Άρθρο 71 – Βεβαίωση και είσπραξη τελών από το προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων

Η βεβαίωση και είσπραξη των υπέρ των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, προβλεπόμενων ανταποδοτικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής, πρυμνοδέτησης καθώς και των ειδικών τελών ελλιμενισμού των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής , των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, των μικρών σκαφών, των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων καθώς και των παραδοσιακών πλοίων, όπως αυτά ορίζονται στον Ν. 4256/2014 (Α΄92), διενεργείται από το προσωπικό των οικείων Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Σε περίπτωση που το προσωπικό των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν επαρκεί, η βεβαίωση και είσπραξη των ανωτέρω τελών είναι δυνατή από προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του Νόμου 2190/1994 (Α΄28), όπως ισχύει.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 13:04 | IIANEΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ

    Προτείνεται η συμπλήρωση της διατάκης ως εξής :Σε περίπτωση που το προσωπικό των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν επαρκεί, η βεβαίωση και είσπραξη των ανωτέρω τελών είναι δυνατή είτε από προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του Νόμου 2190/1994 (Α΄28), όπως ισχύει, είτε μέσω τρίτων (σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών, εργολαβικώς μέσω τρίτων) μετά από απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 12:45 | ΣΠΥΡΟΣ

    Η λύση του προβλήματος της βεβαίωσης και είσπραξης των λιμενικών τελών από τους φορείς διοίκησης λιμένων, με βάση τον Ν. 4256/14 προσλαμβάνοντας προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Ν.2190/94 είναι τουλάχιστον αδιέξοδη. Τα Λιμενικά Ταμεία και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία λειτουργούν σήμερα υποστελεχωμένα, με ελάχιστους υπαλλήλους οι οποίοι στην πλειοψηφία τους λόγω φόρτου εργασίας δεν μπορούν να υποστηρίξουν την χρονοβόρα διαδικασία σύνταξης προκυρήξεων, τον έλεγχο εκατοντάδων δικαιολογητικών των αιτήσεων των υποψηφίων και την κατάρτιση πινάκων αξιολόγησης προκειμένου να προσλάβουν έναν υπάλληλο για οκτώ μήνες με το δεδομένο ότι η διαδικασία αυτή θα πρέπει να επαναλαμβάνεται κατ’έτος.
    To μεγάλο πρόβλημα στην είσπραξη λιμενικών τελών συναντάται στα ερασιτεχνικά κ μικρά σκάφη στα οποία έχει καταργηθεί η ανά διετία ανανέωση της άδειας εκτέλεσης πλόων από τις λιμενικές αρχές με βάση την οποία εισπράττονταν τα λιμενικά τέλη. Μήπως πρέπει να επανέλθει η διετία της ανανέωσης?
    Και βέβαια το πρόβλημα δημιουργείται στους φορείς εκείνους που διαχειρίζονται πολλά και απομακρυσμένα λιμάνια…

  • 25 Φεβρουαρίου 2017, 19:18 | ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ

    Το θέμα είσπραξης των λιμενικών τελών έχει απασχολήσει επί δεκαετίες τα Λιμενικά Όργανα για εξεύρεση λύσεων λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας της χώρας. Είναι αναποτελεσματικό να πληρώνεις υπάλληλο του οποίου ο μηνιαίος μισθός είναι ΑΝΩΤΕΡΟΣ από τη μηνιαία δυναμική εσόδων από Λιμενικά Τέλη. Η λύση δυστυχώς ή ευτυχώς είναι μία και μόνο μία.

    1. Θεσμοθέτηση ΑΜΙΣΘΩΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΩΝ οι οποίο θα πληρώνονται με ποσοστό επί των εισπράξεων.
    2. Εφόσον οι άμισθοι εισπράκτορες είναι άνεργοι :
    α. δεν θα διακόπτεται η ανεργία τους
    β. δεν θα επηρεάζονται τα επιδόματά τους
    γ. δεν θα φορολογείται το συγκεκριμμένο εισόδημα από τις εισπράξεις
    3. Οι άμισθοι υπάλληλοι κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους θα θεωρούνται ‘υπάλληλοι»

    Τί επιτυγχάνεται :
    1. Άμεσο ενδιαφέρον ανέργων
    2. Άμεσα έσοδα στα Λιμενικά Ταμεία χωρίς κόστος. (Τη στιγμή που μιλάμε τα Λιμενικά Ταμεία χάνουν το 100% από την μηνιαία δυναμική ορισμένων λιμένων. Με την συγκεκριμμένη πρόταση θα χάνουν μόνο το ποσοστό των εισπρακτόρων καθώς ο άμμισθος εισπράκτορας που πληρώνεται με ποσοστά θα »τρέχει» για να εισπράξει και ΔΕΝ θα έχει την νοοτροπία »ζαμαν φου – δουέψω δεν δουλέψω πληρωνομαι» του δημοσίου υπαλλήλου

    ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
    Υπαξ/κος Λ.Σ.

  • 24 Φεβρουαρίου 2017, 10:20 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΜΑΣ

    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΥΡΟΥ (ΝΠΔΔ ) ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΡΟΥ-ΚΕΑΣ-ΚΥΘΝΟΥ-ΣΕΡΙΦΟΥη πρόσληψη εποχικού προσωπικού ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ KAI ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ .

    Επειδή η διαδικασία μέσω τρίτων αυτή είναι ιδιαίτερα επωφελής για το Φορέα μας προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 71 του σχεδίου νόμου ως εξής : Σε περίπτωση που το προσωπικό των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν επαρκεί, η βεβαίωση και είσπραξη των ανωτέρω τελών είναι δυνατή είτε από προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του Νόμου 2190/1994 (Α΄28), όπως ισχύει ,είτε εργολαβικώς μέσω τρίτων
    Εξάλλου το άρθρο 6 παρ. 11 του ν. 2399/96 προβλέπει την είσπραξη μέσω τρίτων με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης των τελών των επιβατών.

  • 24 Φεβρουαρίου 2017, 10:44 | ΣΕΡΓΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Το άρθρο αυτό θα δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα στα πολυνησιακά Δημοτικά Λιμενικά ταμεία με μειωμένη κίνηση σκαφών αφού θα απαιτούνται δαπάνες μεγάλες τη στιγμή που τα έσοδα θα είναι μειωμένα .
    Στο ΔΛΤΝάξου υπάρχουν 12 συνολικά λιμένες (Ναξος- Αγία Άννα Νάξου-Καλαντός- Μουτσούνα Απόλλωνας -Δονουσα-Σχοινούσα-Ηρακλεια –Κουφονησια –Παριανός -Αιγιάλη-Κατάπολα Αμοργός) με κίνηση σκαφών.
    Στους λιμένες μικρών νησιών αρμοδιότητας μας τα λιμενικά τέλη τουριστικών και αλιευτικών σκαφών ανέρχονται περίπου σε 2.000€ ανά λιμένα το έτος , ενώ θα απαιτηθούν δαπάνες με πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ (1 άτομο ανά λιμένα ) εποχιακού προσωπικού οκτάμηνης διάρκειας και οκτάωρης απασχόλησης περίπου 10.000€ .
    Επιπλέον τα τουριστικά σκάφη καταπλέουν στους λιμένες καθόλη τη διαρκεια της ημέρας ειδικά πρωί και απόγευμα και αναχωρούν τις πρώτες πρωινές ώρες . Επομένως θα απαιτείται για κάθε λιμάνι πρόσληψη δύο ατόμων ειδικά τη θερινή περίοδο (Απρίλιος- Οκτώβριος). Ο Φορέας μας με αυτή τη διαδικασία θα προβαίνει σε υπέρογκες δαπάνες (για πρόσληψη εποχικού προσωπικού 20 ατόμων) τα οποία δεν θα μπορεί να καλύψει , ενώ τα έσοδα δεν θα υπερβαίνουν τις 30.000€ περίπου ετησίως.
    Από το ΑΣΕΠ δεν θα εγκρίνονται λόγω της δεινής οικονομικής συγκυρίας και της περιστολής των δαπανών , προσλήψεις εποχικού προσωπικού τόσων πολλών ατόμων για όλα τα λιμάνια με αποτέλεσμα θα χάνονται τα δημόσια έσοδα .Επίσης λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων γραφειοκρατικών διαδικασιών κάθε έτος (έγκριση προϋπολογισμού- σύνταξη προκήρυξης-έγκριση από ΑΣΕΠ-αιτήσεις –εντάσεις κλπ) δεν θα εγκρίνεται το εποχικό προσωπικό έγκαιρα με αποτέλεσμα κατά τη θερινή περίοδο να μην εισπράττονται τέλη και να χάνονται δημόσια έσοδα.
    Έως σήμερα το ΔΛΤΝάξου αναθέτει σε τρίτους(με θεωρημένο από Δ.Ο.Υ. τιμολόγια με ειδικότητα είσπραξη τελών) την παροχή υπηρεσίας είσπραξης τελών στους λιμένες εκτός έδρας του Φορέα και δαπανεί συνολικά 20.000€ εισπράττοντας 25.000€ έως 30.000€ έσοδα από τους λιμένες αυτούς.
    Επειδή η διαδικασία μέσω τρίτων είναι ιδιαίτερα επωφελής για το Φορέα μας προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 71 του σχεδίου νόμου ως εξής : (……..Σε περίπτωση που το προσωπικό των Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν επαρκεί, η βεβαίωση και είσπραξη των ανωτέρω τελών είναι δυνατή είτε από προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του Νόμου 2190/1994 (Α΄28), όπως ισχύει ,είτε εργολαβικώς μέσω τρίτων).
    Εξάλλου το άρθρο 6 παρ. 11 του ν. 2399/96 προβλέπει την είσπραξη μέσω τρίτων με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης, των τελών των επιβατών.
    Επίσης η είσπραξη τελών ελλιμενισμού σκαφών στο Αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών λιμένα Νάξου μέσω τρίτων έχει προβλεφθεί από το Υπουργείο Τουρισμού στο ΦΕΚ 1009β/2006(άρθρο 3) στο οποίο προβλέπεται η ανάθεση εργολαβικώς ειδικών υπηρεσιών που δεν δύναται να εκτελέσει το υπάρχον προσωπικό.

  • 24 Φεβρουαρίου 2017, 10:03 | ΣΕΡΓΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Το άρθρο αυτό θα δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά προβλήματα στα πολυνησιακά Δημοτικά Λιμενικά ταμεία με μειωμένη κίνηση σκαφών αφού θα απαιτούνται δαπάνες μεγάλες τη στιγμή που τα έσοδα θα είναι μειωμένα .
    Στο ΔΛΤΝάξου υπάρχουν 12 συνολικά λιμένες (Ναξος- Αγία Άννα Νάξου-Καλαντός- Μουτσούνα Απόλλωνας -Δονουσα-Σχοινούσα-Ηρακλεια –Κουφονησια –Παριανός -Αιγιάλη-Κατάπολα Αμοργός) με κίνηση σκαφών.
    Στους λιμένες μικρών νησιών αρμοδιότητας μας τα λιμενικά τέλη τουριστικών και αλιευτικών σκαφών ανέρχονται περίπου σε 2.000€ ανά λιμένα το έτος , ενώ θα απαιτηθούν δαπάνες με πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ (1 άτομο ανά λιμένα ) εποχιακού προσωπικού οκτάμηνης διάρκειας και οκτάωρης απασχόλησης περίπου 10.000€ .
    Επιπλέον τα τουριστικά σκάφη καταπλέουν στους λιμένες καθόλη τη διαρκεια της ημέρας ειδικά πρωί και απόγευμα και αναχωρούν τις πρώτες πρωινές ώρες . Επομένως θα απαιτείται για κάθε λιμάνι πρόσληψη δύο ατόμων ειδικά τη θερινή περίοδο (Απρίλιος- Οκτώβριος). Ο Φορέας μας με αυτή τη διαδικασία θα προβαίνει σε υπέρογκες δαπάνες (για πρόσληψη εποχικού προσωπικού 20 ατόμων) τα οποία δεν θα μπορεί να καλύψει , ενώ τα έσοδα δεν θα υπερβαίνουν τις 30.000€ περίπου ετησίως.
    Από το ΑΣΕΠ δεν θα εγκρίνονται λόγω της δεινής οικονομικής συγκυρίας και της περιστολής των δαπανών , προσλήψεις εποχικού προσωπικού τόσων πολλών ατόμων για όλα τα λιμάνια με αποτέλεσμα θα χάνονται τα δημόσια έσοδα .Επίσης λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων γραφειοκρατικών διαδικασιών κάθε έτος (έγκριση προϋπολογισμού- σύνταξη προκήρυξης-έγκριση από ΑΣΕΠ-αιτήσεις –εντάσεις κλπ) δεν θα εγκρίνεται το εποχικό προσωπικό έγκαιρα με αποτέλεσμα κατά τη θερινή περίοδο να μην εισπράττονται τέλη και να χάνονται δημόσια έσοδα.
    Έως σήμερα το ΔΛΤΝάξου αναθέτει σε τρίτους(με θεωρημένο από Δ.Ο.Υ. τιμολόγια με ειδικότητα είσπραξη τελών) την παροχή υπηρεσίας είσπραξης τελών στους λιμένες εκτός έδρας του Φορέα και δαπανεί συνολικά 20.000€ εισπράττοντας 25.000€ έως 30.000€ έσοδα από τους λιμένες αυτούς.
    Επειδή η διαδικασία μέσω τρίτων είναι ιδιαίτερα επωφελής για το Φορέα μας προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 71 του σχεδίου νόμου ως εξής : <>.
    Εξάλλου το άρθρο 6 παρ. 11 του ν. 2399/96 προβλέπει την είσπραξη μέσω τρίτων με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης, των τελών των επιβατών.
    Επίσης η είσπραξη τελών ελλιμενισμού σκαφών στο Αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών λιμένα Νάξου μέσω τρίτων έχει προβλεφθεί από το Υπουργείο Τουρισμού στο ΦΕΚ 1009β/2006(άρθρο 3) στο οποίο προβλέπεται η ανάθεση εργολαβικώς ειδικών υπηρεσιών που δεν δύναται να εκτελέσει το υπάρχον προσωπικό.

  • 23 Φεβρουαρίου 2017, 18:56 | ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΦΙΝΗΣ

    Η είσπραξη των λιμενικών τελων μπορεί να γίνεται και απο τρίτους και η πληρωμή τους θα γίνεται με ποσοστά επι των εισπραχθέντων με αποφαση του ΔΣ.Η ανάθεση θα γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • 22 Φεβρουαρίου 2017, 09:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΜΑΣ

    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΥΡΟΥ (ΝΠΔΔ ) ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΡΟΥ-ΚΕΑΣ-ΚΥΘΝΟΥ-ΣΕΡΙΦΟΥ

    η πρόσληψη εποχικού προσωπικού ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ KAI ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ .

    Επειδή η διαδικασία μέσω τρίτων είναι ιδιαίτερα επωφελής για το Φορέα μας προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 71 του σχεδίου νόμου ως εξής : <>.
    Εξάλλου το άρθρο 6 παρ. 11 του ν. 2399/96 προβλέπει την είσπραξη μέσω τρίτων με απόφαση του συλλογικού οργάνου διοίκησης των τελών των επιβατών.