Η Ρ.Α.Λ έχει την αρμοδιότητα έκδοσης κανονιστικών πράξεων για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν :
α) στην έκδοση δεσμευτικών οδηγιών για θέματα σχετικά με την απλούστευση, διαφάνεια και εναρμόνιση τελών κοινού ενδιαφέροντος για όλους τους ελληνικούς λιμένες, με απώτερο σκοπό τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ εγχώριων λιμένων,
β) στη διαδικασία προσδιορισμού, επιβολής και είσπραξης ποινικών ρητρών ή άλλων συμβατικών αξιώσεων που προβλέπονται στις Συμβάσεις Παραχώρησης και στις αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων κατά των αποφάσεων επιβολής.
Ρητά ορίζεται ότι τα σχετικά εισπραττόμενα ποσά αποτελούν έσοδο του Υπουργείου Οικονομικών και δεν προσαυξάνουν τον προϋπολογισμό της Ρ.Α.Λ.
γ) στη λειτουργία και άσκηση των αρμοδιοτήτων της, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης Κανονισμού Ακροάσεων προσώπων και επιχειρήσεων.
δ) στην κρίση επί των ενδικοφανών προσφυγών του άρθρου 21 παρ. 5 του παρόντος.
Αρχική Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 05 – Κανονιστικές Αρμοδιότητες
Άρθρο 05 – Κανονιστικές Αρμοδιότητες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Συγκρότηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Πειθαρχικός ΈλεγχοςΆρθρο 03 – Πειθαρχικός Έλεγχος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04 – Πειθαρχικό ΣυμβούλιοΆρθρο 04 – Πειθαρχικό Συμβούλιο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κανονιστικές Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ρυθμιστικές Αρμοδιότητες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διερεύνηση Καταγγελιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Εκπροσώπηση της Ρ.Α.Λ. – Αρμοδιότητες Προέδρου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Συνεδριάσεις – Απαρτία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Πρόσκληση Μελών – ΣυνεδριάσειςΆρθρο 10 – Πρόσκληση Μελών – Συνεδριάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Υποχρεωτική Σύγκληση της Ρ.Α.Λ.Άρθρο 11 – Υποχρεωτική Σύγκληση της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Διεξαγωγή των Συνεδριάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Πρακτικά Συνεδριάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Αποφάσεις της Ρ.Α.Λ.Άρθρο 14 – Αποφάσεις της Ρ.Α.Λ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Έλεγχος των αποφάσεων της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Οργάνωση και Προσωπικό της Ρ.Α.Λ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Προϋπολογισμός – Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 18 – Προϋπολογισμός – Οικονομική διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Διαχείριση Υλικού και ΠεριουσίαςΆρθρο 19 – Διαχείριση Υλικού και Περιουσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Ίδρυση Δημόσιας Αρχής Λιμένων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Σκοπός και Αρμοδιότητες ΔΑΛ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Πόροι ΔΑΛ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Διάρθρωση ΔΑΛ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Ίδρυση Περιφερειακού Γραφείου ΔΑΛ Πειραιά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 25 – Θητεία Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 26 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτήςΆρθρο 27 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 28 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Δυνατότητας ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειεςΆρθρο 29 – Δυνατότητας ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Καθορισμός των ειδικοτήτων των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών ειδικής κατηγορίας και πρόβλεψης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού και στους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίαςΆρθρο 30 – Καθορισμός των ειδικοτήτων των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών ειδικής κατηγορίας και πρόβλεψης αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων σχετικά με την ιεραρχική εξέλιξη, την αρχαιότητα, τις προαγωγές και τις αποστρατείες των Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού και στους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικούς ειδικής κατηγορίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Τακτικές Κρίσεις Αρχιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 32 – Τακτικές Κρίσεις Αρχιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 34 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Κοινωνική Πρόνοια για Στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤΆρθρο 35 – Κοινωνική Πρόνοια για Στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 – Δελτία Ταυτότητας Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Αποστρατευτικός Βαθμός Σημαιοφόρων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 – Συντήρηση πτητικών μέσων Λ.Σ.-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 39 – Θέματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 – Αποδοχές οφειλόμενες από υπερωριακή απασχόληση και από επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία που παρασχέθηκε εντός του 2014 στους Οργανισμούς Λιμένα ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 41 – Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Προγραμματικές Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Μεταρρύθμιση του συστήματος εκπαίδευσης στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Παροχή Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Ναυτικά Νοσοκομεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Υγειονομική Υποστήριξη του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 – Έλεγχος Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 – Ανανέωση Συμβάσεων μίσθωσης/ ναύλωσης πλωτών μέσων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Απόδοση έκτασης Λιπασμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Ρύθμιση θεμάτων Οίκου Ναύτου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Επιτάχυνση έργων Τ.Ε.Α.Άρθρο 51 – Επιτάχυνση έργων Τ.Ε.Α.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥΆρθρο 53 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Ρύθμιση Θεμάτων Υπαξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Ρύθμιση Θεμάτων ΤΑΛΣΆρθρο 55 – Ρύθμιση Θεμάτων ΤΑΛΣ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Τροποποίηση Νόμου 2935/2001
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Παραμονή στην Ενεργό Υπηρεσία Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Τελικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Απριλίου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαΐου 2016, 13:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 103 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Η ΡΑΛ με το συγκεκριμένο άρθρο αποκτά κανονιστικές αρμοδιότητες για όλους τους ελληνικούς λιμένες.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το ΠΔ 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» άρθρα 59-62 η ΓΓΛΛΠΝΕ έχει τις κανονιστικές, ρυθμιστικές, εποπτικές και ελεγκτικές αρμοδιότητες ως προς τη διοίκηση, οργάνωση, λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. της χώρας.
Επιλέγεται λοιπόν ξεκάθαρα ένα άκρως νεοφιλελεύθερο μοντέλο διοίκησης για τα ελληνικά λιμάνια, όπου αρμοδιότητες του κεντρικού κράτους και μάλιστα κανονιστικές αρμοδιότητες μεταφέρονται σε ανεξάρτητη διοικητική αρχή. Με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε ανεξάρτητες διοικητικές αρχές, δημιουργείται ξεκάθαρα δημοκρατικό έλλειμμα, καθώς τα διορισμένο διοικητικό συμβούλιο δεν χαίρει δημοκρατικής νομιμοποίησης, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η στρέβλωση της ευθείας γραμμής κοινωνικής λογοδοσίας της κυβέρνησης προς τους διοικούμενους πολίτες. Απλούστερα, εφεξής η Κυβέρνηση θα κρύβεται πίσω από το ΔΣ της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία ουσιαστικά θα ασκεί τις κανονιστικές και ρυθμιστικές αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ασκούνται από τη ΓΓΛΛΠΝΕ και ως εκ τούτου η κυβέρνηση θα εμφανίζεται ουσιαστικά ανεύθυνη για τη λειτουργία και την κατάσταση των λιμανιών της χώρας.
Όσον αφορά δε συγκεκριμένες ρυθμίσεις του άρθρου γίνεται σαφές στην περίπτωση 5 α ότι η ΡΑΛ θα προάγει τον ελεύθερο ανταγωνισμό μεταξύ εγχώριων λιμένων, ενώ δεν είναι κατανοητό πως θα επιβληθούν δεσμευτικές οδηγίες περί λιμενικών τελών σε Α.Ε., όταν μέχρι σήμερα οι 13 οργανισμοί λιμένων είναι υπεύθυνοι για τον προσδιορισμό του ύψους των τελών που επιβάλλουν, ενώ για την έγκριση των τιμολογίων συναρμόδια είναι τα υπουργεία οικονομικών και ναυτιλίας.
Επίσης με το ίδιο άρθρο, η ανεξάρτητη ΡΑΛ θα ασκεί εισπρακτικές αρμοδιότητες για λογαριασμό του ελληνικού κράτους, δηλαδή ενώ η ίδια διαδικασία θα μπορούσε να γίνει απευθείας από τα δημόσια ταμεία (εφορίες), παρεμβάλλεται στη διαδικασία ο λογαριασμός τραπέζης της ΡΑΛ που θεσπίζεται με το άρθρο 18 του παρόντος.
1.Το βασικότερο πρόβλημα που εντοπίζεται στο άρθρο 5 με τίτλο «Κανονιστικές Αρμοδιότητες» προκύπτει από το γεγονός ότι συγχέονται ο ρόλος της ΡΑΛ όταν αυτή δρα στα πλαίσια των ιδιωτικού δικαίου σχέσεών της – acta jure gestionis (εν προκειμένω ως εντολοδόχος του Ελληνικού Δημοσίου στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης) με τις κανονιστικές αρμοδιότητες που τις απονέμονται για την άσκηση δημόσιας εξουσίας-acta jure imperii Είναι πρωτόγνωρο αλλά κυρίως αποτελεί ξεκάθαρη περίπτωση μη ορθής νομοθέτησης το γεγονός ότι η άσκηση των συμβατικών δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου επιχειρείται στη συγκεκριμένη περίπτωση να γίνει μέσω της έκδοσης κανονιστικών πράξεων όπου η ΡΑΛ ως αντισυμβαλλόμενος κάθε παραχωρησιούχου θα ασκεί τις εξουσίες του Ελληνικού Δημοσίου ως κυρίαρχου κράτους. Δεν είναι δυνατόν η ΡΑΛ να προσδιορίζει ή να επιβάλλει αφενός τις ποινικές ρήτρες που προκύπτουν από μια Σύμβαση Παραχώρησης και την ίδια στιγμή να αλλάζει απλά μανδύα και να γίνεται ανεξάρτητη διοικητική αρχή που θα κρίνει τις αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων.
2. Στην παρ. 1 α) του άρθρου 5 αναφέρεται ότι η ΡΑΛ είναι αρμόδια για την έκδοση κανονιστικών πράξεων για θέματα αναφορικά με την εναρμόνιση τελών. Η έννοια της εναρμόνισης τελών είναι τελείως αντίθετη με τη λειτουργία ιδιωτικών επιχειρήσεων σε περιβάλλον ελεύθερου ανταγωνισμού.
Η έκδοση δεσμευτικών οδηγιών για θέματα σχετικά με την απλούστευση, διαφάνεια και εναρμόνιση τελών κοινού ενδιαφέροντος για όλους τους ελληνικούς λιμένες, με απώτερο σκοπό τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ εγχώριων λιμένων, όπως αναφέρεται στο άρθρο αυτό, δεν είναι δυνατό να αποτελεί κανονιστική αρμοδιότητα της ΡΑΛ.
Πρόκειται για αρμοδιότητα που θα πρέπει να εναπόκειται στην Κεντρική Διοίκηση και άρα στα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ τα θέματα των λιμενικών τελών ανήκουν στον πυρήνα της λιμενικής πολιτικής, η οποία και παραμένει στο Υπουργείο, σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου.
Επισημαίνεται ότι η διάσταση του ανταγωνισμού σε σχέση με τα τέλη των λιμένων είναι μια από πολλές που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και η έκδοση οποιωνδήποτε οδηγιών θα πρέπει να βασίζεται στη συνεκτίμηση και πολλών και διαφορετικών παραγόντων (κόστος υπηρεσίας, βιωσιμότητα, εδαφική συνοχή, κοινωνικά κριτήρια κ.λπ.), ώστε μόνο τα συναρμόδια Υπουργεία είναι δυνατό να έχουν την απαιτούμενη συνολική οπτική και ευθύνη.
Ακόμη, αναφέρεται ότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων έχει την ευθύνη τόσο για τον καθορισμό των λιμενικών τελών των Οργανισμών Λιμένα Α.Ε. όσο και των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων (έκδοση ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής), οπότε δεν είναι λογικό η έκδοση οδηγιών -και δη δεσμευτικών- για θέματα σχετικά με την απλούστευση, διαφάνεια και εναρμόνιση τελών να γίνεται από τη ΡΑΛ.
Η ΡΑΛ θα ήταν ωστόσο σκόπιμο να παρέχει υποστήριξη σχετικά. Ως εκ τούτου, η συμβολή της ΡΑΛ θα ήταν ορθό να περιοριστεί στην υποστήριξη επί της μεθοδολογίας του καθορισμού των λιμενικών τελών, που αναφέρεται στο άρθρο 6 του Σχεδίου.
ε) σε γνωμοδοτήσεις, κατόπιν σχετικού ερωτήματος, στο ΥΝΑ επι ειδικών θεμάτων των λιμένων.