1. Απαγορεύεται στους οικονομικούς φορείς ή στους νόμιμους εκπροσώπους τους που συμμετέχουν στις διαδικασίες σύναψης και εκτέλεσης συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να απασχολούν, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, έργου ή εντολής, στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για χρονικό διάστημα τριών τουλάχιστον ετών μετά τη συνταξιοδότηση ή τη με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αποχώρησή του.
2. Εάν οι ανάδοχοι παραβιάσουν τις υποχρεώσεις και απαγορεύσεις του παρόντος άρθρου και δεν θεραπεύσουν αυτή την παραβίαση μέσα σε τριάντα ημέρες από την κοινοποίηση σε αυτούς σχετικής ειδοποίησης, η αναθέτουσα αρχή μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, να κηρύξει τον οικονομικό φορέα έκπτωτο ή να επιβάλει ποινική ρήτρα ποσού ίσου με το 20%, κατ` ανώτατο όριο, της οικονομικής αξίας της σύμβασης που έχει συνάψει με την αναθέτουσα αρχή. Σε ιδιαίτερα σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να επιβάλονται σωρευτικά οι κυρώσεις του προηγούμενου εδαφίου και επιπλέον αποκλεισμός από τις συμβάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για χρονικό διάστημα κατ` ελάχιστον τριών ετών.
3. Οι υποχρεώσεις και οι απαγορεύσεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου ισχύουν, αν ο οικονομικός φορέας ή ο ανάδοχος είναι κοινοπραξία, για όλα τα μέλη της κοινοπραξίας και, αν ο οικονομικός φορέας ή ο ανάδοχος χρησιμοποιεί υπεργολάβους, για τους υπεργολάβους του. Σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων και απαγορεύσεων των παραγράφων 1 και 2 από τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου, οι κυρώσεις του παρόντος άρθρου επιβάλλονται στον οικονομικό φορέα ή τον ανάδοχο.
4. Απαγορεύεται σε Αναγνωρισμένους Οργανισμούς Ασφάλειας να απασχολούν, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, έργου ή εντολής, στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για χρονικό διάστημα τριών τουλάχιστον ετών μετά τη συνταξιοδότηση ή τη με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αποχώρησή του. Η παράβαση της υποχρέωσης του προηγούμενου εδαφίου επιφέρει την ανάκληση της εξουσιοδότησης του Αναγνωρισμένου Οργανισμού Ασφαλείας, η οποία επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
5. Απαγορεύεται σε Αναγνωρισμένους Οργανισμούς (Νηογνώμονες) να απασχολούν, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, έργου ή εντολής, στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για χρονικό διάστημα τριών τουλάχιστον ετών μετά τη συνταξιοδότηση ή τη με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αποχώρησή του. Η παράβαση της υποχρέωσης του προηγούμενου εδαφίου επιφέρει την ανάκληση της εξουσιοδότησης του Αναγνωρισμένου Οργανισμού (Νηογνώμονα), η οποία επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
6. Οι διατάξεις των παραγράφων 1 – 5 του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται μόνο σε στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο συνταξιοδοτείται ή αποχωρεί με οποιονδήποτε άλλον τρόπο μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος Νόμου.
Δεν μπορώ να καταλάβω το πως ενισχύεται η διαφάνεια κατ΄ αυτόν τον τρόπο. Τι θέλει να υπονοήσει η συντάξας αυτού του άρθρου; Μάλλον οτι δεν υπάρχει διαφάνεια και χρειάζεται να ενισχυθεί; Αν όντως είναι έτσι, τότε γιατί δεν αρκεί το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για να καταπολεμηθεί η έλλειψη διαφάνειας; Χρειάζεται να μπει μια – καταφανέστατα – αντισυνταγματική διάταξη, που προσβάλει το ήθος του συνόλου των υπαλλήλων του Υπουργείου, για να ενισχυθεί η διαφάνεια;
Άδικο, αντισυνταγματικό, απαξιωτικό, αυταρχικό, αχρείαστο, αναποτελεσματικό, άσκοπο, ατεκμηρίωτο άρθρο. Άμεση απόσυρση
Δεν αντιλαμβάνομαι πως εξυπηρετείται η διαφάνεια με το συγκεκριμένο άρθρο. Τα θέματα αυτά δεν ρυθμίζονται ήδη μέσω της ισχύουσας νομοθεσίας? Όλοι οι υπόλοιποι μηχανικοί των άλλων Υπουργείων δεν αντιμετωπίζουν αντίστοιχα θέματα διαφάνειας? Το καθεστώς ατιμωρισίας που επικρατεί στο τόπο αυτό θα αποτελεί παντα κίνητρο για όσους επιθυμούν να καταστρατηγήσουν το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο αλλά και όποια άλλη διάταξη επικρατήσει στο μέλλον. Βρείτε ικανούς πολιτικούς να εφαρμόσουν τους νόμους και τιμωρείστε τους παραβάτες! Είναι τόσο απλό!
Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να έχει σπουδάσει κανείς πυρηνική φυσική για να καταλάβει τα κίνητρα όσων προωθούν το συγκεκριμένο άρθρο… Με τη διάταξη αυτή καταστρατηγείται το θεμελιώδες δικαίωμα του πολίτη στην εργασία και φυσικά στοχοποιείται για ακόμα μία φορα συγκεκριμένη Υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ.
Έκανε πολλά λάθη η παρούσα κυβέρνηση όπως και οι προϋγούμενες φυσικά, αλλά αυτό κάτα την ταπεινή μου γνώμη θα αποτελέσει πραγματικά αυτό που λέμε «πάγκόσμια προτωτυπία». Προσοχή λοιπόν…
Απορώ ποιος μπορεί να έχει εισηγηθεί ένα τέτοιο ανεκδιήγητο άρθρο. Προσοχή κύριε Υπουργέ μη σας παρασύρουν κάποιοι (πιθανόν από προσωπικό συμφέρον ή απλά εμμονές ή ιδεοληψία) σε μία εξόφθαλμα αντισυνταγματική και άδικη ρύθμιση που βεβαίως καμία σχέση δεν έχει με τη διασφάλιση της διαφάνειας. Τέτοιου είδους μεθοδεύσεις εκτός από την αδικία που επιφέρουν βλάπτουν ανεπανόρθωτα το κύρος του Υπουργείου και φυσικά και του προσώπου που προΐσταται αυτού.
Αιτιολογική έκθεση χωρίς αιτιολογία… απλά καθιερώνεται η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ απασχόλησης του προσωπικού του ΥΝΑΝΠ!!!! Πιο φασίστας πεθαίνεις!!!
Είναι ξεκάθαρο ότι η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί μικροπολιτικές σκοπιμότητες με επιστέγασμα την ενίσχυση της διαφάνειας.
Η προσφυγή στο ΣτΕ είναι μονόδρομος κ. Υπουργέ, συμβουλευτείτε λίγο τους νομικούς συμβούλους που σας πλαισιώνουν.
Απαράδεκτη διάταξη η οποία πρέπει να αποσυρθεί. Το δικαίωμα στην εργασία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο όπως και το τεκμήριο της αθωότητας.
Αρθρο 83 : Ενίσχυσης της διαφάνειας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Στα πλαίσια Ενίσχυσης της διαφάνειας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα έπρεπε να καταγραφεί το σύνολο των τομέων όπου τίθεται θέμα «αθέμιτης μετάβασης» στελεχών ΥΝΑΝΠ προς ιδιωτικούς φορείς εφόσον αυτοί σχετίζονται με πεδία ελέγχου τους από Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ και όχι αποσπασματικά και μόνο σε περιπτώσεις σχετιζόμενες με την εκτέλεση Σύμβασης έργου.
Να αποσυρθεί στο σύνολό του το εν λόγω άρθρο. Καταπατά το Συνταγματικό δικαίωμα καθενός στην εργασία.
Συμφωνώ,ως ελεύθερος επαγγελματίας, με τους προηγούμενουυς σχολιαστές ότι το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί ως αντισυνταγματικό και εν τέλει αντιδημοκρατικό, με την επί πλέον επισήμανση ότι, αν ψηφισθεί, όχι μόνο δεν θα συμβάλει στην ενίσχυση της διαφάνειας αλλά αντίθετα μπορεί να την αποδυναμώσει, δεδομένου ότι όποιος προτίθεται να διαπλέκεται μπορεί να επινοήσει άλλους τρόπους όπως χρηματισμό κλπ.
Διόρθωση: Τα αναφερόμενα άρθρα του Συντάγματος που αφορούν στο δικαίωμα της εργασίας είναι το 5 και το 25 (εκ παραδρομής αναφέρθηκε το άρθρο 26 σε προηγούμενη ανάρτησή μας)
Θεωρούμε ότι το άρθρο αυτό είναι αντισυνταγματικό (άρθρα 2 και 26 του Συντάγματος), προσβλητικό και άδικο για τους υπαλλήλους και κυρίως τους συναδέλφους μηχανικούς που υπηρετούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Πέραν της προφανούς αντισυνταγματικότητας, δεν είναι αντιληπτή η σκοπιμότητα αλλά και η συνάφεια της εν λόγω άρθρου με θέματα διαφάνειας. Εκτός και αν θεωρείται ως δεδομένη η διαφθορά των υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων και των συναδέλφων μηχανικών, και επομένως η προληπτική τιμωρία επί δικαίων και αδίκων και μάλιστα με ένα από τα σημαντικότερα τιμήματα, αυτό του περιορισμού του δικαιώματος στην εργασία. Οι μηχανικοί, συμπεριλαμβανομένων των μελών μας διπλωματούχων ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών, ναυπηγών μηχανικών και ναυτικών μηχανολόγων μηχανικών που στελεχώνουν τις Υπηρεσίες του Υπουργείου (σε μεγάλο αριθμό και σε θέσεις ευθύνης) είτε ως ένστολο είτε ως πολιτικό προσωπικό, έχουν αποδείξει ότι επιτελούν το έργο τους, που ενίοτε αφορά στη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, με υψηλό επιστημονικό κύρος, επαγγελματισμό και κυρίως ήθος. Ιδιαίτερα για τους συναδέλφους ναυπηγούς, ο περιορισμός του άρθρου για το δικαίωμα να εργάζονται σε νηογνώμονες ή εταιρείες που σχετίζονται οικονομικά με το Υπουργείο Ναυτιλίας, πέραν από την προσβολή του ήθους και της αξιοπρέπειάς τους, ουσιαστικά τους αποκλείει από μία εκ των βασικών δραστηριοτήτων του επαγγέλματός τους. Ο Σύλλογός μας υποστηρίζει και θα υποστηρίζει πάντα την ενίσχυση και εμπέδωση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς σε όλους τους τομείς του δημοσίου βίου και ειδικότερα σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου και της εργασίας των μελών μας, μέσω δίκαιων, τεκμηριωμένων και θεσμοθετημένων διαδικασιών. Σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορεί να συναινεί ή να αποδέχεται πρακτικές, και μάλιστα υπό τον τύπο νομοθετικής παρέμβασης, που είναι άδικες, αντισυνταγματικές και απαξιωτικές για τους συναδέλφους και μέλη μας, και που θίγουν βάναυσα την επιστημονική, επαγγελματική και ηθική τους υπόσταση. Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την άμεση και πλήρη απόσυρση του άρθρου αυτού.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΣΥΥΕΝ) κατά την πρόσφατη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την 22 Φεβρουαρίου 2017 αποδέχθηκε κατά πλειοψηφία το κάτωθι Ψήφισμα αναφορικά με το εν λόγω άρθρο:
Ψήφισμα ΠΣΥΥΕΝ, 22-02-2017
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας καλεί τον κ ΥΝΑΝΠ όπως αποσύρει στο σύνολό του το άρθρο 83 του σχεδίου νόμου με τίτλο «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».
Οι διατάξεις του εν λόγω άρθρου δεν συνάδουν με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι υπάλληλοι του Υπουργείου μας, της επαγγελματικής ελευθερίας, δηλαδή της ελευθερίας επιλογής και ασκήσεως ορισμένου επαγγέλματος ως αναγκαίου στοιχείου της προσωπικότητας του ατόμου, όπως γενικότερα αναφέρεται στο άρθρο 5 Σ και ειδικότερα ερμηνεύεται στην υφιστάμενη νομολογία (π.χ. ΣτΕ Ολ.3665/2005). Άλλωστε σύμφωνα και με το άρθρο 25 Σ ακόμη και στην περίπτωση που επιβάλλονται περιορισμοί στην άσκηση ενός δικαιώματος, οι περιορισμοί αυτοί πρέπει να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας η οποία επιβάλλει να είναι εμφανής και σαφώς διαγνώσιμη η αναγκαιότητα επιβολής ενός τέτοιου εξαιρετικού περιορισμού για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από τον νόμο σκοπού και να μην είναι δυσανάλογοι σε σχέση με τον σκοπό αυτό.
Θέματα που αφορούν στην διασφάλιση και ενίσχυση της διαφάνειας κατά την άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων του Υπουργείου ρυθμίζονται ήδη μέσω του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου που εφαρμόζεται για το σύνολο των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα. Ενδεικτικά αναφέρονται το άρθρο 36 του Κώδικα Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Ν.3528/2007 – ΦΕΚ Α 26), το άρθρο 2 του Ν.4057/2012 (Α 54) “Πειθαρχικό Δίκαιο Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.”, με το οποίο καθιερώνεται [παρ.1. (β) και (ιδ)] σχετικό πειθαρχικό παράπτωμα καθώς και στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999, ως ισχύει), άρθρο 7 παρ. 2 και 3 για τα όργανα και τα μέλη συλλογικών οργάνων της διοίκησης.
Πέραν της προαναφερόμενης αντισυνταγματικότητας και της υφιστάμενης νομοθεσίας που θεραπεύει αποτελεσματικά τα θέματα διαφάνειας, δεν είναι σαφής η σκοπιμότητα εισαγωγής και η συσχέτιση του εν λόγω άρθρου με θέματα διαφάνειας. Εκτός και αν θεωρείται εκ προοιμίου ως μη διαφανής η άσκηση των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία καθηκόντων των υπαλλήλων του Υπουργείου μας που σχετίζονται με δημόσιες συμβάσεις ή με την εξουσιοδότηση και τον έλεγχο των νηογνωμόνων. Η τυχόν ύπαρξη στοιχείων ή τεκμηριωμένων ενδείξεων περί αδιαφάνειας ή και διαφθοράς κατά την άσκηση των ως άνω καθηκόντων αντιμετωπίζεται μέσω των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία διαδικασιών περί πειθαρχικού ή και ποινικού ελέγχου και επομένως οποιαδήποτε ρύθμιση προληπτικής καταστολής όπως αυτή που προβλέπεται στο εν λόγω άρθρο εκτός από άδικη είναι και απολύτως προσβλητική για την επιστημονική, επαγγελματική και ηθική υπόσταση και αξιοπρέπεια των υπαλλήλων του Υπουργείου μας.
Πέραν των ανωτέρω ακόμα και αν αποφασιστεί μια τέτοια μη σκόπιμη και άδικη ρύθμιση δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί πρέπει να περιορίζεται η εφαρμογή της στους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ και όχι στο σύνολο των υπαλλήλων του δημοσίου όπως γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις αντίστοιχων ρυθμίσεων (π.χ. Ν.3528/2007, Ν.4057/2012, Ν.2690/1999).
Η διαφάνεια και η αξιοκρατία στην εργασία είναι προϋποθέσεις για την αξιοπιστία και την επάρκεια της λειτουργίας της κρατικής μηχανής.
Επειδή επί σειρά ετών πολλά ακούστηκαν για αδιαφάνεια, αλλά πάντα αποδεικνύεται με διαφανέστατο τρόπο ότι όλοι οι υπάλληλοι του ΥΝΑΝΠ ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας (βλέπε ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΆ, ΜΙΣΘΟΥΣ), θα πρέπει το ΥΝΑΝΠ να σκύψει σε θέματα ουσίας, όπως η υποστελέχωση των Υπηρεσιών και η αναμόρφωση αυτών με γνώμονα τα διεθνώς κρατούντα και να μην ανακόψει την συνέχιση απασχόλησης των υπαλλήλων του (αποχωρούντων από την υπηρεσία ή συνταξιοδοτημένων)από το εξειδικευμένο αντικείμενο που σπούδασαν και επί δεκαετίες ασχολήθηκαν και καταξιώθηκαν. Οι γνώσεις είναι διαφάνεια, δεν περιορίζονται, ούτε έχουν ημερομηνία λήξης.
Υπάρχουν άραγε και άλλες αναπτυγμένες/πολιτισμένες χώρες, όπου μπορεί να σου στερηθεί η ελευθερία επιλογής και το δικαίωμα εργασίας στο χώρο της ναυτιλίας με αντίστοιχη διάταξη νόμου; Ποιοι εμπνευστηκαν αυτή τη διάταξη και τι θέλανε να διασφαλίσουν με αυτή;
Από οτι καταλαβαίνω το στρατιωτικό κ πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θεωρείται ένοχο απο το νομοθέτη για αδιαφανή τρόπο εκτέλεσης καθηκόντων του, οπότε τον τιμωρεί με τον να τον πείσει να παραμείνει στον Φορέα για να μην μείνει άνεργος αν βρεθεί εκτός Φορέα.
Δηλαδή, αν κάποιος αποφασίσει οτι το Δημόσιο δεν τον ανταμείβει ηθικά και οικονομικά με αυτά που θα μπορούσε να του αποδώσει ο ιδιωτικός τομέας, πρέπει πρώτα να τον υποβάλλουμε σε αποκλεισμό από αρκετές θέσεις έργασίας σχετικές με τη ναυτιλία (κ όχι μόνο) ή σε 3ετή ανεργία.
Η αιτιολογική έκθεση δεν μας αιτιολογεί και τόσο το σκεπτικό του νομοθέτη ως προς την ενίσχυση της διαφάνειας τελικά.
Το συγκεκριμένο άρθρο είναι αντισυνταγματικό και θίγει όλους τους εργαζόμενους καθιστώντας τους εκ των προτέρων «διεφθαρμένους».
Αλλωστε προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας κυρώσεις για τις παράνομες πράξεις που τυχό διεξάγουν οι υπάλληλοι.
Η συγκεκριμένη προς ψήφιση διάταξη, παρεμποδίζει το δικαίωμα των υπαλλήλων στην εργασία, σε περίπτωση που κάποιος θέλει να αποτανθεί στον ιδιωτικό τομέα.
Οι παρούσες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες μπορούν να δημιουργήσουν πάμπολλες αφορμές για ‘αποχώρηση’ από το δημόσιο. Αυτό θα σημαίνει σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη επαγγελματικό ακρωτηριασμό των υπαλλήλων του Υπουργείου των οποίων ο φυσικός χώρος απασχόλησης συμπεριλαμβάνει και τους Νηογνώμονες. Θέματα διαφάνειας ήδη αντιμετωπίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία και οτιδήποτε νέο για λόγους ισονομίας θα έπρεπε να αντιμετωπισθεί σε υψηλότερο επίπεδο από εκείνο του ενός Υπουργείου. Το μόνο που δείχνει μια τέτοια διάταξη είναι μικροπολιτικές σκοπιμότητες που συγκαλύπτονται μέσω του λαϊκισμού υπέρ της διαφάνειας.
Το συγκεκριμένο άρθρο στοχοποιεί κυρίως του ΠΕ και ΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΟΎΣ, διότι εκ των πραγμάτων αυτοί είναι που θα μπορούσαν να δουλέψουν στον χωρού της ναυτιλίας μετά την αποχώρησή τους από το ΥΝΑΝΠ.
Και δεν είναι η πρώτη φορά. Η αρχή έγινε με το π.δ. 103/2014, τον κατάπτυστο Οργανισμό του ΥΝΑ, όπου με φωτογραφικές διατάξεις οι περισσότεροι ΠΕ και ΤΕ Μηχανικοί αποκλείστηκαν από τις θέσεις ευθύνης. Η κυβέρνηση ΣΥΡΑΙΖΑ – ΑΝΕΛ υποσχέθηκε διόρθωση των αδικιών, αλλά δεν έκανε τίποτα. Αντίθετα, οι ίδιοι άνθρωποι που κινούν τα γρανάζια στο ΥΝΑΝΠ, και είναι ως επί το πλείστον ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, επιβάλλουν στους Μηχανικούς τον μελλοντικό αποκλεισμό τους και από την ιδιωτική αγορά εργασίας.
Δηλαδή, όταν ζητούν απόσπαση / μετάταξη, τους την αρνούνται,
όταν πρόκειται να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης, τους αποκλείουν με φτηνά τεχνάσματα,
και όταν είναι να βρουν μια δουλειά καλύτερη έξω, για να εξυπηρετήσουν τα δάνεια που τυχόν χρωστάνε και να προσφέρουν μια καλύτερη ζωή στα παιδιά τους, τότε ανακαλύπτουν τη διαφάνεια! Αυτοί που έφτιαξαν έναν οργανισμών του τύπου ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΎ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ πίνει, ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΎ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ μονίμως θα κερνάει.
Άψογα…
ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΕΜΔΥΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
Προφανώς ο κ. Υπουργός και το επιτελείο του δεν ζουν στη σφαίρα της πραγματικότητας με τα ποσοστά ανεργίας που επικρατούν και τον κίνδυνο απολύσεων από το δημόσιο που ελοχεύει και νομοθετούν περιορίζοντας συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών.
Πρέπει να μάθετε ότι υπάρχει Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η οποία έχει την αρμοδιότητα να εκδίδει κατευθυντήριες οδηγίες σχετικές με ζητήματα δημοσίων συμβάσεων όπως π.χ. η 9/2015 (ΑΔΑ: 699ΤΟΞΤΒ-ΜΡ6) που αφορά στην καταπολέμηση της διαφθοράς.
Αφήστε, λοιπόν, τις αρμόδιες υπηρεσίες να σχεδιάσουν τις στρατηγικές, να εντοπίσουν τα σημεία αδιαφάνειας και να πάρουν πρωτοβουλίες για την θεραπεία της και να ελέγξουν της τήρηση της αρχής της διαφάνειας η οποία συνδέεται άρρηκτα με την αμεροληψία των οργάνων.
Αφού κόπτονται οι ειδήμονες του Υπουργείου Ναυτιλίας για τη διαφάνεια, τότε γιατί δεν επεκτείνουν τη διάταξη, ώστε οι εν ενεργεία υπάλληλοι (πολιτικοί και στρατιωτικοί) και όσοι αποχωρούν, επί μια τριετία μετά την αποχώρησή τους, να μην έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε δημοτικές ή περιφερειακές εκλογές τουλάχιστον στην περιοχή του Νομού Αττικής, ούτε να αναλαμβάνουν αυτοδιοικητικά αξιώματα, ούτε θέσεις ευθύνης σε ΝΠΔΔ και φορείς του στενού και ευρύτερου δημοσίου (π.χ. Οργανισμούς ΟΤΑ, Διοικήσεις Νοσοκομείων, ΙΚΑ).
Όλη η ιστορία γίνεται για το θεαθήναι και λόγους αποπροσανατολισμού!
Η διαφθορά δεν πιάνεται με διατάξεις αυτού του είδους!
Νομίζω ότι το παρόν άρθρο είναι ελλιπές.
Πιστεύω ότι πρέπει να συμπληρωθεί ως ακολούθως :
1. Η απαγόρευση πρέπει να ισχύει εφ όρου ζωής για τους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ.
2. Όποιος υπάλληλος παραβεί το παρόν άρθρο να εξορίζεται στη Σιβηρία.
Η Ένωση των Δικαίων καταγγέλει το παρόν άρθρο και καλεί τον κ. ΥΝΑΝΠ να το αποσύρει στο σύνολό του καθώς οι διατάξεις αυτές είναι αντισυνταγματικές αφού αντίκεινται στα άρθρα 5 και 25 του Συντάγματος.
Υπενθυμίζουμε στον κ. ΥΝΑΝΠ ότι διατάξεις που αφορούν στην διασφάλιση και ενίσχυση της διαφάνειας κατά την άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων του Υπουργείου ρυθμίζονται ήδη από την ισχύουσα νομοθεσία που εφαρμόζεται για το σύνολο των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα όπως π.χ. Ν.3528/2007, Ν.4057/2012, Ν.2690/1999.
Θεωρούμε ότι αυστηρότερες διατάξεις μόνο για τους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ είναι άδικες και απολύτως προσβλητικές για την επιστημονική, επαγγελματική και ηθική υπόσταση και αξιοπρέπεια των υπαλλήλων του Υπουργείου.
Ποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ;
Πώς διασφαλίζεται και ενισχύεται η διαφάνεια με μια τέτοια ρύθμιση;
Ποια η αναγκαιότητα επιβολής ενός τέτοιου εξαιρετικού περιορισμού για τους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ;
Η κυβέρνηση της «Αριστεράς» νομοθετεί υιοθετώντας φασίζουσα φρασεολογία που μόνο σε νόμους της μαύρης επταετίας θα μπορούσε να αρχίζει διάταξη με την έκφραση «απαγορεύεται»…
Πρέπει να αποσυρθεί άμεσα καθώς παραβιάζει το άρθρο 5 του Συντάγματος. Διαφορετικά, προβλέπω μία ακόμη κατραπακιά (μετά και από το νόμο για το ΕΣΡ) από το ΣΤΕ όταν προσφύγουν οι θιγόμενοι λιμενικοί και πολιτικοί υπάλληλοι. Επίσης δεν ξέρω, εφόσον παραμείνει και για όσο ισχύσει, αν θα οδηγήσει στα απολύτως αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει. Η αδικία και η ύβρις συνήθως επιστρέφονται (και μάλιστα στο πολλαπλάσιο) σε όποιον τις εξαπολύει.
Απαράδεκτο άρθρο. Άδικο, αντισυνταγματικό, προσβλητικό και μάλιστα υπό την επίφαση της διαφάνειας. Πως εξυπηρετείται η διαφάνεια κ. Υπουργέ? Με απαγορεύσεις που θυμίζουν άλλες εποχές? Ταιριάζει μία τέτοια ρύθμιση σε αριστερή κυβέρνηση?
Το εν λόγω άρθρο, εκτός από το γεγονός ότι είναι αντισυνταγματικό, προσβάλει το δικαίωμα στην εργασία και την ίδια την αξιοπρέπεια και την επιστημονική, επαγγελματική και ηθική υπόσταση των υπαλλήλων του Υπουργείου. Η ρύθμιση αυτή είναι άδικη και προσβλητική καθώς μέσω της προληπτικής καταστολής που εισηγείται θεωρεί εκ προοιμίου και εν δυνάμει διεφθαρμένους όλους τους υπαλλήλους που ασκούν τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Είναι απολύτως μη σκόπιμη αφού τα θέματα διαφάνειας ρυθμίζονται ήδη μέσω της ισχύουσας νομοθεσίας (υπαλληλικός κώδικας, πειθαρχικό κλπ.). Πέραν των ανωτέρω είναι διακριτική μεταχείριση συγκεκριμένων υπαλλήλων του δημοσίου αφού η διάταξη αυτή δεν αφορά σε όλους τους υπαλλήλους του δημοσίου (αντίστοιχα π.χ. οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών δεν θα μπορούσαν να εργαστούν σε καμία επιχείρηση καθώς όλες ελέγχονται από αυτό, οι μηχανικοί του Υπουργείου Δημοσίων Έργων σε καμία κατασκευαστική εταιρεία κλπ.). Επομένως μία τέτοια διάταξη να θα έπρεπε να συζητηθεί θα ήταν στο πλαίσιο εφαρμογής της στο σύνολο των υπαλλήλων του δημοσίου μέσω του υπαλληλικού κώδικα, ο οποίος όμως ήδη προβλέπει τη δυνατότητα εργασίας των υπαλλήλων στον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα κατά τη διάρκεια που εργάζονται στο δημόσιο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις που σχετίζονται με το συγκεκριμένο έργο! Επίσης, σε περίπτωση απομάκρυνσής ενός υπαλλήλου από το Υπουργείο και το δημόσιο με οποιοδήποτε τρόπο (ακόμη και με απόλυση) θέτει προσκόμματα στην εύρεση εργασίας, ενισχύοντας την ανεργία σε καιρούς που μάλλον θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο. Τέλος, υπενθυμίζεται ότι τέτοιου είδους διατάξεις, πόσο μάλλον μία τέτοια άδικη και διακριτική, πρέπει να προβλέπουν μεταβατική διάταξη που εξαιρεί από την εφαρμογή της τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους, οι οποίο αιτήθηκαν την πρόσληψή τους με δεδομένη την ελευθερία στην επιλογή εργασίας και τώρα αιφνιδιάζονται καθώς βλέπουν να ανατρέπονται μονομερώς και αυταρχικά οι όροι εργασίας τους (πέραν των οικονομικών που ήδη έχουν θιγεί υπερβολικά, αλλά υπομένουν και αποδέχονται όπως όλοι οι λοιποί εργαζόμενοι)
Άδικη διάταξη, σαφώς αντισυνταγματική και συγχρόνως προσβλητική για την προσωπικότητα των υπαλλήλων αφού θεωρείται εκ των προτέρων ότι τα καθήκοντά τους δεν τα ασκούν με διαφάνεια. Τέτοιες ρυθμίσεις δεν καταστέλλουν τη διαφθορά αλλά την ενισχύουν.
Η επαγγελματική ελευθερία είναι δικαίωμα του καθενός και αποτελεί επιλογή του ατόμου να άσκησει όποιο επάγγελμα θελήσει στον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα. Με αυτή τη διάταξη καταστρέφονται άνθρωποι με ικανότητες και τους στερείται η προσωπική τους ελεύθερια η οποία είναι απαραβίαστη.
Η Ένωση των Δικαίων καταγγέλει το παρόν άρθρο και καλεί τον κ. ΥΝΑΝΠ να το αποσύρει στο σύνολό του καθώς οι διατάξεις αυτές είναι αντισυνταγματικές αφού αντίκεινται στα άρθρα 5 και 25 του Συντάγματος.
Υπενθυμίζουμε στον κ. ΥΝΑΝΠ ότι διατάξεις που αφορούν στην διασφάλιση και ενίσχυση της διαφάνειας κατά την άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων του Υπουργείου ρυθμίζονται ήδη από την ισχύουσα νομοθεσία που εφαρμόζεται για το σύνολο των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα όπως π.χ. Ν.3528/2007, Ν.4057/2012, Ν.2690/1999.
Θεωρούμε ότι αυστηρότερες διατάξεις μόνο για τους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ είναι άδικες και απολύτως προσβλητικές για την επιστημονική, επαγγελματική και ηθική υπόσταση και αξιοπρέπεια των υπαλλήλων του Υπουργείου.
Ποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες εξυπηρετεί η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ;
Πώς διασφαλίζεται και ενισχύεται η διαφάνεια με μια τέτοια ρύθμιση;
Ποια η αναγκαιότητα επιβολής ενός τέτοιου εξαιρετικού περιορισμού για τους υπαλλήλους του ΥΝΑΝΠ;
Η κυβέρνηση της «Αριστεράς» νομοθετεί υιοθετώντας φασίζουσα φρασεολογία που μόνο σε νόμους της μαύρης επταετίας θα μπορούσε να αρχίζει διάταξη με την έκφραση «απαγορεύεται»…
Δηλαδή εαν π.χ. μια γραμματεύς πολιτική υπάλληλος ΔΕ παραιτηθεί γιατί βρήκε καλλίτερη δουλειά σε Νηογνώμονα θα της απαγορεύσετε να εργασθεί ?
Ποιό σκοπό εξυπηρετεί αυτή η διάταξη ?
Φτάσαμε πάλι στο γνωστό «Αποφασίζομεν και Διατάσσομεν ?»
Δεν έχετε ακόμη καταλάβει ότι ζείτε σε δημοκρατική χώρα και οφείλετε να σέβεστε τα αυτονόητα δικαιώματα των πολιτών ?
Άρθρο φασίζουσας συμπεριφοράς.
Πρώτον: Το δικαίωμα στην εργασία είναι Συνταγματικό Δικαίωμα. Η διάταξη αυτή πολύ απλά καταστρατηγεί το Σύνταγμα. Μήπως θα τροποποιήσουμε και το Σύνταγμα με ένα εμβόλιμο άρθρο σε ένα τυχαίο Νόμο;
Δεύτερον: Αν προαχθεί νεότερος σου και η υπηρεσία σε στείλει σπίτι σου, τι γίνεται στις περιπτώσεις των ατόμων που δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη από το Λιμενικό; Ή μήπως δεν το ξέρετε ότι υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες ατόμων στο Λιμενικό που όποτε και να φύγουν, με όποιον τρόπο και να φύγουν ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ; Τι μέριμνα υπάρχει για αυτούς; Θα τους βρείτε δουλειά όταν τους διώξετε σε πατσατζίδικο για να μπορέσουν να ζήσουν; Θα τους πληρώνετε τις εισφορές στα ταμεία τους μέχρι τα 65; Θα τους δώσετε κουπόνια σίτισης; Άραγε αυτοί που έβαλαν αυτήν την απαράδεκτη παράγραφο ξέρουν επακριβώς το ασφαλιστικό καθεστώς όλων των συναδέλφων;
Και γιατί να μην μπορούν να δουλέψουν σε Αναγνωρισμένους Οργανισμούς; Συνεργάτες μας δεν είναι; Εμείς δεν τους εξουσιοδοτούμε να κάνουν την δουλειά μας; Τι έγινe ξαφνικά εχθροί; Τότε γιατί δεν τους καταργούμε;
Συγχαρητήρια !!
Είναι αυτό συμβουλή Μαδούρο ????
Δηλαδή εαν π.χ. μια γραμματεύς πολιτική υπάλληλος ΔΕ παραιτηθεί γιατί βρήκε καλλίτερη δουλειά σε Νηογνώμονα θα της απαγορεύσετε να εργασθεί ?
Ποιό σκοπό εξυπηρετεί αυτή η διάταξη ?
Φτάσαμε πάλι στο γνωστό «Αποφασίζομεν και Διατάσσομεν ?»
Δεν έχετε ακόμη καταλάβει ότι ζείτε σε δημοκρατική χώρα και οφείλετε να σέβεστε τα αυτονόητα δικαιώματα των πολιτών ?
Άρθρο φασίζουσας συμπεριφοράς.
Οι νηογνώμονες λειτουργούν κατ’εξουσιοδότηση της Αρχής και ελέγχονται αυστηρά με τακτικούς και ΄εκτακτους ελέγχους.Τό πρός συζήτηση άρθρο που κατ’επίφαση τιτλοφορείται»ενίσχυση της διαφάνειας» φανερώνει εκδικιτικότητα και άγνοια των κανόνων λειτουργίας τησ σύγχρονης Ναυτιλίας. Δέν πρέπει να ψηφιστεί απο μία προοδευτική κυβέρνηση με κορμό την Αριστερά που επαγγέλεται την αρμονική συνύπαρξη του δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα και όχι μια σοβιετικού τύπου κρατικιστική διακυβέρνηση.Με στόχο την Ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυκρότηση με στελέχη ικανά,μυαλά και χέρια που οι πολιτικές των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων τους έσπρωξαν στην παραίτηση και στην απραξία τη στιγμή που θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλα στον τόπο.Μην παρασυρόμαστε από τον λαικισμό που θεωρεί ότι με τίς διά ροπάλου πολιτικές και τα αποφασίζομεν και διατάσσομεν ,χαρακτηριστικά μίας άλλης μαύρης εποχής θα λυθούν τα προβλήματα της δήθεν «διαπλοκής».Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο είναι υπεραρκετό να αποσυρθεί το εν λόγω άρθρο.
παράγραφος 4
«Απαγορεύεται σε Αναγνωρισμένους Οργανισμούς να απασχολούν…..μετά τη συνταξιοδότηση ή τη με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αποχώρησή του»
Πρώτον: Το δικαίωμα στην εργασία είναι Συνταγματικό Δικαίωμα. Η διάταξη αυτή πολύ απλά καταστρατηγεί το Σύνταγμα. Μήπως θα τροποποιήσουμε και το Σύνταγμα με ένα εμβόλιμο άρθρο σε ένα τυχαίο Νόμο;
Δεύτερον: Αν προαχθεί νεώτερος σου και η υπηρεσία σε στείλει σπίτι σου, τί γίνεται στις περιπτώσεις των ατόμων που δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη από το Λιμενικό; Ή μήπως δεν το ξέρετε ότι υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες ατόμων στο Λιμενικό που όποτε και να φύγουν, με όποιον τρόπο και να φύγουν ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ; Τι μέριμνα υπάρχει για αυτούς; Θα τους βρείτε δουλειά όταν τους διώξετε σε παγωτατζίδικο για να μπορέσουν να ζήσουν; Θα τους πληρώνετε τις εισφορές στα ταμεία τους μέχρι τα 65; Θα τους δώσετε κουπόνια σίτισης; Άραγε αυτοί που έβαλαν αυτήν την απαράδεκτη παράγραφο ξέρουν επακριβώς το ασφαλιστικό καθεστώς όλων των συναδέλφων;
Και γιατί να μην μπορούν να δουλέψουν σε Αναγνωρισμένους Οργανισμούς; Συνεργάτες μας δεν είναι; Εμείς δεν τους εξουσιοδοτούμε να κάνουν την δουλειά μας; Τί έγινα ξαφνικά εχθροί; Τότε γιατί δεν τους καταργούμε;
Συγχαρητήρια στον κ Υπουργό που προστατεύει με το άρθρο 25 τις ειδικές κατηγορίες