1. Τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, δεν υπόκεινται σε οργανική σύνθεση πληρώματος, τυχόν δε πρόσληψη ναυτικού ασφαλισμένου στο Ν.Α.Τ., δεν δημιουργεί οποιαδήποτε υποχρέωση για συμπλήρωση οργανικής σύνθεσης, ή ασφάλιση στο ΝΑΤ άλλου ναυτικού πλην του προσληφθέντος.
2. Ο πλοιοκτήτης ιδιωτικού πλοίου αναψυχής δικαιούται να απασχολεί βοηθητικό προσωπικό κατά τις ισχύουσες ασφαλιστικές διατάξεις περί οικιακού βοηθητικού προσωπικού του άρθρου 21 του Ν. 3863/2010 (ΦΕΚ Α’ 155), εφαρμοζόμενες αναλογικά.
Επίσης καλό θα ήταν να μας εξηγήσει κάποιος πόσο ασφαλές είναι για την ζωή , την περιουσία και το περιβάλλον να χειρίζονται άτομα άνευ επαγγελματικής άδειας yacht τεραστίων ιπποδυνάμεων τελευταίας τεχνολογίας ( συνταξιούχοι Π.Ν ΚΑΙ Ε.Ν αλλά και απλοί κάτοχοι άδειας ταχυπλόου το οποίο δεν είναι πτυχίο STCW ).Και τελικά ας μας εξηγήσει κάποιος πόσο ασφαλές είναι να ταξιδεύει ένα σκάφος 30 και 49 μέτρων έστω και ιδιωτικό άνευ οργανικής σύνθεσης.
ΠΑΡΙΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
M/M MSc Marine Engineering Management
Μέλος Δ.Σ Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής
Για να φέρει ένα σκάφος κάποιος πλοιοκτήτης στην Ελλάδα και να το κάνει υπο ελληνική σημαία υπάρχουν μέχρι και σήμερα μερικές χιλιάδες σελίδες νόμων και προϋποθέσεων , αλλά και μερικοί μήνες διαδικασιών.
Ακόμη υπάρχει και ένα «σύννεφο» ότι όποιος έρθει εδώ θα τον κυνηγήσουν κάποιοι μόνο και μόνο επειδή έχει σκάφος.( Και αυτό το «σύννεφο» σίγουρα δεν βοηθά ούτε τους εργαζόμενους. )
Είναι πολύ περίεργο επίσης το γεγονός ότι ακόμη και ένας άνθρωπος που έχει τις βασικές γνώσεις του πως λειτούργει ένα σκάφος θα μας έλεγε ότι κύριο κριτήριο για να έρθει ένα σκάφος στην Ελλάδα και να μείνει όλο τον χρόνο ( γιατί αυτό είναι το βασικό )…. είναι το να υπάρχουν καλές μαρίνες ,σε συγκεκριμένα στρατηγικά σημεία, οργανωμένες, ελκυστικές για τους πλοιοκτήτες και από πλευράς φόρων αλλά και από πλευράς ικανών πληρωμάτων , ώστε να έχει ενδιαφέρον το να ελλιμενίζουν τα σκάφη τους όλο τον χρόνο!!!!!
Γιατί τελικά υπάρχει μια μεγάλη ομάδα εργαζομένων στο yachting που ελπίζει σε κάτι τέτοιο και καλό θα είναι να το ακούσουν οι υπεύθυνοι…..
Υπάρχει μια πολύ μεγάλη ομάδα εργαζομένων που υποστηρίζει την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στο καλύτερο γεωγραφικά σημείο του πλανήτη για yachting.
Νέες συνθήκες που θα δίνουν στους νεοεισερχομένους πλοιοκτήτες την δυνατότητα με απλές διαδικασίες να ασφαλίζουν τους εργαζόμενους στο NAT και όχι μόνο. Να τους δίνει την δυνατότητα να μην χρειάζεται να ιδρύουν υποκαταστήματα στις εταιρίες των σκαφών και να μπαίνουν σε μη λογικές διαδικασίες ώστε να δραστηριοποιούνται νόμιμα και αυτοί και τα ελληνικά πληρώματα…. Γιατί μόνο έτσι θα πάρουν ελληνικά πληρώματα!!!!!!!!11
Αυτό που συμβαίνει έως σήμερα , είναι ένας παραλογισμός τον οποίο είναι απορίας άξιο πως δεν αντιλαμβάνεται κανείς από τους ειδικούς στην Ελλάδα τόσα χρόνια. Ποιά συμφέροντα εξυπηρετούν τόσα χρόνια όλοι αυτοί οι λαβύρινθοι για κάτι τόσο απλό;
Το yachting στην Ελλάδα έτσι όπως λειτουργεί έως και σήμερα μοιάζει σαν να το χειρίζεται μια στενή ομάδα ανθρώπων οι οποίοι εκμεταλλεύονται εξόφθαλμα την <> κάποιων μηχανισμών να μην εφαρμόσουν απλά πράγματα ώστε να γίνει η Ελλάδα το κέντρο του παγκοσμίου yachting.
Διότι αυτό που αποδεικνύεται στο ελληνικό yachting μέχρι σήμερα είναι μια επικίνδυνη «πτώση» για την Ελλάδα ,τόσο σε αριθμό σκαφών αλλά και σε θέσεις εργασίας.
Ότι συμβαίνει έως σήμερα στο ελληνικό yachting, είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη ότι κάποιοι απλά δεν θέλουν να αναπτυχτεί κάτι που είναι τόσο εύκολο στο καλύτερο σημείο του πλανήτη για yachting!Και το χειρότερο είναι πως τις περισσότερες φορές κάποιοι χρησιμοποιούν σαν πιόνια εργαζόμενους στον χώρο για να φανεί η εξυπηρέτηση των συμφερόντων ως κοινωνική ανάγκη .
Πολύ απλά: Πρέπει να επικεντρωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό που λέγεται HOME PORT αλλά και απλοποίηση διαδικασιών για την έκδοση Ελληνικής σημαίας αλλά και επαγγελματικής άδειας σε ένα σκάφος για να λειτουργήσει και να μείνει στην Ελλάδα.
Ακόμη πιο απλά: Για να καταπολεμήσουμε την ανεργία και την κατάρρευση του yachting σε όλα τα επίπεδα ( πληρώματα , ναύλα , ναυπηγία , μαρίνες , προμηθευτές ) πρέπει να έρθουν περισσότερα σκάφη στη Ελλάδα σε μόνιμη βάση για όλο τον χρόνο και αυτό απαιτεί σοβαρές πρωτοβουλίες ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες μαρίνες ,χωρίς να χρειάζεται να εμπλέκεται σε επίπεδο διαχείρισης ο κάθε δήμαρχος ή ο κάθε κοινοτάρχης, οι οποίες θα στηθούν πάνω σε ένα οργανωμένο πλαίσιο με κανόνες και με όραμα στρατηγικής που θα κάνει ελκυστική την προσέλευση των σκαφών .
Αυτό θα φέρει ρευστότητα στο τομέα του yachting και θα μας βγάλει από αυτό το σκηνικό που είχε στηθεί τόσα χρόνια και έκανε το κακό…ναυπηγημένο καράβι που λεγόταν <> να μπάζει νερά από παντού.
Υ/Γ
Η παρούσα ανακοίνωση αφορά προσωπική εκτίμηση του προσυπογράφοντα για τον χώρο του yachting χωρίς να εκπροσωπεί τις απόψεις των υπόλοιπων μελών του Δ.Σ
Capt. Γεώργιος Παρίσης
Mέλος της Πανελληνίας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Θαλαμηγών Αναψυχής.
Μ/Μ ΜSc Marine Eng. Management
Για οποιοδήποτε μήκος και ιπποδύναμη μηχανών και οπιαδήποτε διάρκεια / απόσταση πλόων;
Η Αγγλική σημαία για σκάφη άνω των 24μέτρων απαιτεί σύνθεση τουλάχιστο Γεφύρας και Μηχανής ανάλογη των ΚΟΧ και της ιπποδύναμης.
Τίθονται θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας τόσο του ίδιου του σκάφους όσο και Τρίτων καθώς και διατάξεων προστασίας του περιβάλλοντος.
Π.χ. πώς είναι δυνατό σκάφος 40μέτρων με μηχανές 7000bhp να είναι επανδρωμένο με έναν αξιωματικό γεφύρας και χωρίς μηχανικό επειδή απλά είναι «ιδιωτικό»…
Επίσης σε σκάφη άνω των 10 μέτρων θα πρέπει να υπάρχει άλλο δίπλωμα, πέραν του ταχύπλοου, παρόμοιο με το Yachtmaster με τις ανάλογες αλλαγές/προσαρμογές στη ναυτική εκπαίδευση.
Αθήνα, 13 Μαΐου 2013
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση προς διαβούλευση του Νομοσχεδίου “ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ” του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, εκφράζει την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία της, σχετικά με την προτεινόμενη εφαρμογή του «Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών σκαφών αναψυχής» η οποία εάν και εφόσον τελικώς εγκριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, είναι βέβαιο ότι θα έχει άκρως δυσμενείς επιπτώσεις στο ήδη βεβαρυμμένο περιβάλλον του Θαλάσσιου Τουρισμού της χώρας μας.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισροή εσόδων και σε ένα περιβάλλον όπου:
• το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ιδιωτικοποιήσεις μαρινών και καταφυγίων τουριστικών σκαφών με σκοπό την αξιοποίησή τους,
• οι περισσότερες μαρίνες της χώρας παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας και αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους προσπαθώντας να αναχαιτίσουν τη φυγή των τουριστικών σκαφών,
• η ανεργία μαστίζει τους επαγγελματίες του yachting όσο ποτέ άλλοτε,
η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί εξαιρετικά άστοχη την ενέργεια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να προωθήσει το απαράδεκτο «Τέλος Παραμονής και Πλόων», ενέργεια, που αποτρέπει την έλευση ξένων σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.
Το αρμόδιο Υπουργείο, με το εν λόγω Νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει εκτός από το ΤΠΠ, πλήθος αναποτελεσματικών και γραφειοκρατικών διατάξεων που θα προκαλέσουν ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών.
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας προτείνει, αντί για την πρόσκαιρη εισπρακτική πολιτική μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα που θα προσελκύσουν σκάφη στη χώρα μας και στις ελληνικές μαρίνες, όπως:
– τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ ελλιμενισμού και παροχών (στην Τουρκία είναι μηδενικός),
– την απελευθέρωση της δραστηριοποίησης του επαγγελματικού σκάφους ανεξαρτήτως σημαίας στους ελληνικούς λιμένες, και
– τον εξορθολογισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι μαρίνες από τα Λιμενικά Ταμεία,
Καλούμε το Υπουργείο Τουρισμού καθώς και όλους τους αρμόδιους φορείς δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα που πασχίζουν για την τουριστική ανάταση της χώρας και την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού στον τόπο μας, να πάρουν θέση και να συμβάλλουν ενεργά στην ανάκληση των σχετικών διατάξεων του Νομοσχεδίου, έτσι ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή τους.
ΕΜΑΕ
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας η οποία αποτελείται σήμερα από 20 οργανωμένους τουριστικούς λιμένες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού, ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με:
Κα Ελένη Ηλιοπούλου, Ένωση Μαρινών Ελλάδας
Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
Τ: 210 9871000 e-mail: eiliopoulou@flisvosmarina.com