1. Με απόφαση του Υπουργού Θ.Υ.Ν.ΑΛ. καθορίζεται η οργανική σύνθεση του προσωπικού των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής του νόμου αυτού, λαμβανομένων υπόψη των ειδικών χαρακτηριστικών τους.
2. «Ιστιοφόρα ολικού μήκους μέχρι είκοσι μέτρα και μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής μέχρι δεκαοκτώ μέτρα, , επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Στις περιπτώσεις αυτές, με την απόφαση της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου, μπορεί να ορίζονται πρόσθετα μέτρα ασφάλειας των επιβαινόντων και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, που αφορούν κυρίως στην επιτρεπόμενη έκταση των πλόων, στον εξοπλισμό ασφαλείας και στη συγκράτηση πετρελαιοειδών και λυμάτων, καθώς και κάθε άλλης ρυπογόνου ουσίας».
Στις περιπτώσεις αυτές τη διακυβέρνησή τους αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος, αν προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή, θεωρείται προστηθείς αυτού, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο ναυλοσύμφωνο. Σε κάθε περίπτωση ένας από τους επιβάτες, πέραν του κυβερνήτη, πρέπει να έχει ναυτική εμπειρία, την οποία βεβαιώνει με υπεύθυνη δήλωσή του, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1599/1986.
Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής της κατηγορίας αυτής επιτρέπεται να ναυτολογούν πλήρωμα οποιασδήποτε κατηγορίας, ασφαλισμένο στο Ν.Α.Τ., χωρίς να υποχρεούνται έναντι του ΝΑΤ ή των λιμενικών αρχών, να τηρούν οποιαδήποτε οργανική σύνθεση.
3. α) Με απόφαση του Υπουργού Θ.Υ.Ν.ΑΛ., που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ν.Ε.Ε., καθορίζονται τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος απόδειξης κατοχής τους και κάθε λεπτομέρεια.
4. «Οι κυβερνήτες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (ιστιοφόρων ή μηχανοκίνητων), που ορίζονται από την παρ. 2 του παρόντος άρθρου και δεν είναι επιβάτες, με την επιφύλαξη της παρ. 2 υπάγονται για την εργασία τους αυτή στην υποχρεωτική ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε., σύμφωνα με την παρ.6 άρθρ.16 Ν.3232/2004,ΦΕΚ Α 48.
«Στις περιπτώσεις αυτές τη διακυβέρνησή τους αναλαμβάνει κυβερνήτης, ο οποίος, αν προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή, θεωρείται προστηθείς αυτού, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο ναυλοσύμφωνο.»
Εκτιμώ ότι ο νομοθέτης λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά περιστατικά της παροχής εργασίας του «skipper» θα πρέπει να ορίσει το είδος της συμβατικής σχέσης που συνδέει τον skipper με τον αντισυμβαλλόμενό του. π.χ. εάν τα πραγματικά περιστατικά συνάδουν με μορφή σύμβασης εξηρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου(τόπος, χώρος, χρόνος, διευθυντικό δικαίωμα…) πως θα ενεργοποιείται η πρόσληψη; και/ ή ο ασφαλιστικός φορέας;
Μεγάλη μερίδα των απασχολούμενων skippers ασκούν την δραστηριότητα όχι ως κύριο επάγγελμα αλλά ως δευτερεύουσα του κυρίως επαγγέλματος. Για κάποια από αυτά υπάρχει ασυμβίβαστο με την ασφάλιση στον ΟΑΕΕ. Θα αποκλειστούν;
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΜΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΑΣ ΠΑΡΙΣΗ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ Ε.Ε ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΜΗΛΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΝΑΑΑΑΑΑΑ!ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΑΝΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ.ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΙΔΕΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ.ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΙΑ.ΕΧΟΥΜΕ ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΠΟ ΦΙΛΙΠΙΝΕΖΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΣ ΣΤΑ ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ.ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ.ΥΠΟΧΡΕΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΝΑΥΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ YACHTING ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ ΣΑΡΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
Μπορούν στα σκάφη να υπηρετούν εκτός της οργανικής σύνθεσης (επιπλέον δηλαδή αυτής ) άτομα που να είναι ασφαλισμένα σε άλλο ασφαλιστικό οργανισμό π.χ. ΙΚΑ ,?
ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Άρθρο 5 – Οργανική σύνθεση – Κυβερνήτης
Θα ήταν ευκαιρία για την αποκατάσταση του δικαίου, την θέση του »ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ» άνω των 18 μέτρων, να δικαιούνται και οι απόστρατοι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, όπου κατα την ένεργή καριέρα τους είχαν διατελέσει Κυβερνήτες Πολεμικών Πλοίων από τον βαθμό του Πλωτάρχη και άνω.
Σήμερα η τεράστια εμπειρία και γνώση των αποστράτων Αξιωματικών Π.Ν. προερχομένων από τη Σ.Ν.Δ., όπου διαιτέλεσαν Κυβερνήτες σε Πυραυλακάτους – Κανονιοφόρους – Φρεγάτες κ.λ.π, έχει συρικνωθεί σε ένα δίπλωμα ταχυπλόου σκάφους.
Πέρα από την πικρία, που πηγάζει απο αυτή την άδικη αντιμετώπιση της πολιτείας, αναλογισθείτε ότι κάποια χρονική στιγμή, έτσι ξαφνικά, αποκλείστηκε μιά ολόκληρη κοινωνική ομάδα με άριστες ναυτικές γνώσεις και με αγάπη προς τη θάλασσα από το ναυτικό επάγγελμα.
Ειναι σίγουρο πώς η επαναφορά του δικαιώματος αυτού, ειδικά στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, θα συνησφέρει θετικά και ανταγωνιστικά.
Κύριοι προφανώς και υπάρχει έως σήμερα πολλαπλότητα διατάξεων οι οποίες οδηγούν σε δυσλειτουργίες αλλά σαν επαγγελματίας του χώρου δεν μπορώ στο κομμάτι που με αφορά σαν μέλος του Δ.Σ της Πανελληνίας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών να καταλάβω πως επιδιώκεται η ανάπτυξη του κλάδου με τέτοιες αποφάσεις και μιλώ συγκεκριμένα στον τομέα των οργανικών συνθέσεων σε επαγγελματικά αλλά και ιδιωτικά σκάφη με ελληνική σημαία (εκτος εαν ο μοναδικος γνωμονας ειναι να μειωθουν οι ασφαλ/κες εισφορες των πλοιοκτητων).
Πιο συγκεκριμένα στους βασικούς άξονες τους οποίους μας λέτε ότι κινείτε αυτό το προσχέδιο και συγκεκριμένα στην παράγραφο ( ε) <> Δηλαδή είναι εύκολα κατανοητό και από ένα παιδάκι ότι ένας άνθρωπος ο όποιος εργάστηκε ως Μάγειρας 2 χρόνια για παράδειγμα σε ένα σκάφος θα πάει να πάρει του ταχυπλόου και θα ξεκινήσει καριέρα καπετάνιου σε επαγγελματικά σκάφη έως 18 μετρά με απίστευτα υψηλού επίπεδου γνώσεις σε θέματα ναυσιπλοΐας , ασφάλειας επιβατών , πρόληψης ρύπανσης αλλά και υψηλής γνώσεις χειρισμού επικοινωνιών και δορυφορικών συστημάτων εύρεσης θέσεις. Δεν βρίσκω πως θα οδηγήσετε σε ένα ασφαλές περιβάλλον ούτε τους πλοιοκτήτες ούτε τα πληρώματα , ούτε τους δύσμοιρους επιβάτες οι όποιοι έρχονται από μια άλλη χωρά για να περάσουν ασφαλείς διακοπές , μη γνωρίζοντας ότι ο καπετάνιος τους είναι κάποιος που πέρασε ένα σχολειό δυο ημερών και κοστους 480 ευρω.
Επίσης σχετικά με την (στ) παράγραφο θα ήθελα να σας ρωτήσω πως λέτε με τόση σιγουριά ότι όλοι οι επαγγελματίες του χώρου είναι σύμφωνοι με το προσχέδιο αυτό όταν ουσιαστικά τους λέτε ότι θα μειώσετε δραστικά τις θέσεις εργασίας και θα δώσετε το δικαίωμα σε κάποιους πλοιοκτήτες να χειρίζονται τα πληρώματα όπως αυτοί νομίζουν με μοναδικό γνώμονα την τσέπη τους και όχι την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων , αλλά ούτε και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
Τέλος θα ήθελα να σας τονίσω ότι επειδή ένα σκάφος είναι ιδιωτικό δεν έγινε ξαφνικά αυτοκίνητο να μπορεί να το πηγαίνει οποιοσδήποτε!!!
Προσυπογράφω την άποψη του Πρόεδρου της ένωσης μας και πιστεύω ότι εάν θέλετε πραγματικά να δώσετε ελπίδα ανάκαμψης στο θαλάσσιο τουρισμό θα πρέπει να λάβετε πιο σοβαρά τις απόψεις της ένωσης μας .
Οι απόψεις αυτές σας αποστέλλονται με πλήρη επαγγελματική συνείδηση και ελπίδα ότι θα τις λάβετε υπ΄ όψιν.
ΠΑΡΙΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ –Μέλος Δ.Σ Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών Σκαφών
Στό αρθρο 5 παράγραφος 3α :<>
Το Ν.Ε.Ε είναι αναρμόδιο να εξετάζει και να καθορίζει τα επαγγελματικα προσόντα των κυβερνητών.Να εφαρμοστεί το Π.Δ 243/98 που καθορίζει τα προσόντα και τα δικαιωματα των διπλωματούχων ναυτικών.
Στην παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου να προσδιοριστεί ακριβώς πως οι κυβερνήτες των μηχανοκίνητων σκαφών απο 18 εως 20 μέτρα πρέπει να είναι προσοντούχοι ναυτικοί.
Επίσης να περιληφθεί στο ίδιο άρθρο η απαγόρευση σε άτομα που έχουν δίπλωμα ταχυπλόου σκάφους,Ελληνικό ή ξένο, να το χρησιμοποιούν για να κυβερνούν, παράνομα και εις βάρος επαγγελματιών απογεγραμμένων ναυτικών, σκάφη επαγγελματικά απο 18 μέχρι 20 μέτρα.
Τα 7500 μέλη της Ένωση μας θα περιμένουν να δούν αυτές τις αλλαγές που προτείνονται.
Παναγιώτης Καμμένος
Πλοίαρχος
Πρόεδρος <>.
Στο νομοσχεδιο δεν γινεται καμια αναφορα στα εκατονταδες σκαφη που κυκλοφορουν καθημερινα σε κοντινες αποστασεις απο τις ακτες μας και ειναι τα «βοηθητικα ιχθυοκαλλιεργειας»
Ποιες ειναι οι προυποθεσεις και οι οροι για να εχει κανεις την «αδεια πηδαλιουχου» σε αυτα τα σκαφη που ειναι κατω των 25 κορων στην μεγαλη πλειψηφια τους?
Πρεπει να εκδοθει ειδικη διαταξη που να λαμβανει υπ οψιν της τις ιδαιτεροτητες ενος κλαδου ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ
Κυριακος Ζεπος
Γε. Δ/ντης Παραγωγων ΝΗΡΕΑ
τηλ2106698309
ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΠΟΥ Ο ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΕΠΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗΣ.
ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Άρθρο 5 – Οργανική σύνθεση – Κυβερνήτης
3. α) Με απόφαση του Υπουργού Θ.Υ.Ν.ΑΛ., που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ν.Ε.Ε., καθορίζονται τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος απόδειξης κατοχής τους και κάθε λεπτομέρεια.
Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3Α) ΕΙΝΑΙ ΑΣΑΦΗΣ ΚΑΙ ΤΟ Ν.Ε.Ε. ΜΑΛΛΟΝ ΑΝΑΡΜΟΔΙΟ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ (ΠΤΥΧΙΑ & ΕΜΠΕΙΡΙΑ) ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ. ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ, ΕΙΔΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ (ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΗ ΛΙΜΕΝΑ) ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΙΝΟΝΤΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
2. Άρθρο 2 – Άδεια επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
ββ) Επικυρωμένο αντίγραφο πιστοποιητικού ασφαλείας, που είναι σε ισχύ και αναγνωρίζεται, σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, από το οποίο να προκύπτει ότι το πλοίο αναψυχής είναι κατάλληλο για να χαρακτηριστεί επαγγελματικό κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού.
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΠΙΣΤ/ΚΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΩΣΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΠΙΣΤ/ΚΟ.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ!