Άρθρο 73 – Στελέχωση Πλοηγικής Υπηρεσίας

1. Η παράγραφος 29 του άρθρου 77 του ΠΔ 103/2014 (Α’170) αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο Κλάδος Αρχιπλοηγών – Πλοηγών περιλαμβάνει συνολικά εξήντα ένα (61) θέσεις.»
2. Η παράγραφος 30 του άρθρου 77 του ΠΔ 103/2014 (Α’170) αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο Κλάδος Κυβερνητών Πλοηγίδων περιλαμβάνει συνολικά τριάντα πέντε (35) θέσεις.»
3. Η παράγραφος 31 του άρθρου 77 του ΠΔ 103/2014 (Α’170) αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο Κλάδος Μηχανοδηγών Πλοηγίδων περιλαμβάνει συνολικά τριάντα τέσσερις (34) θέσεις.»
4. Η παράγραφος 32 του άρθρου 77 του ΠΔ 103/2014 (Α’170) αντικαθίσταται ως εξής:
«Ο Κλάδος Πρυμνοδετών περιλαμβάνει συνολικά είκοσι τέσσερις (24) θέσεις.»
5. Η κατανομή των θέσεων ανά Πλοηγικό Σταθμό και ανά Κλάδο ρυθμίζεται με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
6. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 15 του ν.3142/55 (Α΄43), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Οι Πλοηγικοί Σταθμοί συνιστώνται ή καταργούνται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
3. Με την ίδια ανωτέρω διαδικασία ορίζεται και η περιοχή του κάθε Πλοηγικού σταθμού.»

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:56 | Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας

    Το άρθρο 73 ικανοποιεί πάγιο αίτημα της ΠΟΥΕΝ για αύξηση των οργανικών θέσεων της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
    Όσον αφορά σε λοιπά ειδικά θέματα της Πλοηγικής Υπηρεσίας, τα πρωτοβάθμια σωματεία διεκδικούν τα κάτωθι:

    Α. Πανελλήνια Ένωση Πλοηγών

    Κατάργηση της παραγράφου 2.1γ) του Άρθρου 8 του Ν.3142/55 ΦΕΚ 43Α/1955.
    * Κατάργηση της παραγράφου 6α) του Άρθρου 8 του Ν.3142/55 ΦΕΚ 43Α/1955.
    * Διόρθωση της παραγράφου 3) του Άρθρου 8 του Ν.3142/55 ΦΕΚ 43Α/ 1955, ο υποψήφιος Πλοηγός να είναι κάτοχος Ελληνικού διπλώματος Πλοιάρχου Ά τάξεως!
    * Διόρθωση της παραγράφου γ) του Άρθρου 8 του Ν.3142/55 ΦΕΚ 43Α/ 1955, ο υποψήφιος Πλοηγός να έχει πραγματική υπερδεκαετή θαλάσσια υπηρεσία (με τριετή τουλάχιστον υπηρεσία ως Πλοίαρχος) επί εμπορικών Πλοίων εν ενεργεία άνω των 1.500 Κόρων.
    * Διόρθωση παραγράφου 2.1α) του Ν. 3142/55 ΦΕΚ 43Α/1955 ,το ανώτατο όριο ηλικίας εισόδου στη Π.Υ να ορίζεται το 50στό έτος ηλικίας του υποψηφίου Πλοηγού.
    * Το ανώτατο όριο παραμονής στην Πλοηγική Υπηρεσία των μονίμων Πλοηγών / Αρχιπλοηγών , έως και την συμπλήρωση του 67ου έτους ηλικίας.
    * Διόρθωση της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του Ν. 3142/55 » ……ανάθεσιν της πλοηγήσεως πλοίων εις διπλωματούχους Πλοιάρχους Ά τάξεως «.
    * Κατάργηση του Άρθρου 18 του Ν.3142/55 ΦΕΚ 43Α/1955 » ΠΛΟΗΓΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ».
    * Στο Άρθρο 8 του ΠΔ 749/1977 ( ΦΕΚ Ά246), στα εξεταστέα μαθήματα των υποψηφίων Πλοηγών , να καταργηθεί το 3ο μάθημα , της » Συνεννόησις » .
    * Στο Άρθρο 8 του ΠΔ 749/1977 (ΦΕΚ Ά 246) , στα εξεταστέα μαθήματα των υποψηφίων Πλοηγών , να τροποποιηθεί η ύλη του 4ου μαθήματος.
    Π.χ ….ECTIS ( electronic Chart Display and Information systems ) , Radar / ARPA, GPS , Bridge Simulator / BRM κ.α.
    * Άρθρο 13 .1 του Ν 3142/55 ( ΦΕΚ43Α/1955), Οι Πλοηγοί / Αρχιπλοηγοί υποχρεούνται να φορούν την κεκανονονισμένη στολή και διακριτικά ( τέσσερα χρυσά σιρίτια και το διεθνές σήμα των Πλοηγών ) ως επίσης χρυσό κλάδο στο γείσο του Πηλικίου τους.
    * Καταβολή του επιδόματος Κυριακών σύμφωνα με την αναλυτική και ολοκληρωμένη πρόταση που έχει κατατεθεί στον ΓΓΛΛΠΝΕ .
    * Τροποποίηση αποζημίωσης Ναυτικού Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας (Σε περίπτωση μετακίνησης σε Πλοηγικούς Σταθμούς για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών)
    *Εκσυγχρονισμό των Πλοηγήσεων μέσω της πιστοποίησης των Πλοηγών και τον τεχνολογικό εξοπλισμό

    Β. Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών-Μηχανικών-Μηχανοδηγών Πλοηγικής Υπηρεσίας

    Η Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών-Μηχανικών-Μηχανοδηγών Πλοηγικής Υπηρεσίας διεκδικεί την ενσωμάτωση διάταξης νόμου με την οποία διορθώνεται μια αδικία ετών και με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους Κυβερνήτες Πλοηγικής Υπηρεσίας να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με βάση το συνταξιοδοτικό μισθό που αντιστοιχεί στον βαθμό της ειδικότητας της ναυτολόγησης ( κωδικός 243 ) κωδικός μισθολογίου πλοίου Ο/Ο Ε/Γ εσωτερικού 1500 κοκ και άνω και κατηγορία πλοίων Γ ‘ . Η εν λόγω διάταξη έχει ως κατωτέρω.
    «Συνταξιούχοι Κυβερνήτες της Πλοηγικής Υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εφόσον το επιθυμούν, υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 13 παράγραφος 1α του ν. 3075/2002 <> ( ΦΕΚ Α’ 297) και εφόσον καταβάλουν οι ίδιοι την διαφορά των ασφαλιστικών εισφορών (ναυτικού και πλοιοκτήτη) μεταξύ των ειδικοτήτων ναυτολόγησης του τελευταίου 48μηνου της θαλάσσιας υπηρεσίας των και εκείνων που αντιστοιχούν στην ειδικότητα του Ναυκλήρου σε Ε/Γ ακτοπλοϊκά πλοία άνω των 1500 κοκ, αυξημένων κατά το ποσοστό που προβλέπεται από τον ν. 4256/2014 ΦΕΚ . Α’ 92 , με επιφύλαξη του άρθρου 5, παράγραφος 1 α του ν . 2575/1998 <> ( ΦΕΚ Α’ 23 ).

  • 25 Φεβρουαρίου 2017, 19:19 | ΛΙΑΛΙΟΣ

    Η ΠΛΟΗΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

  • 24 Φεβρουαρίου 2017, 10:21 | Η. M.

    Στο παρόν σχέδιο νόμου δεν υπάρχει διάταξη για την στελέχωση όλων των σχολών της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό λαμβανομένου υπόψη ότι το ΠΔ 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου», «κούρεψε» κατά 66 %, κατά μέσο όρο, το σύνολο των οργανικών θέσεων του μόνιμου και ΙΔΑΧ εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των σχολών της Επικράτειας (ΑΕΝ, ΚΕΣΕΝ, ΣΠΜ), δηλαδή, συρρίκνωσε τις οργανικές θέσεις, από 259 σε 88 επιφέροντας απώλεια 171 οργανικών θέσεων!
    Αυτή την χρονική στιγμή και για τις 10 ΑΕΝ ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών ανέρχεται σε 56 ενώ οι οργανικές θέσεις που προβλέπονταν πριν το «κούρεμά» τους ήταν 212. Ομοίως ο αριθμός των μονίμων εκπαιδευτικών και για τα 3 ΚΕΣΕΝ (Π/Μ/ΡΗ-ΡΕ) ανέρχεται σε 12 ενώ οι οργανικές θέσεις που προβλέπονταν ήταν 43, και στις 2 ΔΣΕΝ/ΣΠΜ δεν υπάρχει μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ενώ οι οργανικές θέσεις που προβλέπονταν ήταν 4.
    Όλες οι σχολές, χωρίς καμία εξαίρεση, αδυνατούν να λειτουργήσουν εάν πριν την έναρξη του Εκπαιδευτικού Έτους δεν προσληφθούν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Με αποτέλεσμα πάγιες και διαρκώς αυξανόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες να καλύπτονται από ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό και το υπάρχον, λιγοστό, και αποδεκατισμένο, πλέον, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει, υποτίθεται, προσληφθεί για την κάλυψη πάγιων και διαρκών εκπαιδευτικών αναγκών, δεν αρκεί, για την εκτέλεση των Προγραμμάτων Σπουδών που υλοποιεί η σχολή στην οποία υπηρετεί.
    Υπάρχουν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί στις σχολές οι οποίοι απασχολούνται σε διδασκαλία πάνω από 48 ώρες την εβδομάδα με αποτέλεσμα να εξαντλούν το ετήσιο όριο των 880 ωρών που μπορούν να απασχοληθούν και οι Διευθυντές των σχολών αιτούνται σχετική έγκριση για την υπέρβαση του προαναφερομένου ορίου και μέχρι του ανώτατου επιτρεπτού ορίου των 1390 ωρών. Οι 1390 ώρες προκύπτουν από ημερήσια απασχόληση 10 ωρών ημερησίως και ενίοτε από ημερήσια απασχόληση 14 ωρών για διδασκαλία μαθημάτων! Γεγονός το οποίο καθίσταται άκρως αντιεκπαιδευτικό και υποβαθμίζει την παρεχόμενη εκπαίδευση, δημιουργώντας ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας στις σχολές και εάν δεν αυξηθούν οι οργανικές θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και δεν γίνουν προσλήψεις οι σχολές κινδυνεύουν να καταρρεύσουν, δεδομένου ότι χρόνο με τον χρόνο μειώνεται και ο αριθμός των ωρομισθίων καθηγητών που προσλαμβάνεται στις σχολές