί άρθρο :
    Τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής μπορούν για διάστημα μέχρι 4 εβδομάδων τον χρόνο να παραχωρηθούν δωρεάν:
    Α. Σε μη κερδοσκοπικά σωματεία και οργανισμούς
    Β. Σε τουριστικούς πράκτορες – ναυλομεσίτες για προβολή του Ελληνικού Θαλάσσιου Τουρισμού
    Γ. Για συμμετοχή σε αναγνωρισμένους ιστιοπλοϊκούς αγώνες
    Δ. Παραχώρηση του σκάφους σε Δημόσιους φορείς για επαγγελματικούς λόγους (Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολές Εμποροπλοιάρχων κλπ.)
    Καλύτερα να αντικατασταθεί το χαρακτηρισμένου ως ιδιωτικού με το: που δεν έχει καταχωρηθεί στο e- μητρώο πλοίων ως επαγγελματικό.

  • 20 Ιανουαρίου 2022, 23:34 | NGM MARINE/ Moschoutis

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ.
    Στην παρ.2 «Πλοίο αναψυχής, προκειμένου να καταχωριστεί στο e – Μητρώο Πλοίων, διαθέτει κλίνες επιβατών…..», μετά το κόμα και πριν ττην λέξη «διαθέτει» πρέπει να προστεθούν είτε: «δύναται να» ή «πρέπει να». Κατά την άποψη μας προκρίνουμε την πρώτη περίπτωση, καθώς όπως έχει αναφερεθεί και σε άλλα σχόλια, γιατί η ύπαρξη κλινών να αποτελεί υποχρεωτική παράμετρο για την εγγραφή στο e-μητρώο, αφού πολλά ταχύπλοα, κυρίως, πλοία νοικιάζονται μόνον για ώρες, όπως έχει τροποποιηθεί η αρχική υποχρεώση των 12 ωρών. Έτσι συχνά υποχρεώνονται να «περιγράφουν ως κλίνη», αποθήκες υλικών. Με δεδομένο ότι οι πελάτες που επιθυμούν διανυκτέρευση σε σκάφος, προφανώς θα αναζητήσουν πλοία με κλίνες & όχι χωρίς.

  • 20 Ιανουαρίου 2022, 19:28 | NGM Marine/ Moschoutis

    Παρ. <>, Εφόσον στους ορισμούς του άρθρου 1 αναφέρεται ο ορισμός της «ολικής ναύλωσης», υποχρέωση του νομοθέτη είναι να δώσει και τον ορισμό της μερικής ναύλωσης, προς αποφυγήν λαθών ή παρερμηνειών. Ο ορισμός της «μερικής ναύλωσης», για άγνωστο λόγο, δεν δόθηκε ποτέ σε προηγούμενους ανάλογου περιεχομένου νόμους.

  • 20 Ιανουαρίου 2022, 19:10 | NGM Marine

    Στην παρ. <> μετά το κόμα και πριν το <> πρέπει να προστεθεί κάποια λέξη, όπως π.χ: <> ή <>. Προκρίνουμε δε την πρώτη περίπτωση, καθώς όπως έχει αναφερεθεί και σε άλλα σχόλια, γιατί η ύπαρξη κλινών να αποτελεί υποχρεωτική παράμετρο για την ολική ναύλωση, αφού πολλά τ/χ σκάφη νοικιάζονται μόνον για ώρες, έτσι συχνά υποχρεώνονται να «περιγράφουν ως κλίνη», αποθήκες υλικών. Όταν οι πελάτες επιθυμούν διανυκτέρευση σε σκάφος, προφανώς θα αναζητήσουν σκάφη με κλίνες & όχι χωρίς.

  • 20 Ιανουαρίου 2022, 11:43 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΛΙΩΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ

    Η προτεινόμενη διάταξη παραβιάζει κατάφορα την αυτοτέλεια των νομικών προσώπων, η οποία αποτελεί θεμέλιο της επιχειρηματικότητας. Τα νομικά πρόσωπα όπως είναι οι διάφορες εταιρίες και η αυτοτέλειά τους σε σχέση με τα φυσικά πρόσωπα που αποτελούν τους εταίρους/μετόχους τους, είναι δημιούργημα του δικαίου με το οποίο εξυπηρετούνται πάγιες και διαρκείς οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες. Η κατάρτιση σύμβασης μεταξύ ενός φυσικού προσώπου και μίας εταιρίας της οποίας το συμβαλλόμενο φυσικό πρόσωπο τυγχάνει, μεταξύ άλλων, εταίρος/μέτοχος, είναι ιδιαίτερα συνηθισμένη στην καθημερινή πρακτική στον κλάδο των πλοίων αναψυχής χωρίς καθ΄ οιονδήποτε τρόπο να τίθεται θέμα εικονικότητας. Δεν είναι λογικό μια ΝΕΠΑ να μην μπορεί να εκναυλώσει το σκάφος της σε ένα τουριστικό γραφείο του οποίου την εκμετάλλευση με τη μορφή ατομικής επιχείρησης έχει ένας εταίρος και να είναι υποχρεωμένη να συνεργαστεί με ένα άλλο τουριστικό γραφείο. Η σκοπιμότητα της εν λόγω διατάξεως δεν είναι αντιληπτή.

  • 19 Ιανουαρίου 2022, 10:32 | ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Άρθρο 3

    6. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός των επιβατών αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών των επιβατών, σύμφωνα με την παρ. 2. Στην περίπτωση εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης διάρκειας έως και δώδεκα (12) ωρών που δεν περιλαμβάνει διανυκτέρευση, ο αριθμός των επιβατών είναι μικρότερος ή ίσος του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών, όπως αυτός ορίζεται στα πιστοποιητικά της παρ. 2 και παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.

    Σχολια:
    Υπαρχουν στην Ελλαδα 100αδες σκαφη τα οποια κανουν πολυημερα ναυλα χωρις να κοιμηζουν τους πελατες εντος του σκαφους. Κατηγορια tender/chase tender, villas support ακομα και εξυπηρετηση πελατων ξενοδοχειων πως θα εξυπηρετηθουν βαση της παραπανω αλλαγης? Θα δημιουργηθει προβλημα για ολα τα σκαφη μεχρι 20 μετρα που μπορουν να μεταφερουν μεχρι και 15-18 ατομα ενω μπορουν να κοιμησουν μονο τα 2-6 στο να εξυηρετησουν σωστα τους πελατες τους. Δεν ναυλωνεται ενα σκαφος παντα με σκοπο το να διανυκτερευσουν οι πελατες εντος, αλλα για γενικη χρηση και για μεταφορα επισης.

    Πρεπει να αλλαχθει το κειμενο και να παραμεινει το τρεχων:
    Άρθρο 265
    Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 και του π.δ. 917/1979
    1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 οι λέξεις «(εξαιρουμένης της παραγράφου 3)» διαγράφονται και προστίθεται στην παράγραφο 3 τελευταίο εδάφιο ως εξής:
    «Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης (μονοήμερης ή πολυήμερης) που δεν περιλαμβάνει δια- νυκτέρευση επιβατών κατά ρητή δήλωση του πλοιοκτή- τη ή του κυβερνήτη ή του νομίμως εξουσιοδοτηθέντος από αυτούς προσώπου, η οποία υποβάλλεται στη Λιμενι- κή Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.».
    2. Στην παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 917/1979 (Α ́257) προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
    «Στην περίπτωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που δύναται να μεταφέρουν έως και είκοσι πέντε (25) επιβάτες, ως ανοικτά καταστρώματα νοούνται οι χώροι οι οποίοι δεν παρέχουν προστασία έναντι του ήλιου και της βροχής.».

  • 19 Ιανουαρίου 2022, 10:37 | Κίμων Καρύδης

    Παρακαλούμε όπως προστεθούν στο σχέδιο νόμο τα ακόλουθα εδάφια ως ισχύουν και αναιτιολόγητα έχουν παραληφθεί.

    4555/2018 ΦΕΚ 133 / 19/7/2018 ΤΕΥΧΟΣ Α Άρθρο 265
    Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 και του π.δ. 917/1979
    1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 οι λέξεις «(εξαιρουμένης της παραγράφου 3)» διαγράφονται και προστίθεται στην παράγραφο 3 τελευταίο εδάφιο ως εξής:
    «Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης (μονοήμερης ή πολυήμερης) που δεν περιλαμβάνει δια- νυκτέρευση επιβατών κατά ρητή δήλωση του πλοιοκτή- τη ή του κυβερνήτη ή του νομίμως εξουσιοδοτηθέντος από αυτούς προσώπου, η οποία υποβάλλεται στη Λιμενι- κή Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.».
    2. Στην παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 917/1979 (Α ́257) προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
    «Στην περίπτωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που δύναται να μεταφέρουν έως και είκοσι πέντε (25) επιβάτες, ως ανοικτά καταστρώματα νοούνται οι χώροι οι οποίοι δεν παρέχουν προστασία έναντι του ήλιου και της βροχής.».

  • 17 Ιανουαρίου 2022, 12:19 | ΣΥΛΟΓΟΣ ΜΗΛΙΩΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΜΗΛΟΥ

    ΑΡΘΡΟ 3
    Παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη οι παρακάτω σκέψεις και παρακαλώ όπως διευθετηθούν τα κάτωθι ζητήματα που αφορούν τη διατύπωση του εν λόγω άρθρου :
    Παράγραφος 4.ε.α : Η διατύπωση στην υπόψη παράγραφο, σε ότι αφορά τις απαγορεύσεις για τις συμβάσεις ολικής ναύλωσης μεταξύ συγγενών έως και β’ βαθμού, όταν ο ναυλωτής δρα είτε ως εκπρόσωπος εταιρείας (βλ. τουριστικά γραφεία π.χ. ) είτε ως φυσικό πρόσωπο (βλ. ατομική εταιρεία τουριστικού γραφείου), είναι δυσλειτουργική και δημιουργεί παράλογους αποκλεισμούς. Είναι απολύτως κατανοητή η προσπάθεια καταπολέμησης των εικονικών ναύλων, αλλά δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί με αυτόν τον τρόπο, γιατί επί της ουσίας αποκλείει συνεργασίες νομικών και φυσικών προσώπων επειδή τυχαίνει να είναι συγγενείς οι νόμιμοι εκπρόσωποι, όταν στα νησιά και στις μικρές κοινωνίες της επαρχίας οι συγγενείς πολλές φορές είναι οι μοναδικές επιλογές συνεργασίας.
    Ως απόρροια των ανωτέρω, σημειώνεται ότι η παράμετρος της συγγένειας θα πρέπει να παρέλκει – τουλάχιστον – στην περίπτωση των εκπροσώπων ή ιδιοκτητών τουριστικών γραφείων. Συνεπώς απαιτείται αναδιατύπωση της εν λόγω παραγράφου λαμβάνοντας υπόψη τα προλεχθέντα.
    Επίσης θα πρέπει να αφαιρεθεί το ακόλουθο τμήμα της παραγράφου 4.ε.α : “…ή ως εκπρόσωποι άλλου νομικού ή φυσικού προσώπου..», καθώς αποκλείει τη συνεργασία δυο διαφορετικών επιχειρηματικών οντοτήτων, απλά γιατί κάποιος μπορεί να δραστηριοποιείται μέσω δυο διαφορετικών εταιρειών, γεγονός εξαιρετικά σύνηθες στην ελληνική νησιωτική και ηπειρωτική επαρχία, καθώς πολλοί αναγκάζονται – λόγω μικρού κύκλου εργασιών – να δραστηριοποιούνται σε παράλληλες δραστηριότητες με μοναδικό στόχο την επιβίωση των οικογενειών τους.

  • 14 Ιανουαρίου 2022, 22:37 | ΦΙΛΙΚΟΙ ΝΕΠΑ

    Καλησπέρα σας,

    Θεωρώ ότι είναι πολύ μεγάλο λάθος η περίπτωση 6 του παραπάνω άρθρου υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που έχουν μικρότερα σκάφη επαγγελματικά και δεν καλύπτουν το κριτήριο των κλινών που βάζετε. Για πιο λόγο πρέπει να μας περιορίζεται ; Με αυτό τον τρόπο θα πρέπει κάθε μέρα να κάνω νέο ναυλοσύμφωνο; Πολλοί πελάτες έχουν δικά τους σπίτια ή νοικιάζουν στα νησιά και θέλουν να έχουν διαθέσιμο ένα σκάφος για τις βόλτες τους. Το παραπάνω μόνο προβλήματα θα φέρει, και σε εμάς και στα λιμεναρχεία καθώς θα τους φορτώσουμε με επιπλέον δουλεία. Όπως γνωρίζω υπάρχει στον 4555/2018 το άρθρο 265 που είχε προβλεφθεί παλιότερα.

  • 14 Ιανουαρίου 2022, 21:03 | Καναβός Ηλίας

    εα.Να διαγραφή το (ή ως εκπρόσωποι άλλου νομικού ή φυσικού προσώπου) δηλαδή όταν έχεις το 30/40 ή 50% σε μια Ν.Ε.Π.Α και έχεις ένα τουριστικό γραφείο ως ατομική επιχείρηση,δεν σου επιτρέπει μέσο πακέτου να το ναυλώση το τουριστικό σου γραφείο.
    Ειναι παράλογο δεν ξέρω αν στέκει νομικά, καταστρατηγείται το επιχειρείν και η ανάπτυξη της ελεύθερης οικονομίας.

  • 13 Ιανουαρίου 2022, 23:31 | Βασίλειος Μαζης

    Εφ όσον δεν επιτρέπεται σύναψη ναυλοσυμφώνου, τότε χρήση από συγγενείς Πλοιοκτήτη, κλπ να θεωρείται ιδιοχρηση κατα τους κανόνες για τον πλοιοκτήτη.

  • 12 Ιανουαρίου 2022, 13:34 | Σωτήρης Κωνσταντάκης

    Θα πρέπει να επιτραπεί και η μερική ναύλωση ανά καμπίνα.
    Να είμαστε πιο ευέλικτοι και να δοθεί στους επαγγελματίες του Κλάδου η δυνατότητα να προσελκύσουν μια νέα αγορά η οποία εσφαλμένα δεν εξυπηρετείται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας. Τα κρουαζιερόπλοια δεν «κινδυνεύουν» από τα κατά πολύ μικρότερα και με σαφώς άλλο κοινό σκάφη αναψυχής. Είναι τελείως διαφορετικά τουριστικά προϊόντα που θα μπορούσαν να δραστηριοποιούνται συμπληρωματικά προς συνολικό όφελος για τον θαλάσσιο τουρισμό.
    Δεν επηρεάζει κανέναν άλλο κλάδο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές – προϊόν για τον θαλάσσιο τουρισμό στο σύνολο των επαγγελματιών και θα λειτουργήσει θετικά στα έσοδα για το Κράτος.

  • 12 Ιανουαρίου 2022, 12:35 | Αγγέλα Ταβιανάτου

    Άρθρο 3 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής

    Γενική παρατήρηση
    Απαγορεύσεις που δεν βοηθάνε ούτε τον επενδυτή, ούτε το κράτος. Γραφειοκρατία άχρηστη, μόνο και μόνο για να δυσκολεύει ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκόμενους.
    Συγκεκριμένα:
    ΑΑΑ
    ε.α. Ο πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής, όταν πρόκειται για νομικό πρόσωπο, δεν συνάπτει σύμβαση ολικής ναύλωσης για το υπό την πλοιοκτησία ή τον εφοπλισμό του επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, με τους ιδρυτές, τους μετόχους, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και τους υπαλλήλους του, όταν ενεργούν ατομικώς ή ως εκπρόσωποι άλλου νομικού ή φυσικού προσώπου, καθώς και με πρόσωπα με τα οποία έχουν συγγένεια μέχρι δεύτερου βαθμού ή είναι σύζυγοι ή συμβιούντες, κατά την έννοια του ν. 4356/2015 (Α` 181), αυτών.
    1. Δεν βλέπω κανένα νόημα της απαγόρευσης. Μάλιστα δεν ξέρω αν αυτή η διάκριση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη .
    Εξ άλλου οι μετοχές είναι ανώνυμες, επομένως ο εφοπλιστής δεν ξέρει αν κάποιος είναι μέτοχος.
    Πρόταση: διαγραφή της παραγράφου
    ΒΒΒ
    αγ.υπό σημαία κράτους εκτός της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., ολικού μήκους άνω των τριάντα πέντε (35) μέτρων και εφόσον είναι κατασκευασμένα κατά το μεγαλύτερο μέρος τους από χάλυβα ή πλαστικό.
    Η πρόταση δεν ελέγχεται είναι αόριστη.
    Πρόταση: διαγραφή της παραγράφου
    ΓΓΓ
    4.α. Η μερική ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής απαγορεύεται.
    Γιατι να απαγορεύεται; Μήπως γιατι κάποιος βαριέται να ορίσει τι είναι μερική ναύλωση;
    ΔΔΔ
    Όλα τα παρακάτω είναι πρόσθεση πολυπλοκότητας. Δεν χρειάζονται καθόλου!
    Το τουριστικό γραφείο συνάπτει ναυλοσύμφωνο και το τι θα κάνει το πλοίο είναι δικός του λογαριασμός εφ όσον το ταξείδι το είναι σύννομο. Τι νόημα έχουν οι ώρες και το πρόγραμμα;
    Πρόταση: διαγραφή όλων των παρακάτω παραγράφων
    γ. Επιτρέπεται, στο πλαίσιο σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού, κατά την έννοια του άρθρου 3 του π.δ. 7/2018 (Α` 12), η ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, στην οποία ως ναυλωτής συμβάλλεται τουριστικό γραφείο, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
    γα. η διάρκεια της σύμβασης ολικής ναύλωσης του πλοίου να είναι:
    γαα. μεγαλύτερη των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών ή
    γαβ. ίση ή μικρότερη των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, εφόσον ο αριθμός των επιβατών του πλοίου αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών που διαθέτει το πλοίο, ανεξάρτητα αν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτέρευση, υπό την επιφύλαξη της παρ. 6,
    γβ. στο ναυλοσύμφωνο να αναφέρεται ότι το ταξίδι πραγματοποιείται στο πλαίσιο προγράμματος οργανωμένου ταξιδιού που διοργανώνει το τουριστικό γραφείο,
    γγ. το τουριστικό γραφείο να εκδίδει ατομική διατακτική ταξιδιού (voucher) σε κάθε επιβάτη.
    Το τουριστικό γραφείο καθίσταται συνυπεύθυνο με τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή του πλοίου για την τήρηση του Μέρους Α΄ και των όρων του ναυλοσυμφώνου.
    6. Κατά το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης, ο αριθμός των επιβατών αντιστοιχεί στον αριθμό των κλινών των επιβατών, σύμφωνα με την παρ. 2. Στην περίπτωση εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης διάρκειας έως και δώδεκα (12) ωρών που δεν περιλαμβάνει διανυκτέρευση, ο αριθμός των επιβατών είναι μικρότερος ή ίσος του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών, όπως αυτός ορίζεται στα πιστοποιητικά της παρ. 2 και παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.

  • 11 Ιανουαρίου 2022, 14:22 | ΜΑΓΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    Άρθρο 3
    4 ε.α.
    ε.β.
    (επαναλαμβάνεται και στο άρθρο 41)

    Γιατί κάποιος συγγενής μας, δεν μπορεί να νοικιάσει το σκάφος μας? Όταν η 39 ετών κόρη μου με την οικογένεια της και τους φίλους της, έρθουν από το εξωτερικό και θέλουν να νοικιάσουν το σκάφος μου, θα τους στέλνω σε άλλο σκάφος?
    Εάν φοβάστε εικονικές ναυλώσεις, τα ναύλα με συγγενείς α και β βαθμού να μην μετράνε στις υποχρεωτικές ημέρες ναύλωσης.
    Ο Κωτσόβολος στέλνει τα παιδιά του σε άλλη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών να αγοράσουν την οικοσκευή τους?

  • 11 Ιανουαρίου 2022, 14:01 | ΜΑΓΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    4.α. Η μερική ναύλωση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής απαγορεύεται.
    Να οριστεί επακριβώς τι σημαίνει ολική και μερική ναύλωση. Οι όροι αυτοί ΄ρτσι γενικά, δεν σημαίνουν τίποτα. Για παράδειγμα, επικοινωνεί με εμάς ένας πελάτης, και δηλώνει ότι θα είναι συνολικά 8 άτομα. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο ναύλος πληρώνεται από μια τσέπη. Τις περισσότερες φορές το ποσό το πληρώνουν ο καθένας χωριστά, άλλοτε είναι 4 ζευγάρια και πληρώνουν στα 4, κι άλλοτε 2 οικογένειες με παιδιά και πληρώνουν μισά μισά. Εμείς αδυνατούμε να κόψουμε 8, 4 ή 2 αποδείξεις, για να μην θεωρηθεί μερική ναύλωση. Εντελώς παράλογο. Και συνεχίζεται με τον νέο νόμο. Σε όλες τις χώρες, υπάρχει το cabin charter, μόνο στην Ελλάδα απαγορεύεται, και χάνουμε ένα τεράστιο κομμάτι θαλάσσιου τουρισμού. Κακώς απαγορεύεται η μερική ναύλωση.

  • 11 Ιανουαρίου 2022, 08:06 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΔΙΤΗΣ

    Στο άρθρο 3 παράγραφος 9 περίπτωση (δ) πρέπει να προβλεφθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού ενός σκάφους ως ιδιωτικού καθώς επίσης και ο προσδιορισμός της ιδιωτικότητας ως προς τους επιβαίνοντες στο σκάφος κατά τη παραμονή του στη χώρα . Προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα του παρελθόντος θα πρέπει να ξεκαθαριστεί στο νόμο το ποιός έχει το δικαίωμα της χρήσης του σκάφους δηλαδή για παράδειγμα στο Δελτίο Κίνησης (TRANSIT LOG) ποιός θα έχει το δικαίωμα να είναι ΧΡΗΣΤΗΣ και αν ο πλοίαρχος ο οποίος έχει σύμβαση ναυτολόγησης θα έχει το δικαίωμα χρήσης. Επίσης στο θέμα διαφήμισης και προβολής να προβλεφθεί αν το ιδιωτικό σκάφος διαφημίζεται για εμπορική εκμετάλλευση χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό τυγχάνει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 3 παράγραφος 9 περίπτωση (δ)

  • Μετά από μεγάλο αγώνα το 2018 έγινε κατανοητό στην τότε ηγεσία του υπουργείου ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πολυήμερων ναυλωσεων στις οποίες δεν περιλαμβάνεται διανυχτερευση.
    Κατόπιν αυτού και προκειμένου να μην αφανιστεί μια ολόκληρη κατηγορία επαγγελματιών με την σύμφωνη γνώμη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΠΛΟΙΩΝ και της ΔΙΝΕΘΑΤ συμπεριλήφθηκε στον νόμο 4555/2018 στις19/7/2018 το παρακάτω άρθρο.
    ΦΕΚ 133 / 19/7/2018 ΤΕΥΧΟΣ Α

    Άρθρο 265
    Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 και του π.δ. 917/1979
    1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 οι λέξεις «(εξαιρουμένης της παραγράφου 3)» διαγράφονται και προστίθεται στην παράγραφο 3 τελευταίο εδάφιο ως εξής:
    «Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης ολικής ναύλωσης (μονοήμερης ή πολυήμερης) που δεν περιλαμβάνει δια- νυκτέρευση επιβατών κατά ρητή δήλωση του πλοιοκτή- τη ή του κυβερνήτη ή του νομίμως εξουσιοδοτηθέντος από αυτούς προσώπου, η οποία υποβάλλεται στη Λιμενι- κή Αρχή. Στην περίπτωση αυτή, παρέλκει η αντιστοίχιση κλινών και επιβατών.».
    2. Στην παρ. 3 του άρθρου 15 του π.δ. 917/1979 (Α ́257) προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:
    «Στην περίπτωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που δύναται να μεταφέρουν έως και είκοσι πέντε (25) επιβάτες, ως ανοικτά καταστρώματα νοούνται οι χώροι οι οποίοι δεν παρέχουν προστασία έναντι του ήλιου και της βροχής.».

    ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΑ συμπεριληφθεί ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 9 Ιανουαρίου 2022, 12:17 | ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΙΜΠΗΣ

    να καταργηθεί το 4α ή να εξηγηθεί πλήρως η έννοια τη μερικής ναύλωσης.
    Απουσιάζει άρθρο που δίνει την δυνατότητα της δωρεάν παραχώρησης σκάφους για την προβολή του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς επίσης σε διάφορα μη κερδοσκοπικά σωματεία/οργανισμούς (ΚΕΘΕΑ, κιβωτός, χαμόγελο του παιδιού κλπ)