Σύσταση και σκοπός Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ)
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (Σ.Ε.Ν.).
2. Ο σκοπός και οι αρμοδιότητες του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού περιλαμβάνουν:
α. Τη διαμόρφωση και υποβολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής των απόψεών του επί των μέτρων που ενδείκνυνται κάθε φορά για την προστασία και την ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας,
β. Τη διατύπωση των προτάσεων του για τις ενδεικνυόμενες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις της νομοθεσίας που αφορά την ποντοπόρο ναυτιλία, εξαιρουμένης της διατύπωσης απόψεων επί νομοθετικών ή κανονιστικών πράξεων που συνιστούν ενσωμάτωση ή κύρωση υφιστάμενης ενωσιακής και διεθνούς νομοθεσίας.
γ. Τη διατύπωση των απόψεών για κάθε θέμα σχετικό με την εμπορική ναυτιλία που τίθεται υπόψη του Συμβουλίου από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
3. Οι απόψεις του Συμβουλίου είτε επί θεμάτων που τίθενται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είτε επί θεμάτων που μελετώνται οίκοθεν από το Συμβούλιο, έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν είναι υποχρεωτικές για τον Υπουργό.
Σύνθεση Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ)
1. Το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού αποτελείται από:
α. το Γενικό Γραμματέα ΥΝΑΝΠ, ως Πρόεδρο.
β. τον Αρχηγό Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. με αναπληρωτή τον αρμόδιο Υπαρχηγό Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
γ. δύο (2) εκπροσώπους του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΝΕΕ) με τους αναπληρωτές τους, οι οποίοι υποδεικνύονται από το ΝΕΕ .
δ. δύο (2) εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τους αναπληρωτές τους, οι οποίοι υποδεικνύονται από την ΠΝΟ.
ε. ένα (1) πρόσωπο εγνωσμένου κύρους ειδικευμένο στα ναυτιλιακά που επιλέγεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με αντίστοιχο αναπληρωτή.
στ. ένα (1) πρόσωπο εγνωσμένου κύρους ειδικευμένο στη ναυπηγική-μηχανολογία που επιλέγεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με αντίστοιχο αναπληρωτή.
2. Εισηγητής ορίζεται χωρίς ψήφο ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης ή ο νόμιμος αναπληρωτής του, που εισάγει το θέμα προς συζήτηση.
3. Γραμματέας ορίζεται κατώτερος Αξιωματικός Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. της Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας (Δ.Π.Ν.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με αντίστοιχο αναπληρωτή.
4. Τα μέλη του ΣΕΝ διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με διετή θητεία και δεν αμείβονται.
5. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζονται οι λεπτομέρειες αναφορικά με τη συγκρότηση του Συμβουλίου και λοιπά θέματα που αφορούν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του.
6. Οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 7 του νόμου 3141/1955 «Περί Συστάσεως παρά τω ΥΕΝ Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού» (Α 43) καταργούνται.
7. Όπου στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας προβλέπεται η απαίτηση διατύπωσης γνώμης του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ), η σχετική απαίτηση παύει να ισχύει.
Επί της παρ. 2(α και β) ερωτάται αν στην έννοια «ποντοπόρου ναυτιλίας» συμπεριλαμβάνονται τα κρουαζιερόπλοια?
Αν ναι ρητά πρέπει να αναφερθεί.
Αν όχι, να συμπεριληφθεί, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη προσέλκυσης αυτής της κατηγορίας πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο τη στιγμή που στις θάλασσές μας δραστηριοποιούνται πολλά τέτοια ξένων σημαιών.
Επί της παρ. 2(β) και από τη διατύπωση «ενδεικνυόμενες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις της νομοθεσίας » γίνεται κατανοητό ότι αφορά ισχύουσα νομοθεσία αφού μόνο τέτοια μπορεί να συμπληρωθεί ή τροποποιηθεί. Ερωτάται γιατί? Θεωρείται ότι η ισχύουσα νομοθεσία ρυθμίζει το σύνολο των θεμάτων και αυτών που θα προκύψουν ή δεν χρειάζεστε τη γνώμη του οργάνου για νέα νομοθεσία??
Περαιτέρω επί της διατύπωσης « εξαιρουμένης της διατύπωσης απόψεων επί νομοθετικών ή κανονιστικών πράξεων που συνιστούν ενσωμάτωση ή κύρωση υφιστάμενης ενωσιακής και διεθνούς νομοθεσίας» σημειώνεται ότι τόσο η ενωσιακή όσο και η διεθνής νομοθεσία παρέχουν πολλές φορές εναλλακτικές δυνατότητες για την εφαρμογή τους οπότε γιατί δεν θα ήταν στις περιπτώσεις αυτές χρήσιμη η διατύπωση της άποψης του οργάνου?
Επίσης, ως κυρίαρχο κράτος δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ενσωματώνουμε στην εσωτερική νομοθεσία διατάξεις διεθνούς (όχι ενωσιακής). Οπότε γιατί θα ήταν άχρηστη η άποψη του οργάνου σε σχέση με τη σκοπιμότητα ενσωμάτωσης διεθνούς νομοθεσίας???