Η παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2638/1998 “Οργάνωση και λειτουργία της ναυτικής εκπαίδευσης, μισθολογικές ρυθμίσεις για το προσωπικό αυτής και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α’ 204) αντικαθίσταται ως εξής:
“2. Τα διπλώματα του Εμπορικού Ναυτικού Α’,Β’,Γ’ τάξης αποφοίτων Α.Ε.Ν και Α.Δ.Σ.Ε.Ν που έχουν συμπληρώσει θαλάσσια υπηρεσία δώδεκα (12) μηνών κατευθυνόμενης εκπαίδευσης, καθίστανται ισότιμα με τα πτυχία των Α.Τ.Ε.Ι. από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής. Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου σε προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη καθορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.”
Αρχική Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ
Άρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Συγκρότηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Πειθαρχικός ΈλεγχοςΆρθρο 03 – Πειθαρχικός Έλεγχος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – Πειθαρχικό ΣυμβούλιοΆρθρο 04 – Πειθαρχικό Συμβούλιο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κανονιστικές Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ρυθμιστικές Αρμοδιότητες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διερεύνηση Καταγγελιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Εκπροσώπηση της Ρ.Α.Λ. – Αρμοδιότητες Προέδρου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Συνεδριάσεις – Απαρτία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Πρόσκληση Μελών – ΣυνεδριάσειςΆρθρο 10 – Πρόσκληση Μελών – Συνεδριάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Υποχρεωτική Σύγκληση της Ρ.Α.Λ.Άρθρο 11 – Υποχρεωτική Σύγκληση της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Διεξαγωγή των Συνεδριάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Πρακτικά Συνεδριάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Αποφάσεις της Ρ.Α.Λ.Άρθρο 14 – Αποφάσεις της Ρ.Α.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Έλεγχος των αποφάσεων της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Οργάνωση και Προσωπικό της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Προϋπολογισμός – Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 18 – Προϋπολογισμός – Οικονομική διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Διαχείριση Υλικού και ΠεριουσίαςΆρθρο 19 – Διαχείριση Υλικού και Περιουσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Σκοπός και Αρμοδιότητες ΔΑΛ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Πόροι ΔΑΛ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Διάρθρωση ΔΑΛ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Ίδρυση Περιφερειακού Γραφείου ΔΑΛ Πειραιά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 25 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 26 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτήςΆρθρο 27 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 28 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Δυνατότητας ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειεςΆρθρο 29 – Δυνατότητας ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Καθορισμός των ειδικοτήτων των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών ειδικής κατηγορίας και πρόβλεψης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού και στους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίαςΆρθρο 30 – Καθορισμός των ειδικοτήτων των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών ειδικής κατηγορίας και πρόβλεψης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού και στους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Τακτικές Κρίσεις Αρχιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 32 – Τακτικές Κρίσεις Αρχιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 34 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Κοινωνική Πρόνοια για Στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 35 – Κοινωνική Πρόνοια για Στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 – Δελτία Ταυτότητας Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Αποστρατευτικός Βαθμός Σημαιοφόρων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 – Συντήρηση πτητικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Αποδοχές οφειλόμενες από υπερωριακή απασχόληση και από επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία που παρασχέθηκε εντός του 2014 στους Οργανισμούς Λιμένα ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Προγραμματικές Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μεταρρύθμιση του συστήματος εκπαίδευσης στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Παροχή Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Ναυτικά Νοσοκομεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Υγειονομική Υποστήριξη του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 – Έλεγχος Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 – Ανανέωση Συμβάσεων μίσθωσης/ ναύλωσης πλωτών μέσων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Απόδοση έκτασης Λιπασμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Ρύθμιση θεμάτων Οίκου Ναύτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Επιτάχυνση έργων Τ.Ε.Α.Άρθρο 51 – Επιτάχυνση έργων Τ.Ε.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥΆρθρο 53 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Ρύθμιση Θεμάτων Υπαξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Ρύθμιση Θεμάτων ΤΑΛΣΆρθρο 55 – Ρύθμιση Θεμάτων ΤΑΛΣ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Τροποποίηση Νόμου 2935/2001
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Παραμονή στην Ενεργό Υπηρεσία Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Τελικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Απριλίου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2016, 13:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 103 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Θεωρώ, πως το παραπάνω άρθρο δε θα έπρεπε να έχει καμία αρνητική αντίδραση, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για αναβάθμιση η οποία θα έπρεπε να προϋπήρχε. Η ιεραρχία στο καράβι είναι ξεκάθαρη και δεν κινδυνεύει να επηρεαστεί από κανένα τίτλο πτυχίου. Η ισοτιμία των πτυχίων μας με αυτών των Α.Τ.Ε.Ι. είναι μια δίκαιη ενέργεια όπως αυτό συμβαίνει και στα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. Επίσης, είναι πάγιο αίτημα όλων των σπουδαστών των ακαδημιών οι οποίοι δικαιώνονται από αυτό το άρθρο. Οι σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ιονίων Νήσων είναι υπέρ του άρθρου αυτού διότι ικανοποιείται ένα από τα αιτήματα που επιδιώκουμε να εφαρμοστεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο εκπρόσωπος των σπουδαστών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ιονίων Νήσων,
Πρασιώτης Θεόδωρος.
Θεωρώ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο άρθρο. Είμαι απόφοιτος της ΑΕΝ Ιονίων Νήσων και ως περσινός Πρόεδρος των Σπουδαστών είχα αγωνιστεί μαζί με όλα τα παιδιά, αλλά και με άλλες σχολές για την πολυπόθητη αναβάθμιση – ισοτιμία του πτυχίου μας με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Είναι αδιανόητο να γράφονται απόψεις και μάλιστα από ναυτικούς (;) που περιγράφουν κάτι ανύπαρκτο. Η ισοτιμία του πτυχίου μας αφού γίνουμε Πλοίαρχοι Γ’ Τάξεως δεν έχει να κάνει με την εξίσωση Καπετάνιου και Ανθυποπλοιάρχου μέσα στο καράβι. Ειλικρινά δε καταλαβαίνω πώς η αναβάθμιση των διπλωμάτων ΑΕΝ των ναυτικών και των γνώσεών τους απέναντι στο κράτος που μέχρι χθες αν δεν είχες φτάσει Πλοίαρχος Α’ σε αντιμετώπιζε ως έναν απόφοιτο ΙΕΚ ή κάποιου μεταδευτεροβάθμιου τμήματος επηρεάζει την ιεραρχία σε ένα καράβι.
Αυτά είναι αστεία πράγματα και μπροστά σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές καλό θα ήταν να μη λέγονται, διότι επηρεάζουν όλους τους ναυτικούς αρνητικά. Κανένας Καπετάνιος ή Α’ Μηχανικός δε νιώθει αδικία, γιατί γνωρίζει ότι αυτό είναι ξεκάθαρη αναβάθμιση της Σχολής που αποφοίτησε και νιώθει υπερήφανος. Σας το γράφω ξεκάθαρα, γιατί πολλοί από εμάς αποφοιτήσαμε από αυτά τα ιδρύματα και τους Καπετάνιους τους είχαμε δίπλα σε αυτά τα αιτήματα και τους αγώνες που με ζήλο δίναμε.
Ελπίζουμε και ευχόμαστε αυτό το σχέδιο νόμου να περάσει και να μας ανοίξει τις πόρτες για μεταπτυχιακό εντός Ελλάδας που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατο, γιατί έπρεπε αν ένας Ανθυποπλοίαρχος ή Γραμματικός ήθελε να διευρύνει τις γνώσεις του να πάει σε ιδιωτικά Παν/μια του εξωτερικού (πχ Southampton).
Ελπίζουμε και ευχόμαστε αυτό το σχέδιο νόμου να περάσει για να αντιμετωπίζονται πλέον οι σπουδαστές των ΑΕΝ ως σπουδαστές Παν/μίου που αυτό συνεπάγεται δωρεάν σίτιση, πάσο και πολλά άλλα που μέχρι τώρα ήταν ένα όνειρο, γιατί μας αντιμετώπιζαν ως σπουδαστές δεύτερης διαλογής, ενώ πληρώναμε από τη ΗΜΕΡΑ 1 φόρους που για έναν στεριανό είναι ο μηνιαίος μισθός.
Αυτοί είναι οι σπουδαστές των ΑΕΝ και αξίζουν μαζί με όλους τους άλλους ναυτικούς την συγκεκριμένη αναβάθμιση που θα τους ανοίξει τα φτερά για το αύριο.
Παναγιώτης Θωμάς
Οι σπουδαστές της ΑΕΝ Κρήτης είναι υπέρ του άρθρου 44 της παρούσας μεταρρύθμισης και δηλώνουν ικανοποιημένοι που επιτέλους τα πτυχία μας θα εξισωθούν με τα πτυχία των ανώτατων τεχολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Επιτέλους ο κύκλος των μεταπτυχιακών προγραμμάτων θα ανοίξει για όλους τους αποφοίτους των ΑΕΝ.
Η φωτογραφικη προσθηκη της αναβαθμισης των ΑΕΝ απο το 2004-2005 και επειτα θα αποριφθει απο το ΣτΕ για αυτονοητους λογους.
Νομίζουμε οτι πρέπει να συμπεριλάβει και τους απόφοιτους των ΑΔΣΕΝ και προηγούμενων ετών, εφόσων αυτοί εχυυν λάβει τουλάχιστον το δίπλωμα πλοιάρχου Γ Τάξεως.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ
ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Β ΕΝ
Το Σύνταγμα και τα άρθρα του δε νομίζω ότι έχουν κάποια ειδικότερη εφαρμογή σε αυτό το άρθρο. Γνωρίζουμε ότι ισχύουν για όλους τους πολίτες. Επίσης το Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.) που αναφέρετε (αν κατάλαβα καλά,είναι το σημερινό Β’ Τμήμα του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. του οποίου σκοπός και ρόλος είναι η αξιολόγηση των πτυχίων της αλλοδαπής ως προς τα Τμήματα των Ελληνικών Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Οπότε καμμία σχέση με το θέμα. Ίσα ίσα που το το Τμήμα αυτό έχει δώσει ισοτιμία και όχι αντιστοιχία σε ξένα Ιδρύματα, και επίσης απαιτεί οι απόφοιτοι τους με ξένα πτυχία να δώσουν αρκετά μαθήματα για να είναι και ισότιμοι και αντίστοιχοι με ΤΕΙ, δεν τους τα δίνει αέρα μεσα από μια τροποποίηση ενός άρθρου, όπως εδώ αποσκοπείται.
Οι σχολές ΣΜΥΝ , ΣΜΥ κτλ που προαναφέρατε ισα ισα που είναι ΑΝΩΤΕΡΕΣ και ΟΧΙ ΑΝΩΤΑΤΕΣ. Αντιθέτως οι ΑΕΝ , με αυτό το άρθρο πάνε να υπερκεράσουν τις σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων και να χαρακτηριστούν ΑΝΩΤΑΤΕΣ αρχικά ΕΜΜΕΣΩΣ και μετά ΑΜΕΣΑ . Δηλαδή «βαφτίζοντας » έναν απόφοιτο ΑΕΝ Γ’ τάξης (ανθυποπλοίαρχο ή Γ’ Μηχανικό) ισότιμο με ΤΕΙ, έμμεσα ή άμεσα τον κανουμε ισότιμο με ΑΤΕΙ και άρα με ΑΕΙ !!! Δηλαδή, ο Γ τάξης θα είναι ισότιμος με κάποιον που έχει αποφοιτήσει μετά από 4 χρόνια αξιωματικός Σχολής Ευελπίδων (στρατού Ξηράς) ή Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (Πολεμικού Ναυτικού ) ή ακόμα κάποιου που έχει αποφοιτήσει από Ιατρική !!! Εαν είναι δυνατόν!!
Επίσης είναι άδικο και παράλληλα αντισυνταγματικό για έναν Πλοίαρχο ΕΝ (δλδ Α’ τάξης) ή Μηχανικό Α’ τάξης (Α’ Μηχανικό) ο οποίος έχει δουλέψει 5 χρόνια πλεύσιμα (τουλάχιστον) και έχει περάσει 2 σχολεία ΚΕΣΕΝ (ένα για να γίνει Β τάξης και ένα για να γίνει Α τάξης) και σήμερα θεωρείται ισότιμος με ΤΕΙ σύμφωνα με τον Ν. 3450/2006 , να θεωρηθεί εν μια νυκτί ισότιμος με έναν Γ τάξης ή και Β τάξης , ο οποίος ούτε την εργασικαή εμπειρία έχει αλλά ούτε και τη θεωρητικη κατάρτιση έχει αποκτήσει.
Το να επικαλούμαστε ξένες / αλλοδαπές Σχολές Εμπορικού Ναυτικού και να επιχειρηματολογούμε με βάση αυτές , εκτιμώ ότι είναι τουλάχιστον υποτιμητικό διότι υπάρχουν εκατοντάδες ξένα πτυχία ακόμα και από Ευρωπαι»κα Ιδρύματα , τα οποία όταν οι αποφοιτοι τους πάνε να τα αναγνωρίσουν στην Ελλάδα, κόβονται από τον ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ). Οπότε , δε νομίζω ότι πρέπει να πεσουμε σε αυτή τη λούμπα και να λέμε «…στην ταδε χώρα το χαρτί τους είναι ανώτατο , γιατί δεν το κάνουμε και ανώτατο και στην Ελλάδα..».
Εν κατακλείδι, και συγγνώμη αν κούρασα, εικάζω ότι μια τέτοια διάταξη , θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην Ιεραρχία του ένδοξου και παγκοσμίως γνωστού και τιμημένου Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού τόσο πάνω στο πλοίο όσο και στα ναυτιλιακά γραφεία. Επιπρόσθετα η ΠΕΠΕΝ και η ΠΕΜΕΝ τι γνώμη έχουν επί αυτού?
Επίσης θα προκαλέσει και αντισυνταγματικές επιπτώσεις στην περαιτέρω αντιστοιχία και ισοτιμία με Ακαδημαικές Σχολές ΑΕΙ όπως Νομική, Οικονομικών Σπουδών, Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) οι οποίες είναι 4-ετους φοίτησης αλλά και με άλλες οι οποίες είναι 5-ετούς (Οδοντιατρική, Γεωπονική) καθώς και 6-ετούς (Ιατρική).
Πιστεύω ότι οι Ενώσεις και τα συνδικαλιστικά όργανα του ΕΝ θα πρέπει να τοποθετηθούν άμεσα για μια τέτοια ρύθμιση η οποία εκτιμώ ότι τους μόνους ίσως που εξυπηρετεί είναι στελέχη ΕΝ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι οποίοι ως επι τω πλείστον είναι Β’ και πολλοί περισσότερο Γ’ τάξης και όχι τους αποφοίτους ΕΝ που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.
Βάσει του Ν. 2916/2001, η δομή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης διακρίνεται:
Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, στην οποία ανήκουν τα Πανεπιστήμια, η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών τα Πολυτεχνεία και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Στην Ελληνική Επικράτεια λειτουργούν 20 Πανεπιστήμια, τα οποία αποτελούνται από Σχολές, οι οποίες με τη σειρά τους διαιρούνται σε Τμήματα και αυτά σε αντίστοιχους Τομείς.
Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση, στην οποία ανήκουν 14 Τ.Ε.Ι. σε όλη την Ελληνική επικράτεια, τα οποία διαιρούνται σε Σχολές, που περιλαμβάνουν δύο ή περισσότερα Τμήματα. Στην Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση περιλάμβάνει και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ).
Στην Τριτοβαθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα ανήκει και η Ανώτερη Εκπαίδευση, στην οποία υπάγονται διάφορες σχολές που παρέχουν επαγγελματική ειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς που αφορούν στη θρησκεία, στην τέχνη, στον τουρισμό, στο ναυτικό, στο στρατό και στη δημόσια τάξη. Πιο συγκεκριμένα, στις σχολές αυτές περιλαμβάνονται οι Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι Ανώτερες Σχολές Χορού και Δραματικής Τέχνης, οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, οι Ανώτερες Σχολές Υπαξιωματικών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και η Ανώτερη Σχολή Αστυφυλάκων.
Σύμφωνα επίσης με το άρθρο 1 του Ν. 3450/2006 οι Α’Τάξης ΑΕΝ δηλαδή οι Πλοίαρχοι Α’τάξης και οι Μηχανικοί Α’Τάξης (Α’Μηχανικοί) είναι ισότιμοι με ΤΕΙ από το έτος φοίτησης 2005-2006 και μετά.
Πώς λοιπόν ξαφνικά μέσα σε μία νύχτα η Ανώτερη εκπάιδευση γίνεται ή προσπαθούν κάποιοι να γίνει Ανώτατη? Και πώς επίσης ενώ η Νομοθεσία απαιτεί κάποιος να έχει δίπλωμα Α τάξης για να είναι ισότιμος με ΤΕΙ, ξαφνικά θα βαφτίσουμε και τη Β ταξη και τη Γ τάξη ισότιμη με ΤΕΙ? Δηλαδή έιναι σα να λέμε ότι η Α είναι ισότιμη με τη Β, και η Β είναι ισότιμη με τη Γ τάξη!!
Δηλαδή σ ένα πλοίο ο Ανθυποπλοίαρχος ΕΝ είναι ισότιμος με τον Καπετάνιο δλδ τον Πλοίαρχο?? Και με τα ως τώρα δεδομένα αφού τα ΤΕΙ είναι πλέον ΑΤΕΙ , αρα και η Α ταξη ΑΕΝ θα είναι ισότιμη με ΑΤΕΙ και σύμφωνα με το άρθρο 44 και οι Γ, Β τάξης ΑΕΝ θα είναι ισότιμοι με ΑΤΕΙ ? Επαγωγικά δηλαδή πάτε να κάνετε τις ΑΕΝ να είναι ισότιμες με ΑΕΙ !!! Καταλαβαίνετε ότι αυτό που προτείνει το Υπουργείο είναι παράτυπο και παράνομο έτσι? Συμφωνεί με αυτό το Υπουργείο Παιδείας? Ἠ θα του το παρουσιάσετε σαν τετελεσμένο γεγονός? Επιπρόσθετα, πώς οι ΑΕΝ θα μπορέσουν να είναι ισότιμες με ενα ΑΤΕΙ ή ένα ΑΕΙ αφού δεν προάγουν καθόλου την ακαδημαική έρευνα? Πόσα διδακτορικά εκπονούνται στις ΑΕΝ? και ποια? Ο κύριος Θεοτοκάς που είναι και καθηγητής Πανεπιστημίου το δέχεται αυτό? Ο Νομικός Σύμβουλος του Υπουργείου και ο Νομικός που είναι σύμβουλος Υπουργού το έχει διαβάσει και το δέχεται?
Θεωρω οτι συμφωνα με την αρχη της ισοτητας, αρθρο 4 τ. Συνταγματος, καθως και σχετικες τοποθετησεις του Ι.Τ.Ε. σχετικα με την ισοτιμια των ΑΔΣΕΝ/ΑΕΝ με τα ΤΕΙ πριν ανωτατοποιηθουν, οτι ολοι οι αποφοιτοι 4ετους φοιτησης ΑΔΣΕΝ/ΑΕΝ που εισηχθησαν ως αποφοιτοι λυκειου και ανω δικαιουνται αυτην την ισοτιμια με ΑΤΕΙ και δεν υπαρχει κανενας λογος εξαιρεσης τους, οταν ακομα και σχολες διετους φοιτησης ΣΜΥ,ΣΤΥΑ,ΣΜΥΝ εχουν ανωτατοποιηθει με σπουδαστες αποφοιτους Γυμνασιου και αντιστοιχα προσαρμοσενη διδαχθεισα υλη, ενω υπηρχαν και σχολες Αξιωματικων αντιστοιχες τετραετους φοιτησης. Οι αποφοιτοι των ΑΔΣΕΝ/ΑΕΝ ειναι οι μοναδικοι Αξιωματικοι Ε.Ν. χωρις να υπαρχει αλλο ιδρυμα ανωτερο απο την Ακαδημια ΕΜπορικου Ναυτικου που να παραγει Αξιωματικους Εμπορικου Ναυτικου. Ας μην ξεχναμε τις Παιδαγωγικες Ακαδημιες διετους φοιτησης που Ανωτατοποιηθηκαν. Δεν βλεπω τον λογο που πρεπει να εξαιρεθουν/αδικηθουν επαγγελματιες/φιλοι οι οποιοι στο χωρο εργασιας να εχουν το ιδιο πτυχιο τα ιδια εφοδια τα ιδια καθηκοντα τα ιδια χρονια φοιτησης καινα φωτογραφιζουμε αποφοιτους μιας χρονιας και περα. ΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΔΣΕΝ/ΑΕΝ ΩΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΤΕΤΡΑΕΤΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗ, στην χειροτερη περιπτωση η ισοτιμια να ισχυει για ολους τους ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ Α.Ε.Ν. ως Η ΜΟΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ. Ειναι απιστευτο αντιστοιχες σχολες του εξωτερικου να ειναι ανωτατες και τα ενδοξα στελεχη του Ε.Ν. να ειναι σε καθεστως αδικιας τοσα χρονια. Συγγνωμη αν κουρασα, αλλα ορθα γινεται αντιστοιχια με ΑΤΕΙ των ΑΕΝ, και ορθοτερα με ολους τους αποφοιτους Α.Ε.Ν.